Tekisi mieli saattaa päätökseen aikanaan kesken jääneet yliopisto-opinnot Helsingin yliopistossa. Nyt täytyisi päästä yhteyksiin muiden vanhempien opiskelijoiden kanssa. Vanhoilla on toimintaa, jotain ilmoituksia olen nähnyt. Mutta minulla ei ole mitään yhteystietoja. Osaiskohan joku täällä neuvoa?
aikuisopiskelu,yliopisto
8
275
Vastaukset
- jkhjkhk
Kerrotko mistä tiedekunnasta on kyse? Muuten on vähän vaikea antaa neuvoja...
t: "vanha" opiskelija - Anoppimainen juttu
Pieni varoituksen sana kaikille ns. aikuisopiskelijana koulun penkille palaaville: Suhtatuminen aikuisopikelijaan on oppilaitoksissa hieman sammaa luokkaa kuin anopin vierailuun. Kiva että kävit, mutta vielä hauskempi, kun lähdet pois.
Miksi näin on johtunee siitä, että kun opiskelija alkaa olla samaa ikäluokkaa kuin opettajat ja elämänkokemustakin yhtä paljon, niin opettajien auktoriteettiasema horjuu. Lisäksi aikuisopiskelijat uskaltavat kyseenalaistaa opettajan sanomisia, ja puuttuvat opetukseen (monasti asiatominkin perustein), niin koko opetustyö saattaa tuntua näissä tapauksissa kiusalliselta.
Kaikkien näiden tekijöiden takia asennoituminen aikuisopiskelijoihin on monasti varautunutta ja selän takana suorastaan penseää.- outo juttu
Olisikohan tässä kyse muusta oppilaitoksesta kuin yliopistosta?
- penseän pynseä
Ja liirum laarum.
Olen itse valmistunut keski-ikäisenä, enkä huomannut minuun kohdistuvan mitään sen kummempaa asennetta.
Kakenlaisia suhtautumisia voidaan etsiä milloin mistäkin. VOiko dippainssi olla kaunis, voiko lastenhoitaja olla mies, voiko sosiologi olla missiainesta, voiko ope olla lyhyt.
Ja luennoitsijoiden sanomien kyseenalaistaminen on lähinnä tieteellistä keskustelua, sitä käydään joka tapauksessa ja nuorikin voi olla henkisesti pakotettu laukomaan omia, ehkä hupsujakin mielipiteitään ihan ääneen, vaikka kukaan ei niitä haluakaan kuunnella.- Anoppimainen juttu
"Olen itse valmistunut keski-ikäisenä, enkä huomannut minuun kohdistuvan mitään sen kummempaa asennetta."
Hyvä, ettet huomannut. Kannanottoni olikin lähinnä laitosten henkilökunnan kertomista mielipiteistä peräisin. Ovat ilmeisesti osanneet pitää tuntemuksensa piilossa. - asennevammako?
Anoppimainen juttu kirjoitti:
"Olen itse valmistunut keski-ikäisenä, enkä huomannut minuun kohdistuvan mitään sen kummempaa asennetta."
Hyvä, ettet huomannut. Kannanottoni olikin lähinnä laitosten henkilökunnan kertomista mielipiteistä peräisin. Ovat ilmeisesti osanneet pitää tuntemuksensa piilossa.Minäkin olen opiskellut ja valmistunut keski-ikäisenä maisteriksi. En myöskään huomannut mitään kielteistä suhtautumista itseeni missään vaiheessa.
Jos henkilökunta kuitenkin kokee varttuneemman väen yliopistossa haasteelliseksi tai peräti epämiellyttäväksi, on syytä pohtia, miten henkilökunta pystyisi korjaamaan asennettaan myönteisemmäksi. - Surkeita seminaareja
asennevammako? kirjoitti:
Minäkin olen opiskellut ja valmistunut keski-ikäisenä maisteriksi. En myöskään huomannut mitään kielteistä suhtautumista itseeni missään vaiheessa.
Jos henkilökunta kuitenkin kokee varttuneemman väen yliopistossa haasteelliseksi tai peräti epämiellyttäväksi, on syytä pohtia, miten henkilökunta pystyisi korjaamaan asennettaan myönteisemmäksi.Minäpä taas koin kylmäkiskoisuutta. Sen huomasi heti, kun seminaarit alkoivat. Arvosanat putosivat, vaikka suoritukset sinänsä olivat kirjatenttejä helpompia. Nuorempien, istunnoista jatkuvasti pinnaavien surkeinkin sepustus arvosteltiin vähintään samalla arvosanalla minun töiden kanssa.
Varsinkin naisopettajilla näytti olevan vaikeuksia säilyttää objektiivisuutensa tällaisessa tilanteessa, jossa pääsi pärstäkertoimen perusteella lajitoveriaan "hinnoittelemaan".
- jksfrhajkhsf
No, minä en ole tiedekunnassani (oikeustieteellinen) huomannut penseää suhtautumista aikuisopiskelijoihin . Suhtautuminen meihin, päälle kolmekymppisiin on ollut erittäin kannustavaa. Ehkä on ollut hyvää tuuria, olen sattunut valitsemaan "reiluja" opettajia, joilla ei ole asennevammaa "vanhusopiskelijoihin" nähden.
Palasin yliopistolle viemään opintoni loppuun, nuorena sairastin aivoinfarktin ja opinnot jäivät. Olen kiitollinen, että olen kuntoutunut ennalleni. Opiskelu on ollut todella palkitsevaa, ainoa miinus on se, että opiskelu on aika yksinäistä puuhaa. Olisi kiva tutustua muihin aikuisopiskelijoihin, joskus luennoilla on tullut vaihdettua pari sanaa vierustoverin kanssa, mutta siihen se on jäänyt.
Tsemppiä tämän ketjun aloittajalle, hienoa, että suunnittelet opiskelujesi loppuun viemistä!
Terv. Aikuisopiskelija oikiksesta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse574408Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky953675Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1023292Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575681883Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.171869Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801108- 81783
- 44781
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.103780Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä22754