Kannettava ulkoiseen näyttöön...?

VGA liitäntä

Ostin 24" led monitorin pelikonsolilla pelaamiseen ja musiikkistudion näytöksi.
Näytössä on liitännät: HDMI, VGA ja DVI Audio-in ja kuuloke liitäntä.
Kannettavassa tietokoneessa on liitäntä ulkoiselle näytölle: VGA.
Ongelma vaan on se, että VGA kaapelia ei saa liitettyä tukevasti kannettavaan tietokoneeseen, koska siinä ei ole kiristys ruuvien paikkoja.
Joten liitäntä on hutera ja ei pysy paikallaan, jollei sitä teippaa kiinni.
Tuntuu vähän kummalta, että kannettavassa on VGA liitäntä ulkoiselle näytölle, mutta kiristys ruuvien paikat on jätetty tekemättä.
VGA kaapelissa on kiristys ruuvit, jolla kaapelin saa kiristettyä tukevasti paikalleen, jolloin kaapeli ei pääse liikkumaan.
Pöytä pc tietokoneissa VGA liittimen pystyy kiristämään ruuveilla kiinni, mutta sitä ihmettelen, että miksi kannettavassa tietokoneessa ei ole näitä kiristys ruuvin paikkoja, jolla VGA liitin saadaan kiristettyä tukevasti paikoilleen, vai onko puute vain omassa kannettavassa tietokoneessa ?

Kiristys ruuvittomia VGA liittimiä ei kyselyistä huolimatta ole tiedossa, vai onko?
Entäpä sitten, voisiko S-video liitännän kautta liittää tietokoneen ulkoiseen näyttöön, edellytyksenä, että toinen liittimen pää on joko VGA tai DVI mallia.
Tietokoneen S-video lähtö on pyöreä liitäntä.

8

574

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä minä muistan niin kaikissa läppäreissä joita olen nähnyt niin on ollut tuo ruuviton vga portti ( En laske sellaisia mukaan jossa VGA on korvattu esim HDMI liittimellä).

Samaa olen minäkin miettinyt että miksi läppäreissä ei voi olla niitä ruuvien paikkoja.

• VGA liitäntä

Ei varmaan kannata alkaa itse porailemaan reikiä ja kierteitä tekemään VGA liittimen kiristys ruuveille.
      En tiedä tekisivätkö ne tietokone huollossa nuo reiät sitten.
      Kyllä kai VGA liittimen ympärillä luulisi olevan senverran tilaa, että kiristys ruuvit saisi sopimaan.
      On vain hassua, että tietokoneeseen tehdään VGA liitäntä portti, johon ei liitäntä kaapelia saa kunnollisesti kiinni, vaan se siitä melkein itsekseen irtoaa.
      Onkohan tietokone valmistajat ajatelleet, että laitetaan VGA liitäntä pelkästään tietokoneen varustetasoa korottamaan, eikä olla ajateltu, että joku voisi käyttää kannettavansa lisänä isompaa näyttöä.
      Jos liitäntä on epävarma, niin sehän on silloin täysin turha ominaisuus kannettavassa tietokoneessa, jos sitä ei kunnolla pysty hyödyntämään.

Oma kannettava tietokone on sen verran vanhempaa mallia, ettei siinä ole HDMI liitäntää.
      Täytyypä käydä tutkimassa kannettavien tietokoneiden liitäntä portteja, jos niissä nyt on mitään uudistuksia tapahtunut 3 vuoden jälkeen.

• Ei kannata tosiaan itse alkaa poraamaan. Silloin koneen takuu menee ja poran terä voi osua johonkin tärkeään kohtaan.

Mutta läppärivalmistajat ovat varmaan ajatelleet että niitä ei niin usein yhdistetä erilliseen näyttöön ja niitä ei käytetä siinä pitkään.

• VGA liitäntä

Tästä on takuu jo umpeutunut, mutta ei siltikään arvaa alkaa poraamaan reikiä tietokoneeseen, voi tulla enemmän vahinkoa, kuin hyötyä.
        Siinä hommassa voi poran lastu mennä väärään paikkaan ja vaikka kuinka huolellisesti poistaisi ne poraamisesta syntyvät poraus lastut, niin niitä voi mennä sinne tietokoneen sisuksiin ja aiheuttaa jälkeenpäin oikosulkuja.

Tänään huomasin, kun tutkin toista vanhempaa kannettavaa tietokonetta Fujitsu Siemens merkkistä, niin siinä oli VGA liitin ja kiristys ruuvien paikat, joten kyllä se on laadukkaampi siltä osin.
        Tässä Toshibassa vastaavaa ei ole.
        Tuokin voi vaihdella merkkikohtaisesti ja valmistus vuosittain.
        Kummassakin on XP käyttöjärjestelmä eli senverran vanhempia tietokoneita ovat.
        Varmaan tulee päivitettyä tietokone uudempaan, kun tuli hankittua yksi musiikkisofta, joka vaatii Windows 7 toimiakseen.
        Jos kannettavaan päädyn, niin täytyy tosiaan tarkistaa ulkoisen näytön kiinnitys juttu, että jos ei ole kiinnitys ruuveja, niin sellaista ei kannata ostaa, kun meinaan ulkoisen näytön hyödyntää.
        Tai sitten kokonaan pöytäkone mallia, joissa on ulkoiselle näytölle liittimen kiristys ruuvien paikat.

• pyhäarvaus

oisko liitin tarkoitettu käytettäväksi ns telakointiasemassa.

• Vanha Fujitsu

Minullakin on joskus v. 2008 ostettu Fujitsu Siemens Amilo -läppäri, jossa on vga ruuveilla. Muutaman vuoden sitä töissä joka päivä kiinnitin ja irrotin, ja edelleen se on ehjä, läppäri viettää eläkepäiviä, mutta kunnossa sekin on.

Siihen aikaan vielä oli joissain malleissa ruuveilla, mutta ehkä ovat huomanneet niitten kestävän huonosti.

• Kalakkuna

Juu, niin on vielä kun se näytönohjainkin oltaisiin saatu kestämään.
        Ei paljoa liittimiö tarvi kun näyttis on 80% rikki, itse uunissa paistelemalla sain jotenkuten pelaamaan tuon läppärin vaan sillä ei paljoa ulkoisia monitoreja enää käytellä kun kone lyö sitten virrat kiinni.

• turhaahommaa1

Ei vga liittimessä tarvi ruuveja laittaa kiinni se pysyy muutenkin. Omassa läppärissä sama juttu, vga liitännässä ei kiristysruuvien paikkoja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      85
      1768
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      120
      1184
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      62
      1060
    4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      62
      946
    5. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      74
      856
    6. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      79
      808
    7. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      29
      806
    8. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      800
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      46
      790
    10. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      761
    Aihe