Pohdin tuossa juuri hiljattain eri tyyppien voimakkaimpia pokemoneja, jos legendaarisia ei lasketa. Huomasin, että todella usein tämä pokemon on esitelty 4. sukupolvessa.
Normaali:
1. Slaking (670)
2. TOGEKISS (545)
3. Snorlax / Blissey (540)
Tuli:
1. Arcanine (555)
2. Volcarona (550)
3. MAGMORTAR (540)
Sähkö:
1. ELECTIVIRE (540)
2. MAGNEZONE (535)
3. Jolteon (525)
Ruoho:
1. TANGROWTH (535)
2. Sceptile (530)
3. Serperior (528)
Jää:
1. Lapras / Vanilluxe (535)
2. MAMOSWINE / Walrein (530)
3. GLACEON / Cloyster (525)
Taistelu:
1. INFERNAPE (534)
2. Blaziken (530)
3. Emboar (528)
Maaperä:
1. GARCHOMP (600)
2. RHYPERIOR / Swampert (535)
3. MAMOSWINE (530)
Lento:
1. Dragonite / Salamence (600)
2. Archeops (567)
3. TOGEKISS (545)
Hyönteis:
1. Volcarona (550)
2. YANMEGA (515)
3. Shuckle (505)
Vastaavasti animessa Diamond & Pearl - saaga kesti yhteensä neljä tuotantokautta, mikä on todella kauan. Ash sijoittui liigassa korkeammalle kuin koskaan. Hänen tiiminsä oli myös tuolloin (ainakin omasta mielestäni) kokonaisuudessaan paras ikinä.
Paras sukupolviko?
2
190
Vastaukset
- BWN.
Kivi:
1. Tyranitar (600)
2. Archeops (567)
3. RHYPERIOR (535)
Kummitus:
1. DUSKNOIR (525)
2. Chandelure (520)
3. Gengar (500)
Lohikäärme:
1. Dragonite / Salamence / GARCHOMP / Hydreigon (600)
2. Kingdra / Haxorus (540)
3. Flygon (520)
Pimeys:
1. Tyranitar / Hydreigon (600)
2. Umbreon (525)
3. WEAVILE / Zoroark / Mandibuzz (510)
Teräs:
1. Metagross (600)
2. MAGNEZONE (535)
3. Aggron / EMPOLEON (530)
Täytyy myös huomata, että ennen viidennettä sukupolvea esimerkiksi Yanmega oli kaikista voimakkain hyönteistyypin edustaja.
Monet vanhoista pokemoneista saivat viimeisen muotonsa tuolloin. Tässä muutama esimerkki:
Rhyhorn ⇒ Rhydon ⇒ Rhyperior
Elekid ⇒ Electabuzz ⇒ Electivire
Magby ⇒ Magmar ⇒ Magmortar
Magnemite ⇒ Magneton ⇒ Magnezone
Näistä tulikin sitten oman tyyppinsä vahvimpia jäseniä, kuten jo aikaisemmin todettiin.
Mielestäni jossain määrin 4. sukupolvi on kaikista paras, vaikka toki rakastankin enemmän ihka ensimmäistä. Olihan Diamond and Pearl saagassa Ashin ohella, myös Dawnin pokemon kilpailut. Hänkin joutui kilpailemaan aika monissa pokemon kilpailuissa, että voitti viisi nauhaa ja pääsi sitä myötä suurjuhlaan. Samoin Rakettiryhmän Jessie eli Jessilina. Hän, myös teki samoin. Paitsi viidennen nauhan sai prinsessa Salvialta joka oli Dawnin kaksois olento ja vaihtoi Dawnin kanssa jakson ajaksi paikkoja. Niin Jessiekin pääsi ekaa kertaa suurjuhliin ja pääsi neljän parhaan joukkoon, koska hävisi Dawnille. Dawn pääsi finaaliin Zoeyn kanssa joka oli voittanu Nandon edellisellä kieroksella. Tytöt pääsivät finaliin ja Dawn hävisi Zoyelle täpärästi. Sijoittui toiseksi ja Zoey voitti suurjuhlan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101064
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82804Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat262586Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede15563- 65531
- 92499
- 26492
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 47427
- 30416