Viemisten tullaus Jenkkeihin mennessä?

Kokematon matkaaja

Olen menossa sukuloimaan Philadelphian kupeeseen toukokuun lopussa ja tiedä tullilomakkeessa pitää ilmoittaa tavarat jotka viet lahjoina, eli jotka jäävät Usaan sinun sieltä poistuttua. Onko joku tullannut viemiset ja mitä niistä joutui pulittamaan? Meinasin viedä sallittuja ruokia ja ehkä kaitaliinan tms. Tavaroiden arvo ei ole kovin korkea, mutta mietin vain meneekö tullauksessa tuhottomasti aikaa ja mikä on kiinnijäämisen riski tai kannattaako edes yrittää lähteä pelleilemään tämän asian kanssa.

5

181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rapakon takainen

Mainitsemasi tuliaiset eivät sen kummempaa tullausta kaipaa, listaat ne vain koneessa annetulle tullikupongille. En muista hintarajaa tuliaisille, mutta tuskinpa ylität sen liinalla ja ruoilla. Voit tarkistaa hintarajan netiltä.

Kaitaliina ei tulllia kiinnosta, mutta ruoat kylläkin, joten varmista, että ne ovat todellakin sallittuja. Itse tuon usein suklaata, joskus leipää eikä ikinä ole ollut ongelmia.

Tullissa menet samassa jonossa muiden mukana ja ojennat kuponkisi virkailijalle passin kanssa. Joskus lähettävät tarkempaan tarkastukseen, mutta siinäkään ei mene yleensä muutamaa minuuttia pidempään.

Hyvää matkaa.

• Vinkkivitonen

Tai sanot, että ovat omaan käyttöön eli eväitä matkallesi. Ei niitä kukaan sitten tarkista, kun vaan ovat sallittuja elintarvikkeita. Eriasia on jos tuot jotain todella kallista.

• hoomoilanen4

mä vein kerran Nykiin purkkihirven lihaa ja ei ois pitänyt..
      Lädy tullivirkailija tenttasi purkkien sisältöä ja ei siihen mun kielitaito riittänyt joten säälistä lädy vapautti minut ja nakkasi purkit roskiin..hyvä minä..heh!!

• 1077

Onko isokin elain tuo purkkihirvi?

• usa matkailija

Tyttöystävälläni oli jäänyt lentokoneessa välipalana saatu banaani reppuun ja koira bongasi kyllä hyvin banaanin siinä matkalaukkuhihnojen luona. No, roskiin meni se banaani

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2447
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe