Olen 15-vuotias tyttö ja olen koukussa viiltelyyn. Aina koulussa odotan että pääsen kotiin viiltelemään. Musta tuntuu todella pahalta, kun muuta kaverit puhuvat mulle aina kaikkea mikä niihin sattuu, mutta ei ne ikinä kysy multa miltä musta tuntuu. Enkä mä pysty niille mitään sanomaankaan, kuuntelen ja hymyilen aina. Edes mun omat vanhemmat ei ole tajunnut sitä että musta tuntuu pahalta. En tiedä yhtään mitämun pitäisi tehdä, kun en uskalla hakea apuakaan. Mitä teen ? D:
Koukussa..
6
130
Vastaukset
- *-*
Ite kans viiltelen, mutta en silleen säännöllisesti. Sillon ku masentaa ja vituttaa. Mutta voisitko esim jutella/vihjasta kavereilles että satutat ittees nii ne varmasti auttais sua. Tai jos et haluu puhuu kellekkään niin saatat päästä pois/vähentää viiltelyäs jos heität pois sun veitsen tai millä ikinä teetki sitä niin se mulla toimi ainaki vähän aikaa. En osaa oikein auttaa mutta vanhemmille kertomisesta huonoja kokemuksia, ne luultavasti lähettää sut jollekki kuraattorille/terkkarille tms. Tsemppiä!
- Koukussaviiltelyyn
Voisin yrittää hiukan enemmän, kun ei nykyisellään tajua ollenkaan. Kokeilen keinoasi ja kiitoos ! (:
- *-*
Koukussaviiltelyyn kirjoitti:
Voisin yrittää hiukan enemmän, kun ei nykyisellään tajua ollenkaan. Kokeilen keinoasi ja kiitoos ! (:
ihmettelen sitä että miten kukaan ei oo huomannu sun arpia? Ite jäin kiinni ku vahingossa liikuin kotona toppi päällä... Tuli pikkuse hankaluuksii siitä. Mutta jos joka päivä viiltelet niin eikö sulla pitäs olla kädet ihan muussina?
- älyhoimissäolet?
En ymmärrä viiltelyä. Jää tylyt arvet vain :O jos kipua haluaa niin voihan sitä hakata päätä seinään. Itte ainaki aina ko vituttaa niin käyn vähän muksauttamaswa jotta olisin vähän järkevämpi huomenna. :D:D
- iknow-
Kun ihminen saa haavan, hänen vereensä vapautuu endorfiinia (=saa aikaan hyvän olon tunteen). Tässä on syy mistä viiltely on alunperin lähtenytkin. Toisena syynä voidaan myös pitää ajatusten siirtäminen muualle. Masentunut ihminen saattaa tuntea erittäin suurta, henkistä tuskaa ja sen vuoksi henkilö on saattanut ruveta viiltämään itseään - henkinen tuska koetaan pahempana kuin fyysinen, joten kipu muualla kuin 'päässä' saa ajatukset myös muualle.
Ja tämä pieni info sen vuoksi, että ymmärrät mistä mahd. riippuvuutesi johtuu. Entisenä viitelijänä ja masentuneena teininä voin kokemuksesta kertoa, että itse parannuin psykologian kautta - ja se toimii. Ensi tehtäväksesi, mene koulukuraattorille (toinen vaihtoehto on myös terkkarille meneminen, kerro hänelle että haluat varata ajan kuraattorille. Itse tein näin). Paras mahdollinen apu sulle tässä tilanteessa on ammatillinen apu, joka työkseen kuuntelee. Häneltä saat parempia ohjeita, kuin esimerkiksi täältä suomi24'lta.
Paranemisia! - mukko
hä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h613984- 593980
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062861Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv552682Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.551982Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211859Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151649- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061327- 1801261