Bumerang-avainperä? Ottakaapa ensin selvää asiasta!

gga75

Hyväntekeväisyyttä tarvitaan. Sen nimissä avataa helposti ihmisten kukkaroita. Rahankeruuta pitäisi koskea myös normaali hyvä liiketapa, lait , tuoteturva ja jonkinlainen vastuu.
Punainen Risti on keksinyt rahankeruujipon nimeltä Bumerang -avaimenperä. Maksamalla tietyn summan saa numerolaatalla varustetun avainlaatan. Sen perusteella postiin/Itellaan palautetut hukkateillä olleet avaimet pitäisi kulkeutua takaisin rekisteröidylle omistajalleen. Välikätenä toimii Smart Safety, joka lienee nykyisin osa Falck -yhtiötä. -Kuulostaa hyvältä?
Joskin monimutkaiselta. Niin se onkin. VAROKAA.
Olen läheltä seurannut hyväuskoisten Bumerang -"turvan" ostajien avainhelvettiä.
Avaimet todistettavasti palautettiin postiin. Vuoden taistelun jälkeen avainten kohtalosta ei ole mitään tietoa. Kaikki osapuolet toteavat vain "kadonneiksi". KENELLÄKÄÄN EI OLE MITÄÄN VASTUUTA, TUSKIN EDES SELITYSVELVOLLISUUTTA.
-Eikö hyväntekeväisyydelläkin pitäisi olla jotain eettisiä periaatteita, jos sitä eivät koske mitkään kuluttajansuojalait?- Meni usko rahankeruuseen hyväntekeväisyyden nimissä.

4

3408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä minä tiedän

      Itselläni on toiminut hyvin.

      • toimii näinkin

        Olen antanut ja annan vastakin rahaa Punaiselle Ristille ihan ilman vastapalveluksia. Sekin toimii hyvin.


      • Hyväntekeväisyydestä
        toimii näinkin kirjoitti:

        Olen antanut ja annan vastakin rahaa Punaiselle Ristille ihan ilman vastapalveluksia. Sekin toimii hyvin.

        SPR:lle annetut rahat menevät nykyään usein elintasoa etsivien turvapaikanhakijoiden hyväksi.

        Tuen evankelista auttamistyötä kohdemaissa, joissa suurin osa oikeasti apua tarvitsevista on.

        Köln ja Helsinki uutena vuotena: siinäpä sitä vastapalveluksia.


      • ytgfew
        Hyväntekeväisyydestä kirjoitti:

        SPR:lle annetut rahat menevät nykyään usein elintasoa etsivien turvapaikanhakijoiden hyväksi.

        Tuen evankelista auttamistyötä kohdemaissa, joissa suurin osa oikeasti apua tarvitsevista on.

        Köln ja Helsinki uutena vuotena: siinäpä sitä vastapalveluksia.

        Tue mielummin jotain auttamistyötä, jossa ei ole takapiruna 2000 vuotta vanhojen paimentolaistarinoiden avulla aivopeseminen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe