Elikkö onko kytkin menossa kun täristää lähdettäessä liikkelle?
Kytkin ei luista ollenkaan ja hyvin menee vaihteet päälle ja kytkin ottaa myös hyvin.
Tänään alkoi kaupan pihasta kun lähdin niin tuo kytkimen täristäminen ja esiintyy ainoastaan liikkeelle lähdettäessä.
Ja kyseisellä avensiksella on ajetttu 323tkm ja ihan on ensimmäinen kytkin menossa.
Kytkin Avensis 1.8 v98
5
328
Vastaukset
- mulla kans
Mulla kans skodassani samaa ongelmaa, tosin auto on vasta 2010 mallin ja 20tkm ajettu, onko muilla ollut vastaavaa?
- sulla onkin
Älä vemputa kädellä etenkään ajaessa, pidä molemmat kädet ratissa ja vetskari kiinni.
- pentti20
sulla onkin kirjoitti:
Älä vemputa kädellä etenkään ajaessa, pidä molemmat kädet ratissa ja vetskari kiinni.
Ja voisko olla mahdollista, että ois keränny kytkin levy kosteutta niin siltä johtuisi tuo tärinä kun. tosiaan esiintyy ihan satunnaisesti välillä täristää ja välillä ei. Onko muille avensiksen omistajilla ollu vastaavaa?
- Ajoa vain
pentti20 kirjoitti:
Ja voisko olla mahdollista, että ois keränny kytkin levy kosteutta niin siltä johtuisi tuo tärinä kun. tosiaan esiintyy ihan satunnaisesti välillä täristää ja välillä ei. Onko muille avensiksen omistajilla ollu vastaavaa?
Hieman nariseva ja epatasaisesti ottava kytkin tuonikaisessa Avensiksessa, minulla juuri samanlainen 1.8 ja vm 1998 alusta asti. Oireet alkoi jo alle 60 tkm, kysyin korjausta takuuseen, sanoivat Toyotalla etta on kytkimen ominaisuus ei muuta kuin ajoa.
Pari vuotta takuun umpeutumisen jalkeen Toyota lehdessa oli tarjous kytkimen kunnostuksesta muutamalla satasella. En tietenkaan vienyt koska eivat korjanneet takuuseen eika tuo ajoa haittaa - ihme puljausta siis Toyotallakin. 13 vuotta tuo kytkin minulla narisevana kestanyt paakaupunkiseudun ajoa eli ei mitaan hataa.
Muutenkin tuo vanha Ave minulla on ollut ihme auto kun ei korjattavia vikoja ollut koko 15 vuoden aikana vain muutama, viimeiseen 5 vuoteenkaan ei yhtaan vikaa (lukuunottamatta tuulilasin halkeamaa kiveniskusta ja alkuperaisen akun vaihtoa)! - ile D-4D
Ajoa vain kirjoitti:
Hieman nariseva ja epatasaisesti ottava kytkin tuonikaisessa Avensiksessa, minulla juuri samanlainen 1.8 ja vm 1998 alusta asti. Oireet alkoi jo alle 60 tkm, kysyin korjausta takuuseen, sanoivat Toyotalla etta on kytkimen ominaisuus ei muuta kuin ajoa.
Pari vuotta takuun umpeutumisen jalkeen Toyota lehdessa oli tarjous kytkimen kunnostuksesta muutamalla satasella. En tietenkaan vienyt koska eivat korjanneet takuuseen eika tuo ajoa haittaa - ihme puljausta siis Toyotallakin. 13 vuotta tuo kytkin minulla narisevana kestanyt paakaupunkiseudun ajoa eli ei mitaan hataa.
Muutenkin tuo vanha Ave minulla on ollut ihme auto kun ei korjattavia vikoja ollut koko 15 vuoden aikana vain muutama, viimeiseen 5 vuoteenkaan ei yhtaan vikaa (lukuunottamatta tuulilasin halkeamaa kiveniskusta ja alkuperaisen akun vaihtoa)!Kytkimen keväthuoltona kannattaa tehdä muutama ripeä mäkilähtö ja nopeakierroksinen ajo pölyjen poistamiseksi kitkapinnoilta. Talven jäljiltä tahtoo kytkin ja jarrut käytön puutteesta takellella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse564274SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo2914154Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1663666Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky933563Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä953149Korpelanvaara
Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit312487Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv361885Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575681783Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.161763- 371690