Paras sukupolviko?

BWN.

Pohdin tuossa juuri hiljattain eri tyyppien voimakkaimpia pokemoneja, jos legendaarisia ei lasketa. Huomasin, että todella usein tämä pokemon on esitelty 4. sukupolvessa.

Normaali:
1. Slaking (670)
2. TOGEKISS (545)
3. Snorlax / Blissey (540)

Tuli:
1. Arcanine (555)
2. Volcarona (550)
3. MAGMORTAR (540)

Sähkö:
1. ELECTIVIRE (540)
2. MAGNEZONE (535)
3. Jolteon (525)

Ruoho:
1. TANGROWTH (535)
2. Sceptile (530)
3. Serperior (528)

Jää:
1. Lapras / Vanilluxe (535)
2. MAMOSWINE / Walrein (530)
3. GLACEON / Cloyster (525)

Taistelu:
1. INFERNAPE (534)
2. Blaziken (530)
3. Emboar (528)

Maaperä:
1. GARCHOMP (600)
2. RHYPERIOR / Swampert (535)
3. MAMOSWINE (530)

Lento:
1. Dragonite / Salamence (600)
2. Archeops (567)
3. TOGEKISS (545)

Hyönteis:
1. Volcarona (550)
2. YANMEGA (515)
3. Shuckle (505)

Vastaavasti animessa Diamond & Pearl - saaga kesti yhteensä neljä tuotantokautta, mikä on todella kauan. Ash sijoittui liigassa korkeammalle kuin koskaan. Hänen tiiminsä oli myös tuolloin (ainakin omasta mielestäni) kokonaisuudessaan paras ikinä.

2

190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BWN.

      Kivi:
      1. Tyranitar (600)
      2. Archeops (567)
      3. RHYPERIOR (535)

      Kummitus:
      1. DUSKNOIR (525)
      2. Chandelure (520)
      3. Gengar (500)

      Lohikäärme:
      1. Dragonite / Salamence / GARCHOMP / Hydreigon (600)
      2. Kingdra / Haxorus (540)
      3. Flygon (520)

      Pimeys:
      1. Tyranitar / Hydreigon (600)
      2. Umbreon (525)
      3. WEAVILE / Zoroark / Mandibuzz (510)

      Teräs:
      1. Metagross (600)
      2. MAGNEZONE (535)
      3. Aggron / EMPOLEON (530)

      Täytyy myös huomata, että ennen viidennettä sukupolvea esimerkiksi Yanmega oli kaikista voimakkain hyönteistyypin edustaja.

      Monet vanhoista pokemoneista saivat viimeisen muotonsa tuolloin. Tässä muutama esimerkki:
      Rhyhorn ⇒ Rhydon ⇒ Rhyperior
      Elekid ⇒ Electabuzz ⇒ Electivire
      Magby ⇒ Magmar ⇒ Magmortar
      Magnemite ⇒ Magneton ⇒ Magnezone
      Näistä tulikin sitten oman tyyppinsä vahvimpia jäseniä, kuten jo aikaisemmin todettiin.

      Mielestäni jossain määrin 4. sukupolvi on kaikista paras, vaikka toki rakastankin enemmän ihka ensimmäistä.

    • Olihan Diamond and Pearl saagassa Ashin ohella, myös Dawnin pokemon kilpailut. Hänkin joutui kilpailemaan aika monissa pokemon kilpailuissa, että voitti viisi nauhaa ja pääsi sitä myötä suurjuhlaan. Samoin Rakettiryhmän Jessie eli Jessilina. Hän, myös teki samoin. Paitsi viidennen nauhan sai prinsessa Salvialta joka oli Dawnin kaksois olento ja vaihtoi Dawnin kanssa jakson ajaksi paikkoja. Niin Jessiekin pääsi ekaa kertaa suurjuhliin ja pääsi neljän parhaan joukkoon, koska hävisi Dawnille. Dawn pääsi finaaliin Zoeyn kanssa joka oli voittanu Nandon edellisellä kieroksella. Tytöt pääsivät finaliin ja Dawn hävisi Zoyelle täpärästi. Sijoittui toiseksi ja Zoey voitti suurjuhlan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe