Hei
Lähes kaikilla yhtiöillä on sääntö, että matkustajan tulee varmistaa paluulentonsa aikatulu (lähinnä kai mahd. muutoksien vuoksi)
päivä/pari ennen lippuun merkkityä paluumatkaa! Kuinka olette toimineet, esim kaukomatkalla? Onko varmennus tarpeen/ ja mistä/minne se tehdään? Finnair, SAS, jne..
t. Matkalle kohta
Paluulennon
3
361
Vastaukset
- travelerboy
Finnairilla ja SAS:lla tuo lentolippujen varmennus ei ole käytössä. Eikä käsittääkseni ole oikeastaan millään muullakaan länsimaisella yhtiöllä tarpeen. Mutta esim Aasiassa/Etelä Amerikassa lienee edelleen suositeltavaa varmistaa varaus ennen lentoa.
Oikeastaan tuolla varmennuksella varmaan tarkoitetaan, että tarkistat esim netistä, jos olet varannut lentosi monta kuukautta etukäteen, etteivät aikataulut ole muuttuneet. Jos varauksen on tehnyt netin kautta, niin lentoyhtiö lähettänee lähes poikkeuksetta sähköpostilla tiedotteet mahdollisista aikataulumuutoksista.
Itse olen vain kerran varmistanut lennot ja silloinkin Aasian sisäisellä reitillä: BKK-Singapore-BKK soittamalla suoraan lentoyhtiöön (Cathay Pacific) jolla lensin. - niin kannattaa tehdä
Olen yleensä muistanut vahvistaa paluulennon, jos sitä on vaadittu. Sen voi tehdä soittamalla itse tai käymällä lentoyhtiön paikallisessa toimistossa. Helpoin tapa on kuitenkin pyytää hotellin virkailijaa tekemään tuo pieni palvelus. Toimii.
Pete - juippi
Kesäkuussa lenneskelin Finskillä New Yorkiin, josta jatko AA:lla Losiin. Finski oli myöhässä mutta ehdin tapojeni vastaisesti hiihtämään AA:n koneeseen. Matkalaukku jäi kuitenkin hetkeksi Nykiin.
Mun piti jatkaa 5 päivän kuluttua Honoluluun AA:lla ja varmistaessani paikkoja 2 päivää ennen lähtöä kuulin kauhukseni ettei matkasuunnitelman mukaista paikkaani enää ollutkaan koska tietokoneen mukaan olin mukamas vielä Nykissä. Aikainen ajankohta ja hetken inttäminen tuotti lopulta istumapaikan alkuperäisestä koneesta.
Mielestäni kannattaa varmistaa aina missä mennään pari päivää etukäteen riippumatta yhtiöstä. Kaikenlaista merkillistä tapahtuu tietokoneissa. Jenkkilöissähän varmistussoitto on pääsääntöisesti ilmainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3546512Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483846Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava211405Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset
Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard121147- 981051
- 52920
Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,151903- 56876
Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue15858Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista
Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v9847