Eli on haitallista käyttää 720p resoluutioa tukevaa tv:tä 1080i tai 1080p resoluutiolla?
HD Ready tv:n (720p) käyttö 1080i tai 1080p resoluutiolla
4
317
Vastaukset
- tommosta huomenna
Jos telkkari ei tue full HD:ta niin ethän pysty katsomaan tuosta 720p resosta tarkempaa materiaalia. Joten mitä tarkoitat?
- Näin tällä hetkellä
Ei kai siitä mitään haittaa ole, jos FullHD -tasoista HDMI-signaalia ei siirretä kaapelilla yli kymmenen metrin matkaa. Käyttämällä pienempää tarkkuutta HDMI -signaali siirtyy ehkä muutaman metrin enemmän...
Eiköhän se tv pysty käpistelemään FullHD -kuvaa, sillä se skaalaa HDMI:stä tulevan materiaalin omalle näytölleen sopivaksi? Kokeilemalla selviää, kumman laitteen skaalain toimii paremmin: Signaalia antavan laitteen (esim. digiboksi) vai tv:n oma skaalain? Esim. joissakin digibokseissa skaalain toimii paremmin kuin halpis-tv:n vaatimaton skaalain.
http://fin.afterdawn.com/sanasto/selitys.cfm/hd_ready löytyy HD Ready -vaatimukset - on eli ei onko eli o
"Eli on?" Eli onko, vai eikö ole? Olet siis lukenut jostain, että on, ja kysyt täältä varmistusta että onko? Mistä olet lukenut, että olisi?
- kenelle haitallista?
Haitallista näytölle vai katsojalle?
Ethän sitä näytön natiiviresoluutioa isompaa resoluutio saa edes käyttöön. Jos on vaikka 400x300 pikselin näyttö, ja haluat katsoa 600x400 pikselin kuvaa, niin ne sopimattomat pikselit jäävät vaan tasaisesti pois, esim. joka kolmas pikseli... kuva voi näyttää silti ihan samalta kuin oikealla 600x400 pikselin näytöllä kunhan ei katsota hyvin läheltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as643202Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna242978- 512872
- 562678
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582568Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532311Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782198- 692088
- 452082