Millaisen haulikon hankkisin?

pian paukkuttelemaan

Kiinnostaa mielettömästi tuollaiset taktiset pumppu haulikot tai puoli-automaattihaulikot, aika sotaisan ja tehokkaan näköisiä nuo militaripumput.

En harrasta ammuntaa mutta olen ajatellut että jos suoritan metsätyskortin niin voisin päästä pumppuhaulikon omistajaksi, ei minua kyllä juurikaan metsätys kiinnosta mutta olen jo lukenut metsästysopasta jonka lainaksi sain sedältäni.

Eikös juuri metsästys perusteella saa luvan vaikka minkälaiseen aseeseen ja varsinkin haulikkoon?

5

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yli 200 lupaa

      Metsästysperusteella saat luvan vaikka mihin aseeseen. Pois lukien pistoolit. Laki kun kieltää pistoolimetsästyksen. Mutta jos hakemuksessa ilmoitat metsästäväsi ulkomailla pistoolilla niin silloin saat luvan pistooliinkin. Lupien saanti on yleensäkin hyvin helppoa ja on melkein pääasia että hakemuspaperin perustelukohdassa jotain lukee. Niitä ei kuitenkaan kukaan tarkasta. Puheet lupien saannin vaikeudesta ovat täyttä puppua.

    • oikea metsästäjä

      Haluatko metsästäjäksi vai muka kovaksi jätkäksi kun sul on haulikko. Jos ei järkevää käyttöä ni jätä vaan haulikko kauppaan ettei pian lueta jostain typerästä iltapvä lehdistä sekopään tempauksesta.

      • älä helvetissä osta

        Edellinen kommentti oli täyttä asiaa, jätä haulikko kauppaan ja kasva muutama vuosi niin menee se militantti vaihe ohi. Eikä se ihan ensimmäisen vastauksen mukaisesti mene, ei niitä lupia aina saa sellaisetkaan joilla olisi niille oikeaa käyttöä. Järki käteen!!!


    • pällitesti

      Näillä perusteilla en suosittele sinulle mitää ritsaa vaarallisempaa ettet loukkaa sillä itseäsi tai jotain muuta. Mihin tarvitset tehokasta asetta, tai mikä on tehokas jos tarkoitusperää ei ole ollenkaan? Siksi toisekseen jos metsästys ei sinua kiinnosta niin en myöskään usko että sinulla riittää mielenkiintoa lakitekstin (koko toinen opus)ulkoa opettelemiseen.

    • pian provoilemaan

      Miksi ihmiset ylipäätään viitsivät kommentoida näin hölmöihin provoihin? Todennäköisesti aloitusviesti ja ensimmäinen kommentti ovat samasta tietokoneen näppiksestä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      78
      5791
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2526
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2007
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1765
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1311
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe