saako suomessa tehdä lainakohdulla lasta?minulla on kolme alkiota vielä pakkasessa. sain lapsen,ja istukka repi kohdunseinämää ja koko kohtu piti poistaa :(
haluaisin vielä lapsia.. ei taida onnistua
vuokrakohtu
19
1907
Vastaukset
- ......
Ei saa.
- kyllä saat
voit saada oman vauvan. olen varma että saat ihmeen. mene helluntai seurakuntaan ja pyydä uskovaa ihmistä rukoilemaan puolestasi kerro hänelle ongelmastasi rukous auttaa ihan varmasti
- ohhohoo
Että ne saavat ihmiselle rukouksella kasvatettua uuden kohfun?
- huoh..
Kukaan ei voi ilman kohtua saada biologista lasta, mene trollaamaan jonnekin muualle!!!
- ohhohoo
Voi toki jos alkio istutetaan johonkin kohdulliseen naiseen. :D
- Mriamria
Valitettavasti suomesta pitää lähteä ulkomaille jos kohdun vuokrauksella meinaa lapsen saada :(
Itselläni samankaltainen tilanne, että lapsi olisi mahdollinen vain kohdun vuokrauksella, sillä vatsasairauteni takia en voi enää kantaa lasta turvallisesti. Tässäkohtaa lainsäädäntö on todella harmillinen.
Olen kuullut että kohdunvuokrausta on toteutettu mm. Intiassa asti, mutta senkin eettisyydestä voisi olla montaa mieltä. Eikä pääsisi osalliseksi odotusta. Helpointa ja turvallisinta olisi sallia kohdunvuokraus suomessa hyvin harkituissa tapauksissa. - nainen-40
hei! olisi itsellä sama ongelma haluaisimme saada lapsen ja todennäköisesti kohdun vuokraus ei onnistu. mitenkä ihminen voi saada apua lapsettomuuteen kun on köyhä ja ikää on jo et ei voi ruveta säästää klinikat on liijan kalliita, eikö kukaan ole keksinyt ratkaisua meille...... jos on neuvoja auttakaa!!!!!.
- ....................
On kyllä todella älytöntä, että kohdunvuokraus on kielletty Suomessa.
- 1 + 1
Mielestäni kohdunvuokrauksen rajaaminen on tosi vaikeaa, vielä paljon vaikeampaa kuin muiden hedelmöityshoitojen. Raskaana oleminen on kuitenkin aika iso urakka ja terveysriski verrattuna solujen luovuttamiseen. Se vaatisi myös lakimuutosta vanhemmuuslakeihin, koska Suomessa lapsen äiti on aina synnyttäjä. Suomessa myöskään ei saa maksaa esimerkiksi solunluovuttajille. Taas rajaamaton kohdunvuokraus voisi tuoda ongelmia, esimerkiksi taisteluja lapsen huoltajuudesta.
Venäjällähän kaupallinen kohdunvuokraus on sallittua, samoin joissain Euroopan maissa, mutta lapsen tuominen Suomeen ja vanhemmuuden siirtäminen pois synnyttäjältä voi olla hankalaa.
https://www.doria.fi/bitstream/handle/10024/96460/Huupponen.Krista.pdf?sequence=2
- Anttsa1
¨Minulla 3 lasta ja voisin mielelläni vuokrata oman kohtuni,jos se suomessa olisi laillista.Minulla synnytykset ollu niin helppoja,että ei ole tarvinnu paljoa pinnistellä.Ottaa aivoon tollanen,että ei voida vuokrata kohtua.Siihen voitaisiin tehdä jokin pykälä,joka sallisi sen hyvän valvonnan alla.Ikävä lähteä jonnekkin ulkomaille sen takia,koska eihän sitä koskaan tiedä mitä sieltä tulee mukana.
- TOIVEISTATOTTA
Hei. Luin kirjoituksesi. Innostuin asiasta. Olen miettinyt asiaa jo useamman vuoden. Haluaisin tehdä sinulle lapsen, sinun munasoluista ja sinun siittiöistäsi. Asun Helsingissä. Olen täysin raitis ja tupakoimaton.
Jos asia on vielä ajankohtainen ota yhteyttä.- Ehotustääkin
Kannattaa myös harkita josko luovuttaisit klinikoille solujasi tai synnyttäisit ja ilmoittaisit antavasi lapsen adoptioon. Ekasta saa sen 250e ja viimeisimmästä hyvän mielen.
- exdoctor
On varsin kohtuullista tehdä lainakohdulla lapsi.
- Raision.nainen
Nyt onkin viisi vuotta hurahtanut kuin siivillä! Alkiot ovat yhä pakastimessa, se on vanhan UPO-jääkaapin pakastelokero. He ovat jääpalapusseissa.
- Äojjippåhfe
Ilmeisesti vain rekisteröimällä parisuhteen naisen kanssa, nainen voi tulla vuokrakohdulla saaneen lapsen vanhemmaksi. Miehellä tilanne on helpompi, koska pelkkä isyyden tunnustaminen riittää. Nämä lait pitäisi saada kyllä oikeudenmukaisiksi.
- Niiin
Maailma ei ole oikeudenmukainen. Lapsiasioissa mies on Suomessa AINA huonommassa asemassa.
Mies ei voi yksinään tulla vanhemmaksi, nainen voi. Biologiseksi isäksi on tietenkin helppo tulla, mutta en kutsuisi sitä vielä vanhemmuudeksi.
Naisen taas on helppo pokata joku siittäjä ja niin hänestä tulee lapsen vanhempi.
- vauvahaave2019
Täällä myös pitkään lasta yrittänyt heteropariskunta, joka olisi kiinnostunut kohdunvuokrauksesta. Lisätietoja osoitteesta [email protected].
Vanha ketju mutta silti:
"Suomessa sijaissynnytystä ei ollut kielletty ennen kuin vuonna 2007 säädettiin hedelmöityshoitolaki. Muun muassa Väestöliitto järjesti sijaissynnytyksiä ja maassa on parikymmentä sijaissynnytyksellä alkunsa saanutta lasta. Hedelmöityshoitolaissa asia muotoillaan niin että "hoitoja ei saa antaa jos on syytä olettaa että lapsi on aikomus antaa ottolapseksi." Toisaalta vihitty henkilö ei voi hakeutua hoitoihin muun kuin kumppaninsa kanssa. Vuonna 2011 oikeusministeriössä on alettu suunnitella sijaissynnytyksen rajoitettua laillistamista. Monet suomalaiset käyttävät yhdysvaltalaisten, venäläisten tai intialaisten klinikoiden palveluita sijaissynnytyksiin." (Wikipedia)
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Sijaissynnytys
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?134598Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy3583879Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja363476Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk193128Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin122563- 2802380
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...3221807- 1001802
Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi471493Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_81183