Palkkatuki

Työnetsijä

Onko pakko mennä mihin tahansa palkkatukipaikkaan? Vai voiko valita oman kiinnostuksensa mukaan?

Onko pakko ottaa vastaan jokin paikka vaikka työaika olisi niin lyhyt ettei se tuo minkäänlaista taloudellista hyötyä?

20

1849

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Töissäoleva

Olet ollut yli 3kk työttömänä. Ammattisuoja oli sen 3kk eli sen jälkeen pitää mennä sinne töihin ja siihen hommaan mitä tárjotaan. Jos työnantaja on sitä mieltä, että sulle on töitä, niin sinne sitten vaan.
      Tietysti sun intresissä on mennä semmoiseen työpaikkaan´, mikä sua kiinnostaa ja mikä sopii sulle.. Kyllä mä itse hakisin täysillä semmoista työpaikkaa mikä itseä kiinnostaa ja saa hyvää palkkaa.. Tämä on päivänselvä asia varmaan sullekin.

Palkkatuki rahat on sun henkilökohtaista rahaa, eli kerrot sun työnantajalle, että kannataa hakea palkkatuki rahat työkkristä, kun sut palkkaa töihin. Rahaa maksetaaan joka kuukausi sun palkkaa varten työkkäristäl kun vaan sun pomo laittaa paperit vetämään. Ei oo vaikeeta eikä tee kipeetä.

Sun pitää pystyä erottamaan kaks eri asiaa toisistaan: toinen on sosiaalietuutta ja toinen on maksettua palkkaa. Laki lähtee siitä, että maksettu palkka ja työpaikka on aina parempi asia kuin työkkärin korvausten nostaminen.

Eli aina, jos töitä tarjotaan, ja palkkaa maksetaan niin pitää ottaa paikka vastaan ja alkaa hommiin.

Jos se työpaikka ei kiinnosta, niin kannataa hakea semmoinen paikka mikä kiinnostaa. Ite olen juuri vaihtamassa työpaikkaa kun tämä nykyinen on huono. Työkkärin korvauksia en ole hakemassakaan.

Ketään ei kiinnosta sun pennin laskelmat, että mitä taloudellista hyötyä mistäkin tulee. Mene töihin,niin kyllä se siitä selviää.

Verovähennykset, matkakulut, ammattiliiiton jäsenmaksut voi vähentään verotuksessa. Hae verkokirja kohalleen töitä varten. Ja mene töihin, Työkkäristä toivottavasti laittavat sulle kunnon karenssi.

• Ihan hanurista

Valitettava tosiasia on se, että pitää mennä sinne minne käsketään. Kieltäytymisestä paukahtaa karenssia...

Se, onko kyseinen orjatyö sitten taloudellisesti kannattavaa, on ihan toissijainen juttu, ainakin niille te-keskuksen ämmille. Niitä ei kiinnosta, tuoko kyseinen työ leipää sun pöytään vai ei, niitä kiinnostaa vain se, että ne saa sut pois tilastoja rumentamasta.

Liian monet palkkatukipaikat on taloudellisesti kannattamattomia, niissä jää miinukselle ja pahasti. Itse olen joutunut hakemaan toimeentulotukea useammin töissä ollessa, kuin työttömänä ollessa. Lisäksi kannattaa muistaa aina myös se, ettei palkkatukipaikat kerrytä työssäoloehtoa kuin 50% ja lisäksi palkkatukityöstä saatu "työkokemus" kelpaa lähinnä persauksen pyyhkimiseen. Sitä ei arvosta työnantajat, eikä edes te-keskuksen ämmät - vaikka ne sitä niin kovasti hehkuttaakin sua sinne orjatöihin pakottaessa.

• Käytä järkeäs

Et kai sä [hölmö] laita ansioluetteloos, että olit palkkatukipaikas? Mistä työnantajat muuten siitä tietäis. Ihan samanlaista työkokemusta uutta työtä haettaessa se palkkatukityö on kun mikä muu tahansa. Ja miten niin, minne käsketään? Minkä takia et hae ite sopivaa palkkatukipaikkaa.

• 45549862
        Käytä järkeäs kirjoitti:

Et kai sä [hölmö] laita ansioluetteloos, että olit palkkatukipaikas? Mistä työnantajat muuten siitä tietäis. Ihan samanlaista työkokemusta uutta työtä haettaessa se palkkatukityö on kun mikä muu tahansa. Ja miten niin, minne käsketään? Minkä takia et hae ite sopivaa palkkatukipaikkaa.

" Minkä takia et hae ite sopivaa palkkatukipaikkaa. "

Vaikkapa sen takia ettei niitä palkkatukipaikkoja niin vaan löydy. Monet yritykset/kunnat, yhdistyksistä puhumattakaan eivät ole valmiita maksamaan palkkaa...

• Paperit kertoo
        Käytä järkeäs kirjoitti:

Harmillisen usein se "palkkatukipaikka" mainitaan työtoikkarissa ja takuuvarmasti te-keskuksen tiedoissa.

• TYÖLLISTETTY
        Käytä järkeäs kirjoitti:

Palkkatukipaikasta saatavaan työtodistukseen työnantajat tuppaavat merkkaamaan työsuhteen laaduksi: Työllistetty!

Eli työnantaja ei katso sun olevan normaali työntekijä, vaan olet työllistämistukivaroin palkattu työtön.

Näin ainakin kunnalla. Yksityisistä en tiedä, voi olla että nekin laittaa...

Mutta ei se mitään, ainakin minä olin omassa palkkatukityössäni tosiaan täystyöllistetty toisin kuin vakinaiset, jotka istuivat kahvion pöydän ääressä puolen tunnin ruokataukoaan puolitoistakin tuntia ja nauraa hekottelivat räkäsesti! Joo, ja mun asia oli sitten niin kuin auttaa yhtä niistä hekottelijoista - että auttaa Kaisaa! Ja Kaisa valitteli kenelle tahansa halukkaalle, että kun ei se taida halutakaan auttaa. Just just, mihin tarvii apua tyyppi, joka istuu tuntikausia kahvilla! Ja vitsailee ja naureskelee ja vastavuoroinen auttaminen on sitten hänen puoleltaan sitä, että autetaan hätätilassa!

• 87979879689
        45549862 kirjoitti:

" Minkä takia et hae ite sopivaa palkkatukipaikkaa. "

Vaikkapa sen takia ettei niitä palkkatukipaikkoja niin vaan löydy. Monet yritykset/kunnat, yhdistyksistä puhumattakaan eivät ole valmiita maksamaan palkkaa...

No mikä helvatin pakko sun on hakea palkkatukipaikkaa jostaih persaukisesta yhdistyksestä tai kunnalta??? Eihän niistä ikinä saa vakituista paikkaa.

Haet tietysti yksityisiä työnantajia, jotka on erittäin kiinnostuneita siitä että sun palkkaamiseksi tulee valtiolta rahaa 2 vuoden ajan.

Sanoo kait sen järki kenelle tahansa, etttä yksityisellä työnantajalla saa neuvoteltua kunnollisen palkan, ja vakinaistaminenkin mahdollista helpommin.

Palkkatukirahat mukaan ja hakemaan.

• Niin tätä
        TYÖLLISTETTY kirjoitti:

Palkkatukipaikasta saatavaan työtodistukseen työnantajat tuppaavat merkkaamaan työsuhteen laaduksi: Työllistetty!

Eli työnantaja ei katso sun olevan normaali työntekijä, vaan olet työllistämistukivaroin palkattu työtön.

Näin ainakin kunnalla. Yksityisistä en tiedä, voi olla että nekin laittaa...

Mutta ei se mitään, ainakin minä olin omassa palkkatukityössäni tosiaan täystyöllistetty toisin kuin vakinaiset, jotka istuivat kahvion pöydän ääressä puolen tunnin ruokataukoaan puolitoistakin tuntia ja nauraa hekottelivat räkäsesti! Joo, ja mun asia oli sitten niin kuin auttaa yhtä niistä hekottelijoista - että auttaa Kaisaa! Ja Kaisa valitteli kenelle tahansa halukkaalle, että kun ei se taida halutakaan auttaa. Just just, mihin tarvii apua tyyppi, joka istuu tuntikausia kahvilla! Ja vitsailee ja naureskelee ja vastavuoroinen auttaminen on sitten hänen puoleltaan sitä, että autetaan hätätilassa!

Niinpä. Tuommosella työtoikkarilla ei ole edes wc-paperin arvoa ja lisäksi te-keskuksen ämmät merkkaa sun tietoihin "tukityöllistetty", eikä sanaakaan sun todellisista työtehtävistä. Tuosta voi jokainen päätellä palkkatukipaikkojen ja töiden arvostuksen..

• 20-02

Kannattaa etsiä itse se duuni.

• Työnetsijä

Mitä näissä palkkatuki työpaikkahaastatteluissa saa sanoa ettei tule karenssia?

Täytyykö sanoa, että ko. työ kiinnostaa ihan hirveästi vai voiko sanoa totuuden mukaisesti ettei ole ihan sitä mitä etsii, mutta ei kuitenkaan kieltäydy työstä?

• Krapula on hyvä

Käyttäydyt mahdollisimman epäedustavasti, pukeudut epäsiististi, krapulaisena jne... niitä palkkatukiorjia on yhtä paikkaa kohti äkkiä 20, joten ei niiden ole pakko ottaa sua, jos osaat olla mahdollisimman epähaluttavaa ainesta.. ;D

• Työnetsijä
        Krapula on hyvä kirjoitti:

Käyttäydyt mahdollisimman epäedustavasti, pukeudut epäsiististi, krapulaisena jne... niitä palkkatukiorjia on yhtä paikkaa kohti äkkiä 20, joten ei niiden ole pakko ottaa sua, jos osaat olla mahdollisimman epähaluttavaa ainesta.. ;D

No eikös tuollainen käytös voida tulkita tahalliseksi toiminnaksi jottei saa sitä paikkaa? Tuntuu vähän siltä, että ei voi sanoa mitään tai tulee karenssi...

• Yksi esimerkki
        Työnetsijä kirjoitti:

No eikös tuollainen käytös voida tulkita tahalliseksi toiminnaksi jottei saa sitä paikkaa? Tuntuu vähän siltä, että ei voi sanoa mitään tai tulee karenssi...

No olen tehnyt työkseni rekryjuttuja ja haastateltavia on ollut joka lähtöön. Yksi parhaimpia oli varmaan yksi ihan aikuinen mies (30-35v), joka tuli haastatteluun VAIMONSA KANSSA, reppana oli niin kauhusta kankeana, ettei uskaltanut suutaan avata ja vaimo vastaili miehen puolesta... ei varmaan tarvitsisi erikseen mainita, mut tuo tyyppi ei jostain kumman syystä saanut paikkaa ;D

• Riippuu varmaan

kuulema se riippuu paikasta paljolti.. jotkut haastattelijat ovat oikein vahingoniloisia ja sanovatkin että ähäkutti jos kieltäydyt ni laitan sut karessille jotkut taasen ovat ihan inhimmillisiä eivätkä väkisin kuulema pakota, eli laittavat että ei ollut sopiva yms ettei sitä karessia pamaha

• pätevämpi ei kelpaa
        Riippuu varmaan kirjoitti:

kuulema se riippuu paikasta paljolti.. jotkut haastattelijat ovat oikein vahingoniloisia ja sanovatkin että ähäkutti jos kieltäydyt ni laitan sut karessille jotkut taasen ovat ihan inhimmillisiä eivätkä väkisin kuulema pakota, eli laittavat että ei ollut sopiva yms ettei sitä karessia pamaha

Kyllä, näin on. Itselleni osoitettiin eräs työpaikka ja työpaikasta, sossusta ja te-keskuksesta olivat tietenkin varmoja, että mokaan tahallani jutun ja voivat heti laittaa karenssin minulle, odottivat tietty, että en laita hakemusta ollenkaan tai laitan toooosi huonon hakemuksen. Heidän yllätykseksi laitoin hakemuksen, missä ei ollut ainuttakaan virhettä ja mikä oli oikein edustava (ja aikaisemmin sillä samalla olin saanut töitä). Kyllä olivat pettyneitä. Harmi vaan kun olivat jo mielessään valinneet paremman (minua epäpätevämmän ja kokemusta vähemmän kuin minulla). Olisi ollut kiva olla vieressä katsomassa kun lukivat virheetöntä hakemustani ja katsoivat koulutustani ja kokemustani. No, ei voi mitään=) Todennäköisesti hakivatkin vain ja ainoastaan epäpätevää.

• Mistä löytyy paikka

Mistä sen palkkatukityön oikeasti itse löytää? Minulla on ainakin täysin hukassa sen löytyminen.
      Siltä alata, mihin olen koulutettu ei paikkaa omalta asuinalueelta löydy - työtä olisi, mutta palkkaa ei olla tuesta huolimatta valmiita maksamaan.

Mihin olette itse työllistyneet palkkatuen avulla?
      Onko kukaan vajaatyökykyinen saanut työtä palkkatuella?

• vaikeaa on..

Olen vajaakuntoinen ja ollut 3 kertaa palkkatuella,kaksi niistä oli kaupungin duuneja ja yksi yhdistyksen. Enää ei kaupunki ota täällä ketään palkkatuella,ainoastaan työkokeilulla. Yksityiset saattais jotkut ottaakin mutta ne alat joille itsellä koulutus/työkokemus/kiinnostus ja terveys riittäisi,ovat täysin kunnan pyörittämiä..

• Paskaduuni=PalkatonD

Yhdistys tai Kaupunki palkkaa 500pv olevan palkkatuella 1000/kk miinus verot.

Edelleen joudut hakemaan sosiaalitoimesta rahaa työnteön lisäksi, koska sivukulut on otettava huomioon. Asuminen sähkö vesi lääkkeet työmatkat edullisimman mukaan.

Lopputulos on jopa vähemmän rahaa mitä kuin tekemällä näitä kuntouttavia töitä.
      Ennen palkattiin normipalkalla, saatiin ansiosidonnaiseen riittävät päivät ajoitetuksi. Työnantaja kunta katkaisi sitten työt, tietäen että menet liiton rahalle.

Jos työtä tekee, palkka pitäisi olla sellainen että ei tarvitse turvautua viimeseijaiseen, alhaiseen toimeentulotukeen työssäkäyvänä.

Työntekijä on aina palkkansa ansainnut. Ei nälkäpalkkaa kiitoksena tunneista.

• y778i

Itse olin pari vuotta sitten yksityisellä työnantajalla palkkatuella 6kk. Ihan perseestä oli, pelkkää hyväksikäyttöä. Ei kannata mennä ainakaan yksityiselle palkkatuella. Paikan sain itse kyselemällä, ei työkkärin määräyksestä. Vuosi sitten samainen työnantaja kysyi että, onko mahdollista että tulisit vielä palkkatuella töihin määräaikaiseksi. Vastasin että on todellakaan tule, ensin käyttäävät hyväksi ja sitten vielä ilkeevät kysyä uudestaan. Sanoin sille että jos työkkäristä alat kyselee tekijää tähän hommaan ja minua ehdottaavat, niin voit sanoa että, minulle ei ole enää käyttöä teidän firmassa. Niin se oli sitten sanonut, ei ne työnantajat ota vastentahtoisesti, sellaset haittaavat vaan bisnestä. Eikä työkkärillä ole mitään sanomista siihen että, kenetkä firman omistaja valitsee töihin. Kunnalle voisi taas mennä seuraavan kerran palkkatuella, lepposat hommat ja hyvä työilmapiiri. Ennen tätä yksityistä olin kunnalla palkkatuella, pitää pari vuotta olla vielä työttömänä, sitten taas mennä kunnalle 6kk pätkään.

• tyyhjjjggg6666

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      114
      7293
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      98
      5233
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      116
      3486
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3412
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2524
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1856
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1501
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      341
      1451
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1346
    10. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      48
      1290
    Aihe