Pyydän heti anteeksi,että olen laittanut saman kysymyksen ensin tuonne windows-osioon, kun en ollut varma kuinka nämä täällä näkyvät ja kuinka porukat lukee näitä! Anteeksi!
Turvaudun jälleen kerran teihin ..olen täältä usein apua saanut.
Asensin Kotimikro -lehden hyvillä ohjeilla, seka Windows-8 päivitysavustajan kera,
tämän Windows -8:n. Ensinnäkin sen piti päivittyä n.30min, mutta se kesti tuntitolkulla ja kun vihdoin oli asennusvalmis..ei kone käynnistynytkään. Päivitysasentajan mukaan koneen järjestelmävaatimukset riittivät.
Maksoin leikistä n.120e. Windows 7 palautettiin, mutta osaatteko sanoakuka palauttaisi rahat?
Entä kannattaako enää yrittää päivitystä?
Entä millaiset näytönohjaimen ajurit ja mistä..jos koettaisin sitäkautta..ehkä käynistysvaikeudet (ennenkin ollutta) ovat tätäperua..
Monta kysymystä, mutta olisin kiitollinen vastauksista. Kiitän etukäteen.
Hyvät neuvot kalliit!
21
273
Vastaukset
Kannattaa lähettää MS tukeen viestiä tuosta: http://www.microsoft.com/finland/yhteystiedot/default.htm
Voit vielä yrittää kerran päivittää Windows kasin 7 päälle.
Näytönohjaimeen löytyy ajurit sen valmistajan sivuilta.ok. sitä samaa tietäkömenen päivitykseen? ajattelin lähinnä sitä,että etteivät ala uudelleen kysellä rahaa.. hmm. nyt muistan että taisin tallettaa jonkin koodin tms.
Kiitos linkistä ja vinkistä:)- Kalakkuna
pony_tail kirjoitti:
ok. sitä samaa tietäkömenen päivitykseen? ajattelin lähinnä sitä,että etteivät ala uudelleen kysellä rahaa.. hmm. nyt muistan että taisin tallettaa jonkin koodin tms.
Kiitos linkistä ja vinkistä:)Jos ostit se Windowsin avustajan kanssa niin sait siitä viestiä, viestissä oli linkki sivulle mistä voi myös ladata Windowsin uudestaan ja uudestaan, onnistuu toki päivitysavustajallakin.
Sen viestin/kuitin voi pyytää jälkikäätenkin jos epähuomiossa sen ehti tuhota.
Puhdasasennustakin voisi kokeilla vaikka usb tikulla, sen voi avustajalla tehdä. Kalakkuna kirjoitti:
Jos ostit se Windowsin avustajan kanssa niin sait siitä viestiä, viestissä oli linkki sivulle mistä voi myös ladata Windowsin uudestaan ja uudestaan, onnistuu toki päivitysavustajallakin.
Puhdasasennustakin voisi kokeilla vaikka usb tikulla, sen voi avustajalla tehdä.Kiitos myös sinulle Kalakkuna hyvistä vinkeistä!
Kalakkuna kirjoitti:
Jos ostit se Windowsin avustajan kanssa niin sait siitä viestiä, viestissä oli linkki sivulle mistä voi myös ladata Windowsin uudestaan ja uudestaan, onnistuu toki päivitysavustajallakin.
Puhdasasennustakin voisi kokeilla vaikka usb tikulla, sen voi avustajalla tehdä.koetin asentta windowsin sivulta uudelleen w8, lätkä herjaa: siäinen virhe. ei voida jatkaa asennusta..koska latausen aikana on saattanut tapahtua virhe!
pony_tail kirjoitti:
ok. sitä samaa tietäkömenen päivitykseen? ajattelin lähinnä sitä,että etteivät ala uudelleen kysellä rahaa.. hmm. nyt muistan että taisin tallettaa jonkin koodin tms.
Kiitos linkistä ja vinkistä:)Kysyisin vielä sinulta Kalakkuna tai ihan keltä vaan:
Kävin neuvomallasi sivulla ja koetin ladata siellä olevasta linkistä Windows 8:aa uudelleen monta kertaa, mutta sama viesti tulee aina: sisäinen virhe, asennusta eivoitu jatkaa. Latauksessa onvoinut olla virheitä.Yritä uudelleen.
Mitä virheitä siihen nyt on tullut? Alkaa ottaa pattiin, että edes aloitin.
Mutta ei auta rypistellä, kun on jo pöksyissä!
Lasku näyttää olevan maksettu, tuoteavainkin siinä on..
Mihin sekin laitetaan? En ole vielä sille paikkaa nähnyt!
Ei täävoiolla näin vaikeeta.
Auttakaa nyt hyvät ihmiset. Help please me!
Ensin ajattelin vastauksista, että eipä tämä nyt olekaan vaikeaa, mutta käytäntö osoittautui joksikin aivan muuksi.
Kiitos vastanneille.- Kalakkuna
pony_tail kirjoitti:
Kysyisin vielä sinulta Kalakkuna tai ihan keltä vaan:
Kävin neuvomallasi sivulla ja koetin ladata siellä olevasta linkistä Windows 8:aa uudelleen monta kertaa, mutta sama viesti tulee aina: sisäinen virhe, asennusta eivoitu jatkaa. Latauksessa onvoinut olla virheitä.Yritä uudelleen.
Mitä virheitä siihen nyt on tullut? Alkaa ottaa pattiin, että edes aloitin.
Mutta ei auta rypistellä, kun on jo pöksyissä!
Lasku näyttää olevan maksettu, tuoteavainkin siinä on..
Mihin sekin laitetaan? En ole vielä sille paikkaa nähnyt!
Ei täävoiolla näin vaikeeta.
Auttakaa nyt hyvät ihmiset. Help please me!
Ensin ajattelin vastauksista, että eipä tämä nyt olekaan vaikeaa, mutta käytäntö osoittautui joksikin aivan muuksi.
Kiitos vastanneille.Empä tiedä missä vika mutta kokeile tuolta ladata saamallasi koodilla, ainakin toimii.
https://www.mswos.com/
Keskustelua aiheesta.
http://bit.ly/16PSdIr
- mslka yli
Liian ylimalkaista...kone ei käynnisty.
- outotyyppi1
Älkää antako yhtään neuvoa, luultavasti yrittää hakkeroida.
Moi,
outotyyppi 1 ;(
Vaivautuisinko tänne kyselemään, jos osaisin hakkeroida???
Tuskin.
Olen outo, mutten niin outo, kuin sinä.
Ei vain haluta olla näin tyhmä kuin olen.. olen maksanut laillisen windows 8:n
päivityksen. Ja kadun sitä, että en pysty sitä edes Windowsin sivuilta lataamaan.
Ja jos joku nyt tämän jälkeen vielä vaivautuisi minua auttamaan, otan avun ilomielin vastaan. Mutta mielellään selkokielellä ei tällä tietokoneslangilla.
Kiitos.
Ja outotyyppi 1 , häpeisit jos tietäisit, kuin vanha (siis iältään) hakkeri täällä onkaan!- gksdfasdf
pony_tail kirjoitti:
Moi,
outotyyppi 1 ;(
Vaivautuisinko tänne kyselemään, jos osaisin hakkeroida???
Tuskin.
Olen outo, mutten niin outo, kuin sinä.
Ei vain haluta olla näin tyhmä kuin olen.. olen maksanut laillisen windows 8:n
päivityksen. Ja kadun sitä, että en pysty sitä edes Windowsin sivuilta lataamaan.
Ja jos joku nyt tämän jälkeen vielä vaivautuisi minua auttamaan, otan avun ilomielin vastaan. Mutta mielellään selkokielellä ei tällä tietokoneslangilla.
Kiitos.
Ja outotyyppi 1 , häpeisit jos tietäisit, kuin vanha (siis iältään) hakkeri täällä onkaan!Voi olla tyhmä kysymys mutta et kai yritä windowsin asennusta windowsin ollessa käynnissä?
gksdfasdf kirjoitti:
Voi olla tyhmä kysymys mutta et kai yritä windowsin asennusta windowsin ollessa käynnissä?
Juu-u ..silloin kun päivittää windows kasia pitää nimenomaan olla jokin window auki xp, vista,tai kuin minulla seiska..se kait päivitetään sen päälle. Saatan olla ihan väärässä. Kertokaa. Olen kuulolla..
- Kalakkuna
pony_tail kirjoitti:
Juu-u ..silloin kun päivittää windows kasia pitää nimenomaan olla jokin window auki xp, vista,tai kuin minulla seiska..se kait päivitetään sen päälle. Saatan olla ihan väärässä. Kertokaa. Olen kuulolla..
Tuosta linkistä minkä annoin niin lataat Windows8 ja teet vaikka usb tikun.
Boottaat koneen sillä tikulla ja jyräät asennuksessa halutessasi kiintolevyn tyhjäksi.Voihan sen päälekin asentaa jolloin jää Windows7 tiedostot syömään kiintolevytilaa. pony_tail kirjoitti:
Päivittäessä ei tarvitse muuta kuin että kiintolevy on alustettu jollain vanhemalla windows versiolla, kasin tapauksessa xp, vista ja seiska käy. Itse kun asensin syksyllä kasin niin alustin sen vistan-asennus rompulla, sen paremmin vistaa asentamatta.
win8fan kirjoitti:
Päivittäessä ei tarvitse muuta kuin että kiintolevy on alustettu jollain vanhemalla windows versiolla, kasin tapauksessa xp, vista ja seiska käy. Itse kun asensin syksyllä kasin niin alustin sen vistan-asennus rompulla, sen paremmin vistaa asentamatta.
siis kiintolevyn alustin...
Tuo onkin hyvä keino. Näin entisen käyttiksen "rojuja" ei tule mukana ja voi aloittaa ns, puhtaalta pöydältä.
Hei! Ja kiitos taas vastauksista, mutta oikeesti..en kyllä kertakaikkiaan tajuu mitä minä teen väärin?
Olen kokeillut noita kaikkia ohjeita..ei vaan onnistu. Latautuu näppärästi mutta kun pitäisi asentaa tulee seinä vastaan: sisäinen virhe,ei voida asentaa.
Kun teen muistitikun se onnistuu hyvin, mutta siihen se jääkin en osaa jatkaa..
Onkohan tähän neuvoja.
Onkohan heillä suomenkielistä tukea? Pelkään, etten osaa niiin hyvin enkkua.
Jalisäksi olen niin kaameassa flunssassa,ääni pihisee huonosti.
Käyttäisin sähköpostia mieluiten. Mut ei taida olla.
Kaikista eniten harmittaa se että edes aloitin..rahat meni kankkulan kaivoon.
Kiitos kaikille minua neuvoneille.- Kalakkuna
Tuosta videostakin näet ainakin että jos valitsee tuon install by creating media vaihtoehdon niin saa toimivan tikun, senhän oletkin jo tehnyt.
Biossista olet varmaan boottaus vaihtoehdotkin tarkistanut että ne on oikein, eli usb tikku ensimmäisenä tai cd asema, riippuen tietenkin miten teit asennusmedian, cd, dvd tai usb.
Kannattaa myös muita asennus videoita vilkuilla tai pyytää joku asentamaan se Windows.
http://www.youtube.com/watch?nomobile=1&v=MQCgVuSHMP0 - srtudfyjdfyujdfyujdf
No KERRO jo viimein että oletko laittanut koneesi boottaamaan siltä asennusmedialta??
Olen koettanut..tunnustan..en osannut. katsos kaikki eivät tiedä kaikesta kaikkea. En
varsinkaan osaa tuota 'tietokoneslangia'.. Ikävä kyllä sen verran osasin, että sain ostettua tuon riesan. :(
Ja Kalakkuna ylläoleva video oli selkeä,mutta 'kaveri' puhui niin pirun nopeaa, että sai arvata puolet.- Kalakkuna
On siellä muitakin videoita, esimerkiksi Windows8 pro usb install hakusanalla löytyy usb tikun tekoa.
Jos ei onnistu niin pyydä joku apuun joka osaa, ei ole muuta keinoa, ainakaan täältä suunnalta enää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2585230Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1204241- 604101
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363647- 513600
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest413405Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv192763Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu202606- 232536
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo652417