Olen menossa sukuloimaan Philadelphian kupeeseen toukokuun lopussa ja tiedä tullilomakkeessa pitää ilmoittaa tavarat jotka viet lahjoina, eli jotka jäävät Usaan sinun sieltä poistuttua. Onko joku tullannut viemiset ja mitä niistä joutui pulittamaan? Meinasin viedä sallittuja ruokia ja ehkä kaitaliinan tms. Tavaroiden arvo ei ole kovin korkea, mutta mietin vain meneekö tullauksessa tuhottomasti aikaa ja mikä on kiinnijäämisen riski tai kannattaako edes yrittää lähteä pelleilemään tämän asian kanssa.
Viemisten tullaus Jenkkeihin mennessä?
5
193
Vastaukset
- rapakon takainen
Mainitsemasi tuliaiset eivät sen kummempaa tullausta kaipaa, listaat ne vain koneessa annetulle tullikupongille. En muista hintarajaa tuliaisille, mutta tuskinpa ylität sen liinalla ja ruoilla. Voit tarkistaa hintarajan netiltä.
Kaitaliina ei tulllia kiinnosta, mutta ruoat kylläkin, joten varmista, että ne ovat todellakin sallittuja. Itse tuon usein suklaata, joskus leipää eikä ikinä ole ollut ongelmia.
Tullissa menet samassa jonossa muiden mukana ja ojennat kuponkisi virkailijalle passin kanssa. Joskus lähettävät tarkempaan tarkastukseen, mutta siinäkään ei mene yleensä muutamaa minuuttia pidempään.
Hyvää matkaa. - Vinkkivitonen
Tai sanot, että ovat omaan käyttöön eli eväitä matkallesi. Ei niitä kukaan sitten tarkista, kun vaan ovat sallittuja elintarvikkeita. Eriasia on jos tuot jotain todella kallista.
- hoomoilanen4
mä vein kerran Nykiin purkkihirven lihaa ja ei ois pitänyt..
Lädy tullivirkailija tenttasi purkkien sisältöä ja ei siihen mun kielitaito riittänyt joten säälistä lädy vapautti minut ja nakkasi purkit roskiin..hyvä minä..heh!!- 1077
Onko isokin elain tuo purkkihirvi?
- usa matkailija
Tyttöystävälläni oli jäänyt lentokoneessa välipalana saatu banaani reppuun ja koira bongasi kyllä hyvin banaanin siinä matkalaukkuhihnojen luona. No, roskiin meni se banaani
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.364464- 481808
Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151619Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2501608Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.2451537Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ891130Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain481103Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331097Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2671051- 641035