Minkä logiikan mukaan olkapoletteihin viivat tällätään. Osalla firmoista näkyy olevan jopa arvokuljettajalla olevan neljä viivaa ja toisissa firmoissa ei kenelläkään.
Asetuksessa ei ainakaan määritellä tarkemmin kuin at:n suorittaneen osalta.
Käyttääkö joku firma muita kuin viivoja?
Laissa ja asetuksessahan ei sinänsä määritellä millään tavalla arvomerkkien muotoa!
Mitenkä olisi vaikkapa tähdet, salmiakit tai kissan kuvat?
Polettien arvoitus
14
6148
Vastaukset
- slip
Kuten arvelitkin, ei viivoja säätele mitkään lait yksityisissä vartioimisliikkeissä. Ne ovat vain firman sisäisen aseman osoittavia "arvomerkkejä". Seculla esim. toi neljä viivaa on palveluesimies. Pääasiassa ne lienee ollut keino hankkia ulkonäöllistä auktoriteettia, koska ulkopuolisille ne eivät mitään kerro ja kenen on esim. esimies tunnistettava, tuntee sen muutenkin. (Vrt. puolustusvoimat.) Secun uusissa asuissa (ainakin kenttäasuista) ne ovat jo jääneet pois. Syynä lienee juuri niiden täysi tarpeettomuus ja halu tehdä pesäeroa viranomaisiin.
- Tyhymä
Kiitos asiallisesta vastauksesta :)
- xxx
Seculla:
4 viivaa: vuoroesimies
3 viivaa: kohde-esimies
2 viivaa: ylivartija
1 viiva: vanhempi vartija - väärin
ei muutes oo jääny secun uusista asuista poletit pois. Mulla ainakin on... mistä oot moista kuullu...
- slip
väärin kirjoitti:
ei muutes oo jääny secun uusista asuista poletit pois. Mulla ainakin on... mistä oot moista kuullu...
jaa... ei mulla ainakaan ole. Ei pikee- paidassa eikä takissa.
- niinpäniin
slip kirjoitti:
jaa... ei mulla ainakaan ole. Ei pikee- paidassa eikä takissa.
ehkä säkin saat ne poletit ku vaa oot alalla tarpeeks pitkään...
ei niitä muuten saa... - slip
niinpäniin kirjoitti:
ehkä säkin saat ne poletit ku vaa oot alalla tarpeeks pitkään...
ei niitä muuten saa...ja vielä päälle rok,rok!
- Hmm..
Eikös laissa kuitenkin mainita että ne ei saa muistuttaa esim sotilas arvoja?? Eli kulmaraudat tai kissat ei varmaan ihan ruleta. Kun ei saa olla sotilaallisesti järjestäydytty..
- Ykä
Engel security:
1 kapea viiva= Vanhempi vartija.
2 kapeaa viivaa= Ylivartija.
3 kapeaa viivaa= Kohde-esimies.
4 kapeaa viivaa= Vuoroesimies.
1 leveä viiva= Palveluesimies.
2 leveää viivaa=Yksikön päällikkö.
3 leveää viivaa=Aluejohtaja.- Janne
Falck Security
0 viivaa kaikilla, vuoroesimiehillä rinnassa laatta jossa lukee "vuoroesimies".
Selkeää ja yksinkertaista :-) - juupa juu
Janne kirjoitti:
Falck Security
0 viivaa kaikilla, vuoroesimiehillä rinnassa laatta jossa lukee "vuoroesimies".
Selkeää ja yksinkertaista :-)Natsat on poissa, kuten asetuksen määrämät kirjaimetkin: tarkan €gun taloutta!
- Ei poletteja
mitä asetuksessa määritellään at:n osalta??
- kirjain
A-kirjain polettiin
- faktaa
Polettien tarpeellisuudesta voidaan olla montaa mieltä, mutta itse olen kuullut asiakkailta poleteista pelkästään hyvää. Voi olla että joku asiakkaista ei tykkää poleteista ja varmaan niitäkin asiakkaita löytyy jolle poletit on ihan se ja sama.
Jokatapauksessa Securitaksen polettikäytäntö ohessa:
1 kapea raita: vanhempi vartija
2 kapeaa : ylivartija
3 kapeaa : kohde-esimies
4 kapeaa : vuoro-esimies ja vartija työehtosopimuksen piirissä oleva palveluesimies
1 leveä : toimihenkilö palveluesimies
2 leveää : palvelupäällikkö ja lähinnä vanhaa perua oleva kenttäpäällikkö nimike
3 leveää : aluepäällikkö
4 leveää : toimitusjohtaja / varatoimitusjohtaja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei823596Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071792- 1061102
- 991075
- 60933
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate164840- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57791Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g59769Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28735