20.v.poika muuttamassa meille, Apua

karva4

Olen sellaisessa tilanteessa että en voi jatkaa enää suhdetta jos näin käy...Siis mieheni ehdotti että hänen 20.v. poikansa muuttaisi meille asumaan. Itselläni ei ole lapsia, mutta en todellakaan halua alkaa hyysäämään toisen aikuista poikaa.
Mitä tehtävissä?

91

2212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nöyyyyyyy

      Miksi poika ei muuta jo omilleen....? Ei kuulosta hyvältä. Sanot, että asunnossa on joko sinä tai aikuinen poika. Ei tuon ikästen ole tervettä asua enää "kotona".

    • jghj,

      NO varmaan erota....

    • mikä on esteenä?

      Olisi hienoa huomata että vanhempien puolisoilta löytyisi sitä kaivattua sydämellisyyttä joskus. Siinä on ero ydinperheen ja uusioperheen välillä, että jos aikuinen lapsi muuttaisi lapsuudenkotiinsa esim. kriisin keskellä tai muuten vaan joksikin aikaa, vanhemmilla ei hyvin todennäköisesti olisi sydäntä kieltää sellaista asiaa.

      En ole mikään "lissu", mutta pahaa tekee edes miettiä sitä kylmyyttä mitä voi tuntea toisia kohtaan.. Eipä ole ihme, että maassamme asuu niin paljon huonovointisia ihmisiä kun kulttuurimme on niin yksilökeskeinen ja jokaisen pitää heti 18 v iässä muuttaa omilleen tai pidetään epänormaalina.
      Menkää vaikka keski-Eurooppaan, jossa ei ole lainkaan outoa vaikka lapset asuu kotonaan 30v asti.

      Veri on aina vettä sakeampaa ja samaa perhettä kuuluisi teidän kaikkien olla, ainakin niin että välittäisit edes miehesi pojasta, avaisit kotisi ja sydämesi. Se ei vaadi itseltä mitään jos siirtää katseensa joskus pois omasta navastaan..

      • äiti jo 20 vuotiaana

        Just, ja kaikkia noita maita avustetaan miljardeilla, kun monia 20-30v enemmistö poikia ei edes työt kiinnosta.
        Jos aikuinen nuori on työssä ja tienaa jo enempi, kun vanhempansa niin kyllä sillon täytyy ruveta itsenäistyyn.
        Sitte eri asia, jos väliaikaisesti tarvii kämppää ja hakee omaa koko ajan.Meillä Suomessa myös avustetaan nuoria aikuisia on opintotukia ja asumistukia, näitä ei ole monissakaan Euroopan maissa.


      • Ole aikuinen

        Ei se talous aina ole se ongelma. Pojalla voi myös olla sellainen elämäntilanne, että oikeasti kaipaa isäänsä ja aikuisen tukea vaikka onkin jo 20v. Ei se aina tarkoita, että kun 18 v on tullut mittariin, että pitäisi olla niin niin itsenäinen ja pärjäävä.

        Jos luet edes hieman psykologiaa, niin huomaatte että kannustamisella on huomattavasti paremmat tulokset kuin kylmyydellä. Ratkaisevaa tässä olisi se, että poika saa kiireettömästi asua teillä sen aikaa kun tarvitsee.. Sitten ajan kanssa saa voimia ja tsemppiä muuttaa omilleen. Ei ole ihme kun niin moni nuori tekee maassamme itsemurhan. Suurimmat syyt on yleensä eristäytyminen jollain tapaa ja kaikki ei tod ole mistään touloudellisesti haastavista tilanteista.

        Olkaa IHMISIÄ TOISILLENNE JA OSOITTAKAA LÄMPÖÄ. Näin yritän ainakin itse tehdä ja sitä saa myös itse osakseen muilta.


      • Eräs vaan

        Lässyn, lässyn lässyä!!!! Taidat olla tekopyhä hurskastelija, kun viitsit tollaista kirjoittaa ja syyllistää ap:ta!! Helppo tekopyhäillä, kun sinulla itselläsi ei ole vastaavaa tilannetta.

        Et taida yhtään tajuta, että se ei todellakaan ole mikään pikku juttu ottaa saman katon alle toisen AIKUISTA lasta! 20 vuotiaalla on jo omat piintyneet tavat ja tottumukset, joista pitää kyllä kiinni. Käytännössähän se yleensä tarkoittaa, että "äitipuoli" saa korjailla tämän aikuisen ihmisen sotkuja, tehdä ruokaa ja hoitaa kotia. Tämä aikuinen nuori elää elämäänsä omalla lailla mikä hänelle parhaaksi sopii. Kyllä siinä saattaa olla oma rauha ja aika mennyttä, kun parikymppinen katsoo televisiota yömyöhään ja tuo kavereita kotiinsa.

        Itse en todellakaan suostuisi tilanteeseen!! Menkää aikuinen nulikka asumaan äidilleen, jos mamman tissiä ja syliä tarvitsee.

        Turha verrata suomalaista kulttuuria johonkin etelä eurooppaan. Siellä asutaan 30 kymppisenä kotona olosuhteidenkin pakosta.. ei ole varaa, eikä muuta vaihtoehtoa.


      • aika outoa

        Just juu, siellä ne lapset elää sinne 30v syntymästä lähtien samassa perheessä ja useinmiten ydinperheessä, ei ne muuta aikuisina niinkö uuteen kotiin isän ja isän uuden luo, se on hiukan eri asia, ymmärtäisin, jos kyseessä olis alaikäinen lapsi.
        Tuntuisi se nyt uusmammastakin oudolta, jos aikuinen mies liikkuu huushollissa puolialastomana tullen suihkusta ja se tois kavereita siin 20-25v häntä tapaamaan ja se uusmamma voi olla vain muutaman vuoden vanhempi, kun tuo nuorimies.
        Väliaikas ratkaisun ymmärrän, kunnes löytää oman kämpän.


    • Voijumamitäongelmia

      No voi Apua! Kyllä huomaa ettei sulla ole lapsia. Mitä haittaa on 20 vee. pojasta??? Kärsiikö sun oma elämä ihan kauheesti nyt???? Kuule, se on aikuinen mies jo ja sun ei tarvi alkaa vaippoja vaihdella ja sun muuta, pääset siis tosi helpolla. Kannattais tuota asennetta sun itsesi vaan hiukka muuttaa. katsos, et ole ainoa human being tällä telluksella.

    • samaa aattelee poika

      APUA HUUTAA MYÖS MIEHEN POIKA, JOKA ajattelee että millanen eukko sinne isän ja hänen kotiin oikein muuttaa!! Siivellä elämään!!! Voi kauheeta...pois pois vaan miehelle rakkaat ihmiset... miksi haluat erottaa isän ja pojan toisistaan? Siihenhän tähtäät, haluat että mies ajaa lapsensa pois elämästään. Voi millaisen eukon se mies onkaan lyöytänyt, toiivottavasti ajaa sinut pois elämästään ja pian.

    • aikuiseksi-kasvatett

      Tuli mieleen oma juttuni nuoruudesta, kun erosin nuoruudenrakkaudestani ja olin hetken aikaa asunnoton avoliiton purkauduttua.

      Äitini - kanssani lihaa ja verta - teki kaiken sen sydänsurunkin keskellä erittäin selväksi, että saan oleilla lapsuudenkodissani vain ja ainoastaan väliaikaisesti kunnes saan oman vuokra-asunnon. Näin myös tehtiin, ei auttanut sekään että veljeni, joka on minua vanhempi asui vielä kotona. Niin ja pitääkö sanoa, että olen ihan tyyppillisestä YDINperheestä ja minulla on edelleen oikein lämpimät välit äitiini.

      Neuvo: Jos pojalla on joku akuutti kriisi, hänet voi ottaa väliaikaisesti asumaan, mutta kannustaa silti hakemaan ja etsimään omaa. Yli 20-vuotiaan pojan (tai tytön) pesiytyminen vanhempien nurkkiin ei ole pojalle itselleenkään paras ja tervein vaihtoehto.

      • surullista..

        On se niin hienoa kun joku on aina määrittelemässä mikä on normaalia ja tervettä. 20 v pojalle juuri kotiin muuttaminen saattaa olla just nyt paras vaihtoehto koska jokainen meistä on ihan oma yksilönsä. Aina voi silti kannustaa eteenpäin elämässä ja ohjata tekemään hyviä valintoja..

        Aiemmin olin melkein kirjoittamassa, ettei kenenkään vanhemmilla olisi sydäntä kieltää aikuisen lapsen kotiin muuttamista, kunnes muistin, että joukossa saattaa olla yhtä kylmiä äitejä (vanhempia) kuin sulla. Tosi traagista, mutta ihanaa jos teillä on edelleen hyvät välit.


    • näinhän se menee

      Joo pois pois vaan miehen lapset että uusikko mahtuu.

    • ---------

      Hyysätä? Millaista hyysäämistä ajattelet 20-vuotiaan pojan tarvitsevan? Enemmänhän siitä pitäisi olla apua, kun on kolmas aikuinen tekemässä kotitöitä ja osallistumassa talousmenoihin.

      • nuoret on laiskoja

        Nykyajan nuoret eivät tee kotona yhtään mitään. Valmiiseen pöytään tullaan syömään ja toisten sisustamalla jääkaapilla käydään. Tuon ikäinen joko opiskelee vielä tai on työtön. Avuksi kotiin hänestä ei kuitenkaan ole.


      • täysin sun oma vika
        nuoret on laiskoja kirjoitti:

        Nykyajan nuoret eivät tee kotona yhtään mitään. Valmiiseen pöytään tullaan syömään ja toisten sisustamalla jääkaapilla käydään. Tuon ikäinen joko opiskelee vielä tai on työtön. Avuksi kotiin hänestä ei kuitenkaan ole.

        No jos teillä on lapset ja nuoret laiskoja, EI SE TARKOITA ETTÄ MUILLA ON NIIN. Itseppähän olet lapsesi opettanut odottamaan valmista ja sotkemaan eikä tarvii siivota, äiti siivoo.

        Lapset ja nuoret tekevät kotona oman osuuden, mutta eivät ole äidin palvelijoita. Jos vähättlet sitä, et ole ansainnut lapsiasi.


      • nuoret on laiskoja
        täysin sun oma vika kirjoitti:

        No jos teillä on lapset ja nuoret laiskoja, EI SE TARKOITA ETTÄ MUILLA ON NIIN. Itseppähän olet lapsesi opettanut odottamaan valmista ja sotkemaan eikä tarvii siivota, äiti siivoo.

        Lapset ja nuoret tekevät kotona oman osuuden, mutta eivät ole äidin palvelijoita. Jos vähättlet sitä, et ole ansainnut lapsiasi.

        Mulla ei ole omia nuoria, lapseni on vielä ala-asteella. Mutta niin monessa paikkaa olen nähnyt patalaiskoja nuoria, että tiedän näin olevan. Omani kasvatan ottamaan osaa kotiaskareihin.


      • laiska kun saapas oo
        nuoret on laiskoja kirjoitti:

        Mulla ei ole omia nuoria, lapseni on vielä ala-asteella. Mutta niin monessa paikkaa olen nähnyt patalaiskoja nuoria, että tiedän näin olevan. Omani kasvatan ottamaan osaa kotiaskareihin.

        Sun patalaiskat lapset ei osaa kun syödä ja nukkua. Turha syyllistää muita, os itse et osaa siivoa ja tehdä kotitöitä, ei ne kersaskaan opi.


      • ?????
        laiska kun saapas oo kirjoitti:

        Sun patalaiskat lapset ei osaa kun syödä ja nukkua. Turha syyllistää muita, os itse et osaa siivoa ja tehdä kotitöitä, ei ne kersaskaan opi.

        Kenelle tämä vastaus on?


      • Lissu hei...
        laiska kun saapas oo kirjoitti:

        Sun patalaiskat lapset ei osaa kun syödä ja nukkua. Turha syyllistää muita, os itse et osaa siivoa ja tehdä kotitöitä, ei ne kersaskaan opi.

        Onpa lapsellinen ja retardi vastaus...


      • hus hus
        Lissu hei... kirjoitti:

        Onpa lapsellinen ja retardi vastaus...

        Kyllä pahimpia tällä palstalla huutelijat ovat näitä, jotka joka kirjoituksessa näkevät lissun. kannattaisi mennä purkamaan vainoharhojaan lenkkipolulle.


      • Hys siin vaan lissu
        hus hus kirjoitti:

        Kyllä pahimpia tällä palstalla huutelijat ovat näitä, jotka joka kirjoituksessa näkevät lissun. kannattaisi mennä purkamaan vainoharhojaan lenkkipolulle.

        Lissun kannattaisi jättää tämä palsta. Muilla täällä ei ole mitään hätää.


      • eräs vaan
        nuoret on laiskoja kirjoitti:

        Mulla ei ole omia nuoria, lapseni on vielä ala-asteella. Mutta niin monessa paikkaa olen nähnyt patalaiskoja nuoria, että tiedän näin olevan. Omani kasvatan ottamaan osaa kotiaskareihin.

        Kyllä se niin on, että valtaosa nykyajan nuorista ja lapsista on aivan patalaiskoja ja omahyväisiä helllanterttuja, jotka ovat tottuneet pomottamaan omia vanhempiaan ja muita aikuisia.

        Jos on toinen aikuinen lapsia muuttaa saman katon alle, niin ei se muuta enää mitään tapojaan. Todennäköisesti tämäkin 20 vuotias poika on joku uusavuton.. jos ei olisi, niin ei varmasti olisi muuttamassa isänsä luokse. Mistä on muuttaa?? Äidiltäänkö, joka ei jaksa enää siivota hänen jälkiään? Olen nähnyt liikaa näitä patalaiskoja nuoria, joten ei ole vaikea kuvitella millaista se elämä tulisi olemaan aikuisen laiskan nuoren "äitipuolena".


      • Anonyymi
        nuoret on laiskoja kirjoitti:

        Nykyajan nuoret eivät tee kotona yhtään mitään. Valmiiseen pöytään tullaan syömään ja toisten sisustamalla jääkaapilla käydään. Tuon ikäinen joko opiskelee vielä tai on työtön. Avuksi kotiin hänestä ei kuitenkaan ole.

        Kyllä tuonikäisen hyvin voi velvoittaa: tiskaamaan vuorollaan. Siivoamaan. Tekemään lumitöitä, kantamaan puita, jne.
        Kenties hän on mös näppärä korjaamaan autoja, tietokoneita...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuonikäisen hyvin voi velvoittaa: tiskaamaan vuorollaan. Siivoamaan. Tekemään lumitöitä, kantamaan puita, jne.
        Kenties hän on mös näppärä korjaamaan autoja, tietokoneita...

        Kone tiskaa, kerrostalossa ei tehdä lumitöitä, eikä ole takkaa,joten puita ei tarvita, nyky autoja ei voi enää korjata kotona, eikä kannata jotain vanhaa tietokonetta korjata,
        Aloitus melkeen 10 vuoden takaa jäbä jo 30 vuotias.


    • lellu...

      Et kertonut syytä sille miksi aikuinen poika muuttaisi teille. Missä hän on asunut tähän asiti. Miksi hän ei voi jatkaa asumista siellä ? Onko poika sotkenut asiansa vipeillä , päihteillä etc.. Jos näin on, siitä seuraa vaikeuksia.

      Ei vaikuta hyvältä jos 20 -vuotias, jonka pitäisi muuttaa omilleen, haluaa muuttaa isän kotiin.

      • hyi kauhea

        Kuka niin sanoo että 20 vuotiaan pitää muuttaa pois kotoonta sen tähden, että sinne muuttaa vieras nainen? Ei kaikilla 20 v ole työtä maksella vuokria, mutta kyllähän se uusikko ajaa kaikki miehen rakkaat pois miehen läheltä, jotta saa päteä ja elää miehen siivellä.


      • Sivusta seurannut
        hyi kauhea kirjoitti:

        Kuka niin sanoo että 20 vuotiaan pitää muuttaa pois kotoonta sen tähden, että sinne muuttaa vieras nainen? Ei kaikilla 20 v ole työtä maksella vuokria, mutta kyllähän se uusikko ajaa kaikki miehen rakkaat pois miehen läheltä, jotta saa päteä ja elää miehen siivellä.

        Siis luitko lainkaan avausta? Eihän siinä sanota, että 20-vuotias poika olisi edes asunnut isänsä kanssa.
        LUE:
        "Siis mieheni ehdotti että hänen 20.v. poikansa muuttaisi meille asumaan."

        Itse en ota aiheeseen kantaa, kun avaaja ei kerro, miksi aikuinen poika muuttaisi tässä vaiheessa isänsä luo asumaan. Tuossa iässähän yleensä muutetaan viimeistään jo oman katon alle. Mikäli ei sitten ole erityislapsesta kyse, jolloin ei voida puhua "aikuisesta", koska erityislapsi ei ehkä koskaan pysty itsenäistymään.


      • Onks suhteellista
        Sivusta seurannut kirjoitti:

        Siis luitko lainkaan avausta? Eihän siinä sanota, että 20-vuotias poika olisi edes asunnut isänsä kanssa.
        LUE:
        "Siis mieheni ehdotti että hänen 20.v. poikansa muuttaisi meille asumaan."

        Itse en ota aiheeseen kantaa, kun avaaja ei kerro, miksi aikuinen poika muuttaisi tässä vaiheessa isänsä luo asumaan. Tuossa iässähän yleensä muutetaan viimeistään jo oman katon alle. Mikäli ei sitten ole erityislapsesta kyse, jolloin ei voida puhua "aikuisesta", koska erityislapsi ei ehkä koskaan pysty itsenäistymään.

        Hmm, ettäkö ihan viimeistään 20-vuotiaana omilleen ;). Tervetuloa katselemaan asuntotilannetta tänne etelään, missä on kaikki opiskelu- ja työpaikat. Täällä pitää olla heti laittaa 5000 euroa, jos lapsi haluaa omilleen muuttaa. Mistä se summa otetaan, jos ei vanhemmat ole ökyrikkaita? Jos nuori säästää itse päästäkseen omilleen, siihen menee monta vuotta kun ei työpaikkoja ole (ja samalla on työvoimapula jossain, ilmeisesti vanhusten ja raatojen hoidossa, eikä sinne voi yhtäkkiä sukeltaa esim. insinööri ilman vanhushoidon koulutusta).


      • Sivusta seurannut
        Onks suhteellista kirjoitti:

        Hmm, ettäkö ihan viimeistään 20-vuotiaana omilleen ;). Tervetuloa katselemaan asuntotilannetta tänne etelään, missä on kaikki opiskelu- ja työpaikat. Täällä pitää olla heti laittaa 5000 euroa, jos lapsi haluaa omilleen muuttaa. Mistä se summa otetaan, jos ei vanhemmat ole ökyrikkaita? Jos nuori säästää itse päästäkseen omilleen, siihen menee monta vuotta kun ei työpaikkoja ole (ja samalla on työvoimapula jossain, ilmeisesti vanhusten ja raatojen hoidossa, eikä sinne voi yhtäkkiä sukeltaa esim. insinööri ilman vanhushoidon koulutusta).

        Kyllä on suhteellista. Olisiko sinulla kirjoituksestasi päätellen lievä asennevika?

        Asun etelässä, eikä minulle 5000 euroa ole raha eikä mikään. Emme ole ökyrikkaita, mutta olemme molemmat vanhemmat olleet työssä jo n. 30 vuotta. Olen jo kaksi lasta avustanut 19-20-vuotiaina itsenäiseen asumiseen ja kyllä se tulee onnistumaan myös nuoremman lapseni kohdalla. Olen myös heti lasten synnyttyä säästänyt heille kunnon pesämunan, jotta ei tarvitse ihan PA:na lähteä maailmalle opiskelemaan.

        Lapseni on työelämässä/opiskelevat ja tekivät/tekevät töitä loma-aikoina ja työnantajat ovat erittäin halukkaasti heille tarjonneet työtä uudelleen, koska he ovat hoitaneet heille annetut työtehtävät hyvin. Aamen. :D


      • S A intti
        hyi kauhea kirjoitti:

        Kuka niin sanoo että 20 vuotiaan pitää muuttaa pois kotoonta sen tähden, että sinne muuttaa vieras nainen? Ei kaikilla 20 v ole työtä maksella vuokria, mutta kyllähän se uusikko ajaa kaikki miehen rakkaat pois miehen läheltä, jotta saa päteä ja elää miehen siivellä.

        20 vuotiaan miehen pitäs olla armejassa....pois kotootansa.


      • tytuytyt
        Onks suhteellista kirjoitti:

        Hmm, ettäkö ihan viimeistään 20-vuotiaana omilleen ;). Tervetuloa katselemaan asuntotilannetta tänne etelään, missä on kaikki opiskelu- ja työpaikat. Täällä pitää olla heti laittaa 5000 euroa, jos lapsi haluaa omilleen muuttaa. Mistä se summa otetaan, jos ei vanhemmat ole ökyrikkaita? Jos nuori säästää itse päästäkseen omilleen, siihen menee monta vuotta kun ei työpaikkoja ole (ja samalla on työvoimapula jossain, ilmeisesti vanhusten ja raatojen hoidossa, eikä sinne voi yhtäkkiä sukeltaa esim. insinööri ilman vanhushoidon koulutusta).

        Ööö... Aika harvaan yksiöön tai soluasuntoon tarvitaan 5000e vuokratakuu... Mistä moisen summan revit?

        Huonekaluja ym saa kyllä kierrätyskeskuksista, sukulaisilta ja aika halvalla vaikka Ikeasta. Raha ei ole se todellinen syy, miksi nuoret eivät muuta omilleen. Kyse on vaan siitä, kun ei viitsitä alentua asumaan vähemmän täydellisessä kämpässä.;) Pullamössöjä.

        Ja toisekseen vaikka siihen tarvittais 5000e, niin eiköhän suurimmalla osalla nuoria ja heidän vanhempiaan sellainen summa löytyisi. Jos ei muuten, niin luottokortilta.(Vaikka se ei paras ratkaisi olekaan.) Joka tapauksessa tarvittavan summan saisi nuori kasaan kolmessa kuukaudessa, joten mitään pysyvää majailua ei tarvitse vanhempien nurkissa harrastaa.


    • 1099

      Et hyysää sitä, ei siinä sen kummempaa.

    • koditon1

      Poika on varmaan saanut lähtöpassit äitinsä luota ja isä on sitten se toinen vaihtoehto, jos ei rahaa ole. Sen pitäis löytää joku nainen, jonka luo muuttaisi sitten ilman takuuvuokria, kalusteiden ostoa jne.

    • kauheita ihmisiä

      Aika jännä että uusikko vaatii moista ja haukkuu.

      Yleensä omat vanhemmat pitävät lapsiaan luonaan mahdollisimman kauan, itseläni oli vaikeuksia sopeutua tilanteeseen että lapset ähtee pois omilleen. On säälitävää että eroisä on löytänyt vierelleen naisen, joka haluaa pois hänen lapsensa ja luotaan eikä hyväksy että miehellä on lapsi. Yrittää kaikin keinoin erottaa isää lapsestaan,pois vaan mielestä ... mitä tänne tuut.

      Tästähän ne yleensä lähtee riidat, kun uusiikko haluaa eläämiehen siivellä ja häivyttää miehen omat lapset pois vanhempien luota.

      Kuinka moni vanehmpi olisi itse valmis hylkäämään omat lapset, ei varmaan moni, mutta uusiot ne eivät halua että vanhemmat olisi missään tekemisissä omien lastensa kanssa. Miksi? Suuri uhka ilmeisesti.

      Kuka vielä sanoo, ettei uusikolla ole sormensa pelissä eroperheen ihmissuhteissa ja miksi lapset hylkää vanempans? Huonolla kohtelulla joita uusikot harrastaa.

      • hae nyt jo......

        Lakkaa nyt lissu paasaamasta, hae nyt sitä viinaa pääsiäiseksi, kun tulee pitkät pyhät, ettei lopu kesken ,tuo alko on kiinni 4 päivää.


      • Lissun idari

        Lähtötilanne on se että poika on VASTA MUUTTAMASSA isänsä ja tämän puolison kotiin. Eli on sitten kait äiti hänet heittänyt pihalle. Etkö sinä vajukki ymmärrä mitä kirjoitetaan, vaan suollat tuota omaa sontaasi ihan ilman tolkkua?
        Moni vanhempi "hylkää" omat lapset, jos kerran itsenäistyminen on sinusta hylkäämistä. Minä ainakin toivon että, omani ovat aikuisina itsenäisiä, eikä mitään vajukkeja peräkammarin asukkeja.


    • elämänhallinta

      Sanoisin tähän asiaan kaikille jotka arvostelevat aloittajan tunteita yms;- nämä asiat eivät yleensä ole aina mustavalkoisia. Kokemusta melkein vastaavasta tilanteesta on. Pitää muistaa ottaa kaikki mahdolliset asiat huomioon ennen arvostelua, esim. onko poika töissä, missä asunut tähän asti, missä äiti, onko elämäntilanne muuten ok, onko tilaa *ottaa vastaan* vai majoittuisko olohuoneen nurkkaan, osallistuisiko mahdollisesti (jos työssä käyvä) kuluihin, siivoaisiko omat jälkensä, pesisikö oman pyykkinsä, laittaisiko ruokansa ym,ym,ym,
      Ei välttämättä ole kysymys ollenkaan siitä, että keskustelun aloittaja olisi tunteeton ja ilkeä tms. Epäilen jopa että pahimmat arvostelijat ovat juuri tälläisten poikien tai tyttöjen äitejä joiden exän luokse lapsi muuttaisi.
      Kannattaa keskustella asiasta pojan isän ja pojan kanssa, ja ottaa em.asiat ainakin esille. Tsemppiä!

    • paljon nähnyt

      Oma oikea äiti ei edes pohdi tuollaista ,eikä kyseen alaista kotiin ottamista..Uusikolla ei voi olla tunteita toisen lasta kohtaan .Se on päivän selvää ja se on niin paljon nähtävissä AINA .Oma äiti ottaa vastaan ja sitten suunnittelee ,,neuvoo , opastaa ja pohtivat yhdessä mikä olisi pojalle parasta.Se äidin rakkaus kaiken voittaa.Kun ei olis eroja ,eikä uusperheitä niin ei olis näitäkään ongelmia.,niiden kautta on lasten elämä monta kertaa rikki mennyt.eikä riitä enää sosiaalipuolen ihmisiä niitä korjaamaan..Jokaiselle joka avoimin silmin kulkee ,on kaikki nähtävissä.Ikävää lasten kannalta.

      • yyyttyy

        Häh, minä olen kyllä oikea äiti, enkä kovin helposti ottaisi 20-vuotiastani kotiin takaisin asumaan. Toki hetkeksi vaikka jossain elämänmurroksessa, mutta auttaisin hänet takaisin jaloilleen -ja takaisin maailmaan. Siis joku kuukausi on ihan ok, vuosi ei todellakaan...


    • pois pois pian

      Meillä minä sanoin miehelle, että meillä kun sun lapsilta loppuu lapsilisät ym etuudet, niin omille vaan. Meillä ei hyysätä enää ilmatteeks ketään miehen pojat saa lähtä 17 v-18 v viimeistään omilleen ja tianaamaan omat rahansa, mies on samaa mieltä, ainakin kohta...! Tuon ikäinen ei kuulu enää elätettävksi, nyky tuet on niin mittavat ja kattavat, että kyllä ne pärjää. Minun lapset sitä vastoin tyttöjä kun ovat, auvat täällä kunnes haluavat muuttaa, ei tyttöjä pois voi potkia, mutta laiskat pojat on eri asia. Ja ovat tottuneet täällä asumiseen, toista on nuo tulevat-menevät tenavat.
      Nytkin maksetaan suuri osa poikien kuluja, kun äitistä ei oo siihen.

      • mek

        Kyllä asia on niin että sitten vasta klapset omilleen kun omat siivet kantaa ja opiskelut on tehty ja ammattiin valmistuttu ja vakityöpaikat hommattu mikä on tällähetkellä aika vaikea nuorille. Tyttäreni 18v pääsi onneksi kesätöihin ja ei tartte kuin maksaa oma kännykkälasku ja kun auto käyttää niin bensaa saa ostaa kun palkka alkaa juoksemaan ja säästää rahaa opskeluun niin hyvä tulee.


      • kop.
        mek kirjoitti:

        Kyllä asia on niin että sitten vasta klapset omilleen kun omat siivet kantaa ja opiskelut on tehty ja ammattiin valmistuttu ja vakityöpaikat hommattu mikä on tällähetkellä aika vaikea nuorille. Tyttäreni 18v pääsi onneksi kesätöihin ja ei tartte kuin maksaa oma kännykkälasku ja kun auto käyttää niin bensaa saa ostaa kun palkka alkaa juoksemaan ja säästää rahaa opskeluun niin hyvä tulee.

        Sää taidat olla joku lissun sukulainen, nuo kirjoitusvirheet samanlaisia.


      • Mikä ero

        Mikä ero on tytöillä ja pojilla? Väittäisin että useammin ne tytöt 17-kesäisinä pärjäisi itsekseen...


    • koti ei ole hotelli

      Kyllä 14 vuotiaana jo pitää muuttaa pois, ei uusi äiti ala kenenkäänl apsia kasvattamaan. On se kumma ettei sitä tajuta. Kakarat ne vaatii ja vaatii, muta mitään ei tehdä. Jos mies on tyhmä, ettei usko mitä uusikko sanoo, sietää mennä myös. Kyllä uusikko tietää.

    • ?......

      Miksiköhän miehet on niin tyhmiä ,että lapset vaihtaa sinun kaltaiseesi. Ja miksi sinunkin pitää pakkautua miehelle jolla on jo lapsia, vai etkö sinkkuja saakkaan ,ne näyttää olevankin viisaampia.

      • trollia pukkaa

        Ja sinä olet NIIN tyhmä, että otit tuon kirjoituksen todesta.


    • nauran kippurassa

      HIH tää on hyvä provo. Hyysäämään!!! Lapseton nainen ei teidä että 20 v on aikuinen, ei hänelle vaippoja tarvi vaihtaa.

      • Lissu on tyhmä

        Että sinä olet yksinkertainen ihmispolo....


      • tuttipullon ostoon

        Joo, ei vaippoja, mutta ei tartte kyllä muutenkaan hyysätä. Ja tiedän jotain 3 aikuisen äitinä......

        Aikuinen 20v mies, häpeäisi edes ehdottaa muuttavansa toisten kotiin.!!!!!

        Äippä vissiin potkassut ulos kun ei ole jaksanut hyyssätä....; = )


      • Toisten kotiin vaan
        tuttipullon ostoon kirjoitti:

        Joo, ei vaippoja, mutta ei tartte kyllä muutenkaan hyysätä. Ja tiedän jotain 3 aikuisen äitinä......

        Aikuinen 20v mies, häpeäisi edes ehdottaa muuttavansa toisten kotiin.!!!!!

        Äippä vissiin potkassut ulos kun ei ole jaksanut hyyssätä....; = )

        Tässäkin tulee esiin se äidin rakkaus. Itse ei halua elättää ja hyysätä aikuista lastaan, niin poika ulos kodista. Kyllä on sydämetön äiti.


      • hullu lissu siellä

        Hullulla on halvat huvit ja ilot.....


    • Hirveitä naisia

      Luulen että mies ja tämä poika häpee sitä, että moinen nainen asustaa heidän kodissaan.

      • Hirveä äiti

        Niin, varmasti poika häpee äitiään joka pihalle heitti. Olen täysin samaa mieltä.


    • äitpuoli väsynyt

      Meillä miehen 45 vuotais poika on muuttamassa meille, kumma että pitää hyysätä ja laittaa ruokaa ja siivota pojan jäljet, en mitenkään jaksaisi. Tuntuu että olen piika enkä pojan äitipuoli ja miehen vaimo. Eilenkin jouduin pesemään pojan paidan, kun sotki mustikkakeitolla rinnukset. Miten saisin kuriin hänet, jotta alkasi thdä jotain eikä makoilisi hisisukat jalassa sohvalla piereskelemässä?

      • heko,heko

        Kuules lissu ei sulla ole edes vanhaa miestä, saatikka keski-ikäistä poikapuolta.


      • Sankariviitta lissul
        heko,heko kirjoitti:

        Kuules lissu ei sulla ole edes vanhaa miestä, saatikka keski-ikäistä poikapuolta.

        Lissu on oikeessa monessa suhteessa. Olet vain katkera hänelle.


      • Ja lehmät lentää
        Sankariviitta lissul kirjoitti:

        Lissu on oikeessa monessa suhteessa. Olet vain katkera hänelle.

        Eipä ole tullut vielä sellaista asiaa vastaan.


      • oho,
        Sankariviitta lissul kirjoitti:

        Lissu on oikeessa monessa suhteessa. Olet vain katkera hänelle.

        Ai, olen katkera umpihullulle alkoholisoituneelle vanhalle ämmälle, jo vitsin murjasit lissu..


    • Äkänen akka

      Onneks sulla ei oo kakaroita, ei tule kolmekymppisinä kinuamaan että pääsis muuttaa äidinhelmoihin ja pyytämään kaljarahaa.

      Sun ei tarvi puuttua siihen mitä mies tekee,hoida omat hommat taimuuta pois, se olisi tosi hyvä juttu. Hyvät vanhemmat ei aja lapsiaan pois ikinä luotaan, oli ne sitten minkä ikäisiä tahansa, mutta uusikoille se on elämätyö erottaa lapset vanhemmistaan.

      • LIiiiissssuuuu

        Tämä poikahan ei ole asunut edes isänsä luona, joten häntä ei voi sieltä pois ajaa. Miksiköhän ei halua mennä pyhä-lehmä-hyvä-äitinsä luokse asumaan? Ai niin, se äiti ei huoli.


      • lissu on juoppo

        Lakkaa nyt hullu ulvomasta, kun et osaa lukea etkä myöskään kirjoittaa...mutta kalja on aina mielessä.


      • luulen mä
        LIiiiissssuuuu kirjoitti:

        Tämä poikahan ei ole asunut edes isänsä luona, joten häntä ei voi sieltä pois ajaa. Miksiköhän ei halua mennä pyhä-lehmä-hyvä-äitinsä luokse asumaan? Ai niin, se äiti ei huoli.

        Missäköhän kohtaa aloituksessa sanottiin että pojan äiti on ajanut pojan pois kotoaan? minä en ainakaan huomannut vaikka luin aloituksen pariinkin kertaan.

        Jospa pojan äiti on vaikka kuollut? tai joutunut muuttamaan oman työnsä vuoksi aivan toiselle paikkakunnalle ja poika ei halua jättää tuttuja kavereitaan, kenties tyttöystäväänsä, harrastuksiaan jne. ja siksi haluaa muuttaa tilapäisesti isälleen.

        Pianhan tuo jo menee armeijaan ja opiskelemaan? tuskin tuo poika vuosien majoitusta tarvitsee mutta itsekäs uusikko ei halua joustaa yhtään miehen omaisten eteen.


      • Teille vai meille va
        luulen mä kirjoitti:

        Missäköhän kohtaa aloituksessa sanottiin että pojan äiti on ajanut pojan pois kotoaan? minä en ainakaan huomannut vaikka luin aloituksen pariinkin kertaan.

        Jospa pojan äiti on vaikka kuollut? tai joutunut muuttamaan oman työnsä vuoksi aivan toiselle paikkakunnalle ja poika ei halua jättää tuttuja kavereitaan, kenties tyttöystäväänsä, harrastuksiaan jne. ja siksi haluaa muuttaa tilapäisesti isälleen.

        Pianhan tuo jo menee armeijaan ja opiskelemaan? tuskin tuo poika vuosien majoitusta tarvitsee mutta itsekäs uusikko ei halua joustaa yhtään miehen omaisten eteen.

        Eikä edellinen sanonut äidin häntä ajaneen kotoa, vaan ettei äiti huoli sinne. Edellinen olikin vastaus näihin lissun "uusikko haliaa erottaa lapsen isästään" jaarituksiin.


    • viisitoista1

      Mikä AA-kokous täällä on ollut???

    • Omaan kämppään

      Teette pojalle karhunpalveluksen, jollette kannusta (ja tarvittaessa taloudellisestikin auta) häntä itsenäiseen asumiseen.

    • Oppiipahan jätkä

      Jos iso jätkä muuttaa isänsä ja uusikon nurkkiin, niin kyllä sais maksaa vuokraa ja ruuasta, jonka varmasti saa valmiina nokkansa eteen. Tuskin osallistuu sen valmistamiseen saatikka keittön siivoamiseen.
      Siinähän jätkän on hyvä opetella elämisen vastuuta, eikä vaan ajatella, että elämä on helppoa ja että minkään eteen ei tarttis ponnistella.
      Myös sais osallistua ihan kaikkiin kotihommiin tasapuolisesti, sillä ei hän missään hotelissa asu.
      Ei ole uusikon asia passata jotain aikuista jätkää! Asukoot mun puolesta heidän luonaan, mutta sais osallistua kaikkii kotihommiin myös rahallisesti!

    • karva4

      Viestiketjun aloittajalta viesti...
      Onpas tämä keskustelu saanut paljon kommentteja laidasta laitaan.
      Pari tarkennusta : Eli asunto on minun ei mieheni eli en todellakaan ole siivestäjä ja en koe että miehenikään siivestää minun siivelläni vaikka talossani asuukin. Poika olisi muuttamassa meille koska pojan äiti ei halua enää aikuista poikaansa omiin nurkkiinsa ja haluaisi hänet pois...

      • Meneppä hoitoa hakem

        no onhan se, kun aihe on todella älytön ja typerä. Erittäin kypsymättömän ihmismielen kehittämä provo. Apua miehenlapsi muuttaa meille!!!! Voiko typerämpää olla ja itsekkäämpää. Vai mieleltään sairas ihminen keksii moista ja edes kirjoittaa moista roskaa.

        Jos miestä todella rakastaa, eikä hänen omaisuutta ja rahaa, on valmis hyväksymään myös miehen lapset ja tukemaan lasten ja isän yhteistä olemista, eikä kauhistelemaan, eikä se ole iästä kiinni.

        Mutta tuo sun juttu tapahtuukin miehen selän takana, ei muuten mies sietäisi sinua kodissaan.


      • rajassa kaikella
        Meneppä hoitoa hakem kirjoitti:

        no onhan se, kun aihe on todella älytön ja typerä. Erittäin kypsymättömän ihmismielen kehittämä provo. Apua miehenlapsi muuttaa meille!!!! Voiko typerämpää olla ja itsekkäämpää. Vai mieleltään sairas ihminen keksii moista ja edes kirjoittaa moista roskaa.

        Jos miestä todella rakastaa, eikä hänen omaisuutta ja rahaa, on valmis hyväksymään myös miehen lapset ja tukemaan lasten ja isän yhteistä olemista, eikä kauhistelemaan, eikä se ole iästä kiinni.

        Mutta tuo sun juttu tapahtuukin miehen selän takana, ei muuten mies sietäisi sinua kodissaan.

        Sun se pitäs sinne hoitoon mennä ja pikalähetyksenä! Miten sä yleensä osaat edes kirjoittaa kun et tekstin sisältöä tajua prk! Aloittaja omistaa asunnon ei ukko! Mutta kun teillä ex akoilla on sellainen tapa, et jos uusikko omistaan jotain tai talon tai asunnon, niin te katsotte sen kuuluvan teidän ja kakaroiden omaisuudeksi!

        Jos tuon ikäinen jätkä muutta asuntoon siksi et äiti heittää jätkän pihalle, niin uusikon on velvollisuus tehdä selväksi mitkä on pelinsäännöt HÄNEN OMISTAMASSAAN ASUNNOSSA!!! Eli jätkä saa luvan maksaa käyvän vuokran sähköistä, vesistä, netistä, ruuasta ja pyykinpesusta! Jos tämä ei tälle jätkälle käy, niin uusikko ilmoittaa, ettei hänelle käy jätkän muutaminen HÄNEN OMISTAMAAN ASUNTOONKAAN.


      • Asut vaan siivellä
        rajassa kaikella kirjoitti:

        Sun se pitäs sinne hoitoon mennä ja pikalähetyksenä! Miten sä yleensä osaat edes kirjoittaa kun et tekstin sisältöä tajua prk! Aloittaja omistaa asunnon ei ukko! Mutta kun teillä ex akoilla on sellainen tapa, et jos uusikko omistaan jotain tai talon tai asunnon, niin te katsotte sen kuuluvan teidän ja kakaroiden omaisuudeksi!

        Jos tuon ikäinen jätkä muutta asuntoon siksi et äiti heittää jätkän pihalle, niin uusikon on velvollisuus tehdä selväksi mitkä on pelinsäännöt HÄNEN OMISTAMASSAAN ASUNNOSSA!!! Eli jätkä saa luvan maksaa käyvän vuokran sähköistä, vesistä, netistä, ruuasta ja pyykinpesusta! Jos tämä ei tälle jätkälle käy, niin uusikko ilmoittaa, ettei hänelle käy jätkän muutaminen HÄNEN OMISTAMAAN ASUNTOONKAAN.

        Kuka vanhempi heittää lapsensa tai jättääpihalle oli hän minkä ikäinen tahansa, jos apua tarvii??? Hei halooooooooooo.. vaink atkerat ihmiset toimivat noin ja varsinkin jos lapsi sattuu olemaan mihen, eihän sitä voi hyväksyä, kun pelko on suuri. Mutta jos kyseessä olisi sun oma, joka on vaikka menettänyt työnsä ja ei ole asuntoa ym, niin jättäisitkö hänet lumihankeen vaikka olisi 30 vuotais??? Et varmaan, mutta sehän onkin sun lapsi, miehen lapset on mitä on...

        Täytyy olla sairas mieli, joka oman lapsen jättää pulaan, oli ikä mikä tahansa, kuule kyllä sitä 50 silläkin on joksus vaikeaa, ei se nuoruuteen rajoitu.


      • lissu on juoppo
        Asut vaan siivellä kirjoitti:

        Kuka vanhempi heittää lapsensa tai jättääpihalle oli hän minkä ikäinen tahansa, jos apua tarvii??? Hei halooooooooooo.. vaink atkerat ihmiset toimivat noin ja varsinkin jos lapsi sattuu olemaan mihen, eihän sitä voi hyväksyä, kun pelko on suuri. Mutta jos kyseessä olisi sun oma, joka on vaikka menettänyt työnsä ja ei ole asuntoa ym, niin jättäisitkö hänet lumihankeen vaikka olisi 30 vuotais??? Et varmaan, mutta sehän onkin sun lapsi, miehen lapset on mitä on...

        Täytyy olla sairas mieli, joka oman lapsen jättää pulaan, oli ikä mikä tahansa, kuule kyllä sitä 50 silläkin on joksus vaikeaa, ei se nuoruuteen rajoitu.

        Lakkaa lissu vaahtoamasta, sulla on selvästi ymmärryksessä vikaa, etkä osaa lukea ja kirjoittaa.


      • ammattina lissutteli
        lissu on juoppo kirjoitti:

        Lakkaa lissu vaahtoamasta, sulla on selvästi ymmärryksessä vikaa, etkä osaa lukea ja kirjoittaa.

        Ärsyttävä tää lissuttelija, heti kun ei olemielen mukasia juttuja niin kaikki täällä on lissuja... voi että sulla on elämä hankalaa. Hos töissäki, mikäli oot, lissuttelet kaikki kuka ei tee niinkuin sinä.. niin on heillä rankkaa sun kanssa. Mutta et varmaan oo töissä kun lissutttelet täällä aamusta ilaan. Aina kun täällä käy, olet sie lissuttelemassa paikalla...


      • äidin mielipide

        Toisaalta mä ymmärrän sun kantasi. Mutta vaikka se on välillä ikävää elää kolmen aikuisen saman katon alla, niin ottakaa hänet teille siihen saakka, että saa itselleen oman asunnon. Ihan senkin takia, ettei hän koe, että kaikki hänet hylkää. Vaikka 20 v on jo aikuinen, niin itsenäisiä ei monet tuossa iässä vielä ole. Heitä pitää vähän potkia pyllylle ja varovasti vihjata, että mitäs jos tekisit niin.

        Mun 20 tytär muutti vuoden vaihteessa pois kotoa. Vuoden verran hän siitä puhui ja sitten pani toimeksi. Vaikka joskus ärsytti, kun tuntui ettei ole mitään yksityisyyttä kenelläkään, niin ei tullut mieleenkään laittaa häntä kadulle.

        Pystyisikö isä auttamaan häntä oman asunnon saamisessa? Sosiaalitoimistosta kyllä saa apua takuuvuokriin, kun on aikuisesta ihmisestä kyse.


      • Halosta päähän
        Meneppä hoitoa hakem kirjoitti:

        no onhan se, kun aihe on todella älytön ja typerä. Erittäin kypsymättömän ihmismielen kehittämä provo. Apua miehenlapsi muuttaa meille!!!! Voiko typerämpää olla ja itsekkäämpää. Vai mieleltään sairas ihminen keksii moista ja edes kirjoittaa moista roskaa.

        Jos miestä todella rakastaa, eikä hänen omaisuutta ja rahaa, on valmis hyväksymään myös miehen lapset ja tukemaan lasten ja isän yhteistä olemista, eikä kauhistelemaan, eikä se ole iästä kiinni.

        Mutta tuo sun juttu tapahtuukin miehen selän takana, ei muuten mies sietäisi sinua kodissaan.

        On kaksi eri asiaa hyväksyä miehen lapset, kuin hyväksyä 2-kymppinen aikuinen mies omaan kotiinsa, oli kumman tahansa lapsi. Tuon ikäinen poika voi asua jo omillaan, ellei satu olemaan jouku vajukki. Siinäkin tapauksessa voidaan hakea vaikka kaupungin tukiasuntoa, jossa tuetaan omatoimisuutta.

        Miten voi tuollaisen asian tehdä muka miehen selän takana? Jos ei halua omaan kotiinsa aikuista miestä, niin kyllähän se oma mies sen tulee huomaamaan? Joten selitätkö kuinka ap toimii miehen selän takana?

        Oletko koskaan miettinyt miksi olet niin vihamielinen ja agressiivinen jokaiseen asiaan? Onko sinun oma elämäsi kunnossa, vai mistä johtuu negatiivinen elämän asenteesi?


      • Lissu hoi!
        Asut vaan siivellä kirjoitti:

        Kuka vanhempi heittää lapsensa tai jättääpihalle oli hän minkä ikäinen tahansa, jos apua tarvii??? Hei halooooooooooo.. vaink atkerat ihmiset toimivat noin ja varsinkin jos lapsi sattuu olemaan mihen, eihän sitä voi hyväksyä, kun pelko on suuri. Mutta jos kyseessä olisi sun oma, joka on vaikka menettänyt työnsä ja ei ole asuntoa ym, niin jättäisitkö hänet lumihankeen vaikka olisi 30 vuotais??? Et varmaan, mutta sehän onkin sun lapsi, miehen lapset on mitä on...

        Täytyy olla sairas mieli, joka oman lapsen jättää pulaan, oli ikä mikä tahansa, kuule kyllä sitä 50 silläkin on joksus vaikeaa, ei se nuoruuteen rajoitu.

        No tässä tapauksessa ainakin lapsen äiti on niin valmis tekemään.
        Eli äiti on katkera jostakin lapselleen. Jos kolmekymppinen menettää työnsä ja asuntonsa, niin sossu hommaa tilalle uutta ja maksaa rahaa. Ei tarvitse aikuisen mennä kotiinsa enään.
        Ilmeisesti pojan äidillä on sairas mieli, kun heittää lapsosensa pihalle.


      • Lissu: hos hos!
        ammattina lissutteli kirjoitti:

        Ärsyttävä tää lissuttelija, heti kun ei olemielen mukasia juttuja niin kaikki täällä on lissuja... voi että sulla on elämä hankalaa. Hos töissäki, mikäli oot, lissuttelet kaikki kuka ei tee niinkuin sinä.. niin on heillä rankkaa sun kanssa. Mutta et varmaan oo töissä kun lissutttelet täällä aamusta ilaan. Aina kun täällä käy, olet sie lissuttelemassa paikalla...

        olemielen
        mukasia
        Hos
        niinkuin
        ilaan.

        Jos yrität itseäsi puolustaa, niin tee se eds kunnolla!!!
        Hiivatin pelle!


      • onnea

        Aloittajan viesti selvensi paljon tilannetta. En ottaisi poikaa oman katon alle, vaan auttaisin löytämään oman asunnon, voi varmaan asua äitinsä luona sen aikaa. Tiesin= arvasinkin että poika on saamassa lemput OMALTA ÄIDILTÄÄN, joka ei enää viitti katella aikuisen lojumista nurkissaan. Viestien perusteella suurin osa vastaajista on näitä kullanmurujen äitejä, jotka kovasti yrittivät mustamaalata uusikkoa. Taas kerran ovat todistaneet pöljyytensä ja katkeruutensa ex-miehensä uuteen onneen. Joten onnea jatkossa ilman kolmansia, neljänsiä..jne pyöriä:)


    • äitikans

      Jos tarvitsee apua niin pitäähään sitä auttaa.Puhut miehesi kanssa ,että muutama kuukausi maksimissaan asuu teillä,sillä aikaa hoidetaan opiskelupaikka, työpaikka ja asunnohaku.Mitään tekemättä ei voi vaan toisten nurkissa loisia eli tekee kotihommia yms kunnes duunia löytyy ja jos on töitä niin maksaa hiukan vuokraa.

    • kova kovaa vastaan v

      Sano miehelle, että hänen lapsillaan ei ole mitääna siaa muuttaa teille. Ainoa oikeus on sun lapsilla jotka eivät pärjää yksin maailmalla ja tarvivat äitiä oli ikä sitten mikä tahansa. Mutta miehen lapset ei kuulu yhteiseen kotiin..;) Heillä on äiti jonka pitää maksaa lasten kulut, ei isän. Jos mies ei unohda lapsiaan, voit heittää hänet pihalle,.

    • KSuomessa

      Meille muutti sekä vaimoni hieman yli kaksikymppinen poika että samanikäinen tyttö. Poika sivarinsa jälkeen ja nuori nainen nyt kokoaikaisesti, kun kundikaverin kanssa meni poikki. Vastustin ja vastustan tilannetta edelleen, mutta äitinsä kun haluaa, niin olkoon sitten niin, omassa talossaan, siellä nuokin ovat olleet kirjoilla koko ajan.

      Molemmat ovat aikaansaamattomia ja aloitekyvyttömiä. Äitinsä on omalla tavallaan, ei niinkään rahaa antamalla, hemmotellut molemmat pilalle. Tekemisen kulttuuria ei ole. Kummallakaan ei ole opiskelupaikkaa, eikä sellaista kovasti haetakaan. Haluja kuulemma on opiskella. Mutta mitä. Lukiot kuitenkin käyty. Tilapäistöitä on molemmilla, mutta eivät maksa kotiin senttiäkään. Likalla on ammattikin jo, mutta ei halua tehdä oman alansa töitä. haluaisi myös kuulemma opiskella jotain, mutta sama juttu, ei oikein tiedä mitä.

      Kerron kaikille, jotka tätä eivät ole kokeneet, mitä vaatii, että tällaista kestää edes viikkoa kauemmin. Ensinnäkin pitää laatia säännöt. Täällä on laadittu mm. kotitöiden osalta. Tulos, niitä tehdään pyydettäessä. Kotiintuloajat ovat myös. Ne toimivat jotenkin. Kaverien tuonti yökylään on kielletty. Toimii toistaiseksi.

      Kundilla on taustalla myös huumehistoriaa. Käytöstä puhuttu, molemmat kun nistejä tunnemme, itse emme ole, se on pääasiassa pilveä, mutta myös esimerkiksi amfetamiinia satunnaisesti. Kundin ajatusmaailma on kyllä opiskelu- ja työmyönteinen, mutta aikaansaavuus eri tasoa. Anarkismia ja maailmanparantamista sekä muita hörhö- ja pummiaatteita riittää kyllä.

      Toimii käytännössä suurella kärsivällisyydellä, mutta sillä on rajansa. Sanomisia on tullut ylimielisestä saarnaamisesta, kun tahtovat kertoa, miten tulee elää, mikä on totta ja miten aikuisena tulee olla, äitinsä hyväksikäytöstä, laiskottelusta, vastuun puutteesta, kaman vedosta, puoliksi huonosta kaveriseurasta sekä heikosta elämän realiteettien tajusta. Tyttö mm. kertoi eräänä päivänä, että työnteko on vain länsimainen muotti, hän haluaa kokea kaikenlaista ja pitää hauskaa.

      Olen puhunut suuni puhtaaksi. Kertonut mm., että lopetan työnteon, samoin äitinsä, joka heitä elättää. Sen jälkeen he saavat elättää meidät ja me kehitämme itseämme, pidämme hauskaa jne. Vetää hetken hiljaiseksi, mutta sitten alkaa kiemurtelu.

      Tiesin tämän kaiken jo, kun asiasta alettiin taannoin puhua. Riitaa tuli vaimoni kanssa usein. Sanoin, että hän ei ottaisi noita aikuisia tänne, jos olisivat jonkun muun lapsia. Myönsi tämän. Tähän pätee myös se, että etenkään useimmat naiset eivät tosiasiassa ole valmiita ottamaan kattonsa alle toisen lapsia. Naapurinkin lapset ovat lähinnä vain jonkun pentuja.

      Tilanne on pääasiassa rauhallinen ja arki sujuu kärsivällisyydellä. Tälle ei vaan oikein loppua näy, ainakaan vuoteen. Stressaa kyllä kovasti. Voi olla, että en jaksa kauaa, vaan se joka muuttaa ensimmäiseksi täältä pois olen minä. Sääli, sillä meillä on ollut täällä kotimme.

      • kamalaa.

        Tuon ikäisethän saa yhteiskunnalta kaikki, asunnot, työttömyysturvan, asumistuet sossutuet ym, ei niiden tarvi kotiin tulla täyshoitoon.
        Aikuisia ihmisiä luulis haluavan itsenäistyä ja olla omillaan ei ne ole enään mitään alaikäisiä pikkupenskoja.
        Äitinsä tekee karhunpalveluksen aikuisille lapsilleen.
        Minun sairas äitini passaa 40v juoppoa veljeäni, veli saa työttömyyskorvauksen jonka juo ja äiti syöttää ja antaa asunnon ostaa vaatteet ja veli ei edes tee mitään kotitöitä.
        Minä en tykkää veljeni touhusta yhtään kehtaakin.


      • KSuomessa
        kamalaa. kirjoitti:

        Tuon ikäisethän saa yhteiskunnalta kaikki, asunnot, työttömyysturvan, asumistuet sossutuet ym, ei niiden tarvi kotiin tulla täyshoitoon.
        Aikuisia ihmisiä luulis haluavan itsenäistyä ja olla omillaan ei ne ole enään mitään alaikäisiä pikkupenskoja.
        Äitinsä tekee karhunpalveluksen aikuisille lapsilleen.
        Minun sairas äitini passaa 40v juoppoa veljeäni, veli saa työttömyyskorvauksen jonka juo ja äiti syöttää ja antaa asunnon ostaa vaatteet ja veli ei edes tee mitään kotitöitä.
        Minä en tykkää veljeni touhusta yhtään kehtaakin.

        Niinpä. Eikä sita paitsi kukaan mitään saa, ellei edes yritä hakea jotakin, oli se sitten opiskelupaikka, asunto, työpaikka tai toimeentulotuki. Kotona voi elellä ilmaiseksi, ja kaikki oma tulot käyttää omaan kivaan. Kysymys ei ole halusta itsenäistyä, vaan sen vaatimista ponnistuksista. Haluaa oman kämpän, haluaa oman auton, haluaa uuden kännykän, haluaa uuden poikakaverin, haluaa uuden takin jne. Mutta millä? Haluaminen ei maksa mitään.

        Raha on yksi aikuisuuden perusasioista, välttämätön ja tarvittava paha. Ilman sitä ei saa oikein mitään. Sitä taas saa aikuinen joko opintotuen, opintotuen asumislisien, palkan tai toimeentulotuen muodossa. Jos jaksaa edes sen verran yrittää, että hakee niitä. Mutta jos kotoa saa kaiken tarvittavan eli katon pään päälle, sähköt, vedet, ruoat, netin, ja jopa joskus luottokortin lainaan tai käteistä rahaa, niin se ylittää elintason laadussa ja helppoudessa kaiken.

        Toivoisin, että tähän päälle ei tulisi enää nenäkästä viisastelua, vanhempiensa opettamista ja laiskottelua, mutta olen nähnyt, että kyllä vaan tulee. Sovitut säännöt merkitsevät lähinnä sen hetken, kun luvataan, jotta päästään sisään ja sopimustilanteesta ulos. Sen jälkeen kaikkea täytyy valvoa, eikä suju sittenkään niin kuin puhuttiin, vaan tulee sanomista ja aina jokin edes pieni konflikti, vaikka miten ystävällisesti jaksaisi sanoa.

        Kasvatusvinkki. Älkää palvelko lapsianne. Älkää lellikö ja hemmotelko heitä säännönmukaisesti. Pyytäkää auttamaan, vaatikaa sitä ja käskekää. Olen nähnyt, että lapsi, nuori ja nuori aikuinen sekä aikuinen muuttuvat elämän realiteeteista vieraantuneiksi, itsekkäiksi ja oikeutteleviksi hirviöiksi, jotka eivät arvosta eivätkä kunnioita mitään, jos kaikki tulee Taikaseinästä.


      • nuorissa tulevaisuus
        KSuomessa kirjoitti:

        Niinpä. Eikä sita paitsi kukaan mitään saa, ellei edes yritä hakea jotakin, oli se sitten opiskelupaikka, asunto, työpaikka tai toimeentulotuki. Kotona voi elellä ilmaiseksi, ja kaikki oma tulot käyttää omaan kivaan. Kysymys ei ole halusta itsenäistyä, vaan sen vaatimista ponnistuksista. Haluaa oman kämpän, haluaa oman auton, haluaa uuden kännykän, haluaa uuden poikakaverin, haluaa uuden takin jne. Mutta millä? Haluaminen ei maksa mitään.

        Raha on yksi aikuisuuden perusasioista, välttämätön ja tarvittava paha. Ilman sitä ei saa oikein mitään. Sitä taas saa aikuinen joko opintotuen, opintotuen asumislisien, palkan tai toimeentulotuen muodossa. Jos jaksaa edes sen verran yrittää, että hakee niitä. Mutta jos kotoa saa kaiken tarvittavan eli katon pään päälle, sähköt, vedet, ruoat, netin, ja jopa joskus luottokortin lainaan tai käteistä rahaa, niin se ylittää elintason laadussa ja helppoudessa kaiken.

        Toivoisin, että tähän päälle ei tulisi enää nenäkästä viisastelua, vanhempiensa opettamista ja laiskottelua, mutta olen nähnyt, että kyllä vaan tulee. Sovitut säännöt merkitsevät lähinnä sen hetken, kun luvataan, jotta päästään sisään ja sopimustilanteesta ulos. Sen jälkeen kaikkea täytyy valvoa, eikä suju sittenkään niin kuin puhuttiin, vaan tulee sanomista ja aina jokin edes pieni konflikti, vaikka miten ystävällisesti jaksaisi sanoa.

        Kasvatusvinkki. Älkää palvelko lapsianne. Älkää lellikö ja hemmotelko heitä säännönmukaisesti. Pyytäkää auttamaan, vaatikaa sitä ja käskekää. Olen nähnyt, että lapsi, nuori ja nuori aikuinen sekä aikuinen muuttuvat elämän realiteeteista vieraantuneiksi, itsekkäiksi ja oikeutteleviksi hirviöiksi, jotka eivät arvosta eivätkä kunnioita mitään, jos kaikki tulee Taikaseinästä.

        Tuon tyylisistä ihmisistä ei tule koskaan mitään, kun ei edes omat vanhemmat ajattele niiden tulevaisuutta, onneksi on fiksujakin ja eteenpäinpyrkiviä nuoria ihmisiä, jotka joskus tulevaisuudessa johtaa tätä maatamme.


      • Nojaakukajakuka
        nuorissa tulevaisuus kirjoitti:

        Tuon tyylisistä ihmisistä ei tule koskaan mitään, kun ei edes omat vanhemmat ajattele niiden tulevaisuutta, onneksi on fiksujakin ja eteenpäinpyrkiviä nuoria ihmisiä, jotka joskus tulevaisuudessa johtaa tätä maatamme.

        Onneksi on fiksujakin ja eteenpäin pyrkiviä nuoria ihmisiä. Eri juttu sitten on, miten sitä nuoren tulevaisuutta pitäisi ajatella. Jos on koulutettu ja tarjottu kaikki, mitä tarvitaan, mukaan lukien välittäminen, niin pitäisikö tämän nuoren tulevaisuuden eteen sitten kauankin elättää ja palvella jo yli 2-kymppistä jälkikasvua lapsuuden kodissaan? Taitaa nuorilla aikuisilla olla itsellään peiliinkatsomisen paikka, jos ei eteenpäin pyrkiminen kiinnosta.


    • Anonyymi

      Onneksi löysin sen teeman, koska ajattelin että olen yksin. Minun tilanne. Asumme mieheni kanssa Suomessa pysyvästi jo pitkä aika. Sen jälkeen, kun 24.2.2022 alkaa sota, miehen poika tulee meille Suomeen Venäjältä maaliskuun alussa ja asuu meidän luona. Hänellä on viisumi voimassa. Minä ajattelin että se kestää ei pitempi kuin 2 viikkoa. Nyt menee jo yli 14 pv aika, ja en tiedä milloin poika miettiä lähtee takaisin Venäjälle, koska hänen työpaikassa Venäjällä täällä hetkellä on ajaton loma kaikille työntekijälle. Minulla on stressi joka päivä, minä istun yhden huonessa ja odotan kun he menevät ulos, niin minä voin mennä keittiöön syömään jne, minun pitää herätä liian aikaisemmin, koska en tiedä milloin poika herätä ja ennen siitä minun täytyy poista kylpyhuonestä jne. En tiedä mitä minun pitää tehdä että voin kestää. Minä en voi jopa kertoa kenellekään tästä tilanteesta. Kirjoitin viestiä Rajavaltioslaitokselle, mutta jäi lähettämättä, koska en tiedä, voi olla tule sitten liian iso ongelma meille kaikille, esim. pojalla poistu viisumi, tai viranomaiset kutsuvat miehen keskusteluun että hän on tekee minulle stressi jne.

      • Anonyymi

        unohdin sanoa, poika on 35 v. ikäinen


    • Anonyymi

      Kenen asunto, sen lupa päättää keitä siellä asuu. Olisiko kyse siitä, että isä ja poika on sopineet keskenään asiasta, että poika vielä vähän aikaa kasvaa vanhemman hoivissa?
      Mieshän ei sinulta kysymättä voi poikaansa asuntoon tuoda, jos asunto on sinun.
      Oikeastaan mitä vaivaa aikuisesta ihmisestä on? Tekee osuutensa kotitöistä.

      • Anonyymi

        Aloitus 10 vuoden takaa, mies on jo isukki ja 30 vuotias.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus 10 vuoden takaa, mies on jo isukki ja 30 vuotias.

        Joo, ymmärrän että aloitus oli 10 v. sitten, mutta liitän tähän teeman oman tarinan, koska minun oli pakko keskustella tässä vaikka anonyymesesti, eli se 2022-03-29 00:14:47 viesti on minun. Asunto ei meidän, olemme vuokralaiset vaan. Nyt jo menee aika, melkein vuosi tästä tilanteistä. Poika pääse opiskelemaan ammattikouluun ja hakenut opiskelijaasunto ihan meidän talon vieressä, nyt minun mies melkein joka päivä pojan kanssa. Meidän parisuhde miehen kanssa ei paranee, vaan meillä nyt eri elämä, koska mies pojan kanssa ja olen yksin. Minulla ei ole kavereita, koska kun menemme naimisin mies poisti kaikki minun ystävät, siksi nyt minulla ei ole ketä kenen kanssa minä voin mennä vaikka museon tai kahvilaan tai vaikka keskustella. Minulla vain minun mielenkiintoinen työ graafisena suunnittelijana, opin 3D ja animaatio. Ja olen 47 v. Mieheni kanssa olemme vuodesta 2003 alkaen ja nyt mietin että en voi enää tässä stressissä olla joka päivä.


    • Anonyymi

      Olen aloittaja ja kerron nyt, että kaikki kävi lopulta hyvin kohdallani. Sain pojasta uuden ja paremman miehen sänkyyni.

      • Anonyymi

        Heh, trolli


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe