Onko nahka kuinka helposti koulutettava ja toimiva toko-koira? Tottakai jokaisesta koirasta saa kouluttamalla hyvän, mutta kuinka vaativa nahka on koirana? Onko vaikeampi kuin esimerkiksi bokseri?
lk collie ja toko
9
395
Vastaukset
- PEHKOLIINI
En tiedä nahkoista, mutta pehkoni kanssa ollaan agissa ja hyvin menee:) Vähän "laiska" välillä, ei jaksa kiinnostua, ehkä vaan tavallista rauhallisempi
- Kirppu67
Bokseri on käsittääkseni paljon hankalampi kuin nahka. Ota nahkasi harrastavalta kasvattajalta, joka on itse kilpaillut. Hän osaa valita sinulle sopivan koiran harrastuksiin.
- kikkkki
PEHKOLIINI, oon samaa mieltä, collieni on myös vähän laiska:)
- 18+18
Meiltä löytyy pehkoliini jolla virta ei lopu koskaan.. ain valmis uuteen.. nahka löytyy myös muttabei ihan noin energinen..
- kolme collieta
Moi! meillä on kolme lyhytkarvasta ja kaikkien kanssa olen harrastanut tokoa ihan kotipihassa. Kyllä niillä intoa ja energiaa siihen riittää :D suosittelen kokeilemaan.
- NahkaKaapeli
Itse valitsin puoltoista vuotta sitten borderin sijaan nahkan, koska on vähän vähemmän energisempi rotu. Toisin kuitenkin kävi (ei tosin haittaa ollenkaan), ja oma nahkani jaksaa painaa niin kauan kuin tekemistä riittää. Tosi nokkela ja oppii nopeasti. Muutama toisto ja se tajuaa jo mitä pitää tehdä :) On myös tosi monipuolinen harrastuskoira, me käydään myös mejää tekemässä (on siinäkin hyvä) ja nyt olisi tarkoitus aloittaa agitreenit. Lämpimästi voin suositella, toimiva peli!
- JK31F
Ei ole kokemusta bokserista, mutta lk collie on todellakin kelpo toko-koira. Hyvä oppimaan ja hoksaa asioita itsekin, ainakin oma nahka yllättää usein positiivisesti. Sietää myös toistoja, mikä tokossa tärkeää. Voin suositella naksuttimen käyttöä toko-kuvioissa ja ylipäätään ehkä ns. pehmeitä koulutuskeinoja collieiden kanssa.
- hengaillaan
Meidän pehko on ehkä normista poikkeava, sillä narttu ei suinkaan ole mikään ruudinkeksijä, paineistuu helposti ja palkkaa ei jaksa odottaa suurtakaan tovia vaan joko kyllästyy odotteluun tai luovuttaa. Hieman hankala paketti harrastuksia ajatellen, mutta ihan loistava kotikoira - rauhallinen, vähään tyytyvä ja hiljainen. Kyllähän tuolta energiaakin toisinaan löytyy, mutta sen löytyminen tuntuu olevan enemmänkin poikkeus kuin sääntö.
- ccc1
Pehkot on vähän sellasia "laiskoja" kun vertaa nahkaan. Nahkat on monesti sellasia nopeita, räväköitä liikkeissään. Pehkot tekevät kyllä nätisti, mutta sellain kuin hidastetusta filmistä kun vertaa nahkaan..
ja nyt saan kaikkien pehkojen vihat päällleni :DDD
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400004807089- 262541
- 2212523
- 1531827
- 1141728
- 741133
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621128IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka4112524h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?21045Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p01044