Milloinkas se seiska ilmestyy?

Ubuntububuntu

Entä mikä on oletustyöpöytä, Gnome kolmonenko?

9

377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • debian

      Voi olla Gnome, mutta pääasia on, ettei se ole se Ubuntun hirvittävä Unity-työpöytä.

    • koska tahansa

      Viikon sisällä huhuillaan.

    • koska siis?

      Eikös niitä ennen saanut Gnome, KDE ja XFCE-versioina ladattua?

      • wlan hei

        Katsoin netinstall tämän päivän version ja asensin sitä kakkoskoneelle, siinä asennuksen ihan alussa on advanced... jotain ja sieltä löytyy myös vaihtoehtoiset työpöydät , joista voi valita haluamansa asennettavaksi. Muutoin varmaan asentaa gnomen. Se vaan oli itsellä, ettei millään hae langatonta verkkoa, vaan väkisin eth.
        Mielikuva on, että olisi aiemmin valinnut, mutta nyt ei. Eli asentui vain perusjärjestelmä ilman työpöytää, kun ei nyt heti viitsinyt kiikuttaa sitä langan päähän.
        Vähän vaikuttaa itsestä siltä, että unityn syyttelyn sijasta kannattaisi sormella osoittaa gnome-tiimin suuntaan. Nyt saa sitten verrata gnomea ja unityä, kummalla pelaa paremmin.


      • wlan hei
        wlan hei kirjoitti:

        Katsoin netinstall tämän päivän version ja asensin sitä kakkoskoneelle, siinä asennuksen ihan alussa on advanced... jotain ja sieltä löytyy myös vaihtoehtoiset työpöydät , joista voi valita haluamansa asennettavaksi. Muutoin varmaan asentaa gnomen. Se vaan oli itsellä, ettei millään hae langatonta verkkoa, vaan väkisin eth.
        Mielikuva on, että olisi aiemmin valinnut, mutta nyt ei. Eli asentui vain perusjärjestelmä ilman työpöytää, kun ei nyt heti viitsinyt kiikuttaa sitä langan päähän.
        Vähän vaikuttaa itsestä siltä, että unityn syyttelyn sijasta kannattaisi sormella osoittaa gnome-tiimin suuntaan. Nyt saa sitten verrata gnomea ja unityä, kummalla pelaa paremmin.

        Ps. Asensin langalla ja sen jälkeen asennus: firmware-realtek ja langatonkin pelaa.
        Enpä nyt heti moitikkaan gnomea, katsotaan...


      • wlan hei
        wlan hei kirjoitti:

        Ps. Asensin langalla ja sen jälkeen asennus: firmware-realtek ja langatonkin pelaa.
        Enpä nyt heti moitikkaan gnomea, katsotaan...

        Hyvin tyytyväinen, toimii todella sujuvasti ja keveys yllätti, kokeilussa oli aiemmin ubuntu 12.10. Tässä se on, mitä tuli etsittyä :)


    • Bill G.
    • debianisti

      Mikä ihmeen raskas gnome. Meikän gnome toimii tosi nopeasti. Olen testaillut neljää eri työpöytää, eikä gnome ole yhtään hitaampi kuin muutkaan. Wheezy on jo ihan ok, aivan tarpeetonta odotella virallista julkaisua. Taitaa pojat teidän asennukset olla sitä sun tätä, kun joutavia manailette.

      • ill G.

        Kyllä se Gnome on vaan selkeästi raskampi kuin XFCE ja kun mun koneessa Gnome vie koneen resurssit, on XFCE:n siirtyminen järkevää. Itse pidän kyllä Gnome3:sta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      76
      959
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      724
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      705
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      686
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      42
      671
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      90
      608
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      563
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      40
      513
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      473
    Aihe