Muistui mieleen yksi foorumi.

Suitsait sukkula.

On niitä ollut muitakin ajan saatossa, vuosien vuosien aikana.

Ensin kirjoittajat olat yhtä ja samaa köyttä, vetivät samaa linjaa, heittivät läppää, samassa ketjussa.

Pikku hiljaa kun oppivat tuntemaan toisiaan nimimerkeillä ja keskustelujen perusteella, alkoi kyräily, harmiton naljailu, joka repesi pahemmaksi ja pahemmaksi.

Tapahtui ilmiö, että yksi diggasi yhtä, toinen toista ja niin alkoi vetäytyminen. Kirjoittajat ajautuivat eri leireihin. Jopa niin että olivat kuin oma yhdistys. Lopulta niitä oli 3- 4 eri leiriä jotka kirjoittelivat omissa aloituksissaan ja omissa ketjuissaan.

Oli tietysti jokunen sen verran tasapuolinen yksilö, että se pystyi kirjoittamaan tarvittaessa kaikkien kanssa.

Sittenpä siellä alkoi olla mustasukkaisuutta, vittuuntumista ja alkoi häiriköinti eri leireissä ja poistattelu ja mitä vaan. Jopa törkeät loukkaukset. Lopulta koko saitti hajosi ja loppui omaan mahdottomuuteensa. Ihmiset poistuivat toinen toisensa jälkeen. Palsta kuihtui.

Tämä oli esimerkki vain yhdestä sillä tälläkin hetkellä tiedän 4 - 5 täysin kuollutta samalla tavalla hajonnutta palstaa.

Tämä 60 palsta alkaa haiskahtaa samalta. Erikoisintahan tässä on se, että en edes kuulu tänne, eikä tämä ole palstani. Olen kuukausia sitten kirjoittanut tännekin, että olen hervoton surfailija, en tee pesiä. Että seuraan teitäkin.

27

60

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -,,-

Miksipä siis kirjoittaisi vain yhdellä ja samalla nicillä? Ei miksikään, on minun mielipiteeni.
      Minä en halua tutustella täällä kenenkään kanssa, siksihän rekkaudutaan.

• Suitsait sukkula.

Voisi ajatella tietysti että yksi nikki olisi yhdelle palstalle, toinen toiselle.
        Mutta ei siinäkään mitään järkeä vaikka kirjoittaisi useammalle palstalle.

Olen huomannut sellaistakin, jos joku saa niskaansa ilkiön ja yrität "paeta" toiselle palstalle, seuraa häirikkö nicciäsi kuin hai hailuotoa.

Joskus oli minullakin pari kolme rekattua. Ei enää aikoihin. Eipä ole tarve olla tuttu, ei liioin kiinnostua kenenkään nimestä. Kirjoitteluahan tämä on.

• Periaatteessa tuo on vain osoitus siitä ettei palsta saa mistään uutta verta. Kuolemassahan nämä kaikki hiljalleen ovat.

Mutta sitä ihmettelen, mitä ihmettä jonkun 60 porukan sanomiset voivat ihan sivullista kiinnostaa. Kyllä nyt olet selvästi addiktoitunut liikaa tähän nettiin. Aurinko paistaa, mene ulos.

• .ap.

Väärin ajateltu. En ole addiktoitunut tänne. Seuraan myös 50 palstaa :) ja kirjoittelen muuallakin, jopa suomi24 ulkopuolella.

Ulkona olen ollut tänään yli 6 h. Riittää yhdelle puskalle (minulle).

• .ap. kirjoitti:

Väärin ajateltu. En ole addiktoitunut tänne. Seuraan myös 50 palstaa :) ja kirjoittelen muuallakin, jopa suomi24 ulkopuolella.

Ulkona olen ollut tänään yli 6 h. Riittää yhdelle puskalle (minulle).

Puskat ovat ulkona 24/7. Vain se riittää niille.

• Aika monet taitavat huomata, ylläpito-innossaan, että joidenkin ketju ei ole pelkkää musiikkia korville, se saattaa olla myös, sanoisinko liian sivistynyttä keskustelua lyhyin, fiksuin kommentein ja siksi saavat ne väärien unelmien siivet kantamaan suuntaan, jota eivät kaikki lukijat kestä.
      Kirjoittamisen runouden taitoa kun ei kaikille ole annettu.
      Siksi varmaan on raskasta joillekin huomata että muisto ja tuska vain jää.

H.

• Lyhytrunoilija

Luoja lykkäs auringon
        pilvi lyttäs pimennon
        kevät konttaa polvia päin
        tv uutisissa ateenkaaren näin.

• -kele-
        Lyhytrunoilija kirjoitti:

Luoja lykkäs auringon
        pilvi lyttäs pimennon
        kevät konttaa polvia päin
        tv uutisissa ateenkaaren näin.

-s-

• ♀ vm-48 ♪♫

Joo, ja joillekin pomottelu- ja manipulointi-intoisille toinen taikka jopa kolmas musiikkiketju ei ole musiikkia ♫ korville.
        Niin se o, ku on lusikalla annettu, nii ei voi kauhalla vaatia, joo.

• yks ämmistä

Siksi en oikein jaksa ymmärtää, että mikä oli, ettei sivistynyt ketju, lyhyin kommentein riittänyt, vaan aina piti tulla nälvimään muita ketjuja.

Runouden taitoa ei keskustelupalstalla tarvita, vaan selkokielistä kirjoittelua.

• isopäinen
        -kele- kirjoitti:

-s-

Asuntoasioista paasaa nuo,
        Luoja heille järkeä suo!
        Ukko mulle kohta pullaa tuo,
        kahvin tuoksu ihanan aromin luo.

• pahapäinen
        isopäinen kirjoitti:

Asuntoasioista paasaa nuo,
        Luoja heille järkeä suo!
        Ukko mulle kohta pullaa tuo,
        kahvin tuoksu ihanan aromin luo.

Ex akka ei antanut mulle pullia
        no enpä antanut hälle kul...taista.
        Itte keittelin kahvit
        muijalle annoin tassilta pahvit :)

• IlmaiSija
        yks ämmistä kirjoitti:

Siksi en oikein jaksa ymmärtää, että mikä oli, ettei sivistynyt ketju, lyhyin kommentein riittänyt, vaan aina piti tulla nälvimään muita ketjuja.

Runouden taitoa ei keskustelupalstalla tarvita, vaan selkokielistä kirjoittelua.

Runoillenkin pystyy ilmaista
        ei tarvitse nälväistä ei kiljaista (kenellekään)

Eikä tämä ole runoutta
        vain loppusointuisia lauseita.

• isopäinen
        pahapäinen kirjoitti:

Ex akka ei antanut mulle pullia
        no enpä antanut hälle kul...taista.
        Itte keittelin kahvit
        muijalle annoin tassilta pahvit :)

:))

Kun ukolle kahvia ja pullaa antaa,
        kotona pysyy ilman pantaa.
        Örkkyjä, munkkeja leetan pätkää,
        katsella saan iloista jätkää. (rakkaudella)

• pahapäinen
        isopäinen kirjoitti:

:))

Kun ukolle kahvia ja pullaa antaa,
        kotona pysyy ilman pantaa.
        Örkkyjä, munkkeja leetan pätkää,
        katsella saan iloista jätkää. (rakkaudella)

Pidä sinä ukko kultasi pullilla
        saat ratsastaa kultaisella - kasvualustalla :)

• isopäinen
        pahapäinen kirjoitti:

Pidä sinä ukko kultasi pullilla
        saat ratsastaa kultaisella - kasvualustalla :)

Ukko söi juuri kolme pullaa,
        jaksaa taas helliä omaa Ullaa. ;))

• ♀ vm-48 ♪♫

Palstakeskusteluun ei pitäisi sekoittaa kaverisuhteitaan. Vaan kaikkien kanssa keskustella asioista. Kaveruussuhteet hoidetaan sitten muualla.
      Rekatuthan voi lähetellä toisilleen viestejä profiilista profiiliin.
      Se kans on tavattoman rasittavaa, kun arvaillaan, kuka joku rekkaamatton kirjoittaja on. Paneuduttais asioihin eikä ihmisiin nikkien takana.
      On tää, huh. Ja oli jo silloin 1 1/2 vuotta sitten kun eka kerta tänne eksyin. Ihan kauheaa oli silloinkin. Hyvä, että vihdoin saatiin luotsi.

• Suitsait sukkula.

Eipä siis poikkea juurikaan mistään muusta palstasta.
        Ihan pikaisen tarkkaan kun ajattelen 10 - 12 palstaa joita "tunnen" enemmän.
        En keksi niistä, en muistakaan, en ensimmäistäkään, mikä olisi riidaton.

Vaikka joku alokas (vihreä) tulisi jonnekin saitille kysymään ratkaisua johonkin ongelmaan, ei mene kauan kun ketjussa on yksi kaksi ja kolme (varmaan innostuvat toisistaan) leuan vääntäjää, yliosaajaa, pätevää, jotka alkavat louskuttaa omiaan, tyrmäävät, vähättelevät jne.

• napa-taatta
        Suitsait sukkula. kirjoitti:

Eipä siis poikkea juurikaan mistään muusta palstasta.
        Ihan pikaisen tarkkaan kun ajattelen 10 - 12 palstaa joita "tunnen" enemmän.
        En keksi niistä, en muistakaan, en ensimmäistäkään, mikä olisi riidaton.

Vaikka joku alokas (vihreä) tulisi jonnekin saitille kysymään ratkaisua johonkin ongelmaan, ei mene kauan kun ketjussa on yksi kaksi ja kolme (varmaan innostuvat toisistaan) leuan vääntäjää, yliosaajaa, pätevää, jotka alkavat louskuttaa omiaan, tyrmäävät, vähättelevät jne.

Tai muuten itseään täynnä olevaa, joka kääntää aloituksen, kuin aloituksen oman napansa ympärille.

• nakuluomu

Parasta kun ei olisi edes paikkaa mihin nimimerkkinsä tälläisi.
        Itsekin joskus aikanaan kirkasotsaisuudessani kuvittelin nikillä kirjoittamisen olevan jotenkin ylevämpää, kunnes huomasin minkä nautinnon se suo jahtaaja idiooteille.
        Nyt tällaisena nakuluomuna on helppoa hypähdellä palstoilta palstoille, ja kommentoida ihan mihin ketjuun haluaa aiheesta riippuen välittämättä lainkaan kenelle kommentoi :)

• paljon lukenut ?...
        napa-taatta kirjoitti:

Tai muuten itseään täynnä olevaa, joka kääntää aloituksen, kuin aloituksen oman napansa ympärille.

Just, joo napa-taatta.

Kirjoitukset, uudet aloitukset, tapahtuu samalla mantralla, että "tästähän on jo kirjoitettu" !!!!!

Vaan jos jossain aloituksessa on joku myötäillyt sanaakaan sellaista asiaa, jota herra H- ei olisi jo sanonut, koska päivystävänä kirjoittajana hän ehtii oman mielipiteensä luomaan.

Silloinhan tulee toistuvaa mantraa...tyyliin, että niinhän minä sanoin???

Onko se niin hiivatin väärin, että joku toinenkin voisi olla samaa mieltä...ja ehkä jopa H;kin kanssa, mutta eikös tuleekin "lunta tupaan"??? Minähän sanoin jo niin!

Kieltämättä tulee mieleeni, että saitti, siis netti, on avoin kaikille, jotka osaavat kirjoittaa. Kukaan ei voi tietää näistä kirjoittajista, millaisessa "lääkityksessä" he ovat? Toki täälläkin lääkkeitä jaellaan ja peilikin pitäisi olla, mutta se kontrolli puuttuu, siis se jälkitarkastus!!!

Anteeksi. Unohdin erään linnun, joka taltioi meidän kirjoituksia. Kirjoittaa ehkä kirjankin, jonka alustava nimi on "Hullun päiväkirja"??

• luomunamu
        nakuluomu kirjoitti:

Parasta kun ei olisi edes paikkaa mihin nimimerkkinsä tälläisi.
        Itsekin joskus aikanaan kirkasotsaisuudessani kuvittelin nikillä kirjoittamisen olevan jotenkin ylevämpää, kunnes huomasin minkä nautinnon se suo jahtaaja idiooteille.
        Nyt tällaisena nakuluomuna on helppoa hypähdellä palstoilta palstoille, ja kommentoida ihan mihin ketjuun haluaa aiheesta riippuen välittämättä lainkaan kenelle kommentoi :)

Kyllä nauratta kun iloisesti rupatellaan nikin kanssa joka ei tiedä kuka olen ja jonka tiedän inhoavan itseäni varpaanvälejään myöden.

• paljon lukenut ?... kirjoitti:

Just, joo napa-taatta.

Kirjoitukset, uudet aloitukset, tapahtuu samalla mantralla, että "tästähän on jo kirjoitettu" !!!!!

Vaan jos jossain aloituksessa on joku myötäillyt sanaakaan sellaista asiaa, jota herra H- ei olisi jo sanonut, koska päivystävänä kirjoittajana hän ehtii oman mielipiteensä luomaan.

Silloinhan tulee toistuvaa mantraa...tyyliin, että niinhän minä sanoin???

Onko se niin hiivatin väärin, että joku toinenkin voisi olla samaa mieltä...ja ehkä jopa H;kin kanssa, mutta eikös tuleekin "lunta tupaan"??? Minähän sanoin jo niin!

Kieltämättä tulee mieleeni, että saitti, siis netti, on avoin kaikille, jotka osaavat kirjoittaa. Kukaan ei voi tietää näistä kirjoittajista, millaisessa "lääkityksessä" he ovat? Toki täälläkin lääkkeitä jaellaan ja peilikin pitäisi olla, mutta se kontrolli puuttuu, siis se jälkitarkastus!!!

Anteeksi. Unohdin erään linnun, joka taltioi meidän kirjoituksia. Kirjoittaa ehkä kirjankin, jonka alustava nimi on "Hullun päiväkirja"??

"paljon lukenut ?..."

Oliskohan tuo H minä?
        Ainaski tuntuu siltä.

Ja minähän avaan koneeni, ja alan päivystämään 04.00 - 05.00
        Tosin tälle palstalle liityn vasta puolen-päivän nurkilla.
        Ja lopettelen sille nauramisen jotain 18.00

Joten olen ehtinyt lukea jo aikaisin maailman uutiset.
        Monista uutisista olen lukenut jo viikkojakin aikaisemmin.
        Monet jopa vuosia sitten.
        Minulla on myös harmillisen hyvä muisti.
        Siksi muistan nekin asiat, joista monet ylpeinä uskovat tekevänsä "uuden" alotuksen.

Ehkäpä siksi liityn hölmöilyyn mukaan, kertomalla asiasta.
        Kopiointi kun on minusta, niinku tikulla silmään.

H.

• Ihan dementtinen :)
        hunksz kirjoitti:

"paljon lukenut ?..."

Oliskohan tuo H minä?
        Ainaski tuntuu siltä.

Ja minähän avaan koneeni, ja alan päivystämään 04.00 - 05.00
        Tosin tälle palstalle liityn vasta puolen-päivän nurkilla.
        Ja lopettelen sille nauramisen jotain 18.00

Joten olen ehtinyt lukea jo aikaisin maailman uutiset.
        Monista uutisista olen lukenut jo viikkojakin aikaisemmin.
        Monet jopa vuosia sitten.
        Minulla on myös harmillisen hyvä muisti.
        Siksi muistan nekin asiat, joista monet ylpeinä uskovat tekevänsä "uuden" alotuksen.

Ehkäpä siksi liityn hölmöilyyn mukaan, kertomalla asiasta.
        Kopiointi kun on minusta, niinku tikulla silmään.

H.

No eipä sinulla huru ukko ole kovin hyvä muisti, koska olet joutunut taltioimaan keskusteluja tai kaivat niitä äkkiä jostain lähiajalta.

Kuukausi ja sitä vanhempia juttuja et muista sanaakaan. "Hyvä muisti" repesin kyllä nauramaan niin älyvapaasti että meinasin tipahtaa sängystä.
        Minulla on harvinaisen hyvä parisänky juuri tätä 60 palstaa varten. Makoilen siinä ja päivystän ja naputtelen. En melkein malta nousta syömään :)

Toinen "Kopiointi kun on minusta, niinku tikulla silmään" HAH HAH HUNKSUA :D

Kuules hunkzi, apinoidut joka päivä itsesi kanssa umpipussiin. Sinulle nauraa jo Hakaniemen harakatkin.

Ai niin juu hän SUURI TÄRKEÄ herra ei ole enää täällä. Hän lopettaa työt, päivävuoron klo 18.00.

• Aito viherpuska :)
        luomunamu kirjoitti:

Kyllä nauratta kun iloisesti rupatellaan nikin kanssa joka ei tiedä kuka olen ja jonka tiedän inhoavan itseäni varpaanvälejään myöden.

:)
        Minulla oli samanmoinen juttu vuosia sitten eräällä saitilla. Tuli sanojen, lauseiden, asioiden vääntöä niin, että se meni aidoksi riidaksi.
        Jummalautta hämmästyin totaalisesti. Yksi alkoi suorastaan vihata minua. Sen jälkeen poistuin nikki nimestä.

Nyt naurattaa kuinkahan monta kertaa puskana olen keskustellut ko. "vihollisen" kanssa ja hän on jopa plussittanut ja kehunut joitakin juttujani :)

Käyn sielläkin harvoin, mutta luonnollisesti en ole ilkeyttäkään paljastanut kuka olen. Mieli on tehnyt. Mutta parempi näin.

• nikkikikki
        Aito viherpuska :) kirjoitti:

:)
        Minulla oli samanmoinen juttu vuosia sitten eräällä saitilla. Tuli sanojen, lauseiden, asioiden vääntöä niin, että se meni aidoksi riidaksi.
        Jummalautta hämmästyin totaalisesti. Yksi alkoi suorastaan vihata minua. Sen jälkeen poistuin nikki nimestä.

Nyt naurattaa kuinkahan monta kertaa puskana olen keskustellut ko. "vihollisen" kanssa ja hän on jopa plussittanut ja kehunut joitakin juttujani :)

Käyn sielläkin harvoin, mutta luonnollisesti en ole ilkeyttäkään paljastanut kuka olen. Mieli on tehnyt. Mutta parempi näin.

Samma här, kun kirjoitan vaihtuvalla nikillä, eräskin täällä alentuu puhumaan minullekin kuin ihmiselle.

• Hep jep.
        nikkikikki kirjoitti:

Samma här, kun kirjoitan vaihtuvalla nikillä, eräskin täällä alentuu puhumaan minullekin kuin ihmiselle.

Eikö olekin erikoista. "Tuntemattomien" kanssa juttelevat kuin ihmiselle, nimimerkille isketään koukkua ja miinusta ja hyökkäävät.

Ihmisluonne on niin outo, ettei sitä saiteilla saa selväksi, saati siviilissä eli livessä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      29
      1909
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      165
      1880
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      375
      1748
    4. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      216
      1248
    5. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1158
    6. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      12
      1131
    7. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1066
    8. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      88
      1066
    9. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      1025
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      50
      1001
    Aihe