Usan adoptiot?

lapseton N

Olen lukuisia kertoja ihmetellyt, miten jenkkiperheillä voi olla esim. 10 adoptiolasta!? Kerrankin tv:ssä oli ohjelma jossa reilusti keski-iän ylittäneellä miehellä oli yksin(!) huollettavanaan lukuisia adoptiolapsia.

Nyt tulee Liv-kanavalta "Mahtava remontti" tms ohjelma, jossa jenkkipariskunnalla on kuusi adoptiolasta Kiinasta!

Miten ihmeessä tuollainen onnistuu!?

Samaan aikaan esim. Suomessa on lukuisia perheitä tai yksinelävää aikuista, joille ei liikene ainuttakaan lasta.

En ymmärrä!!!

6

269

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • smaa ihmettelen

No eri maissa on lainsäädäntö erilainen.Suomessa on kai liiankin tiukka seula. Kumma että oman lapsen saa vaikka muovikalvoilla hengiltä tukehduttaa niin kuin lähipävinä on maassamme kuultu. Olisi sosiaalitoimen syytä tarkailla enemmän myös biologisten lasten hätää. Adoptoijille vaaditaan sitten niin tiukat kriteerit.

• Max Martin

Tiukka seulahan on hyvä asia, sillä Amerikkahan tuhottiin sodassa juurin niiden adoptioiden vuoksi. Että ihankuin nyt tänne Suomeenkin haluttaisiin sellaista tyyliä, joka sopii vain ydinpommien kohteeksi. Sanovat useat ei-amerikkalaiset. Ei Amerikka saa enää jatkaa tässä maailmassa, kun se diagnosoitu liian pervessiksi kulttuuriksi.

• arithmet

USAssa monilla adoptiovälittäjillä on netissä sivuja, joissa esitellään adoptoitavia lapsia valokuvien ja terveystietojen kanssa. Sieltä voi valita itseä miellyttävän lapsen helposti. Ei jää epäselväksi, kumman etu on ensisijainen. Lapsiressut.
      Varmasti suurin osa paljon lapsia adoptoineista ovat liikkeellä hyvin sydämin, mutta se miten hyvin silloin voi keskittyä kunkin lapsen erityistarpeisiin jää arvoitukseksi. Tosin usassa moni äiti on kokopäiväisesti kotona, joten lapsenhoidolle jää enemmän aikaa kuin täällä Suomessa (jos äiti käy töissä).
      Itse pidän Suomen systeemiä parempana. Tietysti niitä vanhempia harmittaa, jotka eivät täytä ehtoja, mutta lähtökohtana on kuitenkin ollut lapsen paras.

• lapseton N

Kiitos vastauksestas! Tuollaisista sivuista en ole kuullutkaan.

Joskus kyllä tuntuu, etteivät sen enempää Suomen, Venäjän tai esim. Kiinan viranomaiset oikeaseti etsi lapsen parasta, kun suuri määrä hyviä äitejä ja isiä odottavat lasta, mutta viranomaiset pitävät mieluummin lapset Venäjän ja Kiinan järkyttävissä laitoksissa kasvamassa.

En voi ymmärtää, miten suomalainen koti, ei olisi noita loukkoja parempi paikka. No kielimuuri ehkä alussa, mutta jokainen vihdoin adoptioon päässyt lapsi on kielen oppinut.

Kyllä kodin turva ja rakkaus laitoksen voittaa.

Voisiko suomalainen adoptoida Usasta?

• Max Martin

Ei suomalaiset amerikkalaisia adoptoi tietenkään, mutta Suomen valtion ryöstämiä lapsia haettiin 90-luvulla takaisin Suomeen ja kuntoutukseen. Mutta se onnistui huonosti, sillä he olivat niin huonokuntoisia ja muistamattomia ja olivat täysin traumatisoituneita. Heistä saatiin Suomeen huligaaneja ja heillä oli oma pukeutumistyyli eli hiphop. He olivat niin vieraantuneita suomalaisuudesta ja sellaisia koviksia, että heille ei saanut kukaan puhua mitään tai tuli turpaan.

• Max Martin

Joku sitäkin on kysynyt, että miksei Suomi hakenut omia Maijojaan ja Taunojaan takaisin Suomeen ennen Amerikan ydinpommituksia, niin syy on se, ettei heitä pystynyt palauttamaan. Sillä he olivat alkaneet vihaamaan elämää ja olivat jopa itsetuhoisia, että jotkut jopa tappoivat itsensä heti kun saivat sakset käteen. Sitten joku tappoi naapurinsa, niin siihen se sitten jäi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.

Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.
      Sinkut
      219
      1357
    2. Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi

Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va
      Maailman menoa
      242
      906
    3. Ajattelitko ikinä pyytää anteeksi?

Tiedät kyllä mistä.
      Ikävä
      89
      846
    4. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      48
      742
    5. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      62
      727
    6. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      47
      671
    7. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      81
      601
    8. Odotan tosi paljon et nähdään uudelleen

Sinussa on piirteitä, jotka sai kiinnostumaan.
      Ikävä
      24
      595
    9. Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös

Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko
      Suomussalmi
      67
      584
    10. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      109
      579
    11. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      49
      578
    12. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      39
      569
    13. Miltä tuntuu vanhempi nainen olla

Pihkassa huomattavasti nuorempaan kolliin joka on uskollinen ja kiltti ja tottelee joka asiaa ja tykkää pussailla ja pan
      Ikävä
      76
      568
    14. Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa

Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja
      Maailman menoa
      297
      559
    15. Riitastako pelastaja

Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt
      Kemijärvi
      34
      544
    16. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      27
      543
    17. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      46
      538
    18. Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?

En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U
      Ikävä
      47
      524
    19. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      64
      509
    20. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      94
      499
    Aihe