Millaisen haulikon hankkisin?

pian paukkuttelemaan

Kiinnostaa mielettömästi tuollaiset taktiset pumppu haulikot tai puoli-automaattihaulikot, aika sotaisan ja tehokkaan näköisiä nuo militaripumput.

En harrasta ammuntaa mutta olen ajatellut että jos suoritan metsätyskortin niin voisin päästä pumppuhaulikon omistajaksi, ei minua kyllä juurikaan metsätys kiinnosta mutta olen jo lukenut metsästysopasta jonka lainaksi sain sedältäni.

Eikös juuri metsästys perusteella saa luvan vaikka minkälaiseen aseeseen ja varsinkin haulikkoon?

5

163

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yli 200 lupaa

Metsästysperusteella saat luvan vaikka mihin aseeseen. Pois lukien pistoolit. Laki kun kieltää pistoolimetsästyksen. Mutta jos hakemuksessa ilmoitat metsästäväsi ulkomailla pistoolilla niin silloin saat luvan pistooliinkin. Lupien saanti on yleensäkin hyvin helppoa ja on melkein pääasia että hakemuspaperin perustelukohdassa jotain lukee. Niitä ei kuitenkaan kukaan tarkasta. Puheet lupien saannin vaikeudesta ovat täyttä puppua.

• oikea metsästäjä

Haluatko metsästäjäksi vai muka kovaksi jätkäksi kun sul on haulikko. Jos ei järkevää käyttöä ni jätä vaan haulikko kauppaan ettei pian lueta jostain typerästä iltapvä lehdistä sekopään tempauksesta.

• älä helvetissä osta

Edellinen kommentti oli täyttä asiaa, jätä haulikko kauppaan ja kasva muutama vuosi niin menee se militantti vaihe ohi. Eikä se ihan ensimmäisen vastauksen mukaisesti mene, ei niitä lupia aina saa sellaisetkaan joilla olisi niille oikeaa käyttöä. Järki käteen!!!

• pällitesti

Näillä perusteilla en suosittele sinulle mitää ritsaa vaarallisempaa ettet loukkaa sillä itseäsi tai jotain muuta. Mihin tarvitset tehokasta asetta, tai mikä on tehokas jos tarkoitusperää ei ole ollenkaan? Siksi toisekseen jos metsästys ei sinua kiinnosta niin en myöskään usko että sinulla riittää mielenkiintoa lakitekstin (koko toinen opus)ulkoa opettelemiseen.

• pian provoilemaan

Miksi ihmiset ylipäätään viitsivät kommentoida näin hölmöihin provoihin? Todennäköisesti aloitusviesti ja ensimmäinen kommentti ovat samasta tietokoneen näppiksestä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      153
      11031
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      54
      5278
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2483
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      31
      2169
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1741
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1604
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1280
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1216
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      956
    10. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      98
      952
    Aihe