Työ tarjottiinkin toiselle..

Riiiiiiiitsi

Hei! Ajattelin kysäistä täältä apua, jos joku osaisi neuvoa. Elikkäs olen ärrällä työskennellyt vuoden ja palkattu osa-aikaiseksi . Nyt kuitenkin toinen työntekijä irtisanoitui ja hänellä oli yli 10h enemmän tunteja kuin minulla. Tottakai odotin, että hänen tuntejaan tarjotaan minulle eli astuisin hänen saappaisiin. Tänään sain kuitenkin tietää, että työhön on palkattu täysin uusi työntekijä, joka ei edes ole ärrällä alunperinkään töissä. Pointtini kuitenkin on se että eikö minulle olisi pitänyt ensiksi tarkota tätä työtä? Toivottavasti joku vastata tähän, huomenna ajattelin soittaa aluepäällikölle ja kysellä miksi ei tarkottu minulle :/

5

131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sadafadf

Et ollut sopiva kyseiseen paikkaan. Tee sopimus sen kanssa.

• tieto8

Lain mukaan osa-aikaiselle on tarjottava lisätunteja ennen uuden työntekijän palkkaamista!

• Ihmettelen vain...

Ihmeellisiä lakeja täällä Suomenmaassakin kyllä voimassa. Ei voi kuin ihmetellä.
        Miks ihmeessä työnantaja ei itse saa päättää, kenellä haluaa työnsä teettää? Varmaan mukavaa jos itsekkin teettäisit vaikkapa kylppäriremppaa ja tulee joku viranomainen sanomaan, että "Tolla Reiskalla on nyt ollu hieman hiljasempaa niin nyt kyllä annat sen tehä sen sun remppas. Ei sillä nyt niin väliä vaikka urakat venyy ja laatu on sekundaa"

Ei se työnantaja siihen tilalle ota ketään ummikkoa, jos sillä on jo valmiina asiansa osaava henkilö palkkalistoilla. Ellei tule sitten toinen ihmeellisyys nimeltä ylityökorvaukset vastaan. En vieläkään jaksa ymmärtää, miksi en voi tehdä työtä yrityksessä itse määrittelemääni korvausta vastaan, vaan työnantaja pakotetaan maksamaan kaksinkertaista korvausta, mikäli jokin tietty raja ylittyy. Tällä on lähinnä negatiivinen vaikutus ansioihini, sillä nyt joudun tekemään töitä kahdella eri työnantajalla ja toisessa työpaikassa liksa on huomattavasti heikompi. Vain näin pystyn tekemään haluamani määrän työtä, sillä itselläni ei varsinaisesti löydy niin suurta erikoisosaamista kyseiseltä alalta, että työnantaja olisi valmis maksamaan kaksinkertaista palkkaa, jos vain joku muu on saatavilla normaaliin hintaan.

• kauppiaana 29 vuotta
        Ihmettelen vain... kirjoitti:

Ihmeellisiä lakeja täällä Suomenmaassakin kyllä voimassa. Ei voi kuin ihmetellä.
        Miks ihmeessä työnantaja ei itse saa päättää, kenellä haluaa työnsä teettää? Varmaan mukavaa jos itsekkin teettäisit vaikkapa kylppäriremppaa ja tulee joku viranomainen sanomaan, että "Tolla Reiskalla on nyt ollu hieman hiljasempaa niin nyt kyllä annat sen tehä sen sun remppas. Ei sillä nyt niin väliä vaikka urakat venyy ja laatu on sekundaa"

Ei se työnantaja siihen tilalle ota ketään ummikkoa, jos sillä on jo valmiina asiansa osaava henkilö palkkalistoilla. Ellei tule sitten toinen ihmeellisyys nimeltä ylityökorvaukset vastaan. En vieläkään jaksa ymmärtää, miksi en voi tehdä työtä yrityksessä itse määrittelemääni korvausta vastaan, vaan työnantaja pakotetaan maksamaan kaksinkertaista korvausta, mikäli jokin tietty raja ylittyy. Tällä on lähinnä negatiivinen vaikutus ansioihini, sillä nyt joudun tekemään töitä kahdella eri työnantajalla ja toisessa työpaikassa liksa on huomattavasti heikompi. Vain näin pystyn tekemään haluamani määrän työtä, sillä itselläni ei varsinaisesti löydy niin suurta erikoisosaamista kyseiseltä alalta, että työnantaja olisi valmis maksamaan kaksinkertaista palkkaa, jos vain joku muu on saatavilla normaaliin hintaan.

Ne on nämä ammattiliitot kun pitävät duunarin puolia. Heidän pahin painajainen olisi että työnantaja ja työntekijä sopisivat keskenään sopuisasti asioista. Niiden olemassaolo perustuu vastakkainasetteluun. Jos sitä ei ole liikaa, he lietsovat sitä. Suurella määrällään lobbaavat myös näitä idioottimaisia lakeja jotka oikeastivain kusevat työntekijöiden nilkkaan. Mutta tämä olkoon vastaus kysymykseesi. Siksi järjettömiä lakeja on olemassa. Ja itse asiassa juuri tästä syystä myös vuokratyö on niin käytettyä. Joustavuutensa vuoksi ja siksi että voi maksaa siitä työstä mitä tarvitsee. Tälle ei olisi tarvetta jos työmarkkinat olisivat joustavammat

• fakta

Kyllä juuri näin kun tietoa8 mainitsee

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3809
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2944
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      914
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      64
      724
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe