Paras sukupolviko?

BWN.

Pohdin tuossa juuri hiljattain eri tyyppien voimakkaimpia pokemoneja, jos legendaarisia ei lasketa. Huomasin, että todella usein tämä pokemon on esitelty 4. sukupolvessa.

Normaali:
1. Slaking (670)
2. TOGEKISS (545)
3. Snorlax / Blissey (540)

Tuli:
1. Arcanine (555)
2. Volcarona (550)
3. MAGMORTAR (540)

Sähkö:
1. ELECTIVIRE (540)
2. MAGNEZONE (535)
3. Jolteon (525)

Ruoho:
1. TANGROWTH (535)
2. Sceptile (530)
3. Serperior (528)

Jää:
1. Lapras / Vanilluxe (535)
2. MAMOSWINE / Walrein (530)
3. GLACEON / Cloyster (525)

Taistelu:
1. INFERNAPE (534)
2. Blaziken (530)
3. Emboar (528)

Maaperä:
1. GARCHOMP (600)
2. RHYPERIOR / Swampert (535)
3. MAMOSWINE (530)

Lento:
1. Dragonite / Salamence (600)
2. Archeops (567)
3. TOGEKISS (545)

Hyönteis:
1. Volcarona (550)
2. YANMEGA (515)
3. Shuckle (505)

Vastaavasti animessa Diamond & Pearl - saaga kesti yhteensä neljä tuotantokautta, mikä on todella kauan. Ash sijoittui liigassa korkeammalle kuin koskaan. Hänen tiiminsä oli myös tuolloin (ainakin omasta mielestäni) kokonaisuudessaan paras ikinä.

2

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BWN.

      Kivi:
      1. Tyranitar (600)
      2. Archeops (567)
      3. RHYPERIOR (535)

      Kummitus:
      1. DUSKNOIR (525)
      2. Chandelure (520)
      3. Gengar (500)

      Lohikäärme:
      1. Dragonite / Salamence / GARCHOMP / Hydreigon (600)
      2. Kingdra / Haxorus (540)
      3. Flygon (520)

      Pimeys:
      1. Tyranitar / Hydreigon (600)
      2. Umbreon (525)
      3. WEAVILE / Zoroark / Mandibuzz (510)

      Teräs:
      1. Metagross (600)
      2. MAGNEZONE (535)
      3. Aggron / EMPOLEON (530)

      Täytyy myös huomata, että ennen viidennettä sukupolvea esimerkiksi Yanmega oli kaikista voimakkain hyönteistyypin edustaja.

      Monet vanhoista pokemoneista saivat viimeisen muotonsa tuolloin. Tässä muutama esimerkki:
      Rhyhorn ⇒ Rhydon ⇒ Rhyperior
      Elekid ⇒ Electabuzz ⇒ Electivire
      Magby ⇒ Magmar ⇒ Magmortar
      Magnemite ⇒ Magneton ⇒ Magnezone
      Näistä tulikin sitten oman tyyppinsä vahvimpia jäseniä, kuten jo aikaisemmin todettiin.

      Mielestäni jossain määrin 4. sukupolvi on kaikista paras, vaikka toki rakastankin enemmän ihka ensimmäistä.

    • Olihan Diamond and Pearl saagassa Ashin ohella, myös Dawnin pokemon kilpailut. Hänkin joutui kilpailemaan aika monissa pokemon kilpailuissa, että voitti viisi nauhaa ja pääsi sitä myötä suurjuhlaan. Samoin Rakettiryhmän Jessie eli Jessilina. Hän, myös teki samoin. Paitsi viidennen nauhan sai prinsessa Salvialta joka oli Dawnin kaksois olento ja vaihtoi Dawnin kanssa jakson ajaksi paikkoja. Niin Jessiekin pääsi ekaa kertaa suurjuhliin ja pääsi neljän parhaan joukkoon, koska hävisi Dawnille. Dawn pääsi finaaliin Zoeyn kanssa joka oli voittanu Nandon edellisellä kieroksella. Tytöt pääsivät finaliin ja Dawn hävisi Zoyelle täpärästi. Sijoittui toiseksi ja Zoey voitti suurjuhlan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      126
      1615
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      99
      1181
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      200
      1066
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      985
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      861
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      803
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      774
    8. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      763
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      48
      760
    10. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      51
      751
    Aihe