Mistä käytetyt?

apuvvaaaaa

Mistä löytyy käytettyjä tripodeja? Miksi niitä niin harvoin tarjolla? Jopa huutonetissä, ei ole kuin pari jotain kiinalaista p*aaa...

6

302

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tripodit ovat aika halpoja ja kestäviä joten niitä ei myydä vaan säilytetään. Yhden olen jakanut alenevaan polveen ja nyt on parikin jotka voi ottaa mukaan. Toinen hieman hento jos on paljon raskasta kamamerakamaa mutta toinen tuhtimpi. Molemmat aion pitää toistaiseksi.

• Harmaantunut

Minulta löytyy käytetty Manfrotto #144. Ostin sen (uutena) noin 30 vuotta ja monta kameraa sitten.

Jos minussa henki pihisee, niin sama jalusta löytyy minulta vielä 10 vuoden päästäkin – en siis meinaa myydä sitä sinulle enkä muillekaan. Ihan kevyt se ei ole, mutta ei se saa ollakaan jos meinaa kunnon jalustasta käydä.

Jalusta ei tiedä, kannatteleeko se filmi- vai digikameraa eikä jalustatekniikka ole mennyt kovinkaan ratkaisevasti eteenpäin viime vuosikymmeninä.

Voit siis ostaa kaikessa rauhassa ihka uuden tripodin ilman pelkoa siitä, että se olisi parin vuoden kuluttua vanhentunut.

• exvallu

Kameralaukku.comissa tein jalustakauppoja, mutta myyjä katosi , ja kun ilmaantui takaisin myöhemmin, niin en ollut enää ostotuulella. Jalusta olis ollut tukevammasta päästä oleva Manfrotto, olis välillä semmosen tarvetta tuon huteran 055:n kaveriksi.

Kyseinen foorumi on hyvä osto/myyntipaikka, vaatii rekiseöröitymisen.

• lkjkvhjs

Jalusta ei vanhene, eikä juuri kulukaan, joten syytä vaihtoon ei ole, ellei ole hankkinut ihan huonoa "kiinalaista" rimpulaa. Tararaa vaihdetaan vain silloin, kun se ei enää täytä tarkoitustaan.
      Karkeasti ottaen kaikki käytetty on hylkytavaraa, vaikka joku onnekas joskus hyvää löytääkin.

• kirppareilta joskus

Kirpputoreilta löytyy joskus. Itse olen ostanut pari japanilaista, toinen maksoi 5 eur ja toinen 2 eur. Molemmat oli vähän rikki, mutta ei haittaa mitään koska ne pystyi korjaamaan, laadussa hakkaavat mennen tullen Anttilan kiinalaiset tarjousrimpulat.

• Tripodit eivät ole

'aika halpoja'. Rimpulat ovat, mutta oikea käyttökelpoinen tripodi maksaa alkaen 500€.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      66
      2101
    2. Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan

Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt
      Kemi
      33
      1676
    3. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      99
      1122
    4. Hei sinä rakas mies.

Milloinkaan kohdataan? Toivottavasti pian....❤️
      Ikävä
      45
      860
    5. Ajatuksia

Mitä ajatuksia hän herättää tänään?
      Ikävä
      87
      793
    6. Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki

Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.
      Ikävä
      25
      746
    7. Mille kirjaimelle

toivotat hyvää yötä , kuka on mielessäsi kun menet nukkumaan?
      Ikävä
      29
      650
    8. Katse

Miltä se tuntuu, kun hän katsoo sinua?
      Ikävä
      38
      626
    9. Äimän käki

Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,
      Sinkut
      126
      562
    10. Nainen, miten suhtautuisit

Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?
      Ikävä
      56
      558
    Aihe