Onko kennelyskärokote tarpeen uusia vuoden välein (parivuotias koirani on saanut vuosi sitten ns. neloisrokotteen, joka on voimassa sen 3 vuotta?!). Puistoillaan satunnaisesti, ehkä muutaman viikon välein, ja moikkaillaan muutamia kaverikoiria lenkeillä päivittäin.
Ja vielä madotuksesta, kannattaako hauveli madottaa aina pari kertaa vuodessa ihan automaattisesti, kun taas toiset suosittelee, että vain silloin kun on todettu loistartunta?!
Auttakaa viisaammat;)
Kennelyskärokotus yms..
1
861
Vastaukset
- yy87
No aloitetaan kennelyskärokotteesta..
Tämä on henk.kohtainen valinta.Itse olen muutaman eläinlääkärin kanssa asiasta keskustellut ja he pitävät kennelyskärokotetta loppujenlopuksi melko turhana,koska kenelyskän mahdollisia aiheuttajia on useita, mikään rokote ei anna täydellistä suojaa niitä kaikkia vastaan.
Vuosien kokemuksella ovat tulleet siihen lopputulokseen,että joko sen kennelyskän saa tai ei saa,on rokotettu sitä vastaan tai ei.Kuitenkin pentukoiran suosittelevat rokottamaan kennelyskää vastaan.
Tietysti jos käy paljon esim.näyttelyissä ja koirapuistoissa ym.tapahtumissa missä on paljon koiria on tartunnan riski suurempi.
Itse olen omat koirani rokottanut kennelyskää vastaan 1vuotis rokotusten jälkeen ,vasta seuraavissa rokotuksissa(paitsi jos lähdetty ulkomaille).
Kyllä.Koira kannattaa madottaa automaattisesti vähintään 2x vuodessa,estämään suolinkais,hanka-ja heisimatojen saamista.Samalla estetään matojen leviäminen ulosteessa muualle ympäristöön-ja koiriin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974339Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293243No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452360- 351368
- 10979
- 152976
- 6904
- 20864
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12852- 26805