Hyväntekeväisyyttä tarvitaan. Sen nimissä avataa helposti ihmisten kukkaroita. Rahankeruuta pitäisi koskea myös normaali hyvä liiketapa, lait , tuoteturva ja jonkinlainen vastuu.
Punainen Risti on keksinyt rahankeruujipon nimeltä Bumerang -avaimenperä. Maksamalla tietyn summan saa numerolaatalla varustetun avainlaatan. Sen perusteella postiin/Itellaan palautetut hukkateillä olleet avaimet pitäisi kulkeutua takaisin rekisteröidylle omistajalleen. Välikätenä toimii Smart Safety, joka lienee nykyisin osa Falck -yhtiötä. -Kuulostaa hyvältä?
Joskin monimutkaiselta. Niin se onkin. VAROKAA.
Olen läheltä seurannut hyväuskoisten Bumerang -"turvan" ostajien avainhelvettiä.
Avaimet todistettavasti palautettiin postiin. Vuoden taistelun jälkeen avainten kohtalosta ei ole mitään tietoa. Kaikki osapuolet toteavat vain "kadonneiksi". KENELLÄKÄÄN EI OLE MITÄÄN VASTUUTA, TUSKIN EDES SELITYSVELVOLLISUUTTA.
-Eikö hyväntekeväisyydelläkin pitäisi olla jotain eettisiä periaatteita, jos sitä eivät koske mitkään kuluttajansuojalait?- Meni usko rahankeruuseen hyväntekeväisyyden nimissä.
Bumerang-avainperä? Ottakaapa ensin selvää asiasta!
4
4241
Vastaukset
- Kyllä minä tiedän
Itselläni on toiminut hyvin.
- toimii näinkin
Olen antanut ja annan vastakin rahaa Punaiselle Ristille ihan ilman vastapalveluksia. Sekin toimii hyvin.
- Hyväntekeväisyydestä
toimii näinkin kirjoitti:
Olen antanut ja annan vastakin rahaa Punaiselle Ristille ihan ilman vastapalveluksia. Sekin toimii hyvin.
SPR:lle annetut rahat menevät nykyään usein elintasoa etsivien turvapaikanhakijoiden hyväksi.
Tuen evankelista auttamistyötä kohdemaissa, joissa suurin osa oikeasti apua tarvitsevista on.
Köln ja Helsinki uutena vuotena: siinäpä sitä vastapalveluksia. - ytgfew
Hyväntekeväisyydestä kirjoitti:
SPR:lle annetut rahat menevät nykyään usein elintasoa etsivien turvapaikanhakijoiden hyväksi.
Tuen evankelista auttamistyötä kohdemaissa, joissa suurin osa oikeasti apua tarvitsevista on.
Köln ja Helsinki uutena vuotena: siinäpä sitä vastapalveluksia.Tue mielummin jotain auttamistyötä, jossa ei ole takapiruna 2000 vuotta vanhojen paimentolaistarinoiden avulla aivopeseminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201777
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481109Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?441000Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37790Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760