Voisiko joku kertoa tässä vaiheessa, kun asia on minun edelleen niin vaikea ymmärtää. Miten voi suojautua perättömiin vaateisiin?
Sovin remontista kevät -12, tehtävät työt ja niille sovittiin hinnaksi 4000 euroa. Kun remontti alkoi olla loppusuoralla ( keittiökaapit, kylpyhuonekalusteet asentamatta, välitila kaakelointi, viimeistelyt) remonttimies löi hanskat tiskiin, jätti homman kesken ja jätti vielä tuntitöistä keksityistä töistä 1500 euroa. Ja väitti, että hänet oli irtisanottu???
Remonttimies oli aggressiivinen, uhkaileva ja mm panttasi kotiavaintani tuota tuntikorvausta vastaan. Olin tietysti naisremontoijani peloissani ihan fyysisen turvallisuutenikin vuoksi. Maksoin sovitun 4000 euroa, mihin päälle sivukulut n 2000 euroa, vaikka tuohon summaan sovituista töistä osa jäi tekemättä, siis kaikkiaan 6000 euroa. Remontoija jatkoi kiristämistä listaamillaan
tuntitöillä, mihin asiaan en reagoinut. Jouduinhan palkkaamaan vielä uuden remonttimiehen, joka vei keskenjääneet työt loppuun korvauksen hänelle oltua n 800 euroa.
Kun en reagoinut remontoijan vaateisiin minulle tipahti asianajajan kautta vaade remontoijan listaamista tuntitöistä tuo 1500 euroa ja lisäksi menetettyä ansiotuloa 3kuukaudelta 2700 euroa/kk. En reagoinut muutoin kuin että järkytys ja ahdistus oli suunnaton. Seuraavassa vaiheessa postiluukusta tipahti haaste käräoikeuteen maksamattomista palkoista. Tuo asia sitten sovittiin, niin sovittiin ja sovittiin tuolla sovittelussa, missä tosiaan luulin, että joku edes kysyisi, onko vaateille mitään perusteita. Ei kysynyt ja minulle langetettiin vielä tuo 1500 euroa tekemättömistä tuntitöistä. Menetetyistä kk ansioista luovuttiin.
vaateet olivat kaikilta osiltaan absurdit, koska oli sovittu kertakorvaus tehtävistä töistä. Mistään erillisistä tuntitöistä ei työn tilaajan kanssa missään vaiheessa sovittu ja oli pelkkä epärehellisen remonttimiehen hyvin opiskeltu juoni huijata naisremontoijaa ja tuon juonen hän asianajajansa avustuksella hyvin vei päätökseen. ASianajajakulunsa ( 5000 euroa) hän tietysti maksatti yhteiskunnan varoista, eli homma tuli yhteiskunnallekin
kovin kalliiksi.
Voisiko joku nyt kertoa, onko mitään mahdollisuutta suojautua perättömia vaateitaan esittäviä remonttimiehiä vastaan. minulle koko episodi on edelleen ihan käsittämätön ja raskas. Miten ihmiset voivat noin menetellä. Kyllä asianajajakin tietysti näki, että pussissa oli epärehelliset eväät, ja siitä huolimatta ajoi epärehellisen remonttimiehen asiaa. Lehti-ilmoituksen perusteella palkkaamani remontoijan korvaus
n 3 viikon keskeneräiseksi jääneestä työstä maksoi minulle 7500 euroa. Lopputuloskin oli muuta, kuin mitä olin remonttiin lähdettäessä selkeästi pohjapiirroksella esittänyt. Mm lavuaari ja pesukone eivät mahtuneet suunnitelman mukaisesti.
En toivo kenellekään vastaavaa kokemusta. Kokemus ahdistaa minua edelleen. Olkaa tarkkana, kun palkkaatte lehti-ilmoituksen perusteella remontoijaa, varsinkin naisremontoijat.
Siinä voi käydä todella ikävästi. Niin minulle kävi.
Miten suojautua epärehelliseltä remonttimieheltä?
12
811
Vastaukset
- uuohhuyiuygug
Minun on vähän vaikea ymmärtää, että sovittelussa vaan odotit että joku kysyisi, onko epärehellisen remonttimiehen vaateille perusteita. Vaikenemisesi tulkitaan hyväksymiseksi. Kyllä täällä kilttejä ja arkoja ihmisiä tosiaan höynäytetään ja vedätetään, sinun olisi tosiaan pitänyt ottaa joku avuksesi pitämään puoliasi.
Sinä voisit nyt tuoda tämän huijarin nimen / firman nimen esiin, anna edes joku pettämätön vinkki, niin loppuu tältäkin ketaleelta työt.
Kerro esim. lehti ja päivämäärä, missä ilmoitus oli ja jos siellä oli useita vastaavia ilmoituksia, niin yksilöi tämä rosvon ilmoitus jotenkin.
Tai skannaa ilmoitus ja laita johonkin netin kuvapankkiin ja linkitä tänne - siinähän näkyy oletettavasti ainakin puhelinnumero.
Jos olet alistunut kaikkiin sinulle langenneisiin sanktioihin, niin minusta se nähdään jonkinlaisena hiljaisena hyväksyntänä remonttimiehen vaateisiin. Ymmärrän kyllä että varsinkin yksinäistä naista saattaa pelottaa hyökkäävästi ja agressiivisesti käyttäytyvä äijä. Teittekö kirjallista sopimusta mistä kaikki kävisi selville? Kun maksoit tuon 4000, se on osoitus siitä että olet hyväksynyt tehdyn työn. Sinun olisi pitänyt maksaa vaan todellisesta tehdystä hyväksymästäsi työstä ja vähentää summasta tekemättä jäänyt osuus.
Eikö sinulla olisi ollut varaa lakimieheen kun olis tämän ketkun palkkoihinkin varaa?- En toivo kenellekään
En tietenkään hiljaisesti vaiennut sovittelussa. Toki ilmaisin selkeästi, että tuntityöt ovat tekaistuja ja keksittyjä. Oli minulla asianajajakin.
Olen minä antanut palautetta remonttimiehen asianajajalle, toki. Kuinka ollakaan, oma asianajajani asian ollessa akuutti kielsi yhteydenpidon, että kohta tulee kunnianloukkaussyyte. Mistä? Siitäkö että sanon ääneen vilpillisen toiminnan, sekä remonttimies ja hänen asianajajansa.
Enkä ihan niin naivi ole, että skannaisin ilmoituksen keskustelupalstalle. Poliisille soitin, kun remonttimies panttasi kotini avainta, ja käyttäytyi aggressiivisesti.
Remonttimies haki ensin Elykeskuksen kautta lisäpalkkio, mitä kautta ei onnistunut saamaan euroakaan. Hakemuksissaan hän tietenkin valehteli palkkionsa. Yksityiseen asianajajaan remonttimiehen tarina meni täydestä. Täydestä ja täydestä. Ei hän niin tyhmä ollut, siis asianajaja, etteikö olisi nähnyt, kuka valehteli.
Mikä panee ihmisen tekemään tälläistä, mikä. Eiköpä se ole ahneus, moraalilla ei olekaan niin väliä. Olen toivottanut asianajajalle, että edes hiukan omatunto kolkuttaisi. Edes hiukan. Minulla ottaa edelleen sydämestä. - Satutäti?
En toivo kenellekään kirjoitti:
En tietenkään hiljaisesti vaiennut sovittelussa. Toki ilmaisin selkeästi, että tuntityöt ovat tekaistuja ja keksittyjä. Oli minulla asianajajakin.
Olen minä antanut palautetta remonttimiehen asianajajalle, toki. Kuinka ollakaan, oma asianajajani asian ollessa akuutti kielsi yhteydenpidon, että kohta tulee kunnianloukkaussyyte. Mistä? Siitäkö että sanon ääneen vilpillisen toiminnan, sekä remonttimies ja hänen asianajajansa.
Enkä ihan niin naivi ole, että skannaisin ilmoituksen keskustelupalstalle. Poliisille soitin, kun remonttimies panttasi kotini avainta, ja käyttäytyi aggressiivisesti.
Remonttimies haki ensin Elykeskuksen kautta lisäpalkkio, mitä kautta ei onnistunut saamaan euroakaan. Hakemuksissaan hän tietenkin valehteli palkkionsa. Yksityiseen asianajajaan remonttimiehen tarina meni täydestä. Täydestä ja täydestä. Ei hän niin tyhmä ollut, siis asianajaja, etteikö olisi nähnyt, kuka valehteli.
Mikä panee ihmisen tekemään tälläistä, mikä. Eiköpä se ole ahneus, moraalilla ei olekaan niin väliä. Olen toivottanut asianajajalle, että edes hiukan omatunto kolkuttaisi. Edes hiukan. Minulla ottaa edelleen sydämestä."missä tosiaan luulin, että joku edes kysyisi, onko vaateille mitään perusteita. Ei kysynyt ja minulle langetettiin vielä tuo 1500 euroa tekemättömistä tuntitöistä."
"En tietenkään hiljaisesti vaiennut sovittelussa. Toki ilmaisin selkeästi, että tuntityöt ovat tekaistuja ja keksittyjä."
Niin se kertomus muuttuu ... miksi uskoisimme mitään muutakaan kertomaasi? - En toivo kenellekään
Satutäti? kirjoitti:
"missä tosiaan luulin, että joku edes kysyisi, onko vaateille mitään perusteita. Ei kysynyt ja minulle langetettiin vielä tuo 1500 euroa tekemättömistä tuntitöistä."
"En tietenkään hiljaisesti vaiennut sovittelussa. Toki ilmaisin selkeästi, että tuntityöt ovat tekaistuja ja keksittyjä."
Niin se kertomus muuttuu ... miksi uskoisimme mitään muutakaan kertomaasi?Niiin ei tämä mikään uskon kysymys ole. MInulle tuon remonttimiehen palkkaaminen tuli kalliiksi, enkä toivo kenellekään vastaavaa kokemusta. Kalliiksi ja raskaaksi taloudellisesti, henkisesti ja fyysisesti.
Miksi valehtelisin, minulle tuo kokemus on totta. Ei se miksikään muutu, uskot sinä sitä tai et. Toivon vain, että joku muu voisi välttyä vastaavalta kokemukselta. Olla tarkkana remonttimiestä palkatessaan, erityisesti naisremontoija. Ja vastaajan kommentti oli, että olin hiljaa. Toki kerroin, miten remontti eteni, jäi kesken ja maksetut palkkiot sivukuluineen.
Siksi kysyn ja ihmettelen, miten noin voi käydä. - kaikkea sitä kuulee
Niiin ei tämä mikään uskon kysymys ole. MInulle tuon remonttimiehen palkkaaminen tuli kalliiksi, enkä toivo kenellekään vastaavaa kokemusta. Kalliiksi ja raskaaksi taloudellisesti, henkisesti ja fyysisesti.
Miksi valehtelisin, minulle tuo kokemus on totta. Ei se miksikään muutu, uskot sinä sitä tai et. Toivon vain, että joku muu voisi välttyä vastaavalta kokemukselta. Olla tarkkana remonttimiestä palkatessaan, erityisesti naisremontoija. Ja vastaajan kommentti oli, että olin hiljaa. Toki kerroin, miten remontti eteni, jäi kesken ja maksetut palkkiot sivukuluineen.
Siksi kysyn ja ihmettelen, miten noin voi käydä.Mitkä olivat Elykeskuksen perustelut sille, että eivät maksaneet lisä palkkioita? Eikö se ala jo Elykin ihmetellä tämmösiä rahojen perimis konsteja?
- En toivo kenellekään
kaikkea sitä kuulee kirjoitti:
Mitkä olivat Elykeskuksen perustelut sille, että eivät maksaneet lisä palkkioita? Eikö se ala jo Elykin ihmetellä tämmösiä rahojen perimis konsteja?
Elykeskuksen perustelut olivat, että lisävaateille, tuntitöille, ei ollut perusteita, koska remonttipoika oli hyvinkin jo saanut palkkansa. Hakemussaan hän ei tietenkään ollut kertonut, että oli urakaksi sovitun palkansa, vaikka se jäi keskeneräiseksi, sivukuluineen jo saanut.
Toki Elykeskuksen virkailijatyttö minun vastineet silmättyään totesi, että poikahan on ihan huijari. Huijari, juuri niin. SIksi en ymmärrä ollenkaan, miten yksityinen asianajaja lähtee viemään eteenpäin selkeästi huijaavan ja valehtelevan remonttimiehen vaateita. Noin 3 viikon keskeneräiseksi jääneestä työstä siinä vaiheessa palkkaa oli maksettu 6000 euroa sivukuluineen. Maksoin tuon urakaksi sovitun palkkion kokonaan. Olin kovin peloissani remonttimiehen ahdistelusta ja uskoin, että näin pääsen hänestä eroon. Hän vain jatkoi ja jatkoi.
Asianajajan kautta tuo lisävaade 3 kk 2700 euroa/kk menetettyä ansiotuloa, tuntityö 1500 euroa. Ihan sairasta. Asiassa täytyi sattua jokin virhe. Sovittelu määräsi minulle vielä tuon 1500 euroa.
Remontin lopputulos muuta kuin mitä olin toivonut. Eikö se ole hurja palkka!!!! Remonttipoika oli ihan narsisti, olin kieltämättä ahdistunut hänen oikuttelustaan. Asianajajan moraalia ja etiikka en ymmärrä ollenkaan. Minusta asianajajalla ei ollut minkäänlaista moraalia ja etiikkaa ottaessaan ajettavakseen näin uskomattoman jutun. - maallikon silmin
Elykeskuksen perustelut olivat, että lisävaateille, tuntitöille, ei ollut perusteita, koska remonttipoika oli hyvinkin jo saanut palkkansa. Hakemussaan hän ei tietenkään ollut kertonut, että oli urakaksi sovitun palkansa, vaikka se jäi keskeneräiseksi, sivukuluineen jo saanut.
Toki Elykeskuksen virkailijatyttö minun vastineet silmättyään totesi, että poikahan on ihan huijari. Huijari, juuri niin. SIksi en ymmärrä ollenkaan, miten yksityinen asianajaja lähtee viemään eteenpäin selkeästi huijaavan ja valehtelevan remonttimiehen vaateita. Noin 3 viikon keskeneräiseksi jääneestä työstä siinä vaiheessa palkkaa oli maksettu 6000 euroa sivukuluineen. Maksoin tuon urakaksi sovitun palkkion kokonaan. Olin kovin peloissani remonttimiehen ahdistelusta ja uskoin, että näin pääsen hänestä eroon. Hän vain jatkoi ja jatkoi.
Asianajajan kautta tuo lisävaade 3 kk 2700 euroa/kk menetettyä ansiotuloa, tuntityö 1500 euroa. Ihan sairasta. Asiassa täytyi sattua jokin virhe. Sovittelu määräsi minulle vielä tuon 1500 euroa.
Remontin lopputulos muuta kuin mitä olin toivonut. Eikö se ole hurja palkka!!!! Remonttipoika oli ihan narsisti, olin kieltämättä ahdistunut hänen oikuttelustaan. Asianajajan moraalia ja etiikka en ymmärrä ollenkaan. Minusta asianajajalla ei ollut minkäänlaista moraalia ja etiikkaa ottaessaan ajettavakseen näin uskomattoman jutun.Jos elyvirkailija totesi "pojan olevan ihan huijari" niin miksi ei tehnyt tutkintapyyntöä poliisille "huijarista"? Eikös se perusteeton työn laskuttamisyritys ole petos? Missä päin suomea tämä on tapahtunut?
- En toivo kenellekään
maallikon silmin kirjoitti:
Jos elyvirkailija totesi "pojan olevan ihan huijari" niin miksi ei tehnyt tutkintapyyntöä poliisille "huijarista"? Eikös se perusteeton työn laskuttamisyritys ole petos? Missä päin suomea tämä on tapahtunut?
Niin minunkin mielestäni. ja kun merkitkin olivat niin selvät, niin en edelleenkään ymmärrä, miten asianajaja lähtee ajamaan tämmöisen asiaa. Se tässä on minulla suurin ihmetys.
Elykeskuksen tehtävistähän minä en tietenkään tiedä.
- käytä kunnon firmaa
Varmin ja muutenkin helpoin tapa on sopia remontista asiansa hoitavan firman kanssa sen sijaan, että palkkaisi itse epämääräisiä remonttireiskoja. Ja paperisota kannattaa ehdottomasti hoitaa: pitää pyytää ja saada kirjallinen tarjous ja tehdä kirjallinen sopimus. Jos firma ei tähän suostu, kannattaa etsiä toinen putiikki.
Firman taustoja voi tarkistaa verottajan sivuilta. Sieltä selviää onko firma hoitanut omat velvoitteensa, jolloin kotitalousvähennyksen kanssa ei tule ongelmia.
Ja viidakkopuhelinta kannattaa myös käyttää. Kysele tutuilta ja tutuntutuilta remonttikokemuksista ja valitse niiden mukaan omasikin!
Kunnon firma ei välttämättä ole halvin mahdollinen. Mutta halpispuljujen kanssa voi odottaa ongelmia, jotka lopulta maksavat kalliimman tarjouksen tehnyttä enemmän. Ja missään tapauksessa ei pidä sopia ennakkomaksuista. Katoamistemput liittyvät tyypillisesti näihin etukäteen maksuja saaneisiin tyyppeihin, joiden joukossa voi olla pelkkiä huijareitakin. Kunnon firma ei ennakkoja kysele, vaan lasku tulee vasta, kun työt on tehty.
Olen viime vuosina teettänyt useita isojakin remontteja sekä kaupunkiasunnossa että mökillä. Firmasta sain vinkin työkaverilta, joka oli ollut asiakkaana ja totesi: "Hyvä mutta kallis." Minusta se oli kelpo suositus, enkä ole katunut valintaani. Kaikki hommat on tehty ajallaan ja todella hyvin. - ei tyhmille
Siis miksi valitat täällä?
Se ei auta mitään, että täällä päivittelet asiaa?
Sanon suoraan, että olet tyhmä.
Lisäksi sinua on kiristetty pitämällä kotiavaintasi ilman syytä, voi verrata kotiarauhan rikkomiseen ,jos avainta ei ole palautettu.
Minä tekisin rikosilmoituksen kiristämiseksi, koska siinä kiristäjä koettaa saada ansaitsematonta taloudellista hyötyä.
Onko sinulla edes kirjallista sopimusta remontista?
Oliko kukaan kuulemassa, jos sopimus tehtiin suullisesti.
Oletko maksanut veroja remontista?
Onko remontin tekijä maksanut veroja remontista?
Minä en jättäisi asiaa siihen vaan ilman muuta laittaisin asian uudelleen tutkintaan ja se, että asianajaja on kähminyt oman osansa remontoijan hyväksi, ei kuulosta hyvältä, mutta asianajajan tehtävinä onkin näyttää toteen asiakkaansa tarina ja se kumpi kertoo paremmin tarinansa, voittaa jutun.
Ja se ei ole kunnianloukkausta, jos kertoo totuuden eikä panettele, onko tämä remppatollo luonnollinen henkilö vai toimiiko vaikka ky.nä tai avoimena yhtiönä.
Aivan varmasti saat kärsiä, jos et tee asialle mitään.
EN IKINÄ ALKAISI TUOMMOSTEN KANSSA MILLEKÄÄN.
Itse teetin aikanani remontin, en tiennyt rempan tekemisestä mitään, mutta otin asioista selvää ja kysyin sellaisilta, jotka tiesivät, lisäksi aivan ehdoton juttu oli tehdä kirjallinen sopimus, mihin oli lueteltu koko urakan vaiheet yksityiskohtaisesti ja ilman muuta otin sellaisen hyvämaineisen firman, jolla todellakin on y-tunnus ja kuulin hyvää palautetta heistä, ja minä olen naishenkilö.
En ymmärrä, miten oot voinut olla ummikko ja tää on kyllä aivan väärä paikka valittaa, jos et tee enää asialle mitään.
Remppaajan nimen oisin itse laittanut tänne, että ihmiset tietää kiertää tämmöset rikolliset puuhastelijat.
Ja miten ELY-keskus liittyy tähän remontin maksamiseen?- villi länsi...
Elikkä remonttimies yritti hakea ELYltä palkkaturvana tuota lisälaskuaan maksuun, näinkö meni??? Luotan ELYn osaamiseen, siellä on kaiketi myös rakennusalan osaamista tällaisia varten...Tekiköhän viestiketjun aloittaja vastineensa ELYlle itse vai käyttikö apuna rakennusalan ammattilaista tai asianajajaa?
- En toivo kenellekään
villi länsi... kirjoitti:
Elikkä remonttimies yritti hakea ELYltä palkkaturvana tuota lisälaskuaan maksuun, näinkö meni??? Luotan ELYn osaamiseen, siellä on kaiketi myös rakennusalan osaamista tällaisia varten...Tekiköhän viestiketjun aloittaja vastineensa ELYlle itse vai käyttikö apuna rakennusalan ammattilaista tai asianajajaa?
Näin meni. Itse tein vastineen ELYLLE. Ei kai siinä rakennusalan ammattilaista tarvitse, jos jättää sovitut työt tekemättä, jättää homman kesken ja tekemättämillä töillä rahastaa. ELY näki pojan keplotteluyritykset.
Olisi varmaan kannattanut tehdä itse vastine myös raastuvanoikeuteen. Kaippa siinä täytyy käyttää asianajajaa. Asianajaja ja remonttimies ovat varmaan kavereita, ei noin älytöntä muuten kukaan lähde ajamaan. Kun remonttimies jätti hommansa kesken, kas kas, samana päivänä soitti hänen remonttikaverinsa kysellen, miten sujuu. Että kaverinsa olisi siitä vielä kyninyt. En sentään toista sutkia palkannut jatkamaan, vaan otin rehellisen miehen viemään työn loppuun. JA sehän olikin aivan uskomatonta juhlaa, kun asiat voitiin sopia normaalisti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse864650Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093847Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1823660Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.692098Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791298- 1301152
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1481099- 501010
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30914