Jätkäsaari stadin asunnot

6+5

Haettavissa stadin asuntojen sivuilta tämän kuun loppuun asti. Alkaa olemaan hinnat kohdallaan näissä kaupungin asunnoissa, jotkut huoneistot 15€ neliö. Sijainti lähellä keskustaa, mutta viimeksi kun kävin jätkäsaaressa, pisti silmään miten ahtaaksi alue rakennetaan, no toiset tykkää toiset ei.

226

8753

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Smööki

Enpä usko että tulee olemaan sen pahempi kuin Merihaka. Jätkäsaaressa on kyllä se huono puoli, että palvelut tulevat varmaan aina olemaan kauempana kuin Merihaassa. Mutta uusi on aina uusia ja 15 euroa neliö on edullinen kun vertaa monien asuntojen hintoihin vapailla markkinoilla.

• täh

merihaassa ei oo mitään palveluja, jätkäsaaressa on jo nyt.

• stadi on punainen

miten voit urpå verrata jätkäsaarta ja merihakaa? ootsä niinku jostain böndeltä?!? ja voi ei onko jipa 15€ neliö... no meillä tällähetkellä kuule 25€ neliö, ja asutaan 3h... että kyllä meille tuota peesais tollanen 106 neliöinen 5h... mut hei jokainen tavallaan... mites se menikään köyhat kyykkyyn ja rutiköyhät makuulleen!!!! eli ä makaan ja toivoin saavani sen asunnon jätkäsaaresta!!! mut mä voin sit kutsuu sut kaffelle niin käydääks ne pullat sit siitä ruohiksen cittarista....? kun ne kaupat ei susta oo lähellä???

• Pelkääjä

Onneks en halua asua Jätkäsaaressa. Voisi joutua pahimmassa tapauksessa "stadin on punaisen" naapuriksi. Huh-huh...

• Tasa-arvo

Mä veikkaan että toi Stadi on punainen.. On vain hifki fani... Mutta kai täällä jokaisella on sananvapaus. Asutaan me kukin siellä missä halutaan.

• asuntoa vaille

Just joo, katso vaikka miten paha paikka se on tulevaisuudessa, kauhean ahdasta ja jotkut saa laittaa veneenkin oven eteen :) Älä ihmeessään hae, jääkin niille ketkä todella tykkäisi siellä asua. http://www.youtube.com/watch?v=RFYoojEBfRY

• 19plus17

Hakuaikaa pidennetty neljänteen päivään asti, ei uusi slummi käy kaupaksi vai miksi venytetään hakuaikaa?

• pilkkis
        19plus17 kirjoitti:

Hakuaikaa pidennetty neljänteen päivään asti, ei uusi slummi käy kaupaksi vai miksi venytetään hakuaikaa?

mietityttää myös miksi hakuaikaa on pidennetty, olisi kiva kun saataisiin tietää ajoissa.. Itse olen hakenut sinne mutta toimistolta sanottiin että vasta Toukokuussa ilmoitetaan valitut?

• Tuskin nytkään tärppää
        19plus17 kirjoitti:

Luulen, että hakuaikaa on jatkettu sen takia, että hakuajassa on pääsiäispyhien vuoksi normaalia useampia pyhäpäiviä. Kaikki hakijat eivät tee hakemustaan netissä, vaan tekevät sen asuntotoimistossa, jossa eivät voi sitä pyhäpäivinä tehdä. Enkä sanoisi Jätkäsaarta slummiksi ainakaan hintojen perusteella. Tähän mennessä rakennetuissa kaksioissa vuokrat ovat n. 1100-1200 €/kk. Omistusasunnotkin ovat ökyhintaisia. Veikkaan, että näihin Stadin asuntojen Jätkäsaaren kohteisiin on hakijoita suunnilleen saman verran kuin Arabianrantaan, eli noin 12 000.

• CallUs

Jos olet tuonne muuttamassa ja pitäis myydä oma, niin nythän on tullu tuo uusi välityspalkkiovertailu. Käyhän tuolla katsomassa mikä massa Helsingissä on kiinteistönvälittäjiä ja millainen on hintahaitari. Kyllä meitsin silmät on lopullisesti auenneet..

http://www.asuntojenmyynti.fi/Välityspalkkio-Kiinteistönvälittäjä-Helsinki-Espoo-Vantaa-Tampere-Oulu-.php

• Tyyne-täti

Kai noi pyhät vaikuttaa hakuajan pidentämiseen ja valtava väärä hakemuksia.

Meinasin hakea sieltä mutta peruin hakemukseni koska Jätkäsaari on todellinen liikennesumppu ja olen työni puolesta joka päivä autoa käyttävä. Nykyinen koti on liian iso mulle yksin mutta mieluummin käytän vapaa-aikaani muuhun kuin liiikenteessä kököttämiseen. Työpaikkani on toisen kunnan puolella ja ajoa tulee paljon päivän mittaan.

Sitäpaitsi, tämän asunnon(4h keittiö) vuokra on samaa luokkaa kuin Jätkäsaaressa kaksion!

• Wilkkumina

Ilmoitelkaa ihmiset kun asuntoja aletaan jakamaan! Haettiin kap horninkadun kaksioita ja kolmioita avopuolison kanssa. Asutaan jo valmiiksi kaupungin vuokra-asunnossa since 2008, ja tarvetta olisi pienemmälle asunnolle, tällä hetkellä 100m2 ja 4h keittiö kahdella ihmisellä :D Alue säilyisi siten samana.

• pilkkis

me haetaan kaupungilta nimeomaan 100 neliötä ( 5 henkinen perhe) .. Toivotaan että tärppää :)

• Kap Horn

Tänään tuli Kap Hornin kadulta asuntotarjous.

• Justjoo4

Ihan varmasti tuli :D

• Kap Horn

Usko tai älä, mutta muutan heinäkuussa.
        Ovatko muut saaneet tarjouksia?

• Jätkäsaareen haluava
        Kap Horn kirjoitti:

Usko tai älä, mutta muutan heinäkuussa.
        Ovatko muut saaneet tarjouksia?

Hei, minkä kokoista tarjosivat? Ja onnea asunnosta

• Wilkkumina

Oletko asunnon vaihtaja vai ulkopuolinen hakija?

• Kap Horn

Asunnon vaihtaja ja neliöön muutamme. Tsemppiä muillekin hakuun!

• aito suomalainen?
        Kap Horn kirjoitti:

Asunnon vaihtaja ja neliöön muutamme. Tsemppiä muillekin hakuun!

Minäkin kysyn. Oletko suomalainen vai maahanmuuttaja? Miten olet saanut sen edellisen asunnon?

• Kap Horn
        aito suomalainen? kirjoitti:

Minäkin kysyn. Oletko suomalainen vai maahanmuuttaja? Miten olet saanut sen edellisen asunnon?

Ihan suomalainen perhe olemme. Saimme nykyisen asunnon kun asuimme ahtaasti ja kalliisti. Ja teille maahanmuuttajia asuntopulasta syyttäville tiedoksi, että kun uudistuotantoon muutimme ei taloyhtiössä ollut yhtään maahanmuuttajaperhettä. (Ja vaikka olisi ollut, ei olisi haitannut).

• Niinpäniin

Onnea asunnon saaneille!
      Kannattaneekohan tuolta enää odotella mitään soittoa? Meille ei olla (taaskaan) tarjottu asuntoa, vaikka hakemuksemme on luokiteltu erittäin kiireelliseksi. No, kai pikkulapsiperhe tarkenee stadin mielestä kaksiossakin, kai tässä pitää olla tyytyväinen että on edes katto pään päällä...

• kyllikki7

Miten asunnon vaihtajan voi luokitella erittäin kiireelliseksi kun ei kerran ole muuttouhkaa ja on asunto :D ? Luulisin että kämppiä ei olla vielä alettu jakamaan, yleensä aletaan soitella viikkoa-kahta ennen ns.eräpäivää. Jos joku täällä on saanu jo tarjouksen, on varmasti poikkeus sillä hakemuksia varmasti taas reilu 10000 jolloin 2 päivää ei välttämättä riitä läpikäymiseen.

• UusiAsuntoko

Meille kans tarjottiin jo isoa asuntoa. Vaihtajia ollaan, 4 lasta.

• Äiti+2 lasta

Olen minäkin erittäin kiireinen kahden lapseni kanssa, avoero tulossa miehen kanssa ja pitäisi saada asunto lasten kanssa. EIpä vaan asuntoa kuulu. Ei VVO:lta, Satolta, ei kaupungilta, mistään. :( Varmaan kaupungin asunnoilla on vielä kiireellisempi luokka kuin erittäin kiireellinen, toisaalta olen kuullut, että sekään ei välttämättä takaa asunnonsaantia ja ns. ei niin kiireelliset asunnonhakijat saavat asunnon. Kuinkahan käyvät läpi 1000 hakemusta, pakko olla jotain arpapeliä... Toivotan onnea kaikille hakuun. Uskotaan siihen, että kaikki saavat, ainakin jossain vaiheessa uuden kivan asunnon...

• lintuli

haettiin poikaystävän kanssa asuntokohtaisesti monta eri kaksiota noista Jätkäsaaren uusista. ollaan luokassa "erittäin kiireellinen", ja jännittää niiiiin kovatsi saadaanko asunto. olisi niin ihanaa ja se auttaisi ja helpottaisi elämää ihan sikana! minkälaiisa asuntoja muut ootte hakenut?

• Jaapaja

Jaahas. Ilmeisesti alkaa asunnot olla jaettu, niin monelta suunnalta on ilouutisia kuulunut. Harmi, ettei omalle kohdalle osunut. Onnea kaikille asunnon saaneille.

Kummastuttaa kyllä, miksi varasivat 1,5kk jakoaikaa, kun siinäkin oli taas kk liikaa. Itse kuvittelin, että tällä kertaa oikeasti kävisivät hakemuksia läpi, kun aikaakin oli. Mutta arvonnaksi taisi taas mennä.

• lukija1234

niin tuntuu mullekin, voi vitsi, kun ei saa mitenkään, vaikka 5 ihmistä ja erittäin kiirellinen kun nyklyisen asunnon omistaja myymässä asuntoa pois ja kohta asunnoton. Onnea tietenkin kuka on saanut !!

• ei suomalaisille

Ilmeisesti ei ollut tarpeeksi maahanmuuttajia hakijoina!

• liina11

Onkohan kukaan saanut tarjouksia jo pienemmistä asunnoista?

• Jaapaja

Kaksion oon kuullut jonkun saaneen.

• pilkkis

Eipä ole kuulunut mitään. Toivottavasti olisi vasta noi vaihtajat käsitelty...

• lintsuli

En usko et vielä on ollenkaan jaettu vielä noita kaikkia kaksioita ja kolmioita, vaan just noi asunnonvaihtajat... :)

• jännittäjä13

Kertokaa jos saatte asunnon tuolta. Täälläkin odotetaan soittoa.

• Jassoo00

Täällä kans yks vaihtaja. Neliöt ja kolmiot hakuses. Kaksiosta muuttamassa, toinen lapsi syntyy syyskuussa. Vähän hiljast on tarjouksien suhteen.. Tietääks kukaan onkohan kaikki jo suunnilleen jaettu? Entä paljonko hakijoita oli? Tää on kyllä tosiaan yhtä arpapeliä stadin asunnoilla. Tuntuu et niillä on todella se entten tentten teelika mentten tyyli.. Kiinnostais kovasti tietää mistä ihmiset vaihtaa ja minkä kokoisilla pesueilla? Jos joku jaksaa kertoa vähän detailia niin olen kiitollinen :).

• lintsuli

Hakijoita noin 2600, näin minulle kerrottiin.

• lukija1234

meitä 5 ihmistä, aviopari ja kaksi lasta 15 v ja 18 v isoäiti. sellainen iso perhe. isoja asuntoja onkion vaikea saada, haettiin 4-5h asuntoja, niin Suutarilaan, kun tänne, mutta hiljaista on, ei ole mitään tarjottu. olen Helsinkin kaupunkilla töissä, mutta se ei tuntuu olevansa tärkeä.

• vääräväri

Pitäisikö olla mamu?

• Wilkkumina

Me koitetaan vaihtaa Ruoholahdesta 4h kk 100m2 avomiehen kanssa. Isoja kaksioita haettiin ja muutamaa kolmiota. Jassoo00 missä teillä kämppä, jos vaihdetaan päittäin ellei onni osu kohdalle??!!

• Jassoo00

Huomenet, wilkkumina meillä on käpyläs tilava/avara/valoisa kaksio 61 neliötä ja iso parveke. Alue on miehen lapsuuden seutua ja viihdytään täällä tosi hyvin. Mutta eipä tässä kaksiossa kohta oikein neliötkään tahdo riittää. Etenkin kun mies tekee yötöitä ja hulivilirumba alkaa puol seitsemältä ;)

• Wilkkumina

Ollaan pääsääntöisesti katsottu asuntoa ruoholahti-jätkäsaari-kamppi alueilta, mutta jos meitä miellyttävä löytyy muualta niin mikä jottei olisi vaihtoehto. Miehen työpaikka juuri Käpylässä :) Saako udella vielä osoitetta? Meillä Laivapojankatu 3 eli ihan jätkäsaaren ja ruoholahden rajalla.

• Äiti + 2 lasta

Minä haen Jätkäsaaresta kolmiota kahden lapseni kanssa. Avoero miehestä tulossa ja yhteisasuminen aivan kamalaa. Hain Suutarilan kohteisiinkin, mutta ei tarjottu. Oon hakenut vaikka mistä asuntoa, mutta ei vaan osu valinta minuun. Tällä hetkellä oon kotiäitinä kun nuorin alle vuoden ikäinen, mutta on vakkariduunikin oottamassa... Pitää vaan yrittää jaksaa etsiä asuntoa ja toivoa, että löytyy pian. :/

• Wilkkumina

Luulisi että ne päättäjät ymmärtäis sen, että jos jollain on isompi asunto, joka ei vastaa tarpeita antais sen pienemmän asunnon ja näin enemmän ihmisiä saisi tyytyväisenä asunnon. Isoja asuntoja kun on hirvittävän vähän kaksioihin ja kolmioihin nähden. Mutta lottoamisestahan niille päättäjille maksetaan ;) ei päätöksenteoista.

• Jassoo00

Meidän osoite on käpyläntie 1. Tässä vuokra on 760e sisältäen saunan ja autopaikan eli taitaa ilman niitä olla 720e.. Mtes teillä? Jos kiinnostaa tulla tuijottelee niin tervetuloa vaan :). Laita vaikka e-mail osoitteesi!

• Wilkkumina

Vuokra on 1310€ 10€ saunavuoro ja ppaikka tais olla 35€! Email [email protected] :)

• Hyvävuokra

Maahanmuuttajat lienevät etusijalla. Mihinkä ne 10 000 uutta muuttajaa muuten laitettaisiin kuin uusiin asuntoihin. On ne persut niin tyhmiä, kun vastustavat maahanmuuttoa vai mitä asunnon hakija sanoisi.

• eijsin

Olen samaa mieltä. Me jotka veroja koko ikämme maksaneet ei saa mitään . Nää rättipäät ohittaa kaikessa.
        Samoin Helisingin Kaupungin politiikka. Kerran saanut asunnot, pidäloppuikäsi. Tiedän useitä jotka asunnon saanet ja nyt kun elitaso muuttunut omat osakkeet vuokralla ja asutaan kaupungin edullisiissa asunnosissa.
        Olen hakenut asuntoa kupungilta n 4 -vuotta ei mitään.j

• lknjnkh
        eijsin kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Me jotka veroja koko ikämme maksaneet ei saa mitään . Nää rättipäät ohittaa kaikessa.
        Samoin Helisingin Kaupungin politiikka. Kerran saanut asunnot, pidäloppuikäsi. Tiedän useitä jotka asunnon saanet ja nyt kun elitaso muuttunut omat osakkeet vuokralla ja asutaan kaupungin edullisiissa asunnosissa.
        Olen hakenut asuntoa kupungilta n 4 -vuotta ei mitään.j

No sulle ei kelpaa mikään. Ei se, että veroja maksamattomat saa asunnon eikä se, että paljon veroja maksavat saa asunnon. :/ Kuitenkin slummiutumista ehkäistään juuri sillä, että niissä asunnoissa asuu monenlaista porukkaa. Siksi on hyvä, jos siellä asuu myös hyvin toimeentulevia ja korkeasti koulutettuja.

Kai sulla kuitenkin on kaikki alueet toiveena? Missä sä sitten asut? Miksi just sulle pitäis antaa asunto? Jos sulla on noin paljon angsteja Helsingin kaupunkia kohtaan, niin ehkä kannattaa harkita jotain toista asuinpaikkakuntaa?

• Jaapaja

Kujalla oot, näihin asuntoihin, joiden naapurustoon on parhaillaan rakenteilla kovan rahan asuntoja, tulee pääsääntöisesti "edustuskansalaisia". Sama juttu oli Arabianrannan kanssa.

Mutta kerro toki itsellesi tuollaista tarinoita, jos se helpottaa. Älä kuitenkaan kuvittele, että noita kukaan uskoo.

• wilkkumina

Tänään soittelin ja kyselin onko asunnot jo jaettu.. Kuulemma osa on, mutta suurin osa vielä jakamatta.

• molla7

kaikki asunnot jaettu kaphorninkadulle

• jdfhk

Onpa ristiriitaista tietoa. Tältäkin vältyttäisiin, jos Stadin asunnot päivittäisi nettisivuilleen missä mennään.

• aasinkyrpä

Jippii , mä sain!

• pilkkis

Soitin tänään ja sanoivat että asukasvalinta meneillään. Eli kaikkia ei ole jaettu vielä, mutta enpä usko että tärppää..

• kasseliiii

asuntoja vielä jakamatta, mä sain asunnon jeep hiip jeeå. ihanaa ihanaa, kerrankin kävi tuuri mullekkin.

• lintsuli

Onko teillä, jotka ootte asunnon saanu niin näkynyt jossain, että luottotiedot on tarkistettu?

• zamppa5

Miksi ihmeessä vernmaksajan (minun) rahoilla pitää tukea joidenkin köyhien 4-lapsisten perheiden asumista pääkaupungin keskustan kupeessa. On vastuutonta muutenkaan tehdä lapsia olettaen että muut ihmiset maksavat näiden vaipat, kännykät ja asumisen. Köyhät voisivat suosiolla muuttaa johonkin Vantaalle.

• hihiha

Huh. Aikamoista tasapäistämistä zamppa5. Eiköhän kaupungin asunnoissa asu ihan normi työssäkäyvää kansaa (ilman lapsia tai lasten kanssa). Eihän se ole tyhmä, joka koittaa saada vuokra-asunnon edullisesti (ainakin edullisemmin kuin vapailta markkinoilta) kantakaupungin kupeesta. Ihme mussutusta. :D

• zamba5

zamppa5, ihan vaan sun kiusaksi asutaan keskustassa ja ostetaan kalleimmat mahdolliset vaipat kännykät autot kutimet ja vetimet jotta sulle jäisi mahdollisimman vähän rahaa ja joutuisit lopulta velkakierteeseen maksaessasi meidän vuokria ja bensoja ;)

mut hei, verot sulle, malja mulle! cheers!

vitun idiootti.

• pöllö pöö

jees taas taitaa mennä haku sivu suun....kai ne maahanmuuttajat on ansainneet paremmin asunnon kun koko ikänsä helsinkiin veronsa maksaneet??

• nainen1234567

Minä sain asunnosta ilmoituksen tänään. Olen stadilainen. Ihmettelin vieläkin, mutta olen tosi iloinen. Olen kuullut, ettei stadilaiset saa millään konstilla asuntoa. Ihme juttu. Toivottavasti muutenkin saa ilmoituksen. En leveile, mutta olen hakenut asuntoa kaupungilta noin kymmenen vuotta. Nyt onnisti. Toivotan kaikille onnea jatkossa asunnon saamiseen.

• jdgjhjjgjcjjcs

Koittakaa ymmärtää, ei nämä uudiskohteet mene mamuille, malliksi saattavat yhden asunnon antaa. Itse sain viime vuonna uudiskohteen kolmen kuukauden hakemuksen jättämisestä, eikä asunnoissa ole yhtään mamua ja samaa olen kuullut muualta. Ei niitä asuntoja kaikille riitä, jos yhtä taloa kohti hakijoita on useampi tuhat, on saanti prosentti on aika pieni. Onnea asunnon saaneille ja rannalle jääneet, ei muuta kun uutta matoa koukkuun.

• Toiveikas

Onkohan joku jo saanut ilmoituksen, että olisi saanut kolmion?Mietin vain, että onkohan jo kaikki asunnot jaettu..?

• juu4

jako käynnissä,saatiin kolmio ja neliötäkin tarjottiin..

• gigigigigig

No onko vielä asuntotarjouksia tullut?

• Epäreilua

Onko normaalilla, työssäkäyvällä, laskunsa maksavalla sinkkuihmisellä mitään mahdollisuutta päästä kiinni Stadin asuntoihin? Meikäläinen on ollut jonossa vuodesta 1998 (joista 7 ensimmäistä vuotta erittäin kiireellisenä määräaikaisen vuokrasuhteen takia) ja yhtäkään kämppää ei ole ikinä tarjottu, vaikka mikä tahansa alue kelpaisi. Alkaa kyllästyttää pikkuhiljaa, kun VVO:n vuokrataso alkaa kohta olla kestämätön!

• ilkeä-sika

Ei ole normaalia on työpaikka ja ei raha riitä vuokraan!
        Ole hiljaa mulkero ja vaikene kun viisaammat puhuu.

Osta lääkettä.

• Stadin friidu
        ilkeä-sika kirjoitti:

Ei ole normaalia on työpaikka ja ei raha riitä vuokraan!
        Ole hiljaa mulkero ja vaikene kun viisaammat puhuu.

Osta lääkettä.

Ilkeä sika ei vaan ilkeä vaan myös tyhmä ja tietämätön. Oletko sattumoisin kuullut, että elinkustannukset ovat nousseet tasaisesti, mutta palkat eivät. Siinä käy sitten niin, ettei pienipalkkaiset pysty enää maksamaan yli 20 euron neliövuokria pääkaupunkiseudulla.

• mauristsaa

Hei, mun oli pakko tulla kirjoittaa tänne. Voiko olla edes totta et sain tänään asuntoilmoituksen. Oon tosi iloinen, että saan asunnon Jätkäsaaresta. Toivon, että joku saa vielä ilmoituksen ennen 15.5. Älä vielä menetä toivoa. Anteeksi, jos tuntuu että prassailen, mutta on vaan niin häpis. Uusi asukas nähdään.

• Stadin fridu

Kannattaako Stadin asuntotoimistoon ruveta soittelemaan kun ei ole kuulunut?Olen paljasjalkainen helsinkiläinen, asunut 5 vuotta pois Suomessa ja nyt tarvitsisin asunnon.

• ei toista kertaa

Minä luulen, että on kiintiö mamuille ja jos jotain asuntoja jää, ne arvotaan. Eihän kukaan jaksa lukea, kuka on kiireellinen tai erittäin kiireellinen asunnonhakija. Pinoon laittavat ja sieltä vedetään tarvittava määrä. Ehkä asunnon koon mukaan.
        Itse olen asunut vuokralla VVo:lla, Avaralla, Suomen vuokrakodeissa ja vakuutusyhtiöiden vuokra-asunnoissa. Vain yhden kerran asuin ihan yksityisellä ja se sai riittää. Vähän väliä kävi vuokranantaja tarkistelemassa milloin mitäkin. Kunnon vuokra-asunnoissa käydään vain pyydettäessä ja jos jotain remontoidaan. Silloinkin laitetaan tiedote etukäteen. Kerran olen hakenut Helsingin kaupungin asuntoa, enkä tietenkään saanut. Hain yhteen määrättyyn valmistuvaan taloon. Kävin sitten katsomassa kun asukkaat oli sinne muuttaneet, mamuja melkein kaikki. Vuosaaressa.

• Blablabla1

Miksi jotkut ihmiset täälä niin kauhea katkera ja mustasukaiset...Ja sinä kuka haukut työtämät ja Yksinhuoltaja äidit jne.Muista että sinustakin voi tulla työtön!!!Sä etikinä voi tietää minksi ihmiset ovat siinä tilanteessa.Törkeä arvostelee ja luokitelee ihmiset tolla tavalla!!

• sanna20

Onko teiltä, jotka asuntotarjouksen saaneet, niin tarkistettu luottotiedot? Huomasin vaan, että minun luottotiedot oli tarkistettu hgin kaupungin kiinteistöviraston toimesta joku aika sitten, mutta asuntotarjousta en ole vielä saanut. Luottotiedot kyllä kunnossa...olleet aina.

• Nyt se tuli!

Tänään tuli meille ilmoitus asunnosta!! :) Suuri asunto 4h keittotila kyseessä.
      Ollaan ihan suomalainen pariskunta pienestä kolmiosta isompaan muuttamassa, 2 pientä lasta :)

• Uusioperhe3

Ei voi olla totta, kun ei ole edes yhteistä kotia.Emme siis saaneet asuntoa. Olemme eri osoitteissa asuva kihlapariskunta, jolla on yhteensä kolme lasta. Asumme omissa kaksioissa, joihin emme tällä kokoonpanolla mahdu muuttamaan. Avioliitossa asuvan pariskunnan yhdessä asumista katsota kiirelliseksi! Täyttyy siis yrittää jälleen kerran, jos se nyt olisi painava syy!

• ihmettelen..

Eikös se nyt vaan olisi helpompaa ja halvempaa vain ostaa sen asunto missä haluaa asua? Ei tarvi miettiä saako vai eikö saa kallista vuokra asuntoa......

• älä ihmettele

Omistusasuntoon nyt vaan ei saa asumistukea samoin kuin vuokra-asuntoon.. Näihin Stadin kämppiin saa aina täydet tuet, tarkoittaen ettei vuokra ole kohtuuttoman suuri, jolloin omavastuuosuus jää suht pieneksi. Olettaen etteivät tulot ylitä asumistuen rajoja..
      Vaihtuvissa elämäntilanteissa oleville vuokralla asuminen on taloudellisesti "turvallisempaa".

• Ottakaa selvää

Kyllä omistusasuuntoon voi saada asumistukea.

• LUE
        Ottakaa selvää kirjoitti:

Kyllä omistusasuuntoon voi saada asumistukea.

Opettele lukemaan. Et varmasti saa lyhennyksiin asumistukea, ainoastaan korkoihin.. Taas yks turha pätijä..

• kämpän metsästäjä

Huomenna se taas alkaa! Itse Vantaan kaupungilla asuva Helsingissä töissäkäyvä sinkkunainen ja ajattelin kokeilla arpaonneani Jätkäsaareen.. Yritin vuosi sitten hakea Arabianrannasta Kalasatamasta kämppää mutta mitään ei tullut. Nyt asunu VAV:n murjussa viime syksystä lähtien, kämppä ja alue mukavat mutta naapureina mamuja ja muita suomalaisia juntteja. Ite kämpässä ei oo tehty peruskorjausta ties millon viimeeksi.. Mutta se ei pelaa joka pelkää ;)

• Ei menny nii

Eihän se pitäisi mennä noin. Itse vastaavassa tilanteessa mutta asuin Hesassa ja halusin VAV kämppään sieltä vastattiin ihan sähköpostiin, että vantaanlainen asunnoton menee ohitseni kun näkivät, että vuokrasopimus koht silleen olis päättymässä.

• kämpän metsästäjä

Tosin.. pikkuvika taisi löytyä just Jätkäsaaren haettavista kämpistä.. Meinaakohan ne että koko taloyhtiö änkeää pesemään pyykkinsä yhteen pesulaan? Pyykinpesukonevarauksesta kylppärissä ei lue sanaakaan. Pyykkikaapit tuntuu löytyvän ja astianpesukonevaraus keittiössä..

• 456789101112

Kyllä niissä näyttäis tila olevan. Ainakin niissä, joita itse katsoin.

• Jätkäsaarelaiset 2013

Mahtavaa, saimme asunnon Jätkäsaaresta. Tuntuu Lottovoitolta. Jollekin ei kenties kelvannut, koska saimme vasta varsinaisen jaon jälkeen tietää onnenpotkusta. Meille kelpas kyllä!

• tullaan tullaan
        Jätkäsaarelaiset 2013 kirjoitti:

Mahtavaa, saimme asunnon Jätkäsaaresta. Tuntuu Lottovoitolta. Jollekin ei kenties kelvannut, koska saimme vasta varsinaisen jaon jälkeen tietää onnenpotkusta. Meille kelpas kyllä!

Me saatiin kans peruutuspaikka :) Samat fiilikset! Ei tarvinnut montaa minuuttia arvuutella otetaanko vai ei..

• Vuokralainen
        tullaan tullaan kirjoitti:

Me saatiin kans peruutuspaikka :) Samat fiilikset! Ei tarvinnut montaa minuuttia arvuutella otetaanko vai ei..

Kuinka pian noita hakemuksia käsitellään? Tänäänhän oli viimeinen hakupäivä noihin Juutinraumankadun asuntoihin. Hain yksiötä, niitä vain kuusi koko talossa, mutta aina pitää kokeilla.

• Jännäää

Minuakin kiinnostaisi tietää, että koska asukasvalinnat tehtiin. Haettiin mieheni kanssa kolmioita... Onhan niitä 20, mutta pidän kyllä äärimmäisen epätodennäköisenä sitä, että asunto saataisiin. Silti elätän kovasti toivoa!

• kämpän metsästäjä

Nähtävästi ilmoittavat valituille 5.7 mennessä. Tänään alkanu Viikkiinkin haku.. Täähän menee vaikeaks kun haettavia voi olla max 20 ja itselle löytys vaihtoehtoja enempikin mihin hakea! :D Vaikka tuskinhan tässä mitään tulee saamaan..

• Yksiön hakija

Minäkin yritän yksiötä saada ja tosiaan 3 viikko joutuu vielä jännäämään, vaikka aika varma olen ettei tuota saa..

• Vuokralainen

Hei kämpän metsästäjä, mistä löysit tuon päivämäärän? Tahdon oppia lukemaan niitä stadin asuntojen sivuja...

• kämpän metsästäjä

Sehän lukee stadin asuntojen etusivulla siinä keskellä.. :) Minkäslaiset syyt kaikilla on vaihtaa kämppää? Itellä ei mitään erityistä muuttouhkaa pahemmin ole muuta kun haluaisin hittoon täältä Vantaalta, pihapiirissä lähes ainut suomalainen ja Vantaata ei pahemmin kiinnosta peruskorjata kämppää millonkaan :P

• Jännnääää

Me haettiin miehen kanssa asuntoa koska nykyisessa asumisoikeus päättyy ensi vuoden alussa ja tarvitaan isompi asunto. Ollaan myös suht. pienituloisia. En kylläkään usko, että asuntoa noilla meriiteillä tippuu..

• Vuokralainen

Ai kato niin onkin :D en ollut käynyt koko etusivulla kun oli koko ajan toinen sivu vaan auki... Minä tahtoisin muuttaa, kun yksityisen kämpän vuokra on niin kova.

• 9876543210

Luulisin, että aika nopeasti alkavat ilmoittelemaan asunnon saaneille ja ilmoittavat valituille viimeistään 5.7. mennessä. (ellei pääse peruutuspaikalla, sit voi ilmoitus tulla ton pvm. jälkeenkin).

Aloittavat kai ensin vaihtavista asukkaista ja siitä sitten uusiin asukkaisiin(?) Tsemppiä kaikille!

• Jännääää

Juu vahvistivat toimistolta, että 1/3 asunnoista menee vaihtajille ja heille ilmoitetaan ensin. Asukasvalinnat on kuulemma jo aloitettu ja valinnoista aletaan ilmoittelemaan hiljalleen, 5.7 mennessä kaikki tietää. Veikkaan kuitenkin, että vaihdon saaneet saa tiedän tällä/ensi viikolla ja loput ensi/sitä seuraavalla viikolla.

Hittolainen kun jännittää, kyllä sitä silti niin kovasti elättää toivoa vaikka koittaa olla realisti.. Kuuluisimmepa ne niihin 2/3 osaan uusista kaupungin vuokrakämppien asukkaista...!!

• Urpå maalainen

Ollaan haettu Stadin Asunnoilta asuntoa kohta vuoden verran. Vakituinen työpaikka Helsingin kaupungilla, asuinkunta 150 km päässä Stadista. Työmatkoihin menee neljä tuntia päivässä -> ei ensimmäistäkään tarjousta mistään! Pikkusen alkaa vanne päätä kiristää....

• hhmmmmppp

Ehkä tienaatte "liian hyvin"? Silti ns. normaalisti tienaavilla on rahaa asua yksityisellä/satolla/vvo:lla. Ja se hakemushan on vaan puoli vuotta voimassa, olethan tietoinen siitä?

• Urpå
        hhmmmmppp kirjoitti:

Ehkä tienaatte "liian hyvin"? Silti ns. normaalisti tienaavilla on rahaa asua yksityisellä/satolla/vvo:lla. Ja se hakemushan on vaan puoli vuotta voimassa, olethan tietoinen siitä?

Hakemusta on päivitetty. Jopa pomoni on ollut yhteydessä stadin asuntoihin. Tuloksetta. Työsuhdeasuntojakin voivat antaa ns. normi kannasta, mutta eipä mitään ole ilmaantunut.
        Miten hoitoalalla ja valtion hommissa voi tienata "liian" hyvin? Mutta ehkäpä kuitenkin ;-)

• Asotartar

Urpå maalainen: Miksi et hae työsuhdeasuntoa, jos kerran Hgin kaupungilla olet töissä? Kevyt Urpo oletkin...

• Urpå

Työsuhdeasunnot on niin pieniä. Nytkin haettavissa max 3 h k 74 m2. Meillä on kolme lasta. Ihan vaikka nyt vaan siksi...Haen kyllä heti, kun isompia tulee tarjolle! Enkä pääse ns jonon ohi, koska en ole tulossa kaupungille duuniin, vaan olen jo duunissa. Näin sieltä vastattiin...

• Toiveikas

Mekin haettiin syksyllä valmistuviin. Yksiöitä ja kaksioita joiden hinta jäi alle 700e/kk. Asumme molemmat vanhempien kanssa. Toinen puolisko opiskelee yliopistossa niin hurjaa vauhtia ettei ole mahdollisuutta käydä töissä, opintotuki taas ei riitä millään elämiseen. Ikää 20v. Itselläni ikää 18, ylioppilaslakki toivon mukaan päässä ensi jouluna. Minulla on vakituinen työpaikka, yötyö keskustassa joten saatava asunto paikalta jonne pääsee yölläkin kulkemaan. Vanhemmat muuttavat pikkuveljen kanssa kaksioon ylihuomenna ja minä taas jatkan puhelimen vahtimista. Toivottavasti kävis tuuri, mutta epätodennäköistähän se on.

• Sirppppa

Miksi ette hae Hoasilta perheasuntoa? Hoasillahan on kämppiä esim. Kalasatamassa, Kumpulassa, Vallilassa, Kampissa.. Perheasunnon saa silti suht varmasti, pienen jonotukse jälkeen. Itse jonotimme 6kk ja saatiin kaksio ykköskiinteistöstämme Kumpulasta.

• Kämpän metsästäjä

Niinpä. Itsekkin hoas:lla asuin kunnes koulu loppui ja pito etsiä uus
      kämppä. Kannattaa opiskelijana kokeilla tuotakin, niilläkin melko uusiakin taloja. Ja helsingin kaupungilla vakituisesti työskentelevän luulos todellakin etsivän työsuhdekämppääkin. Kaveri asuu semmosessa suht uudessa kaksiossa ja vuokraakaan ei paljon mitään. Ite tekisin samoin jos olisi vakituinen eikä
      määräaikainen työ...

Onko kukaan saanu vielä tarjousta? :)

• Urpå

Työsuhdekämppääkin ollaan haettu, useaan otteeseen. Mutta vastaus on, en ole tulossa töihin vaan olen jo, niin en ole mitenkään etusijalla. Lisäksi on sanottu, että yhtä ja samaa asuntoa hakee noin 200 perhettä. Mutta ehkä se joku päivä onnistuu.

• Toiveikas

Ollaan haettu Hoasille myös muutamia kuukausia sitten, mutta sieltä ei ainakaan toistaiseksi ole kuulunut mitään. Kiitos kuitenkin:)

• Sirppaa

Vaikka Hoas väittääkin, ettei sinne soittelu auta, kyllä se sen tekee kuitenkin :D Eli kannattaa soittaa ja kysyä tilanteesta, ja laittaa vielä perään mailia.

• Vaihtoas. tarpeessa

Onko jollekkin jo tarjottu asuntoa Jätkäsaaresta Juutinraumankadulta? Me kanssa ootetaan kovasti puhelua, vaihtoasunto nykyisestä. Nykyinen tosin varmasti vielä kivemmalla paikalla ja ihan huippu muutenkin mutta lapsen päivärytmien takia on pakko päästä sinne suunnalle. Voikun saisi tietää pian. Laittakaahan tänne tietoa jos teille on ilmotettu - osaa sitten itse arvioida tuleeko puhelua.

• kämpän metsästäjä

Lapsen päivärytmien takia? On sitä monenlaisia syitä asunnonvaihtoon.. :)

• helppo kirjotella

Älä muuta kuule sano hehheh. Ihan kamalaa vaihtaa asunto jos sujuisi kävelymatkan päähän niin päiväkoti kun koulukin huhhuh. Nykyisestä kun ei pääse mihinkään mutta onneksi täällä on niin ihana huudella asian vierestä :D

• Silurisd

No olisi se mielestäni aika ihmeellistä, jos lapsen päivärytmin takia saa stadin kämpän, mutta taas asunnottomuus ei riitä kämpän saantiin...!! Mutta eipä taida Stadilla tuollainen olla kovin kiireellinen hakija, onneksi.

• tiedustelija1

Onko kukaan vielä saanut asuntotarjousta?

• pienempi asunto

Mielestäni lasten takia muutto on pätevä syy ja olen itsekin sen takia asunnon saanut! Vaihtaja on jo kaupungin asunnossa eli plus miinus nolla - ei hän vie keneltäkään asuntoa.
      Onko kukaan saanut asuntotarjousta?

• happyhappy4

Tarjous kaksiosta tänään, jee jee jee jee!!! Ihan supersikaupeaa!! Syynä oli työpaikka Helsingissä, asumme siis ulkopaikkakunnalla. :) onnea vaan muillekin!

• toivon..

Onnea asunnon johdosta!Saa nähdä saammeko me...haettu on jo pitkään,liian korkean vuokran vuoksi ym,yh,joten vaikka minulla on vakituinen ok-palkkainen työ,ei palkka riitä yli 1300 e(Sato)kolmion vuokraan(ja nousee vuosittain!) lukiota käyvän lapsen kuluihin.Onko muita vastaavassa tilanteessa olevia hakijoita?No,toivomme silti:)Onnea myös muille hakijoille!!

• toivotonko?
        toivon.. kirjoitti:

Onnea asunnon johdosta!Saa nähdä saammeko me...haettu on jo pitkään,liian korkean vuokran vuoksi ym,yh,joten vaikka minulla on vakituinen ok-palkkainen työ,ei palkka riitä yli 1300 e(Sato)kolmion vuokraan(ja nousee vuosittain!) lukiota käyvän lapsen kuluihin.Onko muita vastaavassa tilanteessa olevia hakijoita?No,toivomme silti:)Onnea myös muille hakijoille!!

Täällä on yks ex-yh jonka nuorin just muutama kuukaus sitte muutti kotoa pois ja nyt asunto mulle liian iso. Jäin myös määräaikaisen työn päätyttyä työttömäks eikä uutta työtä meinaa millään löytyä. Asunnon vuokra melkein 1000 e että on hiukka vaikeeta tällä hetkellä työttömyysrahasta maksella näitä maksuja. Asumistukeakaan en saa koska päiväraha juuri ja juuri ylittää tulorajan. Viimeksi hakemaani paikkaan hakijoila oli 500 et alkaa olemaan jo toivotonta. Onnea kuitenkin kaikille niille jotka asunnon saa!

• ahdasta

Miten ilmoittivat valinnasta?

• Yksiön hakija

Onnea asunnosta!
      Jaetaankohan asunnot jotenkin koko järjestyksess? Turha siis varmaan yksiöstä odotella enää hyvä uutisia..:/

• Happy4

Ei kai toivoa kannata kuitenkaan menettää! Ihan hyvin voivat ottaa asuntojärjestyksessä, eikä koon mukaan..??? Onnea kaikille!! Happy, jolle siis ilmoitettiin sähköpostitse

• kämpän metsästäjä

Joo itse en edes odota saavani mitään asuntoa. Hakijoita varmasti riittää ja kenellä oikea muuttouhka päällä. Onnea vaan kaikille jotka tarjouksia saaneet :) Olishan se ihanaa päästä täältä työttömien, kotiäitien ja somalien keskeltä muualle mut taitaa olla turha toivo.. Täytyy varmaan odottaa loppuvuoteen että n. kilometrin päähän tulee uusia taloja valmiiksi ja hakea myös niihin, ovat ainakin ulkosestikkin siistimmän näköisiä.

• opportu

Jos olet silti ihan normaali työssäkäyvä ja asunnontarpeesi on se, että et nykyisessä tykkää asua, niin miksi ihmeessä et vuokraa yksityiseltä/vvolta/satolta? Joo kalliimpaahan se on, mutta ei tuossa sinun kämpän tarpeessasi kannattaisi kauheasti ruikuttaa, jos sinulla kerta on jo halpa asunto.. Jos haluat paremman, vuokraa kalliimpi. Niin tekee aika moni muukin.

• airjtag
        opportu kirjoitti:

Jos olet silti ihan normaali työssäkäyvä ja asunnontarpeesi on se, että et nykyisessä tykkää asua, niin miksi ihmeessä et vuokraa yksityiseltä/vvolta/satolta? Joo kalliimpaahan se on, mutta ei tuossa sinun kämpän tarpeessasi kannattaisi kauheasti ruikuttaa, jos sinulla kerta on jo halpa asunto.. Jos haluat paremman, vuokraa kalliimpi. Niin tekee aika moni muukin.

Motiivinsa kai kullakin? Jos joku asuu jo Stadin asunnossa, eikö ole kaikkien etu, että hän pääsee muuttamaan haluamalleen alueelle tai eri kokoiseen asuntoon? Siitähän vapautuu sitten uusi loistava kämppä, johon varmasti kuka tahansa kiitollisena muuttaisi ja ikuisesti valittamatta siinä sitten asuisi. Paitsi jos saisi palkankorotuksen, silloin tietenkin muuttaisi välittömästi pois. Eikö niin?

• kulkuinenkinhomo

Onnea Jätkäsaareen , toivottavasti teidät on valittu jo tähtäimeen siellähän ammutaa lähes jokapäivä.

• uskomatontajuttua

Ihme jengii täällä kitisemässä...:/Katkeraa, kateellista ja rasistista. Tuokin yksi joka haluaa pois "kotiäitien "keskeltä?!? Ja mitähän pahaa ne kotiäidit sinulle tekevät! Huh huh, tuommosten pösilöiden kanssa en kyllä samaan taloon edes haluaisi...:(

• haloo4

Niin..Kämpän Metsästäjäkin saattaa joutua työttömäksi ITSE sen määräaik.työn jälkeen:) Niistä myöhemmin valmistuvista:toivottavasti et ole iskenyt silmiäsi niihin kovan rahan omistusasuntoihin:) Ei ole kaikki suinkaan vuokra-asuntoja. JA: Luuletko ulkomaal./työttömistä/kotiäideistä pääseväsi eroon, jos ko uusiin vuokra-asuntoihin pääsisit? Oh geez..

• kysymys2

Oletteko hakeneet ainoastaan kohdekohtaisesti vai myös yleinen hakemus kaikkialle?

• omg4

Vertailua: Satolla myös vuokrattavissa Jätkäsaaressa uudiskohteita. Kaksionvuokra 1360e, vertaa Stadin asuntojen vastaavaan hinta n 750e!! Siis lähes kaksinkertainen, eikä varmasti sen parempi! Ja vaikka saisit asumistukea, on se summaltaan täysin sama, jos rak.vuosi ja koko samat, kuten näissä siis on! Jos elät peruspvärahalla, 1 lapsi, joudut as.tuen jälkeen maksaan Saton asunnosta lisäksi n 770e, mutta jos asuisit Stadin asunnossa, maksaisit as.tuen jälkeen vaan n 150e. Mikä ero! Ajatelkaa, samanlaisesta asunnosta! Kyllä ois jo kansalaisaloitteen aika, et esim Stadinasuntoihin ei saisi lainkaan as.tukea, koska on niin epäoikeudenmykaista, et samiulla tuloilla elävistä vain pieni osa tästä kompinaatiosta todella hyötyy. Entäs se, kun saatuaan Stadin asunnon, ei tarvi ikinä pois lähteä..onnenpotku hyvätuloisille, kun samaan aikaan köyhä maksaa asumisestaan toisaalla ryöstöhinnan..Kela sais jo tajuta laskelmissaan, et heidän maxvuokrataulukkonsa ovat ikivanhaa tietoa, nyk.vain kaupungin asunnoissa noudatetaan ko vuokratasoa:(

• kämpän metsästäjä

No jopas täällä nyt otetaan itteensä kaikki mitä kirjoitetaan. Huhhei. En pelkää kotiäitejä kun hoidan niitä myös työkseni sekä näen jokapäivä eri maan kulttuureista tulevia lapsia/perheitä. Ja kyllä olisin hakenut Ilmarisen jätkäsaaren kämppiä mut tällä työllä ei ole varaa maksaa palkasta 800- yli tonnin vuokraa. Hakemus on kyllä satolla, vvo:lla ja vaikka missä. :) Jokainen meistä sitä haluaa parempaa kokoajan, en usko et siinä on mitään pahaa? Mun kämpässä on remonttimiehet käyny n. 7 kertaa puolen vuoden aikana joten tuskin on väärin haluta uutta hyvässä kunnossa olevaa asuntoa? Ymmärrän että joillain sitä ei ole mut on sitä itsekkin aikanaan mm. solussa asunut ennen ku tähänkään tilanteeseen on päästy.

• Idiote

Hmm.onkohan se oikein, että Hesassa työssäkäyvälle annetaan halpa asunto,kun ois varaa ottaa norm.markkinahintainen vs köyhä työtön, joka asuu kalliilla..en ymmärrä Stadin asuntojen päättäjien järkeilyä. Itse (yh) palasin Suomeen, Hkiin viime vuonna. Arvatkaa vaan, saiko täysin asunnoton, turvaverkoton, rahaton, työtön yh asuntoa kaupungilta? No en, kun oli kuulemma kiireellisempiäkin..??? Siis mitä???Kertokaa ryhmälle, mikä on kiireellisempää?

• 6541

Jaa-a. Vähän riippuu siitäkin, millaiset rajoitteet olit hakemukseesi laittanut. Monihan täällä asunnottomuutta rutisee, muttei ole valmis muuttamaan esim. Kontulaan. Silloin voi ehkä päätellä, ettei se asuntopula niin karmea olekaan.

Mutta kaikkiaan Stadin asunnot pitää minusta hyvää linjaa. On älykästä suunnittelua jakaa asuntoja myös työssäkäyville, muutoin tapahtuu herkemmin slummiutumista. Oliko muuten joku syy, että juuri Helsinkiin olit muuttamassa, kun sinulla ei kerran täällä mitään siteitä mihinkään suuntaan ollut?

• Paluumuuttajatar

Me palasimme stadiin 10 vuotta sitten ulkomailta ja saimme melkein heti kaupungin asunnon. Olin kuitenkin laittanut alueeksi koko stadin, jotta varmemmin saisimme kämpän. Malmille sitten pääsimme/jouduimme, mutta parempi sekin kuin kallis yksiö yksityiseltä:)

• Idiote

Samaa voisi tietty kysyä, vaikka olisin hakenut asuntoa Jyväskylästä, Turusta tms että 'miksi just tänne muutat?' Hesassa asuin ennen ulkom.muuttoa ja lapsen isä asuu täällä, että siksi..ja onhan täällä ehkä vähän paremmin töitä.

• 6541

Joo, no Stadin asunnot kuitenkin ottaa tarveharkinnassa huomioon sen, minkälainen tarve päästä asumaan Helsinkiin oikeasti on. Siksi esimerkiksi ulkopaikkakunnilla asuvat, mutta Helsingissä työllistyneet ovat hyvissä asemissa asunnonjaoissa.
        Niin, miten se meni, olihan Vesalat ja Meri-Rastilat ja muut sulla vaihtoehtona?

• Ronskis

Mutta itse asiaan, onko teille nyt tippunut niitä asuntotarjouksia! Kiinnostaisi tietää missä mennään!

• maksanut verot

Ilmeisesti asuntotarjouksia ei ole vielä tullut kun yhdelle? Ja sekin vain sähköpostilla? Eikö siitä soiteta? Se mikä ja kuka ja miksi on syy, voisi olla vaikka toisella palstalla. Alunperin Stadin asunnot on ollut stadilaisille, muutama vuosi sitten on vasta ulkopaikkakuntalaiset saaneet edes asuntoa heiltä.

• Rudypie

Ehkäpä ihmisillä parempaa tekemistä (toivottavasti!!) kuin vain kytätä täällä ja ilmotella onko vai eikö ole tullut ilmoitusta?? Ja turha siellä myöskään kritisoida ulkopaikkakuntalaisia, sillä kyllä kai niitä uusiakin veronmaksajia tarvitaan. Haloo!

• 9+19

Eipä oo kuulunu mitään. Ollaan vaan kiireellisyys-luokassa, saa nähdä. Tympii odotella.

• HerraNäsä

Jaa on tullu kaupungille uusi kiireellisyysluokka: saa nähdä.. :D

• Ritvareinonen

Ei vaan kuulu mitään, tuskastuttavaa. :( Oltiin luokassa erittäin kiireellinen...

• uusi koti

On kyllä odottavalle pitkä aika! Ei varmaan ole kukaan saanut tarjouksia, toivon siis että ovat vaan lomalla ja ilmottelevat juhannuksen jälkeen :)

• hhddjjhdhh

Tänne ropsahti asuntotarjous kaksiosta, jota toivoimmekin. Nyt on hyvä korkata jussijuomat! :D Kippis ja kulaus!

• 7741887

Onneksi olkoon! Jos jussikiireiltäsi ennätät, niin viitsitkö kertoa oletteko vaihtajia vai uusia asukkaita ja tuliko tarjous sähköpostitse vai muulla keinoin?

Kippikset, täällä taidetaan kyllä ottaa huikka lievään harmitukseen, taas taidettiin jäädä rannalle ruikuttamaan. ;)

• Asunnon vaihtaja

Onnea valituille! No panic, 5.7. asti asuntojahan jaellaan. Ei menetetä vielä toivoamme. t. Yksi kaksion odottaja myös

• 785787554

Toivottavasti teillä natsaa. Me oltaisiin vaihtajia, joten vähän epäilen, että meidän kiintiö on mennyt jo, kun ilmeisesti vaihtajat käsitellään aina ekaksi.

• ddddddddddd

Mistä tuo tieto että ekaksi vaihtajat käsiteltäisiin?? Mekin oltais vaihdokkeja ja en haluis toivoa menettää vielä. Ja joo, kaksio olis kiva!

• Zbföfäfldä

Sanoivat toimistolta suoraan, että eka jaetaan vaihtajille asunnot.

• näin se o

en jaksa uskoo että somppu perheitä näihin uudisasuntoihin laitettas. ne tuhoaa asunnot alta aikayksikön ja liian hienoja tuhottavaks nää uudiskohteet.

• hävettää100

Miten ihmeessä somalit mielestäsi tuhoo asunnon? Suomalaiset juopot tuhoo kaiken, muun maalaiset ollu aina kaikista kivoimmat naapurit. Suvaitsevainen asenne?

• kaakki
        hävettää100 kirjoitti:

Miten ihmeessä somalit mielestäsi tuhoo asunnon? Suomalaiset juopot tuhoo kaiken, muun maalaiset ollu aina kaikista kivoimmat naapurit. Suvaitsevainen asenne?

Pakko kompata tätä näin ihan suomalaisena.
        Kyllä ne suomalaiset narkkarit/juopot niitä asuntoja varmasti eniten tuhoaa, ainakin omasta kokemuksesta mitä tulee häirikkönaapureihin..
        Tosin kyllä näitä mokkamiehiäkin riittää, joiden muksut riehuu rapussa ja ulkona yötä myöten..

• asuntohakija1

Onko joku jo saanut 3 h k?

• Jännnää

Ei ole kolmiota tarjottu ainakaan meille. Hittolainen, kyllä sitä edelleen vaan elättää toivoa vaikka koittaa realisti olla :P

• näin se o

ensinnäkin kaikilla somaleilla ei ole käsitystä sanasta sivistys. kiva että hävettää100 jaksaa ajatella näistä positiivisesti mutta mulla ei yhden ainutta positiivista kokemusta niistä ole.
      en halua kyllä narkkien tai juoppojenkaan naapuriin asumaan.

mut joo yhä edelleen uskos et tuskin pelkoa että somppuja, narkkeja tai juoppoja saa naapureiks näihin kohteisiin.

• 111

Onko joku jo kaupungin asunnossa asuva vaihtaja saanut asunnon? Kolmiota odotellaan.

• shiiiiiittttt

Asutaan stadin kämpässä Kantsussa, ei ole kuulunut kolmiosta mitään. :(

• persiistäon

soitin eilen tstolle ja kuulema on kämppiä jo jaettu...:( Fuck fuck, ois pitäny arvaa ettei ikinä mikää onnistu.

• Jännnääää

Niin onhan täälläkin pari jo kertonut saaneensa kaksion? Vai onko KAIKKI kämpät jo jaettu??

• mitessitten

Juuri soitin sinne, kaksio haussa, vaihtajien asunnot jaettu (joita 1/3 kaikista). Hakijoita yhteensä ollut vähän alle 3000. Pieniä ja perheasuntoja jakavat vielä, niissä ei kai erityistä järjestystä. Ei tainnut tärpätä. Pastilli.

• olispitänyarvaa100

No ihan anaalista sitten TAAS. :(

• hkäkaasutin

Aina ei voi voittaa,
      Tämä arpa ei voita
      Ingen vinst.
      No win.

Luovuttakaa jo ruikuttajat.

• hupsistarallaa

Kerran eräs naapurini tölvi minulle tuolla tavalla. Kuoli sitten itse syöpään.

• kaasutinonni
        hupsistarallaa kirjoitti:

Ruikuttaja , saanko tulla nuolemaan anustasi?

• k-panomies
        hupsistarallaa kirjoitti:

Hae Kontulaan , sinne kuulut visvapää.

• 28+

Itse olen soittanut sinne, siis siihen pääasialliseen nroon. Siellä kyllä eivät kuulemma tiedä tilanteesta, muutakuin että 5.7. mennessä päätetään, päätökset tekee muut hlöt kuin tuo as.palvelu. Mistähän noita tarkempia tietoja ootte saanet?

• mitessitten

Juuri siitä pääasiallisesta numerosta.

• Ymmyrkäinen

En oikein ymmärrä, mitä varten pitää soitella sinne asuntotoimistoon. Asunto tulee tai sitten ei, eikä siihen puhelut auta.

• kettuneiti

Koska sieltä saa tietää varmalla onko asunto sattumoisin jo annettu vai ei. Mulla ainakin menee joskus sposteista osa suodattimen kautta suoraan roskaposteihin, sinne mennyt tosi tärkeitäkin taannoin, ja kun koneen sulkee, tyhjentyy roskiskin. Ei siihen asunnon saamiseen siis puhelut auta mutta siihen kyllä että mahdollisen tiedon ylipäätään saa.

• 20+11
        kettuneiti kirjoitti:

Koska sieltä saa tietää varmalla onko asunto sattumoisin jo annettu vai ei. Mulla ainakin menee joskus sposteista osa suodattimen kautta suoraan roskaposteihin, sinne mennyt tosi tärkeitäkin taannoin, ja kun koneen sulkee, tyhjentyy roskiskin. Ei siihen asunnon saamiseen siis puhelut auta mutta siihen kyllä että mahdollisen tiedon ylipäätään saa.

Asiointikansiosta kannattaa varmaan tarkistella onko sinne tehty muutoksia, ei se soittelu muuta kuin ruuhkauta asiakaspalvelun :)

• hdhfgfgfggdgfg

Olen myös soittanut ja sanoivat suoraan ettei auta soitella, heillä on kädet täynnä puuhaa. Valituille kyllä ilmoitetaan, jos asunto osuu kohdalle. Karu oli vastaus mutta koitan ymmärtää, noinhan se on...:/
      Mutta onko nyt siis ketään joka saanut UUTENA asukkaana kämpän noista??

• jassoooooo1

Tänne tuli tänään 4h ja kaksiosta vaihdetaan :)))). Tekstarin laittoivat että tarjous on lähetetty s-postiin. Meitä muuttaa kolme ja syyskuun lopulla syntyy toinen lapsi. Itseasias laskettuaika on 25.9 ja asunto vapautuu 27.9. Eli eiköhän se lapsi lähde tulee viimeistään muutossa ;)

• työssä käyvät

Ootteko molemmat työssä? Onko kukaan työtön saanut asuntoa?

• KapHorn
        työssä käyvät kirjoitti:

Ootteko molemmat työssä? Onko kukaan työtön saanut asuntoa?

Yleisen käsityksen mukaan näihin uudiskohteisiin ei oteta pummilla eläviä ;)

• 9+2
        KapHorn kirjoitti:

Uudiskohteisiin pääsee vain kantasuomalaisia jotka maksavat omasta palkasta vuokran, saattavat ottaa malliksi yhden työssäkäyvän mamun.

• stadin-a
        KapHorn kirjoitti:

Käsityksesi on täysin mielikuvituksentuotetta.

• BoomBam
        stadin-a kirjoitti:

Käsityksesi on täysin mielikuvituksentuotetta.

Sinä et tiedä mistään mitään, laitappa koneesi kiinni ja mene vaikka työkkäriin ;)

• nimbyt liikkeellä
        KapHorn kirjoitti:

Pummi se sinustakin tulee kun sinut saneerataan työstäsi ulos. Näin käy jatkuvasti nykysuomessa jos et ole sattumalta lukenut uutisia. Tässä taloudellisessa tilanteessa kukaan ei voi olla varma työpaikastaan. Jos saat kenkää ilman omaa syytäsi ei se tee kyllä kenestäkään pummia. Pummi on se joka tarkoituksella elää muiden siivellä. Olet niin itsekeskeinen ja ylimielinen että oksettaa. Enpä ole yhtään harmissani jos en tuollaisen nimby tapauksen kanssa samaan taloon pääsekään.

• ahdasta

Onnea isosta asunnosta! Me haettiin myös neljän huoneen asuntoa. Asumme yksityisellä, meitä on viisi kaksiossa. Lapset ovat jo teini-iässä. Saa nähdä saammeko asuntoa?

• Jassoooooo1

Me ollaan molemmat työssäkävijöitä ja toiminimellä tehdään myös töitä itsenäisesti. Ollaan kyllä aivan onnesta sekaisin. Juuri tein suursiivousta 7h ja mielessäni kirosin kun joutuu vielä edellistenkin paskoja jynssäämään. Oli meinaan järkyttävässä kunnossa kun nykyiseen muutettiin ja jynssättiin sekä maalattiin koko huusholli lattiasta kattoon. Siltikin pinttynyttä likaa on ja paljon.. Ainainen unelma on ollu päästä täysin uuteen asuntoon jossa tiedät että joka ikinä lika on ihan omia tekeleitä! Toivotaan että vielä tarjouksia satelee ja me siis ollaan vaihtajia että jospa ne vasta niitä jakelis! Onnea matkaan ja tulkaahan kertomaan kuulumiset.

• tavis työläinen

Mietin tässä, asumme itse suht uudistuotannossa. Kaikki alkuperäiset asukkaat ovat käyneet korkeakoulun tai ainakin toinen puoliso ja vähintään toisella on erittäin hyvä työpaikka. Tarjotaankohan näitä siis vain hyvätuloisille tai ainakin sellaisen työpaikan mahdollisesti saaville. Onko teillä asunnon saaneilla korkeakoulutus? Harmi, oltaisiin olti ihan ehdottomasti asunnon tarpeessa vaikka nykyinen onkin varmasti vähintään yhtä hyvä mutta sijainti ja asunnon koko ihan mahdoton :(

• 22+?

Toisin sanoen, jos näin on, asuntoja ei jaeta tarpeeseen, vaan hyvätuloisille joill on varaa maksaa markkinahintaista vuokraa:( jos siis nämä annetaan vain työssäkäyvikle,asunnoista päättävät eivät noudata ohjeita jonka mukaan ne pitäisi jakaa. Onpa loukkaavaa lukea haukkujanne työttömistä..toki laiskureita on, mutta itselläni on korkeahko koulutus, työttömänä ollut tällä kertaa vuoden, yh-äiti, jota asia todella painaa..ei ole helppoa ja masentaa lisää tuollaista lykiessa, joillekin on annettu roppakaupalla pahaa elämään, ja toisilla onnistuu kaikki helposti..entäpä kun töitä on vähemmän, kuin tekijöitä? Minä voisin sanoa, että SINÄ, työssäkäyvä, varastit minulta työpaikan, koska jos sinä sait töitä niin toinen jäi ilman! Jää itse työttömäksi, niin otan paikan! Yrittämistäkin kokeilin, pieleen meni. Lopettakaa siis lyödyn lyöminen.

• oikeudenmukaista?

Olen näistä viesteistä päätellyt että iso osa asuntotarjouksen saaneista olleet korkeastikoulutettuja n. kolmekymppisiä pariskuntia joilla lapsia. Tai sitten pariskunta ilman lapsia mutta korkeastikoulutettuja. Molemmat töissä tai toinen opiskelee. Syynä asunnon saantiin määräaikaisen vuokrasopimuksen päättyminen, joka käytännössä tarkoittaa opiskelija-asunnon vuokraoikeuden päättymistä. Harvoin muutoin asuntoja vuokrataan määräajaksi.

Minua ihmetyttää nyt vain se, että minne menevät ne joilla ei ole varaa yksityisiin vuokra-asuntoihin mutta jotka jäävät ilman myös kaupungin vuokra-asuntoa? Uskon nimittäin että näitä on suurin osa hakijoista mutta jäävät jatkuvasti rannalle ruikuttamaan ilman asuntoa. Ja tuo yh-äitiys taitaa merkitä samantien hakemuksen menemistä mappi ö:hön.

Veroja maksavat kaikki myös työttömät, yh-äidit jne. ja ne verorahat kyllä kelpaavat oikein mainiosti mutta palvelut ei sitten olekaan kaikille samat. Ihmettelen kovasti. Pitäisikö asiaa ihan tutkia?

• Kokoomukselle no
        oikeudenmukaista? kirjoitti:

Olen näistä viesteistä päätellyt että iso osa asuntotarjouksen saaneista olleet korkeastikoulutettuja n. kolmekymppisiä pariskuntia joilla lapsia. Tai sitten pariskunta ilman lapsia mutta korkeastikoulutettuja. Molemmat töissä tai toinen opiskelee. Syynä asunnon saantiin määräaikaisen vuokrasopimuksen päättyminen, joka käytännössä tarkoittaa opiskelija-asunnon vuokraoikeuden päättymistä. Harvoin muutoin asuntoja vuokrataan määräajaksi.

Minua ihmetyttää nyt vain se, että minne menevät ne joilla ei ole varaa yksityisiin vuokra-asuntoihin mutta jotka jäävät ilman myös kaupungin vuokra-asuntoa? Uskon nimittäin että näitä on suurin osa hakijoista mutta jäävät jatkuvasti rannalle ruikuttamaan ilman asuntoa. Ja tuo yh-äitiys taitaa merkitä samantien hakemuksen menemistä mappi ö:hön.

Veroja maksavat kaikki myös työttömät, yh-äidit jne. ja ne verorahat kyllä kelpaavat oikein mainiosti mutta palvelut ei sitten olekaan kaikille samat. Ihmettelen kovasti. Pitäisikö asiaa ihan tutkia?

Onko lottovoitto syntyä Suomeen????????

• moonikset

Kyllä täytyy olla elämässään luuseri ja saamaton ,
      jos pitää hakea kaupungilta asuntoa.

Hävetkää laiskuriiluuserit!

• ???

Asennevammainen

• Hmmm4

Mitä itse tällä palstalla teet, jos et ole hakenut kaupungin asuntoa? Tulit vaan piikitteleen muita, kun itse olet kultalusikka suussa syntynyt ja kaiken helpolla saanut. Kyllä minullakin oli erilaiset elämän suunnitelmat opintojen päätyttyä. Onneasulle, toiv. saat itse joskus opetuksen elämässä!

• maanvaihtoonko

Se pisti kyllä minua mietityttämään, että onko peruste niin vai olenko vain sattumoisin tutustunut niihin naapureihin joilla on yliopistokoulutus. Onhan se tietenkin ymmärrettävää, että uudistuotantoihin halutaan maksavia asiakkaita mutta toisaalta kaupungin tarkoitus on saada eri asemassa olevia samaan asuinalueeseen -silloinhan tämä ei todellakaan toteudu. Itse olen kyllä käynyt kouluja (ei korkea) ja tehdään kovasti töitä mutta ihan tavallisia työläisiä ollaan ja ei kyllä ole tarjottu mitään näiltä alueilta ilman vaihtoasuntomahdollisuutta. Aika moni tuntuu olevan Helsingin ulkopuolelta tulleita jotka ovat käyneet täällä yliopistokoulutuksen. Perää sinänsä, mutta miksi kaikki koko ikänsä Helsingissä asuvat sijoitetaan pahimpiin lähiöihin ja mielestäni korkeakoulutetut kuuluvat yksityisille markkinoille...

• ei nimimerkkiä

Miksi korkeakoulutettu kuuluu mielestäsi yksityisille markkinoille? Ei korkea koulutus tarkoita automaattisesti korkeaa palkkaa. Korkeakoulutukseen lasketaan myös AMK-koulutukset eli aika moni suomalainen on korkeakoulutuksen saanut. Ihan tavallisia ihmisiä tavallisine palkkoineen he ovat.

• Jassoooooo1

Ei meillä ainakaan olla korkeastikoulutettuja! Mies peruskoulupohjainen ja kovalla työllä ansainnut itselleen ammatin joka on ollut alunalkaen harrastus. Itse kävin työnohella viikonloput koulua kun koliikkivauvamme oli pieni ja huusi yötä päivää.! Kaurapuuroa vedelty vuodesta toiseen kun ei muuhub ole ollut varaa. Elämä on potkinut päähän ja kovia koettu, kaikesta selvitty ja tuhansia kyyneleitä vuodatettu hammasta purren. Veloissa oltiin vuosia ja kaikki saatu työllä maksettua. On siivottu kun ei ollu muuta tarjolla ja tehty mitä vaan tarjottiin! Yksiössä asuttiin vielä kun esikoisemme syntyi.. Että ei tässä todellakaan mitenkään helpolla ole päästy ja että kaikki tulisi kun manulle illallinen, ei! Hyvä tulee hyvän luokse ennemmin tai myöhemmin. Niin se vaan menee kun keskittyy omaan elämäänsä ja sen eteen pitää tehdä töitä. Jokainen maksaa oppirahansa ja ansaitsee tavallaan. Kyllä sitä korkeastikoulutettu ihminenkin tekee vuosia duunia nenä kirjassa kun me muut ehkäpä nuorempana valitsemme mielekkäämpää tekemistä kuten vaikka pitää hauskaa. Pitää suostua elämään elämää sen omilla ehdoilla ja luottaa siihen että kaikki menee just niin kuin pitääkin. Just do your best, peace!

• Jebou!

Asennetta! \(^_^)/

• !!!!!!!
        Jebou! kirjoitti:

Asennetta! \(^_^)/

Asuntotarjous tuli 2h, jipii!!!!!!!!

• Stadin friidu

Onneksi olkoon! Olitko kauankin hakenut?Helsinkiläisenä ja tällä hetkellä asunnottomana odotan myös tarjousta.

• sydän75

Minua myös kiinnostaa olitko vaihtaja vai uutena hakija? (siis kaksion saaja)

• joskus näinkin

Paljasjalkaisia stadilaisia! Haimme Kap Horninkadulle, ei kuitenkaan lykästänyt. Saimme eilen ilmoituksen asiakaskansioomme, jossa pyydettiin liitteitä ja sähköposti viesti tuli tänäaamuna, siinä mainittiin että asuntoa tarjotaan.
      Kävimme tarvittavien litteiden kanssa Pasilan toimistossa ja vuokrasopimus allekirjoitetaan 5.7 Kantakaupungin kiinteistössä Pasilassa. Säkkikaupalla onnea kaikille hakijoille.

• ...

ps Liitteet toimitimme Ruoholahden toimipisteesen!

• Djig

Mikä ihme on asiakaskansio ja miten sen pääsee näkemään?

• sfa2

googleta vaikka sähköinen asiointi ja kirjaudu omilla nettipankki tunnuksilla sisään.

• xsdfas

Kuka oikeesti jaksaa uskoa että asuntoihin otettais vain korkeastikoulutettuja ihmisiä!? Huhhahhei !:D Missä kohtaa asuntohakemusta kysytään edes koulutusta?! Ei missään, vain mahdollista työpaikkaa. Asuntoja jaettaessa PYRITÄÄN siihen että tulis mahdollisimman samanlaista "porukkaa" että säilyisi se naapurusto sopu...Tästä luin jostain stadin asuntojen sivulta tai jostain siihen liittyvästä, googletin.
      Mutta siis tyhmäähän se olis jos jokaisen koulutus katsottaisiin ja sen perusteella jaettais asuntoja..

• apua hei

En usko vaan asun itse uudistuotannossa ja valitettavasti MONELLA näin on. En kirjoittanut asiasta ketään loukatakseni tai muuten provonoiden mutta näin on täällä. Ja meidän hakemuksessa kysyttiin ainakin ammatti ja kysyttiin myös koulutustaso.
        Mutta tuskin asuntoja jaetaan kaikille korkeakoulutetuille, johan se yhdestä toisesta huutoavautumisesta tuli selville. En itse ymmärrä miksi täällä huudellaan tuhansilla huutomerkeillä ja arvostellaan muita. Itsellä rupeaa heräämään epäilys haluaako sellaiseen taloon edes muuttaa jos talo on täynnä keskustelupalstoilla karjuvia.

• xsdfas
        apua hei kirjoitti:

En usko vaan asun itse uudistuotannossa ja valitettavasti MONELLA näin on. En kirjoittanut asiasta ketään loukatakseni tai muuten provonoiden mutta näin on täällä. Ja meidän hakemuksessa kysyttiin ainakin ammatti ja kysyttiin myös koulutustaso.
        Mutta tuskin asuntoja jaetaan kaikille korkeakoulutetuille, johan se yhdestä toisesta huutoavautumisesta tuli selville. En itse ymmärrä miksi täällä huudellaan tuhansilla huutomerkeillä ja arvostellaan muita. Itsellä rupeaa heräämään epäilys haluaako sellaiseen taloon edes muuttaa jos talo on täynnä keskustelupalstoilla karjuvia.

MONELLA on eri asia kuin että KAIKILLA.
        Mitä sulle on paria hassua huutomerkkiä vastaan kun eihän tuossa nyt ollut mitään loukkaavaa tekstiä edes :D

• Papu--

Onnea asunnosta! :)
      Kiinnostaa tietää että oliko teillä muuttouhka tai lapsi tulossa ?
      Meillä on meinaan molemmat mutta ei ole vielä tarjousta tullut.

• hoopi

Oliko jassoooooo1:llä muuttouhkaa tms? Meillä kaksiossa asuu 5 henkeä ja 6. tulossa heinäkuussa. Lisäksi putkiremontti alkamassa vuodenvaihteessa.. Tarjousta ei ole kuulunut ja toiveikkaana odotellaan....

• hoopi

Vastaus näköjään löytyi viestiketjusta kun tarkemmin luki..

• Jätkäsaareen!

Eilen saatiin tieto, että 4h k odottaa meitä Juutinraumankadulla! Hauskinta oli lienee se, ettei haettu näihin kohteisiin, vaan ainoastaan kap hornin kadun kohteisiin... Siksi hiukan yllätti tuo asuntotarjous. Meitä on kaksi aikuista, yksi lapsi ja toinen syntymässä, emme asu ennestään kaupungin asunnossa ja molemmilla on vakityö. Nykyinen kaksio on liian pieni ja nähtävästi vielä homeessakin (tutkinnan alla).

Tieto tuli mailiin ja tekstarilla. Oltiin haettu uuskohteisiin myös arabiaan ja kalikseen, mutta nyt sitten tärppäsi! Aika ihanalta, ja vielä hiukan uskomattomalta tuntuu!

• tietävä

Jos teillä on hakemuksessa valittuna Jätkäsaari niin olette automaattisesti mukana tässäkin haussa.

• Jätkäsaareen!
        tietävä kirjoitti:

Jos teillä on hakemuksessa valittuna Jätkäsaari niin olette automaattisesti mukana tässäkin haussa.

Se tosiaan oli valittuna, mutta olimme "varta vasten" valinneet hakemukseemme sopivat asunnot Kap Hornin kadulta, ja sitten kun ne olivat menneet ohi, niin tuli iloisena yllätyksenä tämä asuntotarjous! Meillä kyllä oli todellinen asunnontarve - koko perheen terveys on jo alkanut oireilla nykyisestä asunnosta, mutta melkoinen lottovoitto tuo valinta silti oli!

Harmittaa vaan, ettei asuntoja riitä kaikille halukkaille. Itsekin jäimme rannalle monessa haussa, niin tiedän miltä se tuntuu.

• luuseery

Kyllä olisi tarvetta täälläkin. Ja varmasti kaikilla omat tarpeensa. Silti tuntuu epäreilulta tuo "tarveharkintainen" jako. Ei noita kämppii nyt kovin paljoo ollu eli mahtaisko jo suurin osa menneen. Ensi viikon aikana toki selvinnee..? Ja mitähän sitten?

• Jätkäsaareen myöskin

JES! Kaksio saatiin juurinraumankadulta. Meillä pahasti muuttouhka päällä.
      Toivotan tuhannesti onnea vielä muille hakijoille! :)

• LauraHoo84

Jippijei ja jee jee! Meillekin tuli tarjous 4 h k. Ei oltu varsinaisesti tuolta edes toivottu, joten tuli vähän puskista!! Ja sitten satuin löytämään tämän keskustelun, jonka perusteella on sinne tainnut aika paljon ihmisiä hakea?? Emme asu aiemmin kaupungin taloissa, vaan omistusasunnossa, mutta olemme myyneet sen ja nyt tarvitsimme isomman kun tulee toinen lapsi syksyllä. Onnea kaikille asunnonsaaneille.

• epätoivoinen

Soitin juuri Stadin asuntoihin. Tiedoksi jännittäjille, että asukasvalinnat ovat vielä kesken.

• myösepätoivoinen

Ehkä siten yhtä epätoivoinen, kun soitin kanssa. Kuulemma muutama asunto jakamatta, mutta ei osannut sanoa minkä kokoisista oli kyse. Ou mai kaad, vähänkö piinaavaa kun kuvittelee viel liikoi!!!

• kämpän metsästäjä

Hauskaa kun porukka oikeesti kuvittelee saavansa sieltä jotakin :) Täytyyhän noihin olla ihan jäätävä arpaonni, lähes yhtä hyvä jos uskois voittavansa lotossa. Toki varmaan jokainen kenellä perheenlisäystä on tulossa sieltä kämpän saa, onnea teille. Muille tuskin sieltä mitään annetaan vaikka soittais x 10 päivässä. Ei se auta itelläkäään kun tuijotella yksityisten vuokranantajien kämppiä. Onneks ei sentäs muuttouhkaa ole mut ois se ihan kiva päästä joskus tästäki läävästä eroon.

• hoopi

Ei oo kuulunu vaikka 3 pientä lasta ja heinäkuussa 4. tulossa..

• Lottoako?

Kannattaa silti pitää hakemukset voimassa.

Itsellänihän kävi niin uuden kaupungin vuokra-asunnon(ei Helsingin) kanssa niin, että hain, en päässyt, hakijoita ~200 ja asuntoja kolmisenkymmentä. Eli reilut 150 ihmistä jonossa, eikös niin fiksumpikin voisi luulla?

Sattumalta kävin sitten lafkan "vapaat asunnot" sivuilla kuukausia myöhemmin juuri kun olivat valmistumassa ja siellä oli neljä asuntoa vapaana. Suusta pääsi perkeleitä ja vielä enemmän kun kertoivat että ovat menneet.

• Jännnäää

Taisi jäädä meiltä nyt asunto saamatta, mutta ei voi mitään. Jätkäsaari ei meille sijaintina olisikaan kiinnostavin mahdollinen, mutta ihkauuteen kaupunginasuntoon olisin kyllä mielelläni muuttanut. Onnea kaikille asunnon saaneille :)

Täällä on kyllä ihmeellisen katkeraa porukkaa, eikö se nyt ole aika ilmiselvä juttu, että jos hakijoita on 3000 ja asuntoja 65, niin valtaosa ihmisistä ei asuntoa saa. Ei siinä mitään epäreilua ole. Itse en ainakaan laita liikaa toivoa kaupungin asuntojen suhteen, vaikka asunnon tarve meillä olisikin kova ja tulotkin kovin pienet.

• kylpottaapäähän

Minä vittu olisin sen kämpän halunnut mutta ei väkiste sitten. Ollaan täällä kolmen huoneen paskapuljussa vielä seuraavat sata vuotta 5 lapsen kanssa. En ois halunnutkaan! Menköön tommosille hienoperseille, keillä ei edes toiveita päästä Jätkään. Tosi reiluu hei!!! Sormee teille! :/

• Kiitos as.päättäjille

Huh, ajatelkaa tulevat Jätkäläiset, tuollaiselta naapurilta juuri säästyitte (kylpottaapäähän)! Olisiko kerrankin kiitoskortin paikka asuntopäättäjille ;)

• Jännnäää

Niin kyllä me sinne Jätkäsaareen ihan mielellään oltais muutettu, mutta ei se asuinalueena meidän nro 1 ole. Työmaahan se on vielä seuraavat 10 vuotta.

Ja mitäs hankit viisi lasta kolmioon, olisit miettinyt aiemmin. Et sormee vaan sullekin...

• ei tullu kämppää

Joo eipä tuo niin hirveästi haittaa että ei jätkäsaaresta kämppää lohjennut. Onnittelut niille ketkä sinne työmaalle halus. Uus kämppä tässä eniten olis kiinnostanut. :)

Joskus sitä kyllä miettii et millä hemmetin innolla porukka vääntää lapsia kun sieniä sateella jos taloudellinen tilanne sanoo toista.. Niin paljon kun lapsista itse tykkäänkin. Ja nyt taas mielenkiinnolla saa odottaa kuka tästäkin kommentista vetää herneenpalot nenäänsä ja huutaa lastenvihaajaksi yms. :)

• ottaa päähän vieläki

Joopa joo, ei tarvii rupee siellä kettuilemaan yhtää!! Mä hoidan mukulani, mutta ei silti reiluu ole että jengi joka ei edes toivo pääsevänsä Juutinrauman kämppiin, niin sinne pääsevät. En ole koskaan asunut uudessa asunnossa joten olisi ollut kiva lsten kanssa asua jossain muussakin kuin muiden rupupaskassa läävässä. Ei tarvii sitten vihaisena siellä huudella. Ärsyttää tollanen. :(

• 7887445

No on se reilua, jos voimassa olevassa asuntohakemuksessa on Jätkäsaari merkattuna ja kriteerit muutoinkin täyttyvät. Silloin on ihan turha vaatia mitään erillisiä hakemuksia.

Mutta ymmärrän, että ottaa päähän. Ottaa muakin, siis se, ettei meillekään arpa osunut. Turha siitä on kuitenkaan onnekkaille kierroksia ottaa.

• Stadinasunnot

Asunnot jaettu ,HAJAANTUKAA! Ei ole mitään jaettavaa ja vähiten yh-norsuille.

• 123321

Hei,

Onko kukaan ollut tänään yhteydessä Stadin asuntojen asiakaspalveluun?

Mietin, että mahtaako kaikki asunnot olla jo jaettuna ja valituille ilmoitettu sähköpostilla..

Onnea tarjouksen saaneille!

• einapannu

ottaa pähä kuin pientä oravaa. kaikki kämpät menneet. muna sentäs!

• Säälisinänsä

Mistä sait infon et kaikki asunnot mennyt? Ei napannut?

• juutinrauma

Stadin asuntojen sivuilla lukee että asukasvalinnat tehty..

• Välimerenkatu 4

Olipas mielenkiintoinen ketju tämä. Olemme itsekin saaneet asunnon Jätkäsaaresta hitas-arvonnassa, joten hyvin voin samaistua tämän ketjun voittajiin, joilla oli onni myötä. Kun saimme tiedon arvonnan tuloksesta, olimme ihan fiiliksissä. Miehen työpaikka ja tytön koulu on molemmat kävelymatkan päässä tulevasta asunnostamme, mikä on Helsingissä suoranaista luksusta. Ja ikinä ei olisi ollut varaa kovan rahan asuntoon Jätkäsaaresta.

Ensimmäiset vuodet joudutaan varmaan kuuntelemaan paalutuskoneen pauketta, mutta kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu!

Eiköhän porukalla tehdä Jätkäsaaresta meille kiva paikka!

• Kuka haluu vaihtaa?

Meidän perheelle muutto järkäsaareen oli aivan hirvittävä VIRHE.
      Asunto on todella hyvä, mutta alue on aivan mahdoton varsinkin pienten lapsien kannalta.. Äkkiä pois!

• Utelias

Mikä on vialla? Kerrotko tarkemmin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2761
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1529
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      976
    5. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      974
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      934
    7. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    8. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      78
      889
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      888
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      829
    Aihe