LA heinäkuu 2012 vauva-arjen kuulumisia vol. 2

Heinämamma

Aloitetaanhan uusi ketju, kun on tuo edellinen venähtänyt sen verran pitkäksi :) Mitä arkeen kuuluu?? Entäs pikkukakkosta odottavat, miten raskaus on edennyt?

Meillä neitokainen on oppinut nousemaan itse istumaan ja konttaamaan :) Meno on ihan hurjaa ja joka paikka pitää luonnollisesti tukia. Kaikki "kielletyt" tavarat ja paikat ovat ne kaikista mielenkiintoisimmat ja itkuhan siitä tulee, kun ei saa räpelöidä ihan kaikkea :D Kumma miten lelut eivät kiinnosta läheskään yhtä paljoa kuin muut tavarat. Yöt on olleet taas vähän rauhallisempia, unissaan kylläkin itkeskelee. Nukkumaan menee klo 20-20.30 ja heräilee klo 7-7.30. Päivisin nukkuu ulkon vaunuissa 2-2,5h, joskus vähemmänkin. Aamupäivisin saattaa nukkua 30 minuutin pikku-unet. Tuo liikkeelle lähteminen on selvästi lisännyt unentarvetta.

Minä kuumeilen edelleen pikkukakkosta :D Mies on sitä mieltä, että kesällä voitais alkaa yrittämään toista. Ja minä toivon salaa "vahinkoa".. :D Eniten hirvittää, jos seuraavallakin vauvalla on koliikki, se oli niin raskasta aikaa! Tulen varmaan hulluksi, jos niin on :( Ja sit ahdistaa sekin, kun joutuu olemaan töistä pitempään poissa... On jotenkin syyllinen olo jo nyt, kun oon hoitovapaalle jäämässä ja jos sitten vielä uudelleen tulisin raskaaksi... Ei ole nämäkään asiat yksinkertaisia, ei.. Vakipaikan sain juuri kun olin jäämässä mammalomalle ja kait ne jo oottaa mua töihin hoitovapaan jälkeen. Niin ristiriitaista!

Kertokaahan kuulumisianne!

30

253

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kapusha

No jos rehellisiä ollaan niin just nyt tällä hetkellä tuntuu että tää on yhtä helvettiä! Ei nukuta päivällä, eikä öitä kokonaan. Yöllä pitää herätä vähän väliä vinkumaan kun tutti tippuu. Nytkin tätä nukuttamista jo kohta tunti takana ja yks vaan pyörii ja pelleilee sängyssään.
      Meillä ryömitään kovaa vauhtia, noustaan konttausasentoon ja kontataan vähäsen ja istumaan opitaan ihan juuri kun tajuaa vaan käden asennon. Kaikki kielletty on ihan parasta kuten tietokoneen johdot ja olohuoneen verhot!:D
      Meillä taas liikkeelle lähtö on vähentäny unia! Ja ku niitä ei ennenkään ollu paljoa niin alkaa ottaa päähän jo...Ennen nukku niitä 3h päikkäreitä ulkona niin tänäänkin nukkui yhden tunnin.

Tuo lapsi ei opi ikinä nukkumaan! :(

• luulen kyllä

että nukkuisi paremmin jos viereen ottaisit..

• Kapusha
        luulen kyllä kirjoitti:

että nukkuisi paremmin jos viereen ottaisit..

Nukkui vieressä varmaan sen kolmisen viikkoa mitä flunssa kesti ja sen jälkeen nukkui taas hyvin sängyssä, kunnes se hammas sitten puhkes kokonaan. Ja tuon viestin jälkeisenä yönä poika nukkui koko yön :D Toi oli taas oikee kunnon purkaus kun otti niin päähän toi nukuttamishomma... Tein myös havainnon että on unessa jo vaikka pitää semmosta ihme kitinää.
        Ja päiväuniin on nyt vaikuttanu sekä liikkeelle lähtö ja tuo hammas nro 2 jonka huomasin tänään että on puhjennut... Selitys näille huonoille unille ;)

• noi hampaitten
        Kapusha kirjoitti:

Nukkui vieressä varmaan sen kolmisen viikkoa mitä flunssa kesti ja sen jälkeen nukkui taas hyvin sängyssä, kunnes se hammas sitten puhkes kokonaan. Ja tuon viestin jälkeisenä yönä poika nukkui koko yön :D Toi oli taas oikee kunnon purkaus kun otti niin päähän toi nukuttamishomma... Tein myös havainnon että on unessa jo vaikka pitää semmosta ihme kitinää.
        Ja päiväuniin on nyt vaikuttanu sekä liikkeelle lähtö ja tuo hammas nro 2 jonka huomasin tänään että on puhjennut... Selitys näille huonoille unille ;)

tulo on kyllä kova juttu,täälläkin on kärsitty niistä.Vielä kipeempää muilla lapsilla on tehnyt poski- ja kulmahampaiden tulo että ei tässä helpotusta ole tiedossa myöhemminkään..

• N0RA

Musta taas tuntuu että meillä ei lähdetä ikinä liikkeelle :D Ei ryömi, mutta istualteen pääsee jonkin verran liikkumaan. Neuvolassa sanoivat että on ihan normaalia ettei vielä liiku. Mutta vaikkei ikinä saisi verrata, niin kyllä sitä vaan kattelee kun nuoremmat viipottaa pitkin lattioita ja meillä vaan jökötetään paikoillaan. Lattialla ollaan koitettu treenailla, mutta toistaiseksi huonolla menestyksellä.

Meillä taas on nukuttu edelleen hyvin yöunet. Päikkärit nukutaan vaihtelevasti, mutta nukutaan kuitenkin :)

Mä oon kans alkanut haaveilemaan pikkusisaruksesta :) Omat työkuviot kans vähän mietityttää mutta uskon että kaikki selvii aikanaan. Lapset on kuitenkin niin vähän aikaa pieniä, joten kerkeen kyllä sitä uraa tekemään myöhemminkin :)

• Kapusha

Nyt on kyllä ihan pakko kertoa semmoinen juttu et meil nukuttiin viime yönä 21-07:30 :) 5:30 joi pullon maitoa ja jatkoi uniaan... Että turhaan valitin!!:) Ehkä tämä tästä helpottaa taas hetkeksi, kunnes se seuraava hampi tulee tai flunssa... ;)

• Heinämamma

Meillä neiti on päättänyt aikaistaa heräämistään tunnilla eli on nyt muutamana aamuna herännyt jo 6.30! Ja minä tietysti aamu-unisena ihmisenä olen tästä erittäin innoissani :D Ihan oikeesti, mulle on nuo aamut niiiin vaikeita! En jaksa ees aina tytöllekään jutella ja hymyillä. Aamu lähtee käyntiin vasta kun saan kupin kahvia :D Oon aina tykänny nukkua ja oon väsyny vaikka nukkuisin ihan hyvät yöunet. Ärsyttää...

Meillä on tänään käynti hamppilääkärissä, saa tyttö käydä esittelemässä kaksi hammastaan siellä :)

• pikkunen :)

Hei vaan.

Meillä typy 8kk oppinu vähä konttaamaan, mutta pääsääntösesti ryömii joka paikkaan, syö kaiken mitä tieltään löytää niitä sitten kaivellaan suusta, silmät pitää olla takaraivossakin XD 5 hammasta suussa ja tänään neuvolalääkäri nii näkee paljo tullu painoa/pituutta, kohta voitas ruveta treenaamaan palaruokien syöntiä :) vielä ihan mössö soseita saa.
      Ja raskauden puolelta pikku kutosta odottaessa 4viikon päästä rakenneultra jännityksellä odotellaan kumpi tulee :D no jaa en sano "kunhan terve on" koska otamme vastaan mitä meille tulee :)) viikkoja 16 nytte

• Kapusha

Meillä on ne kaks hammasta nytten ja ei syödä enää täysin soseutettuja ruokia. Tuo pikkumies on niin taitava että osaa pureskella :D Eikä edes yöki vaikka ruoassa on paloja!:)

Meillä ryömitään ja kontataan joka ikiseen paikkaan. Revitään verhoja,kiusataan koiraa ja tehdään kaikkea mikä vaan on kiellettyä :D Kauhea riiviö!!:D Neuvolassa käytiin eilen ja pituus huitelee edelleen omia käyriään ja paino laahaa perässä. Lääkäri ehdotti että jos söis enemmän ja kun kerroin että 4krt päivässä sapuskat iltapuuro ja maidot päälle niin totes ettei enempää voi syödä :P
      Silmät sais täälläkin olla selässäkin,että kerkeis tota vahtimaan. Kaks päivää on kyllä taas ollu semmosta kitinää eikä ruokakaan oo oikeen kunnolla maistunu että tekeeköhän tuo nyt ne ylähampaat tähän samaan rytäkkään vielä! Yöt menee mallikkaasti (VIHDOIN!!!), herää ehkä kerran yössä ettimään tuttia mutta muuten nukkuu sen 9h putkeen :) Päikkäreitä on vähentäny,että ennen nukkui sen 3-5h päikkäreitä ja nyt sitten 2,5h suunnilleen ja senkin kahdessa erässä :) Joku sanoi että tuon ikäsen pitäs nukkua 14-15h vuorokaudesta, mutta meille se ois kyllä aikamoinen saavutus! Luulis kyllä tolla toheltamisella et tarvis enemmän unta, mutta on isäänsä tullu siinäkin että ei tarvi paljoa unta.

Onks teijän muksut tullu enemmän Isään vai Äitiin?:) Meillä kun tuo poika on laitokselta asti ollu kuin Isänsä minikoossa ja ainoastaan kiivas luonne on tullut Äidiltä!

• Heinämamma

Meilläkin edelleen se 2 hammasta alhaalla, mutta taitaa olla lisää tulossa, kun tyttö kalttaa suutaan jatkuvasti ja saa kitinäkohtauksia. Meillä ei vielä niin maistu nuo soseet, joissa on sattumia. Paitsi hedelmäsoseet, joissa on omenanpalasia on kyllä menneet alas ilman töpeksintää. Ainakin kaupan ruuissa on aika lailla radikaali ero noissa soseissa, kun vertaa 5kk ja 8kk soseita. Potut on aika isoina paloina noissa 8kk soseissa. Oon sauvasekoittimella vähän muussannu noita ruokia, ettei niin isoja paloja jäis ruokaan. Pystyishän tuo tyttö ikenillä ne potunpalaset muussaamaan, mutta taitaa vaan olla nirso :D

Yöt on menneet n. viikon ajan ihan loistavasti, ei oo mamman tarvinnu enää oisin käydä huutoihin vastaamassa! Ihan liian hyvää ollakseen totta :D Meidänkin oli pakko jo laskee sängyn pohja alimmalle tasolle. Sen verran kovasti tyttö kulkee jo päivällä...mutta onneks tuo unipussi rajoittaa liikkumista öisin. Koskaan ei voi kyllä tietää mitä ne öisin touhuaa... Nyt kun kelloja siirrettiin niin neiti on nukkunut öisin n. klo 20.30 - 08 o__O siis olen järkyttynyt! :D No, päivisin nukutaan hikisesti se 2h ja ehkä illalla puoli tuntia, jos mamma erehtyy vaunuilemaan :)

Tyttö konttaa joka päivä vaan kovempaa ja nousee polvilleen kurkottelemaan esim. sohvalle, jos sieltä vaikka kaukosäädin löytyis käteen (on muuten meidän tytön suosikki "lelu"). Ja kolhuja tulee, ainakin kerran päivässä pitää pää lyödä johonkin (nytkin on 3 eri paikassa kuhmut). Pahinta on se ku mukelo hurauttaa kaatua polviltaan suoraan selälleen lattiaan :( Kauheeta, mikä pamaus siitä kuuluu :( Ja sattuuhan se! Pitänee hommata se konttauskypärä :D

Meillä tyttö ollut ihan vauvana n. puolivuotiaaksi asti ihan samannäköinen kuin minä pienenä :) Sit rupes tulemaan piirteitä myös isältä, mutta tällä hetkellä tyttö ei oo kummankaan näköinen, on siis täysin omannäköinen muksu. Aika monennäköisenä nuo muksut käy lapsuuden aikana...

Minä odottelen jo innolla kesää, että pääsis tytön kanssa enemmän ulkoilemaan. Tekisi mieli hommata sellainen pieni uima-allas, jossa sais tyttö sitten polskia kesällä takapihalla. Uikkarit on jo hommattu :P

Voi, että kohta on meidän kaikkien naperoilla 1 vuosi mittarissa!

• pikkuinen :)

Meillä tyttö on ilmetty isänsä rauhallinen, isän ruokahalu ja unenlahjat, ihan kuin isi :D minun näköinen, luonne isältään :))
      Sitä miekii miehelle sanoin että kohta saa suunnitella 1 vuotis juhlia :) uskomattoman nopsaa menee kuukaudet ja tyttö kasvaa isoksi

• Kapusha

Noniin nyt meillä sitten seistään tukea vasten! Poika otti eilen ja nousi olohuoneen pöytää vasten seisomaan! Kauhea kiire tuntuu olevan kun kaikki pitää niin kauhian nopiasti oppia!!:D

Mä justiin tänään järkytyin että 4kk ja sitten poitsu on 1v. Mihin tää aika katosi?? Justhan se oli tissitakiainen joka tuhis vieressä ja nyt jo repii verhot ikkunoista ja kohta varmaan käveleekin jo! Ja tämä lause "aika kultaa muistot" on niin paikkaansa pitävä; synnytysmuistot on haalistunu ja se aika kun yössä noustiin 17krt sängystä heijaamaan ukkoa uneen.. Ei enää muista että se ois ollu niiiiin kamalaa :D Eikä sekään että ei viihdytty kuin sylissä.. Nyt ei sitten siinäkään enää viihdytä minuuttia kauempaa kun pitää hommiin lähteä!

• Heinämamma

Nyt täälläkin noustiin seisomaan tukea vasten! Neidillä ikää 9kk ja viikko päälle :) Meinas äidiltä pudota silmät päästä, kun tajusin et tyttöhän seisoo eikä oo polvillaan niin kuin yleensä :D Yritti kurkottaa tavaroita sohvalta... kohtahan tuo jo varmaan kävelee... On muutenkin ihan mahdoton menemään joka paikkaan, meinaan tulla kerrassaan hulluksi! Ihan jatkuvasti joutuu perään katsomaan. Hommasin sen konttauskypärän. Näkyy toimivan, kun neiti on heti nurin kun ei oo kypärää päässä :D Pakko oli virittää tuo matkasänky olohuoneeseen, et saan tytön sinne turvaan siksi aikaa, jos teen jotain omia juttuja. Siis oikeesti, tyttö konttaa vessankin mukaan ja eihän ovea voi laittaa kiinni, kun neitokainen saattaa olla sen takana ja äiti jääkin sit vessaan :D

Juoko teidän vauvat vielä pulloista vai nokkamukeista? Meillä on molemmat käytössä, ollaan pikkuhiljaa harjoiteltu nokkamukista juomista. Aika hyvinhän tuo tyttö hörppää siitä vettä ruokailun jälkeen. Voi olla et kohta päästään pulloista eroon :)

• Kapusha

Meillä juodaan pullosta ja nokkamukista :) Ruokailun yhteydessä nokkiksesta maitoa/vettä. Poika on vaan kovin laiska itse juomaan...

Nyt sitten otetaan askelia tukea vasten, seistään vähän aikaa ilman tukea ja eilen tuli ensimmäinen sana. Nousi sohvaa vasten seisomaan,tuijotti koiraa ja tokas "hauva".Eka aattelin että tuli ihan vahingossa,mutta nyt koiran nähdessään toteaa "hauva" :) Mahdoton tyyppi! Koko ajan menossa. Hermot meinaa mennä kun jatkuvasti nousee kaikkea vasten ja saa olla sydän syrjällään millon kopsahtaa.

Meillä on alettu siirtyä normiruokaan pikkuhiljaa sekä myös normimaitoon :) Ei ole sinänsä muuta kiirettä,kuin se että mikäli saan töitä niin jos poika menee yks.perhepäivähoitajalle niin hänen ehto pienen ottamiselle on se,että juo tavallista maitoa ja syö normaalia ruokaa (ei siis soseita). Tästä joku vetää herneet aivoihin asti, mutta maidon kokeilu on vielä sillä asteella että 1/4 tavallista maitoa pullosta pari krt päivässä. Viiliä on maistellut jo. Tuo nyt haluis maistaa ihan kaikkea,aina on suu ammollaan kun jotain syö :)

• Heinämamma

Ihana, kun nää meidän naperot kasvaa ja kehittyy

Hei vaan.

Tässä hetki kertoa kuulumisia ennen kun jumitun tonne leivän tekoon, kohoamassa :)

Meillä typy 9kk seisoo nyt vasta tukea vaste, sanoo joitakin sanoja: äitä (äiti), iti (isi). issa (kissa), prum (auto), vaava (vauva), heihei ja vilkuttaa :D sitten tulee joitakin sanoja etten vielä ole tajunnu mitähän tarkottanee XD hampaita 6 tai 7 en ole ihan perehtynyt täysin, koko ajan tuntus puskevan hampaita :)
      Mä kans eilen miehelleni sanoin jos pian alotettas kokeilemaan normimaitoja, sekottaa nan korvikkeeseen ja joitakin meijjän ruokia annan ilman suolaa/tulisia ym mausteita.

Ja mitä masuasukkiin tulee huomenna raskauden kohokohta rakenneultra :D mitäs noita viikkoja jo on.. 20 1rv

Hei vaan :))

Meillä tyttö 9,5kk (melkein pian 10kk) jo kävelee tukia vasten ja osaa nousta sohville :D mie saan pelätä syrän syrjällään jos tipahtaa sieltä joten heti olen ottanut alas sieltä kun näen olevan sohvalla.. Seuraava neuvola vasta kun 1vuotta täyttänyt, tuntuu niin pitkältä ajalta.

Masuasukki kuulumisia meille tulee tyttö

• Angel8427

Meillä neiti täytti just 10kk ja viime neuvolassa mitat 73cm ja 8250g.

Neiti konttaa ja nousee tukea vasten.
      Hampaita on ylhäällä ja alhaalla 4kpl ja poskihampaat tulossa..

• Kapusha

Ikää meidän hirviöriiviöllä on se 9kk ja 19 päivää! Ja jätkä kävelee :D Kauhea vahtiminen ihan koko ajan. Tai sitähän se on ollu tähänkin asti :D
      Hampaita on 5kpl ja kuudes kovasti tulossa. Yöt meillä nukutaan vihdoin ja viimein kokonaan ja päikkäritkin allkaa menemään jo parempaan suuntaan. Iltasin menee 5min nukuttamiseen,JES!!:D Se mun kova työ tuotti vihdoin tulosta.

Tolle tyypille on pakko keksiä päivisin tosi paljon kaikkea tekemistä,että sen energia kuluu. Rakastaa yli kaiken muita lapsia ja aina kun mahdollista niin mennään leikkarille (tosin se on 30km päässä) jotta näkee muita lapsia :)
      Nyt juodaan tavallista maitoa ja syödään tavallista ruokaa. Mitään mahakipuja ei oo tullut :)

Yks päivä lueskelin sitä meidän toooosi vanhaa ketjua kun oltiin kaikki vielä pallomahoinemme :) Tuli ihan kylmät väreet,kun luin niitä omia tuntemuksia siltä loppuajalta! Jos vauvakuume meinaa iskeä niin ei tarvi ku sieltä käydä lukemassa niin loppuu ;)

• Heinämamma

No huh, huh Kapusha, kylläpä teillä menee lujaa :D Onnittelut pikkumiehelle upeasta taidosta! Ja Pikkuisen :) tytteli kartuttaa sanavarastoa liikkumisen kustannuksella :) Meillä on tuo motorinen kehitys stopannu, tyttö konttaa ja nousee tukea vasten seisomaan edelleen. Ei ota askelia edes tuettuna, ehkä joskus ihan vahingossa. Painoa 9kg ja risat, pituutta vajaat 72cm :) Hampaita 4, tänä aamuna huomasin et yks etu hammas oli tullu ikenestä läpi. Yläien on kyllä ihan mollukoilla, joten luultavasti hampaita puhkeaa sinne lähiaikoina enemmälti. Huomenna aloitellaan tavallisen maidon maistelut. Miten teillä mukelot suhtautuu noihin paloihin? Meillä menee raejuusto ja pikkuspagetit ok, mutta perunanpalat, riisit jne. ei millään! Jäävät suuhun pyörimään. Pakko näyttää sauvasekoitinta noille eväille :D Onhan tämä melkoista.... Kotona ihan jatkuva kitinä ja naukuminen. Tyttö oli yks päivä mummolassa hoidossa ja oli ollut kerrassaan kuin herranenkeli! Naureskellut tyytyväisenä eikä ollut kitissyt yhtään! Kitinä alkoi saman tien kun tyttö tuli kotiin :D Että se jaksaa mulle kitistä!! Välillä on kyllä tosi raskasta...

• Kapusha

Mä tiedän ton tunteen hyvin tarkkaan; meidän poitsu on mummolassa yks herranlettas ja kotiin kun tullaan niin alkaa se kitinä ja raivo. Saattaa roikkua mun puntissa kiinni ja huutaa "ANNA ANNA ANNA ANNA". Haluu kaukosäätimen,nokkamukin,naksun tai jotain. Hermot meinaa palaa :o Tietysti kun koko päivän on kiltti niin pitäähän se raivo johonkin purkaa ja kehes muuhun kun siihen Äitiin. Ja välillä huomaa kuinka mun seura ja naama kyllästyttää poikaa, sen takiakin käydään paljon kyläilemässä.
      Isillekkin ollaan aina yhtä hymyä ja naurua ja mulle sitten jääkin kaikki kiukku :/ Isänsä kun lähtee töihin niin huutaa perään pitkän aikaa. Iskä ei sais ees kahvia mennä keittiöön laittamaan kun huuto tulee.

Täällä joo vauhtia ja vaarallisia tilanteita riitää, ensimmäinen musta silmäkin on jo saatu aikaseksi.

Laitaksä miten ne ruoat pienemmäksi,haarukalla? Mä tein silleen aluks,että laitoin tilkan maitoa sapuskan sekaan ja sit haarukalla muussasin esim perunan. Makaroniahan tuo ei suostu syömään ollenkaan :o Riisit menee ihan ilman ongelmia. Tein aluksi ruoasta (esim kastikkeesta) tosi vetelää niin meni paremmin :)
      Syökö ruisleipää tai appelsiinia paloina? Mä annan niitä tuolle ja se on aika hyvää harjotusta niille paloille myös. Tosin ite oon ollu vielä aikuisenakin semmonen et ruoka sais olla vauvamössöä etten tukehdu :D

• Heinämamma

Noissa valmispöperöissä on potunpalaset jotenki niin kovia, ettei pelkkä haarukka riitä niiden nujertamiseen :D Ja se kovuus voi varmasti vaikuttaa siihen et ruoka jää suuhun pyörimään. Tänään tyttö veti pätkäspagettia lounaalla hyvällä halulla! Ihme sihtikurkku tuo lapsi :D Ruisleivän kantoja olen antanut, niitä se imeskelee, muttei oikein paloja irrottele. Mutta eiköhän tuo ajan kanssa rupee oppimaan karkeempaan evääseen.

Nyt on kyllä ollut tosi hermoja raastavaa olla kotona lapsen kanssa! Ja vielä pitäis vuosi olla :D Oon jo ukolle huutanu et miks minä hullu hain hoitovapaata kerralla niin pitkäksi aikaa :D Toivottavasti tämä romahdus on hetkittäistä ja menee ohi :S Varmasti tuo tytön kitinä ja takertuvuus on syynä tähän mielentilaan. On ihanaa olla kotona ja seurata kun oma lapsi kasvaa ja kehittyy, mutta voi hitsi että tämä homma vaatii hermoja ja pitkää pinnaa! En olettanut tämän ihanuuden olevan ihan tällaista, mutta ei kun vaan eteenpäin!

• helpottaa kyllä

Soseruokailevilla tuo sihtikurkkuisuus on varsin yleistä, joten ei tarvitse olla huolissaan. Helpottanee ajan kanssa.

• Kapusha

Tuo tirppana kun ei oo suostunut purkkiruokaa syömään niin oon "joutunu" itte tekee ruoat niin se paloihin siirtyminenkin meni tosi helposti.
      Ootko kokeillu jos keität ihan perunan ja laitat sitä sinne sekaan?:) Mä muussaan pojalle haarukalla perunan ja kastiketta ja hyvin menee. Tosin ei oo missään vaiheessa oikeen tullut sitä kakomista :o Kyllä se siitä lähtee teilläkin!:) 20 kertaa kokeilua ja sitten alkaa jo tottua ;)

Mä alan taas nyt viihtyä kotona,kun päästään ulos ja on oikea rytmi :) Poika nukkuu yön kokonaan,aamupuuron jälkeen ulkoillaan pari tuntia jonka jälkeen nukkuu 1,5h-2h päikyt :) Loppupäivä menee enemmän ja vähemmän ulkona ja sisällä käydään vaan syömässä tai vaipanvaihdossa :) Töitä ei ole vielä löytyny että saa nähdä kuinka kauan tätä kotielämää jatkuu :o
      Ennen nukuttamiseen saattoi mennä se 1h niin nyt ei tarvi enää tehdä muuta kun pistää tyyppi sänkyynsä. Päiväunillekkin menee unilelun kanssa ilman huutoja :)

Nyt poika sanoo jo 5 sanaa: Hauva,vauva,pappa,Äiti ja Tittä (=Iskä) :D Kauhean nopeasti se kasvoi noin isoksi ja osaavaksi :')

• N0RA

heippa pitkästä aikaa!
      Meillä tulee ens viikolla täyteen 11kk! Mihin tää aika menee? Tyttö lähti vihdoin ja viimein liikkeelle, kun ensin istu paikoillaan pari kk :D Mut nyt mennään ja kovaa. Vielä ei kävele, mutta taaperokärryn kans vetelee huimaa vauhtia, ja jokapaikkaan on kiipeemässä. Hampaita on alhaalla 4 ja viis näyttäs olevan tulossa. Selkeitä sanoja ei vielä tuu, mutta tietää miten lehmä sanoo :D ( meillä on kovasti luettu yhtä eläinkirjaa ), osaa vilkuttaa ja taputtaa.

Meillä on kans kunnon sihtikurkku ja syödään edelleen 5kk ruokia. oon koittanu sekottaa pieniä kokkkareita aina sekaan mut sylkee kaiken pois. Kun ite syö niin haukkaa kyllä leivästäkin reilusti palasia ym, mutta jos mä isken lusikalla ruokaa suuhin niin sen pitää olla ihan sileetä. Ehkä tyttö sit alkaa syömään kokkareita kun saa ite syötyä. Neuvolan täti sano et ei kannata stressaa, vaik välillä ottaakin kupoliin.

Osataanko teillä juoda pillillä? Me ollaan pari kertaa kokeiltu mut sitä on vaan kivempi pureskella :D

Meillä on nukkuminen aina ollu ehkä liiankin helppoo, joten nythän me sitten herätään illalla kerran, kun unissaan nousee seisomaan :D Mut toisaalta sit kyl nukutaan aamullakin jo ysiin, eikä munkaan tarvii enää kuudelta nousta :)

Vauvakuumetta meinaa kyllä silti pukkaa, miestä pitäis vielä vähän lämmitellä asialle :)

• Kapusha

Oijoi, kateellinen olen kun itse nousen joka aamu 5-6 aikaan kun tuo viipeltäjä herää aina kukonpierun aikaan :D

Meillä opittiin just toissapäivänä juomaan pillillä :) Rinnuksille vielä menee kyllä aika lahjakkaasti osa,mutta tajus sentään imea siitä pillistä :D

Ja nyt sitten on joku ripulitauti vissiin menossa. Eilisen aikana kakkasi 9krt ja aina oli maha sekaisin. Tänään ei sentään niin montaa kertaa mutta edelleen tavara on niin vetistä että vaipat falskaa sivuista :o Maha ei ilmeisesti kuitenkaan oo kipeä, kun on ihan normaali ittensä ja ruoka maistuu, samoin juoma.
      Naamaakin ilmestyi punasia näppyjä. Täytyy nyt seurailla että johtuuko hikoilusta kun näyttäis olevan semmossia "hikinäppyjä". Toivottavasti ei oo mitään allergiaa, kun on nyt parina iltana syöny satsumaa... Ei oo kyllä appelsiinista tai mandariinista tullu vastaavaa :o Tosin sitten mökillä itikat söi pipon läpikin aika monta kertaa pään alueelle että johtuiskos siitä. Tänään hain luontaistuotekaupasta semmosta hyttys"myrkkyä" mitä voi lapsellekkin laittaa.
      Jospa tämä taas tästä helpottais :)

• Kapusha

Käytiin tänään neuvolassa ja pojan ruokaan pitää ruveta sekottamaan öljyä,kun paino ei nouse tarpeeksi. 9150g oli tänään ja 2kk tullu vaan 200g painoa. Nyt se painokäyrä oli tipahtanu ihan hirveesti (tosin eihän niitä käyriä kannattais tuijotella) kun pituus on kuitenkin 78,5cm. No näillä mennää nyt. Sirohan tuo tyyppi on aina ollut ja kauniisti sanottuna "läpipaska" :D
      Varmaan se vatsatautikin vähän verotti tosta painosta,vaikka söi senkin aikana hyvin.

• Heinämamma

Jaahas, se on vajaa kolme viikkoa ja täällä vietellään 1 vee synttäreitä

• Heinämamma

Heippa kaikille! Meidän neiti täyttää huomenna 1 v! Siispä lopettelen kirjoittamisen tässä ketjussa... Meillä on takertuva ja voimakastahtoinen taapero, jonka kanssa tulen varmasti repimään hiukseni päästä useampaan kertaan :D Kävely ei vielä luonnistu, mutta muuten vauhtia ja ääntä riittää! Terve tyttö :) Meillä on alkanut sisaruksen yrittäminen, saa nähdä milloin hän ilmoittelee tulostaan.

Kiitän teitä kaikkia mukanaolosta, oli mukavaa vaihtaa kuulumisia, kokemuksia ja vinkkejä! Toivon teille kaikille antoisaa elämää muksujenne kanssa! KIITOS!

• Kapusha

Meillä vielä reilu kuukaus 1v synttäreihin :)
      Erittäin tulisieluinen ja kovatahtoinen tapaus on täälläkin. Hermo on todella lyhyt (mistä lie perinyt ;D) ja vauhti on 100 lasissa koko ajan :P
      Heinäkuun vielä lomailen ja elokuussa alkaakin sitten työt ja saa nähdä kuinka pitkä työrupeama sitten on,kun aluksi vaan 3kk sovittu.

Meillä myös havaittavissa uhmaa jo nyt! Mielenkiinnolla odotan millaista on vuoden päästä. Isänsä perään on kauheasti (LUOJAN KIITOS VIHDOIN!!!) ja hauvat on paras juttu koko maailmassa! Kävelee ja sanoo 7 sanaa. 7:ttä hammasta urakoidaan parhaillaan kauhean raivon kanssa.

Muuten onkin ollut suht terve mutta viime viikolla jouduttiin käväseen lääkärissä kun oli 17 itikanpuremaa ja niistä oli 11 päässä. Nous kova kuume ja lääkkeet sieltä sitten saatiin.
      Nyt on taas se vaihe että itsekseen ei voi leikkiä hetkeäkään,roikkuu nytkin puntissa ja karjuu... :S

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      233
      3961
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      122
      2291
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      140
      1439
    5. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      127
      927
    6. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      919
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      900
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      330
      849
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      787
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      61
      746
    Aihe