Kokoomusruoska löi taas ;-(

Phoca5

Miljardipotti kehysriihestä "yrittäjille". Työtätekevät nyt sitten odottavat tippuisiko muruja heillekin.

Voitaisiinkohan joskus tehdä toisinpäin: Annetaan miljardipotti työtätekeville. Ja äkkiäkös "yrittäjät" narraavat potin itselleen ;-)

8

84

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla on yksi hyvä kaveri Taiwanista. Juuri hetki sitten hän taas esitteli minulle paria sikäläistä firmaa jotka ovat kasvaneet maailmanluokan jättiläisiksi parissa vuosikymmenessä.

Kun kysyin, miten ne ovat kasvaneet, ja mitä ne ovat tieltään pois raivanneet voidakseen kasvaa noin nopeasti noin isoiksi, hän vastasi: eivät ne ole syöneet tieltään yhtään sikäläistä yritystä. Ne ovat kasvaneet koska heillä ei ole sosiaalidemokraatteja, ei vasemmistoa joka estäisi yrityksiä kasvamasta. Hän tarkensi että yritys voi kasvaa omalla rahalla, sen ei tarvitse mennä pörssiin, missä ahneet omistajat estäisivät sitä kasvamasta viemällä yrityksen rahat itselleen.

Siellä hänen mukaansa yrittäjät, työntekijät ja poliitikot haluavat samaa asiaa, yrityksen kasvavan, koska se antaa jatkuvasti uusia työpaikkoja.

Niinpä sitten ymmärsin, että ne yritykset ovat kasvaneet voittamalla itselleen töitä meidän yrityksiltämme.

• ...

Riippuu vähän alastakin.

Suomi väittää olevansa jotenkin innovatiivinen, kun joku kännykkätehdas autotehdas, missä valmistetaan lisenssillä ulkomaisia automerkkejä jne.

Tässä tulee taas vastaan kotimarkkinoiden pienuus. Kehitystyö maksaa suunnalleen saman pienessä kuin isossakin maassa. Suomesta pitäisi sitten vielä saada mahdollisimman tehokkaasti ulkomaankauppa pyörimään.

Mun mielestä monet kompuroi just ton globalisaation kanssa. Edelleen sitä mieltä, suomen vienti muuttuu tavarapainotteisesta muunlaiseksi, aineettomiksi tuotteiksi.

Viimevuosien suurimpia menstyjiä Rovio. Sinällään tuotteessa ei mitään mullistavaa, tietokonepeli. Osanneet valjastaa oheistuotekaupan, perustelevat huvipuistoja kiinaan jne. Parit muutkin pelifirmat, linux, sensellaista. Noilla systeemeillä rahaa kyllä tulee, kun pääsee alkuun. Ja suhde on selkeä, maapallolla jotain 7 miljardia potentiaalista asiakasta, suomessa reilu 5 miljoonaa.

Ei mun mielestä ulkomaiset firmat ole ongelma, kyllä ongelma on suomalaisten oma. Se muuten. Isosta maasta helpompi saada rahoitusasiat kuntoon. Suomalaisen firman melkein pakko ottaa ulkomaisia omistajia, jos meinaa kasvaa. Harvempi kotimainen yritys menestyy muuten kuin osakeyhtiönä. Jossain saksassa paljon kommandiittiyhtiöitä, nopeesti kun mietin, ei tullut suomesta mieleen yhtään isoa kommandiittiyhtiötä.

=DW=

• ... kirjoitti:

Riippuu vähän alastakin.

Suomi väittää olevansa jotenkin innovatiivinen, kun joku kännykkätehdas autotehdas, missä valmistetaan lisenssillä ulkomaisia automerkkejä jne.

Tässä tulee taas vastaan kotimarkkinoiden pienuus. Kehitystyö maksaa suunnalleen saman pienessä kuin isossakin maassa. Suomesta pitäisi sitten vielä saada mahdollisimman tehokkaasti ulkomaankauppa pyörimään.

Mun mielestä monet kompuroi just ton globalisaation kanssa. Edelleen sitä mieltä, suomen vienti muuttuu tavarapainotteisesta muunlaiseksi, aineettomiksi tuotteiksi.

Viimevuosien suurimpia menstyjiä Rovio. Sinällään tuotteessa ei mitään mullistavaa, tietokonepeli. Osanneet valjastaa oheistuotekaupan, perustelevat huvipuistoja kiinaan jne. Parit muutkin pelifirmat, linux, sensellaista. Noilla systeemeillä rahaa kyllä tulee, kun pääsee alkuun. Ja suhde on selkeä, maapallolla jotain 7 miljardia potentiaalista asiakasta, suomessa reilu 5 miljoonaa.

Ei mun mielestä ulkomaiset firmat ole ongelma, kyllä ongelma on suomalaisten oma. Se muuten. Isosta maasta helpompi saada rahoitusasiat kuntoon. Suomalaisen firman melkein pakko ottaa ulkomaisia omistajia, jos meinaa kasvaa. Harvempi kotimainen yritys menestyy muuten kuin osakeyhtiönä. Jossain saksassa paljon kommandiittiyhtiöitä, nopeesti kun mietin, ei tullut suomesta mieleen yhtään isoa kommandiittiyhtiötä.

=DW=

Esimerkkiyritykset olivat ihan logistiikan perustuotantoa harrastavia firmoja, sellaisia joita täälläkin on, perustetaan jatkuvasti ja menee myös konkurssiin jatkuvasti.

• ...
        yohuuhkaja kirjoitti:

Esimerkkiyritykset olivat ihan logistiikan perustuotantoa harrastavia firmoja, sellaisia joita täälläkin on, perustetaan jatkuvasti ja menee myös konkurssiin jatkuvasti.

Muistui yksi menestyvä, suomalainen logistiikkafirma. Kone, nimittäin logistiikkaa ne hisssitkin on.

Suomessa muuten älytön määrä logistiikka firmoja, pieniä sellaisia, kotimarkkinoille. Meinaan vaan, joka helekutan autokuski, joka ajaa jakeluatoja, rekkoja, tankkiautoja, melkein kaikilla omat firmat. Tai siis autossa voi olla jonkun isomman firman logo, auton ovessa älyttömän usein kuskin nimi.

Meiti edelleen sitä mieltä, suomen menestys jatkossa ei ole kiinni niinkäään fyysisitä tuotteista, kuin muista. Eikäpä sitä sitten ole minkäänlaiselle logistiikalle tarvetta, muulle infrastruktuurille kyllä.

=DW=

• sitroen.
        ... kirjoitti:

Muistui yksi menestyvä, suomalainen logistiikkafirma. Kone, nimittäin logistiikkaa ne hisssitkin on.

Suomessa muuten älytön määrä logistiikka firmoja, pieniä sellaisia, kotimarkkinoille. Meinaan vaan, joka helekutan autokuski, joka ajaa jakeluatoja, rekkoja, tankkiautoja, melkein kaikilla omat firmat. Tai siis autossa voi olla jonkun isomman firman logo, auton ovessa älyttömän usein kuskin nimi.

Meiti edelleen sitä mieltä, suomen menestys jatkossa ei ole kiinni niinkäään fyysisitä tuotteista, kuin muista. Eikäpä sitä sitten ole minkäänlaiselle logistiikalle tarvetta, muulle infrastruktuurille kyllä.

=DW=

Onko se menestys kiinni fyysisistä tuotteista vai ei?
        Ainakin kaikki ostamani suomalaiset kulutus- ja kestokulutushyödykkeet ovat oleet roskaa. Valmista kaatopaikkakamaa. Sanoisko kuitenkin, että melkein kaikki, jotain kun on saattanut olla hyvääkin vaikka ei nyt tule mieleen.
        Mitenhän tuo kauppa alkaisi käymään jos tehtäisiin kunnon tavaraa eikä samaa roskaa, mitä kiinalainen hikipaja tekee orjatyövoimalla? Osaamisesta se ei ole kiinni vaan asenteesta. Minä olen liian vanha opettelemaan enää ja varsinkaan yrittäjäksi.

• liputan joutsenta
        sitroen. kirjoitti:

Ainakin kaikki ostamani suomalaiset kulutus- ja kestokulutushyödykkeet ovat oleet roskaa. Valmista kaatopaikkakamaa. Sanoisko kuitenkin, että melkein kaikki, jotain kun on saattanut olla hyvääkin vaikka ei nyt tule mieleen.
        Mitenhän tuo kauppa alkaisi käymään jos tehtäisiin kunnon tavaraa eikä samaa roskaa, mitä kiinalainen hikipaja tekee orjatyövoimalla? Osaamisesta se ei ole kiinni vaan asenteesta. Minä olen liian vanha opettelemaan enää ja varsinkaan yrittäjäksi.

taidat ostaa jotain halpaa paskaa, ei kotimaisuus halppista paranna. Itsellä erittäin hyvät kokemukset kotimaisista tuotteista, ulkolaista ostan nykyään hyvin harvoin, paitsi farkkuja

• ...
        sitroen. kirjoitti:

Kotimaisilla tuotteilla siis on useimiten erittäin rajatut markkinat, koska markkinat tahtovat olla vain kotimaassa.

Suomalainen laatu usein lähinnä kupla. Täällä ei tehdä miljardeja kappaleita jotain tuotteita, että voi kilpailla sittten hinnallakin. Paljon kotimaista pakko hinnoitella korkealle, koska vienti ei onnistu.

Sumalainen "desing" muuten hyvä esimerkki. Kallista erikoiskamaa, jota nyt onnistuttu viemään ulkomaillekin. Hinnan takia suuri osa kamoista myös valmistetaan ulkomailla, siis että ne menisivät sielläkin kaupaksi. jonkiin Marimekon suunnittelijat mitä lie japanilaisia ja tuotantolaitokset kai intiassa, vaikka nyt tsadissakin tehdas on. Nokialla oikein mitään tekemistä suomen kanssa, onhan noita esimerkkejä.

Kotimaan tuotannosta kai tärkeimpiä energia ja ruoka. Kumpaakin tuodaan ulkomailta. Moniselitteinen asia taaskin. Meillä vaan ei ole ydinvoimaloita riittävästi, kaikki muuten ulkomaista tuotantoa. Suomessa vain yksi satokausi. Ja kaikessa erittäin korkeat tuotantokulut. Hah, suomeen tuodaan maitoa, ruista, ohraa, lihaa, melkein mitä tahansa ulkomailta. Kotimaan tuotanto ei riitä, tai se on kannattamatonta.

Hauskis esimerkki ja poikkeuksellisesti kannattava on maito. Sitä tuodaan suomeen, sekä lännestä, että etelästä ja kaiketi idästäkin. Ongelma on älyttömän suuri maidon, nimenoamaan rasvattoman maidon kulutus, ei aikuinen ihminen tarvi maitoa paljoakaan. Kotimaan karjatalous suurissa vaikeuksissa. Vaan. Meijerit pärjää hyvin. Kas maito menee kaupaksi sikahintaan kotimaassa. Maidon valmistuksessa taas tulee ylituotantoa rasvasta, josta nyt tehdään juutoja ja muuta, mitä voikin sitten menestyksekkäästi myydä ulkomaille. Niettä odottelen, milloin meijeritoiminta suomessa loppuu. Voihan tänne tuoda suoraakin rasvatonta maitoa raakamaidon sijasta ja maailmalla kyllä juustontekijöitä piisaa. Se nyt epäselkeää, mitä karjatilat sitten tekee. Sikalat alkaneet muuttamaan tuotantosuuntaa turkiksiin, jotain samanlaista maitotilatkin keksivät, jos keksivät.

Asiat ois yksinkertaisempia, jos ne ois yksinkertaisempia. Nykyisin vaan oikein mikään ei ole yksinkertaista. Luontaistalouden aikaan ihmiset eli keräilytaloudella, saralla nauriita, slepltillä ehkä lehmäkin oli, energia tuli metästä, kala vedestä jne. Se vaan ei enää ole niin. Suurin syy mun käsittääkseni kuitenkin teollistuminen, pientilallinen meni tehtaaseen, tilakokokasvoi, kaikki meni teollisuudeksi.

Jos olisin aktiivisempi, en siis näin laiska, amuuttaisin helpolla jonnekin rannnikolle ja koittaisin elellä kalastamisella jne. Linkolan ja monen muun tavoin. Kyyttö ois hyvä olla olemassa, ehkäpä suomen hevonenkin. jnejne.

=DW=

• ...

Mnaah.

Rahaministeri on demari ja näytti tiedotustilaisuudessa istuvan yks vasemmistolainenkin ministeri. Työtätekeviä pitäiskin suosia, ongelmana valtavat määrät loispummeja siis työttömiä, alaiäisiä, eläkeläisiä, ties mitä, jotka pitäis jotenkin elättää. Työtätekevien määrä voi vielä laskea paljonkin, jos yrityksiä ei saada kuntoon.

=DW=

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      53
      3837
    2. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      716
      3685
    3. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      398
      3481
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      81
      3287
    5. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3069
    6. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2558
    7. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      50
      2445
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      103
      2295
    9. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      14
      2079
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2079
    Aihe