Olen keski-ikäinen nainen. Kesäkuussa joiduin psykiatriseen sairaalaan psykoottisen masennuksen vuoksi. Sairaslomaa sain vuoden, joka päättyy 31.5.2013
Psykoottisen masennuksen lisäksi minulla todettiin Bipo II. Lääkitys on, mutta se ei ihmispelkooni auta, lisäksi olen täysin erakoitunut kotiini. En ole liikkunut kodin ulkopuolella juurikaan.
Psykiatri ei vielä B-todistusta kirjoita kuntoutustukeen, koska hän haluaa katsoa vointini uudemma kerran toukokuussa ja tekee päätöksen tuolloin.
Miten pitkään odotusaikaan pitää varautua? Luin jostain, että jopa 6kk voi joutua odottamaan päätöstä.
Työelämään minusta ei enää ole.
Milloin hakemus KEVAAN?
1
187
Vastaukset 1
- Anja20
Kuntoutustuesta päätöksen saaminen kestää 2-4 kuukautta, joten kannattaa varailla hyvissä ajoin ennen sairausloman päättymistä aikaa psykiatrille.Ei kannata hyväksyä sellaista B-lausuntoa, jossa on vain vähän tekstiä tai ei ollenkaan hoito- ja kuntoutussuunnitelma- kohdassa, koska Kevan silmissä tämä on hyvin olennainen kohta etuuksia myönnettäessä ja olennaista on oma sitoutuminen hoito- ja kuntoutussuunnitelman toteutukseen.
Oma hakemus kannattaa täyttää todella huolella.Hakemuksessa tärkeimmät kohdat, joihin kannattaa paneutua kunnolla, ovat Työ- ja toimintakyky, Työelämään paluu ja ammatillinen kuntoutus- kohta sekä Koulutus, työ- ja virkasuhteet ja yrittäjätoiminta kohdassa "Kuvailkaa omin sanoin työtänne ja työolosuhteitanne". Kannattaa käyttää aikaa näiden kohtien täyttämiseen ja tehdä esim. A4:lle.
Eli voit kuvailla viimeisimpiä työtehtäviäsi, joissa olet ollut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131403
- 45921
Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50746Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r133704- 70676
- 67626
- 53607
- 55565
Onko Sofia jälleen jätetty?
Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.114525Mies, näetkö minut myös
Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?20500Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .
EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuusongelmien vuoksi, sanoo alan e101485Voiko se ikinä toimia
Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het32478- 34477
- 55468
- 5468
Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?
Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?118466Mitä jos...
Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät142453- 49447
- 52413
- 42410