Jollakulla sama tunne?

taakkatyttö 98

En nyt tiennyt mihin palstalle laitan, niin laitoin sitten tänne ja itsetuntoon.

Eli, mä haluaisin tehdä enemmän. Mä haluaisin olla avuksi, ja että mun vanhemmat olis musta ylpeitä, en halua olla taakka. Haluaisin vaikkapa laittaa tiskit ja pyykit tai imuroida koko talon. Mutta yksinkertaisesti joko läksyissä menee loppupäivä, tai olen niin väsynyt ettei mikään tunnu onnistuvan. Mun elämä on tällä hetkellä aika veemäistä (tällä tarkoitan sitä, että ihmissuhteissa ei kaikki ole ihan kohillaan koulussa). Oon ihan hyvä koulussa, yleensä numerot sellasta 8-9 luokkaa, opiskelen mahdollisimman ahkerasti ja hyvin. Mutta miksi mulla sitten on huono omatunto? Tuntuu että oon vaan taakkana, jos en tee mitään ja tarvitsen esim. rahaa uusiin rintsikoihin (omistan yhdet, tai on yhdet varalla mutta ne on huonot) tai farkkuihin (omistan tasan yhdet). Ja muutenkin, koko ajan tuntuu että mun pitäis ansaita mun ruoka tai huone tai vaatteet tai puhelin. Omatunto soimaa koko ajan, tuntuu vaan et oon taakka. Mitä voisin tehdä? Aika ei aina läheskään riitä kotitöihin. Viikonloppuisin kyllä, muttei muuten oikeastaan. Pääsen kolmelta koulusta, läksyihin menee 1-2 tuntia, sitten ruoka, ja/tai n. tunti aivopesua ja rentoutumista lukemalla. Tänään pitää kylläkin lukea bilsan kokeeseen. Sitten yleensä katson teeveestä suosikkisarjan, sit koululaukku ja vaatteet seuraavaksi päiväksi, suihku muut hygieniajutut ja sit nukkuun. Sama rumba uudestaan. Perjantaisin yleensä imuroin/siivoan oman huoneeni.

Mun omatunto soimaa ihan sikana koko ajan, auttakaa! Trollit kuuseen, kiitos vastauksista.

10

106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taakkatyttö 98

Ja lisättäkööt, etten ole koskaan mankumassa rahaa tai muutakaan ilman oikeaa tarvetta, eli en ole mikään APUA PAKKO SAADA MEIKKIVOIDE TAI MÄ KUOLEN -pissistyyppi

• poika19981998

Moi!

Oon ite 14wee poika ja mul on aika paljon samoja tunteita. Yritän aina tehä kaikkia kotitöitä mut en jotenki vaa jaksa ja sitte chillaan vaa kotona koko päivän enkä näe hirveesti kavereitani. Läksyissä meni ennen aina väh tunti, mut nyt oon vähän rajottanu ja teen läksyt aika nopeeta. Keskiarvo oli 8.5, nyt varmaa laskee ku en jaksa opiskella >:) Sun vanhempien KUULUU ruokkia, huolehtia yms. saahanhan ne lapsilisääki. Mut tsemppiä!! Toivottavasti pärjäilet :)

• hopolopopoju

arvaa mitä: mä haluaisin tehdä enemmän.
        Mä haluaisin olla avuksi, ja että mun
        vanhemmat olis musta ylpeitä, en
        halua olla taakka. Haluaisin vaikkapa
        laittaa pikkusisko nukkumaan tai luututa
        koko laavun. Mutta yksinkertaisesti
        joko läksyissä menee loppupäivä,
        tai olen niin väsynyt ettei mikään
        tunnu onnistuvan. Mun elämä on
        tällä hetkellä aika veemäistä (tällä
        tarkoitan sitä, että ihmissuhteissa ei
        kaikki ole ihan kohillaan koulussa).
        Oon ihan hyvä koulussa, yleensä
        numerot sellasta 8 -9 luokkaa,
        opiskelen mahdollisimman
        ahkerasti ja hyvin. Mutta miksi mulla
        sitten on huono omatunto? Tuntuu
        että oon vaan taakkana, jos en tee
        mitään ja tarvitsen esim. rahaa
        uuteen leipään (omistan yhden,
        tai on yksi varalla mutta se on
        homeessa) tai farkkuihin (omistan
        tasan yhdet). Ja muutenkin, koko
        ajan tuntuu että mun pitäis ansaita
        mun elämä tai vanhemmat tai ilo tai
        nämä kirjastot josta kirjoitan. Omatunto soimaa koko
        ajan, tuntuu vaan et oon taakka.
        Mitä voisin tehdä? Aika ei aina
        läheskään riitä kotitöihin.
        Viikonloppuisin kyllä, muttei
        muuten oikeastaan. Pääsen
        kolmelta koulusta, läksyihin menee
        1-2 tuntia, sitten ruoka, ja/tai n.
        tunti aivopesua ja rentoutumista
        käpylehmillä. Tänään pitää kylläkin
        lukea bilsan kokeeseen. Sitten
        yleensä kuuntelen mun isän
        suosikkitarinan, sit koululaukku ja
        vaatteet seuraavaksi päiväksi
        muut hygieniajutut ja sit
        nukkuun. Sama rumba uudestaan.
        Perjantaisin yleensä puhdistan laavuni.

• taakkatyttö 98

Kiitos vastauksesta! Jotenkin rauhottavaa kuulla etten oo ainoa, mut toivon et sullaki olis parempi mieli. Kiitos vastauksesta, tosi paljon :)

• hopolopopoju
        taakkatyttö 98 kirjoitti:

Kiitos vastauksesta! Jotenkin rauhottavaa kuulla etten oo ainoa, mut toivon et sullaki olis parempi mieli. Kiitos vastauksesta, tosi paljon :)

Ihan tiedoks vaan... Mä kopioin koko jutun sun tekstisä...

• taakkatyttö 98
        hopolopopoju kirjoitti:

Ihan tiedoks vaan... Mä kopioin koko jutun sun tekstisä...

kiitin kylläkin tota sua edeltävää... tajusin kyllä että oot muokannu vaan mun jutun

• mukko

trolol

• mukko

Vittu tossa jutussa oo mitään järkee oo onnellinen ettei tartte tehä mitään ite sekin aika joskus tulee :D

• mukko

Ei ku oikeesti ole nyt vielä onnellinen muuta ei voi sanoa

• eorjes

Puhu vanhemmillesi vaikka tästä, ehkä se helpottaa että he tietävät että haluaisit tehdä enemmän ;)

Ja AIVAN varmasti he vain sanoo että sun ei tartte murehtia :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      175
      13388
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      158
      5483
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4910
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      149
      3699
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      40
      2833
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      128
      2032
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      119
      1783
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      371
      1693
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1560
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      137
      1515
    Aihe