ja moni muukin asia.
Vedenalainen:
Jos puhutaan vedenalaisesta maailmasta, sen maailman täytyy olla veden alla, siis pohjamudan sisällä tai vieläkin alempana. Oikea ilmaus on pinnan alla. Kalat elävät pinnanalaisessa, eivät siis vedenalaisessa maailmassa, paitsi ehkä mutu, joka elää pohjamudassa…
Pinnan alla kuohuu:
Miten pinnan alla voi kuohua niin ettei pinnalla kuohu? Kyllä soppakattilan pinnallakin keittäessä kuohuu jos kerran pinnan allakin kuohuu, fakta juttu, tiedän kyllä, sen verran on tullut kokattua, elopainoakin 0,1 tonnia...
Maan alla:
Missä on paikka joka sijaitsee maan alla? Maanalainen armeija on missä? Jos mennään kuten Jules Verne aikoinaan matkalle maan keskipisteeseen, onko siellä tyhjää tilaa, ikään kuin luola tai iso onkalo? Eli jos on aivan tarkalleen maapallon keskipisteessä eikä siis alemmaksi pääse, koska silloin itse asiassa menisi ylöspäin, ja on onkalossa, silloin on ehkä maan alla, muuten ei kyllä ole. Haudattu ihminen on maan kuoren tai maan pinnan alla, ei siis maan alla, perkele!
-häh?-
Kummaksuttaa nämä
8
405
Vastaukset
- pieni kulkija
Kajoksi Kajon paikalle hinku? :)
- paakki
Kyllä Wanha Mestari on mestari, ei Kajon paikalle niin vaan mennä. Eikä mulla ole mitään haluja saati sitten aikomuksia, joten kyllä mun puolesta M. Kajo saa pitää pallinsa (o-ho!).
Minusta on vaan mukavaa kirjoittaa eri ajatuksia muistiin juuri niin kuin ne päähän tupsahtavat, nopeasti siltä seisomalta. Näitä vastaavia mietteitä on tälläkin palstalla ollut aiemmin muutamia kertoja. Ja niitä on pc:n muistissa toinenkin sivu.
Kiitos kuitenkin kun otit asian esiin, se mairittelee tällaista pahaista oppipoikaa. - pieni kulkija
paakki kirjoitti:
Kyllä Wanha Mestari on mestari, ei Kajon paikalle niin vaan mennä. Eikä mulla ole mitään haluja saati sitten aikomuksia, joten kyllä mun puolesta M. Kajo saa pitää pallinsa (o-ho!).
Minusta on vaan mukavaa kirjoittaa eri ajatuksia muistiin juuri niin kuin ne päähän tupsahtavat, nopeasti siltä seisomalta. Näitä vastaavia mietteitä on tälläkin palstalla ollut aiemmin muutamia kertoja. Ja niitä on pc:n muistissa toinenkin sivu.
Kiitos kuitenkin kun otit asian esiin, se mairittelee tällaista pahaista oppipoikaa.Asioita voi ajatella monilta eri kanteilta. Hyvin perusteltuja on mukava lukea.
- eliisa
Nää on hyvää tavaraa. Sitä paitsi Kajohan kirjoittelee vähän eri tavalla, nämä (ainakin tämänkertaiset) keskittyy enemmän kielen ja kielikuvien kummallisuuksiin.
- Marjaana
Minä olen kielellisen maistelun fani, mutta nämä eivät minua sytyttäneet. Ai miksikö? Siksi, koska näihin on niin helppo löytää luontevat perustelut vallitseville sanamuodoille. Siis jos jokin ei ole veden yllä, sanokaamme että se on veden alla jne.
Toisaalta alla tuntuu viittaavan myös jonkin vaikutuspiirissä olemiseen. Mitä alkuperäinen (tai muut!) on mieltä muodoista epäilyksen alla, tutkinnan alla, vallan alla, työn alla jne.?
Tämä voi tuntua huumorintajuttomalta saivartelulta, mutta kajomainen ote edellyttää minusta raikkautta ja kohtalaista perehtyneisyyttä aiheeseen. Muten on vaarana, että tulee sellaista yläastekikkailua.- paakki
Paina selaimestasi Edellinen ja valitse kohta "Juu ei", siellä on mun vastaus kajolaisuuteen.
Kiitos.
Olen muuten sen verran ikääntynyt, etten käynyt perus- vaan keskikoulun.
- kobain
Hauskoja juttuja nämä. Tulen tosin odottamaan kauhulla kananmunasta kertovaa päätelmääsi!
- paakki
Nopeasti pääteltynä:
Karvainen kuin kananmuna, sanotaan joskus. Sillä tiettävästi tarkoitetaan tosin karvattomuutta, mutta karvoja tai ei, kananmuna on limainen, tai ainakin limasta lähtöisin.
Aluksi on munasolu, joka hedelmöitetään. Munasolussa on solulimaa eli sytoplasmaa. Koska kyseessä on uuden elämän alku, voidaan näin puhua alkulimasta. Eli koska muna kehittyy limasta, ei ole mikään ihme kuulla naarasihmisten puhuvan ”siitä alkukantaisesta, limaisesta miehestä”, useimmiten omasta aviomiehestään. Sillä koirasihmiselläkin on muna, päinvastoin kuin naarailla ei ole, mutta naaraalta tulee muna, kun vastaavasti koiraalta tulee munasta.
Munakasta halutaan usein aamiaiseksi. Jos nainen sanoo ”munakasta” se voi tarkoittaa munasta valmistettua ruokaa, tai kehotusta miehelle kastaa muna jossain tietyssä, ehkäpä intiimissäkin paikassa. Eli ota tuosta nyt sitten selvää. Ja kumpi oli ensin, kukko vai kana? Oikea vastaus on lima!
Kananmuna on perseestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3976871Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483966Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa01600Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava431558Sillan liikuntasauma haittaa pyöräilijöitä
Voi, voi! Sillan liikuntasauma haittaa pyöräilijöitä! https://yle.fi/a/74-20221468 Aina voi etsiä toisen reitin, jos t941403Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset
Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard621343Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2531330- 991138
Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue221066- 631062