Bumerang-avainperä? Ottakaapa ensin selvää asiasta!

gga75

Hyväntekeväisyyttä tarvitaan. Sen nimissä avataa helposti ihmisten kukkaroita. Rahankeruuta pitäisi koskea myös normaali hyvä liiketapa, lait , tuoteturva ja jonkinlainen vastuu.
Punainen Risti on keksinyt rahankeruujipon nimeltä Bumerang -avaimenperä. Maksamalla tietyn summan saa numerolaatalla varustetun avainlaatan. Sen perusteella postiin/Itellaan palautetut hukkateillä olleet avaimet pitäisi kulkeutua takaisin rekisteröidylle omistajalleen. Välikätenä toimii Smart Safety, joka lienee nykyisin osa Falck -yhtiötä. -Kuulostaa hyvältä?
Joskin monimutkaiselta. Niin se onkin. VAROKAA.
Olen läheltä seurannut hyväuskoisten Bumerang -"turvan" ostajien avainhelvettiä.
Avaimet todistettavasti palautettiin postiin. Vuoden taistelun jälkeen avainten kohtalosta ei ole mitään tietoa. Kaikki osapuolet toteavat vain "kadonneiksi". KENELLÄKÄÄN EI OLE MITÄÄN VASTUUTA, TUSKIN EDES SELITYSVELVOLLISUUTTA.
-Eikö hyväntekeväisyydelläkin pitäisi olla jotain eettisiä periaatteita, jos sitä eivät koske mitkään kuluttajansuojalait?- Meni usko rahankeruuseen hyväntekeväisyyden nimissä.

4

4241

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä minä tiedän

Itselläni on toiminut hyvin.

• toimii näinkin

Olen antanut ja annan vastakin rahaa Punaiselle Ristille ihan ilman vastapalveluksia. Sekin toimii hyvin.

• Hyväntekeväisyydestä
        toimii näinkin kirjoitti:

Olen antanut ja annan vastakin rahaa Punaiselle Ristille ihan ilman vastapalveluksia. Sekin toimii hyvin.

SPR:lle annetut rahat menevät nykyään usein elintasoa etsivien turvapaikanhakijoiden hyväksi.

Tuen evankelista auttamistyötä kohdemaissa, joissa suurin osa oikeasti apua tarvitsevista on.

Köln ja Helsinki uutena vuotena: siinäpä sitä vastapalveluksia.

• ytgfew
        Hyväntekeväisyydestä kirjoitti:

SPR:lle annetut rahat menevät nykyään usein elintasoa etsivien turvapaikanhakijoiden hyväksi.

Tuen evankelista auttamistyötä kohdemaissa, joissa suurin osa oikeasti apua tarvitsevista on.

Köln ja Helsinki uutena vuotena: siinäpä sitä vastapalveluksia.

Tue mielummin jotain auttamistyötä, jossa ei ole takapiruna 2000 vuotta vanhojen paimentolaistarinoiden avulla aivopeseminen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1777
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1109
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1000
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      790
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe