Paras sukupolviko?

BWN.

Pohdin tuossa juuri hiljattain eri tyyppien voimakkaimpia pokemoneja, jos legendaarisia ei lasketa. Huomasin, että todella usein tämä pokemon on esitelty 4. sukupolvessa.

Normaali:
1. Slaking (670)
2. TOGEKISS (545)
3. Snorlax / Blissey (540)

Tuli:
1. Arcanine (555)
2. Volcarona (550)
3. MAGMORTAR (540)

Sähkö:
1. ELECTIVIRE (540)
2. MAGNEZONE (535)
3. Jolteon (525)

Ruoho:
1. TANGROWTH (535)
2. Sceptile (530)
3. Serperior (528)

Jää:
1. Lapras / Vanilluxe (535)
2. MAMOSWINE / Walrein (530)
3. GLACEON / Cloyster (525)

Taistelu:
1. INFERNAPE (534)
2. Blaziken (530)
3. Emboar (528)

Maaperä:
1. GARCHOMP (600)
2. RHYPERIOR / Swampert (535)
3. MAMOSWINE (530)

Lento:
1. Dragonite / Salamence (600)
2. Archeops (567)
3. TOGEKISS (545)

Hyönteis:
1. Volcarona (550)
2. YANMEGA (515)
3. Shuckle (505)

Vastaavasti animessa Diamond & Pearl - saaga kesti yhteensä neljä tuotantokautta, mikä on todella kauan. Ash sijoittui liigassa korkeammalle kuin koskaan. Hänen tiiminsä oli myös tuolloin (ainakin omasta mielestäni) kokonaisuudessaan paras ikinä.

2

190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BWN.

      Kivi:
      1. Tyranitar (600)
      2. Archeops (567)
      3. RHYPERIOR (535)

      Kummitus:
      1. DUSKNOIR (525)
      2. Chandelure (520)
      3. Gengar (500)

      Lohikäärme:
      1. Dragonite / Salamence / GARCHOMP / Hydreigon (600)
      2. Kingdra / Haxorus (540)
      3. Flygon (520)

      Pimeys:
      1. Tyranitar / Hydreigon (600)
      2. Umbreon (525)
      3. WEAVILE / Zoroark / Mandibuzz (510)

      Teräs:
      1. Metagross (600)
      2. MAGNEZONE (535)
      3. Aggron / EMPOLEON (530)

      Täytyy myös huomata, että ennen viidennettä sukupolvea esimerkiksi Yanmega oli kaikista voimakkain hyönteistyypin edustaja.

      Monet vanhoista pokemoneista saivat viimeisen muotonsa tuolloin. Tässä muutama esimerkki:
      Rhyhorn ⇒ Rhydon ⇒ Rhyperior
      Elekid ⇒ Electabuzz ⇒ Electivire
      Magby ⇒ Magmar ⇒ Magmortar
      Magnemite ⇒ Magneton ⇒ Magnezone
      Näistä tulikin sitten oman tyyppinsä vahvimpia jäseniä, kuten jo aikaisemmin todettiin.

      Mielestäni jossain määrin 4. sukupolvi on kaikista paras, vaikka toki rakastankin enemmän ihka ensimmäistä.

    • Olihan Diamond and Pearl saagassa Ashin ohella, myös Dawnin pokemon kilpailut. Hänkin joutui kilpailemaan aika monissa pokemon kilpailuissa, että voitti viisi nauhaa ja pääsi sitä myötä suurjuhlaan. Samoin Rakettiryhmän Jessie eli Jessilina. Hän, myös teki samoin. Paitsi viidennen nauhan sai prinsessa Salvialta joka oli Dawnin kaksois olento ja vaihtoi Dawnin kanssa jakson ajaksi paikkoja. Niin Jessiekin pääsi ekaa kertaa suurjuhliin ja pääsi neljän parhaan joukkoon, koska hävisi Dawnille. Dawn pääsi finaaliin Zoeyn kanssa joka oli voittanu Nandon edellisellä kieroksella. Tytöt pääsivät finaliin ja Dawn hävisi Zoyelle täpärästi. Sijoittui toiseksi ja Zoey voitti suurjuhlan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      615
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe