Viemisten tullaus Jenkkeihin mennessä?

Kokematon matkaaja

Olen menossa sukuloimaan Philadelphian kupeeseen toukokuun lopussa ja tiedä tullilomakkeessa pitää ilmoittaa tavarat jotka viet lahjoina, eli jotka jäävät Usaan sinun sieltä poistuttua. Onko joku tullannut viemiset ja mitä niistä joutui pulittamaan? Meinasin viedä sallittuja ruokia ja ehkä kaitaliinan tms. Tavaroiden arvo ei ole kovin korkea, mutta mietin vain meneekö tullauksessa tuhottomasti aikaa ja mikä on kiinnijäämisen riski tai kannattaako edes yrittää lähteä pelleilemään tämän asian kanssa.

5

167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rapakon takainen

      Mainitsemasi tuliaiset eivät sen kummempaa tullausta kaipaa, listaat ne vain koneessa annetulle tullikupongille. En muista hintarajaa tuliaisille, mutta tuskinpa ylität sen liinalla ja ruoilla. Voit tarkistaa hintarajan netiltä.

      Kaitaliina ei tulllia kiinnosta, mutta ruoat kylläkin, joten varmista, että ne ovat todellakin sallittuja. Itse tuon usein suklaata, joskus leipää eikä ikinä ole ollut ongelmia.

      Tullissa menet samassa jonossa muiden mukana ja ojennat kuponkisi virkailijalle passin kanssa. Joskus lähettävät tarkempaan tarkastukseen, mutta siinäkään ei mene yleensä muutamaa minuuttia pidempään.

      Hyvää matkaa.

    • Vinkkivitonen

      Tai sanot, että ovat omaan käyttöön eli eväitä matkallesi. Ei niitä kukaan sitten tarkista, kun vaan ovat sallittuja elintarvikkeita. Eriasia on jos tuot jotain todella kallista.

    • hoomoilanen4

      mä vein kerran Nykiin purkkihirven lihaa ja ei ois pitänyt..
      Lädy tullivirkailija tenttasi purkkien sisältöä ja ei siihen mun kielitaito riittänyt joten säälistä lädy vapautti minut ja nakkasi purkit roskiin..hyvä minä..heh!!

      • 1077

        Onko isokin elain tuo purkkihirvi?


    • usa matkailija

      Tyttöystävälläni oli jäänyt lentokoneessa välipalana saatu banaani reppuun ja koira bongasi kyllä hyvin banaanin siinä matkalaukkuhihnojen luona. No, roskiin meni se banaani

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1767
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      72
      1591
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1283
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1121
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      755
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      737
    8. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      718
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      715
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    Aihe