"Stopt the music,
on viulu vaiennut,
on soitto rauennut,
Surua soi, niin hiljaa.
Soinnuista sen, ilo on mennyt pois.
Näen mustaa vain.
Yössä yksin siellä saapuu kyyneleet."
"Ikävän nyt kerron teille"
35
126
Vastaukset
- Pastori Hillitön
Otan osaa.
Hautajaisia on vietetty muutama päivä.
Elämä voittaa ja youtube toisaalla elää omaa elämäänsä.
Suosittelen matkaa sinne, musiikin äärelle. Sinne voi asettua vaikka asumaan :D- ap-soluut.
Kuulepa pastori hyvä, ei ole tuo viisauden jyvä.
Musiikki on ihana renki, sillä voi osoittaa mielialaansa, sillä on taivaallinen voima rikastuttaa ihmistä, joka on sen kykyinen, joka ei ole kyinen ja ilkeä.
En matkusta minnekään, jos tänne ei yksi musaketju mahdu, niin en mahdu minäkään.
"Minä taitoin keväisen heinänkorren, en tahtonut tehdä niin,
Kuten aistini kaikki muut, tunsin tuoksut, kuulin laulut, minun silmäni ahmivat kaiken.
Jalkapohjissain kutitti monta ja paljon, mutta varpaani puristui liikaa,
se katkaisi onnen ja iloni mun, kuoli korsi, mehujaan vailla"
H.- ♀ vm-48 ♪♫
Ominaista Heinäkenkä-suvulle ;)
- rättijalka
Käyttääkö Heinäkenkä jalkarättejä?
- mour1na
Kissojen kuukausi, maaliskuu.
Ne naukuu ne mouruaa.
Eli ne laulaa tavallaan. Jaahas, että silleen... :)
Minä jumaloin sinua,
laulaa toisaalla Tauski,
minä sanon vain
kirnauskis,
huomenna lähden katsomaan
onko Helsinki kaunis.
Mulla kauas menolippu on,
mutta jonain päivänä
kuljen taas kotiinpäin.
:)- mour1na
Hei kiva.
Voin tulla oppaaksi ja esitellä Helsinkiä.
Voisimme aloittaa kierroksen Musiikkitalosta :)
Laulat siellä "mä lähden stadiin". Ja sitten lähdet. mour1na kirjoitti:
Hei kiva.
Voin tulla oppaaksi ja esitellä Helsinkiä.
Voisimme aloittaa kierroksen Musiikkitalosta :)
Laulat siellä "mä lähden stadiin". Ja sitten lähdet.Kiitos tarjouksesta, mutta minä en Helsingissä opasta tarvitse.
Tuttu paikka ja jos eksyn, lähden kotiin... :))- ulosmenotiellekö?
Anceli kirjoitti:
Kiitos tarjouksesta, mutta minä en Helsingissä opasta tarvitse.
Tuttu paikka ja jos eksyn, lähden kotiin... :))mitä sää laulat sitten?
mää lähden...minne? - ulosmenotiellekö?
ulosmenotiellekö? kirjoitti:
mitä sää laulat sitten?
mää lähden...minne?miten muuten voit lähteä kotiin, jos olet eksynyt?
helsingissä on kyllä pysäkkejä 10 metrin välein, ain pääsee jonnekin. - hatuttaa.
mitä sää laulat sitten?
mää lähden...minne?Minä lähden San Franciscoon ostamaan kukkahatun.
- savonmuan hilima
miten muuten voit lähteä kotiin, jos olet eksynyt?
helsingissä on kyllä pysäkkejä 10 metrin välein, ain pääsee jonnekin.Mä oon kuulu että lappalaisetkin kun eksyy tunturiin lähteevät kottiin :=))
- melkein housuton
hatuttaa. kirjoitti:
Minä lähden San Franciscoon ostamaan kukkahatun.
minua housututtaa, taitan lähteä tallinnaan ostoksille.
missä siellä on miesten osasto? - hatuttaa.
melkein housuton kirjoitti:
missä siellä on miesten osasto?Minä en ole kuunaan käynyt Virossa, enkä näillä näkymillä aiokaan. Niih!!
Eikö siellä jotain housutoreja lie? - molskitko ostat
missä siellä on miesten osasto?Mustanmäentorilta sää housut ja niihin vetoketjun saat. :)))
- henskeli-helli
molskitko ostat kirjoitti:
Mustanmäentorilta sää housut ja niihin vetoketjun saat. :)))
Ostaneeko suorat vai väärät housut?
- melkein housuton
henskeli-helli kirjoitti:
Ostaneeko suorat vai väärät housut?
Ostan kyllä digitaaliset housut vai oliko dikitaali ja diagonaalisen takin vai oliko diakonaali ja ups laakit housuihin (oliko se lahkeiden kääntäminen vai takin vuori?) ja nappeja neljä riviä ja puvuntakkiin vetoketjutaskut.
Teryleeni ei liene muotia joskin luulisi löytyvän tallinnasta? - hengari-helga
Ostan kyllä digitaaliset housut vai oliko dikitaali ja diagonaalisen takin vai oliko diakonaali ja ups laakit housuihin (oliko se lahkeiden kääntäminen vai takin vuori?) ja nappeja neljä riviä ja puvuntakkiin vetoketjutaskut.
Teryleeni ei liene muotia joskin luulisi löytyvän tallinnasta?"Kansakunta kaipaa teryleeniä"
Upslaakiohousut perspaikoilla, nahkaisilla olisi komeat. Ja jatsarit, tuli ikävä jartsevia.
Sylinterihattu sulalla tai ilman.
Meillä ei nappeja pelätä.
- ei hanski
Arvoisa nimerkki mour1na.
Oli kiva juttu, mutta maaliskuu tulee maasta,eli kevättä rinnassa.- mour1na
Kevät koittaa naisten rinnoille ja kesä paljastaa ne.
- ♀ vm-48 ♪♫
mour1na kirjoitti:
Kevät koittaa naisten rinnoille ja kesä paljastaa ne.
Juu, naisten rinnoille ja alkaa kour1na :))))
- Kyllä niin :)
♀ vm-48 ♪♫ kirjoitti:
Juu, naisten rinnoille ja alkaa kour1na :))))
Nuoret miehet tykkää miksi ei vanhemmatkin kun pääsevät kour1maan :D
Vähemmän tekee mieli niitä kouria kun on paksua villapaitaa ja toppatakkia.
- outo ikävä tuli
Jo en helmiä'..
Näinhän he tekevät jo trefejä, noi innokkokkaimmat!! Niin tekivät minunkin nuoruudessani ja minulle jäi mukamas "luu" jäljelle.
En kestä edes kuunnella kappaletta; "Surua soi, kitara soi, hiin hiljaa, soinnista sen,...suru on mennut jo pois.
"Tule luokseni vain, tule rakkain, silloin oisin niin onnellinen "..
Ja entäs? Toivoisin sinunkin muistelevan, päiviä kesämme kaunehimman.... kesästä jäljelle jäi muisto vain..ovat muistojemme lehdet kuollet, ne mennessään vei tuuloset.- Niinkö???
Naiset, etenkin vanhemmat naiset, laulaisivat mielellään
"jos kyyneleet kelmejä ois, ne kiva olis heitellä pois,
ne lähimpään ojaan vois antaa, jos kelmejä kyyneleet ois". - piipiipikkuinenlintu
Niinkö??? kirjoitti:
Naiset, etenkin vanhemmat naiset, laulaisivat mielellään
"jos kyyneleet kelmejä ois, ne kiva olis heitellä pois,
ne lähimpään ojaan vois antaa, jos kelmejä kyyneleet ois".Mutta miten ois kyyn eleet?
- naisten ihanat tisut
ja vanhemmat miehet laulaa
löysin vanhan vanhan piian, siitä kerron nyt:
sen vaateista kun puhdistin ja sitä kääntelin.....- hallithaukku
On vanha kirnu mulla tallissa..........
Jospa vähän sivistystäkin mukaan...
Hur rankar man illvilja, hånet stor,
jämbördigt, eller med egen vilja?
Kommer det någonsin att påminna,
ej täljä, bara välja.
H.- Hunksi (hetero)
Sivistystä , ruotsin kielen alkeet? Paska runo.
- hyi hyi hyi
Massapostia?
- ♀ vm-48 ♫♪
"Maaseudun nimiympäristöön kuuluivat myös käsityöläiset, joilla säännöllisesti oli ruotsinkielinen sukunimi.
Suutareita, räätäleitä, muurareita, satulantekijöitä ja seppiä Maariassa olivat mm. Eklund, Ekfors, Björkman , Lauren, Wallin, Helin, Ihalin, Kaerlen ja Marttilassa mm. Sahlsten, Friberg , Nummelin, Wallgren, Lönnblad, Halin ja Orjander."
http://www.genealogia.fi/nimet/nimi81s.htm
ei nimi miestä... - ♀ vm-48 ♪♫
♀ vm-48 ♫♪ kirjoitti:
"Maaseudun nimiympäristöön kuuluivat myös käsityöläiset, joilla säännöllisesti oli ruotsinkielinen sukunimi.
Suutareita, räätäleitä, muurareita, satulantekijöitä ja seppiä Maariassa olivat mm. Eklund, Ekfors, Björkman , Lauren, Wallin, Helin, Ihalin, Kaerlen ja Marttilassa mm. Sahlsten, Friberg , Nummelin, Wallgren, Lönnblad, Halin ja Orjander."
ei nimi miestä..."Muuan esimerkki selvittää asian. J. K. Paasikiven isänisänisä oli sukunimetön oriveteläinen talollinen, nimeltään Antti Juhonpoika (1780-1850). Hänen poikansa, presidentin isoisä otti nimekseen Lymberg. Lymberg oli kenties hieman outo nimi, joka ei helposti iskostunut mieleen. Antti Lymbergin poika, tamperelainen kauppias ja presidentin isä, olikin nimeltään Johan August Hellsten - ja Paasikivi oli suora käännös Hellstenistä. Tämäntyyppisiä käännöksiä on tuhansittain, ja usein on välivaiheena vielä ollut jonkinlainen "Lymberg". Suomenkieliselle talolliselle, rengille tai käsityöläiselle on annettu vaikea, mutta komealta kalskahtava nimi, josta kuitenkin on luovuttu varsinkin suurten nimenmuutosten yhteydessä."
http://www.genealogia.fi/nimet/nimi98s.htm
tieto lisää tuskaa... @ joshelmiäkyyneleet: "Yössä yksin siellä saapuu kyyneleet." ♀ vm-48 ♫♪ kirjoitti:
ei nimi miestä..."♀ vm-48 ♫♪"
Olen huomannut että mielesi sinun tekevi...
Kuinka alas alentuvi... kas siinä kysymys.
H.- ♀ vm-48 ♪♫
hunksz kirjoitti:
"♀ vm-48 ♫♪"
Olen huomannut että mielesi sinun tekevi...
Kuinka alas alentuvi... kas siinä kysymys.
H.Kas, kas, Heinäkenkään asti mennään...kas siinä vastaus.
Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2665301- 624368
Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1204281- 513680
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363667Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest443570Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv362825- 232616
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu202616SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo692435