Kiusaava naapuri

Hjälpa Mig

Kysyisin neuvoa ja mielipiteitänne asiassa, jossa naapuri "kiusaa".

Kyseessä taloyhtiö, josta minä ja "kiusaaja" omistamme osakkeet. Minun osakkeeni on vuokrattu.
"Kiusaaja" on mm. tehnyt, joka kerta, aiheettomaksi osoittautuneita valituksia. Yhden puhelimitse suoraan minulle ja kaksi isännöitsijälle.

Valitukset koskivat vuokralaiseni koiria ja niiden jätöksiä, joita osakkeeni pihalla on "kiusaajan" mukaan niin paljon että siitä syntyy mm. hajuhaittaa => tarkastuskäynnillä ei ainuttakaan koiran jätöstä pihalta löytynyt.

Valituksia on tullut myös siitä, että osakkeeni pihalla on liian pitkä nurmikko, joka sitten houkuttelee rottia paikalle => yhdestäkään rottahavainnosta ei kuitenkaan ole esittää minkäälaista todistetta.

"Kiusaaja" väittää myös käyttäneensä terveystarkastajaa pihallani ko. ongelmien takia ja nyt lumien sulettua luvassa on uusi käynti, jolloin vastassani on kuulemma maapohjan puhdistus. Minkäänlaista raporttia/dokumenttia en terveystarkastajan käynnistä ole saanut, ei myöskään isännöitsijä.

"Kiusaaja" haukkuu ja mustamaalaa vuokralaistani muille taloyhtiön osakkaille/naapureille. Nyt tilanne onkin edennyt siihen pisteeseen että, olen menettämässä hyvän vuokralaiseni kyseisen "kiusaajan" takia.

Toivoisinkin Teiltä vinkkejä ja ideoita, miten edetä asian suhteen? Joko "kiusaajaa" voi syyttää kunnianloukkauksesta esim.?

113

15987

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19+1

      Kyllä kiusaajan toiminta on ihan ´nomaalia´ suomalaista elämää. Vain elokuvissa Suomessa aina päivä paistaa ja linnut laulavat.
      Jos et ´kiusaajaasi´ toimintaa siedä, niin ei ole muuta mahdollisuutta, kuin myydä asunto.

      Suomessa ei voi yksityinen syyttää ketään. Syyttäminen on syyttäjän yksinoikeus. Ennen syyttäjän ratkaisua, joko syyttää, tai jättää syyttämättä on tehtävä poliisin esitutkinta. Jos syytäjä ilmoittaa esitutkinnan jälkeen, ettei hän syytä, niin vasta sen jälkeen voit itse syytellä, tosin et veronmaksajien piikkiin, vaan omalla kustannuksellasi. Häviön tuullessa maksat kaiken.

      Kunnianloukkausjutut tahtovat Suomessa olla niitä, joihin kukaan ei suostu tulemaan käräjille todistamaan, eivät ole nähneet tai kuulleet mitään. Tosin isolla rahalla tätä vaikenemisen muuria on silloin tällöin murrettu.

      • mies maalta

        Haasta oikeuteen tai vedä sitä turpaan. Mulla oli joskus kiusaaja naapuri ja se keksi just kaikenlaisia juttuja ja aiheettomia valituksia teki. No tää suomi on siitä hyvä maa että turpaan vetäminen on sallittua et siitä ei joudu edes vankilaan. Ja sitten mä kerran hermostuin kun näin sen kiusaajan ulkona.

        Mä vedin sitä turpaan kunnolla et se joutus sairaalaan. Siihen loppui se kiusaaminen. Poliisit mua kyllä kuulusteli mut ei ne syyttänyt mua mistään kun ei kukaan nähnyt. Ne luuli et se kiusaaja oli saanut baarissa turpaan. No mut se kiusaaminen loppui ja itse asiassa mä sain korvauksia kaikista aiheetomista valituksista kun oli haastanut sen oikeuteen jo paljon aikaisemmin. Oikeuteen haastaminen on nyt yks keino mut turpaan vetäminen on tehokas keino.

        Sä näytät sille että sä et alistu kiusaamiseen ja se jatkuu niin kauan kunnes teet jotain ja kunnolla.


      • Lavi tiesi
        mies maalta kirjoitti:

        Haasta oikeuteen tai vedä sitä turpaan. Mulla oli joskus kiusaaja naapuri ja se keksi just kaikenlaisia juttuja ja aiheettomia valituksia teki. No tää suomi on siitä hyvä maa että turpaan vetäminen on sallittua et siitä ei joudu edes vankilaan. Ja sitten mä kerran hermostuin kun näin sen kiusaajan ulkona.

        Mä vedin sitä turpaan kunnolla et se joutus sairaalaan. Siihen loppui se kiusaaminen. Poliisit mua kyllä kuulusteli mut ei ne syyttänyt mua mistään kun ei kukaan nähnyt. Ne luuli et se kiusaaja oli saanut baarissa turpaan. No mut se kiusaaminen loppui ja itse asiassa mä sain korvauksia kaikista aiheetomista valituksista kun oli haastanut sen oikeuteen jo paljon aikaisemmin. Oikeuteen haastaminen on nyt yks keino mut turpaan vetäminen on tehokas keino.

        Sä näytät sille että sä et alistu kiusaamiseen ja se jatkuu niin kauan kunnes teet jotain ja kunnolla.

        http://www.youtube.com/watch?v=3tavdIxXKcI

        Veikko Lavi huomasi samankaltaisia asioita kuin aloittajan vuokralainen ja paljon muutakin.


      • minna 5
        mies maalta kirjoitti:

        Haasta oikeuteen tai vedä sitä turpaan. Mulla oli joskus kiusaaja naapuri ja se keksi just kaikenlaisia juttuja ja aiheettomia valituksia teki. No tää suomi on siitä hyvä maa että turpaan vetäminen on sallittua et siitä ei joudu edes vankilaan. Ja sitten mä kerran hermostuin kun näin sen kiusaajan ulkona.

        Mä vedin sitä turpaan kunnolla et se joutus sairaalaan. Siihen loppui se kiusaaminen. Poliisit mua kyllä kuulusteli mut ei ne syyttänyt mua mistään kun ei kukaan nähnyt. Ne luuli et se kiusaaja oli saanut baarissa turpaan. No mut se kiusaaminen loppui ja itse asiassa mä sain korvauksia kaikista aiheetomista valituksista kun oli haastanut sen oikeuteen jo paljon aikaisemmin. Oikeuteen haastaminen on nyt yks keino mut turpaan vetäminen on tehokas keino.

        Sä näytät sille että sä et alistu kiusaamiseen ja se jatkuu niin kauan kunnes teet jotain ja kunnolla.

        Hei olen ylivieskalainen yksinhuoltaja. Muutin tänne 3v sitten. Ostin omakotitalon jota kadun suuresti koska naapurini ovat vanhoja 59 ja yli vuotiaita, lapset jo maailmalla ja omat elämät tylsiä joten seurataan naapurien elämää. Minulla just 10 yli olevat 2 lasta ja koira joka pääsi irti koska lapset eivät osaa aina laittaa ovea takalukkoon ja koira sen verran älykäs että nousee takajaloilleen ja painnaa kahvaa ja ovi aukeaa. Joten olen ollut iha poikki kun haluanettä lapsilla on kavereita ja meillä saa olla kylässä, mutta kun kaikki kaverit ei muista ovea laittaa takalukkoon. Joten koira juoksennellut irti silloin tällöin, joten olen sitten huono äiti ja silmätikku naapurustossa. Kosaka tämä yksi naapuri heti kun muutimme huusi naama punaizena koirasta lapsille ja lopulta haukkui minutkin, että"katsotaanpa kuinka kauan pystyt siinä olemaan ja lapsias kasvattamaan, niin hattua nostan jos onnistut?eli ihan hauskaahan tässä on elellä, perkele...


      • kansalainen
        mies maalta kirjoitti:

        Haasta oikeuteen tai vedä sitä turpaan. Mulla oli joskus kiusaaja naapuri ja se keksi just kaikenlaisia juttuja ja aiheettomia valituksia teki. No tää suomi on siitä hyvä maa että turpaan vetäminen on sallittua et siitä ei joudu edes vankilaan. Ja sitten mä kerran hermostuin kun näin sen kiusaajan ulkona.

        Mä vedin sitä turpaan kunnolla et se joutus sairaalaan. Siihen loppui se kiusaaminen. Poliisit mua kyllä kuulusteli mut ei ne syyttänyt mua mistään kun ei kukaan nähnyt. Ne luuli et se kiusaaja oli saanut baarissa turpaan. No mut se kiusaaminen loppui ja itse asiassa mä sain korvauksia kaikista aiheetomista valituksista kun oli haastanut sen oikeuteen jo paljon aikaisemmin. Oikeuteen haastaminen on nyt yks keino mut turpaan vetäminen on tehokas keino.

        Sä näytät sille että sä et alistu kiusaamiseen ja se jatkuu niin kauan kunnes teet jotain ja kunnolla.

        Jos ei itse viitsi liata käsiään niin rajan takaa saa ammattilaisia muutamalla tonnilla hoitamaan homman.


      • Anonyymi
        mies maalta kirjoitti:

        Haasta oikeuteen tai vedä sitä turpaan. Mulla oli joskus kiusaaja naapuri ja se keksi just kaikenlaisia juttuja ja aiheettomia valituksia teki. No tää suomi on siitä hyvä maa että turpaan vetäminen on sallittua et siitä ei joudu edes vankilaan. Ja sitten mä kerran hermostuin kun näin sen kiusaajan ulkona.

        Mä vedin sitä turpaan kunnolla et se joutus sairaalaan. Siihen loppui se kiusaaminen. Poliisit mua kyllä kuulusteli mut ei ne syyttänyt mua mistään kun ei kukaan nähnyt. Ne luuli et se kiusaaja oli saanut baarissa turpaan. No mut se kiusaaminen loppui ja itse asiassa mä sain korvauksia kaikista aiheetomista valituksista kun oli haastanut sen oikeuteen jo paljon aikaisemmin. Oikeuteen haastaminen on nyt yks keino mut turpaan vetäminen on tehokas keino.

        Sä näytät sille että sä et alistu kiusaamiseen ja se jatkuu niin kauan kunnes teet jotain ja kunnolla.

        Omatoimiseksi taitaa Suomessa rikosten selvitys mennä. Uhrin kuuluu selvittää rikos tarkasti ja hankkia pätevät todisteet. Sitten tutkinnanjohtaja mahdollisesti "tutkii" ja syyttäjä syyttää.
        Olen karvaasti pettynyt luottaessani ihmisten rehellisyyteen , lakien oikeudenmukaisuuteen ja oikeuden saamiseen poliisin ja lain avulla. Nyt vasta huomasin miten asiat ovat
        https://yle.fi/uutiset/3-10645262


      • Anonyymi
        mies maalta kirjoitti:

        Haasta oikeuteen tai vedä sitä turpaan. Mulla oli joskus kiusaaja naapuri ja se keksi just kaikenlaisia juttuja ja aiheettomia valituksia teki. No tää suomi on siitä hyvä maa että turpaan vetäminen on sallittua et siitä ei joudu edes vankilaan. Ja sitten mä kerran hermostuin kun näin sen kiusaajan ulkona.

        Mä vedin sitä turpaan kunnolla et se joutus sairaalaan. Siihen loppui se kiusaaminen. Poliisit mua kyllä kuulusteli mut ei ne syyttänyt mua mistään kun ei kukaan nähnyt. Ne luuli et se kiusaaja oli saanut baarissa turpaan. No mut se kiusaaminen loppui ja itse asiassa mä sain korvauksia kaikista aiheetomista valituksista kun oli haastanut sen oikeuteen jo paljon aikaisemmin. Oikeuteen haastaminen on nyt yks keino mut turpaan vetäminen on tehokas keino.

        Sä näytät sille että sä et alistu kiusaamiseen ja se jatkuu niin kauan kunnes teet jotain ja kunnolla.

        Mitä sitten jos kiusaaja on 60v nainen? Ei sellaista voi vetää turpaan vaikka mieli tekisi.


      • Anonyymi
        mies maalta kirjoitti:

        Haasta oikeuteen tai vedä sitä turpaan. Mulla oli joskus kiusaaja naapuri ja se keksi just kaikenlaisia juttuja ja aiheettomia valituksia teki. No tää suomi on siitä hyvä maa että turpaan vetäminen on sallittua et siitä ei joudu edes vankilaan. Ja sitten mä kerran hermostuin kun näin sen kiusaajan ulkona.

        Mä vedin sitä turpaan kunnolla et se joutus sairaalaan. Siihen loppui se kiusaaminen. Poliisit mua kyllä kuulusteli mut ei ne syyttänyt mua mistään kun ei kukaan nähnyt. Ne luuli et se kiusaaja oli saanut baarissa turpaan. No mut se kiusaaminen loppui ja itse asiassa mä sain korvauksia kaikista aiheetomista valituksista kun oli haastanut sen oikeuteen jo paljon aikaisemmin. Oikeuteen haastaminen on nyt yks keino mut turpaan vetäminen on tehokas keino.

        Sä näytät sille että sä et alistu kiusaamiseen ja se jatkuu niin kauan kunnes teet jotain ja kunnolla.

        Väkivalta ei koskaan ole oikeutettua. Vain itsepuolustustilanteessa. Epilepsiajuttuja ja muutakin saanut, ja menetin kasvoni, tilalla on murjotut kasvot joihin on pitänyt totutella. Mutta, i ollut kyse mistään kostosta tms, entuudestaan tuntematon muotoili päätäni.
        Väkivallasta voi joutua vastaamaan vankilassakin, kun kyllin törkeää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sitten jos kiusaaja on 60v nainen? Ei sellaista voi vetää turpaan vaikka mieli tekisi.

        Miksi ei voi. Kunnon litsari ja lupaus että nyrkistä tulee jos homma jatkuu.


      • Anonyymi

        Puhut pötyä. Kiusaaja saadaan kuriin niinkuin myös kunnianloukkauksesta viedään asioita käräjille. Taidat nutipää olla itse kiusaaja ja luulet että ei sulle kuri löydy.😡


      • Anonyymi
        mies maalta kirjoitti:

        Haasta oikeuteen tai vedä sitä turpaan. Mulla oli joskus kiusaaja naapuri ja se keksi just kaikenlaisia juttuja ja aiheettomia valituksia teki. No tää suomi on siitä hyvä maa että turpaan vetäminen on sallittua et siitä ei joudu edes vankilaan. Ja sitten mä kerran hermostuin kun näin sen kiusaajan ulkona.

        Mä vedin sitä turpaan kunnolla et se joutus sairaalaan. Siihen loppui se kiusaaminen. Poliisit mua kyllä kuulusteli mut ei ne syyttänyt mua mistään kun ei kukaan nähnyt. Ne luuli et se kiusaaja oli saanut baarissa turpaan. No mut se kiusaaminen loppui ja itse asiassa mä sain korvauksia kaikista aiheetomista valituksista kun oli haastanut sen oikeuteen jo paljon aikaisemmin. Oikeuteen haastaminen on nyt yks keino mut turpaan vetäminen on tehokas keino.

        Sä näytät sille että sä et alistu kiusaamiseen ja se jatkuu niin kauan kunnes teet jotain ja kunnolla.

        Juu on kiva taas kuulla miten minun asunnossa on hairikoity, kun olen 3 kuukautta ulkomailla ja ovi tiukasti lukossa. Edellisesta valituksesta otin yhteytta poliisiin, kun en voi mitenkaan olla kahdessa maassa samanaikaisesti ja han oli niin varma, ettta han oli kuullut minun aaneni ja nahnytkin minut.


      • Anonyymi
        mies maalta kirjoitti:

        Haasta oikeuteen tai vedä sitä turpaan. Mulla oli joskus kiusaaja naapuri ja se keksi just kaikenlaisia juttuja ja aiheettomia valituksia teki. No tää suomi on siitä hyvä maa että turpaan vetäminen on sallittua et siitä ei joudu edes vankilaan. Ja sitten mä kerran hermostuin kun näin sen kiusaajan ulkona.

        Mä vedin sitä turpaan kunnolla et se joutus sairaalaan. Siihen loppui se kiusaaminen. Poliisit mua kyllä kuulusteli mut ei ne syyttänyt mua mistään kun ei kukaan nähnyt. Ne luuli et se kiusaaja oli saanut baarissa turpaan. No mut se kiusaaminen loppui ja itse asiassa mä sain korvauksia kaikista aiheetomista valituksista kun oli haastanut sen oikeuteen jo paljon aikaisemmin. Oikeuteen haastaminen on nyt yks keino mut turpaan vetäminen on tehokas keino.

        Sä näytät sille että sä et alistu kiusaamiseen ja se jatkuu niin kauan kunnes teet jotain ja kunnolla.

        Tiedätkö että yksikin lyönti esim. nyrkillä voi tappaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omatoimiseksi taitaa Suomessa rikosten selvitys mennä. Uhrin kuuluu selvittää rikos tarkasti ja hankkia pätevät todisteet. Sitten tutkinnanjohtaja mahdollisesti "tutkii" ja syyttäjä syyttää.
        Olen karvaasti pettynyt luottaessani ihmisten rehellisyyteen , lakien oikeudenmukaisuuteen ja oikeuden saamiseen poliisin ja lain avulla. Nyt vasta huomasin miten asiat ovat
        https://yle.fi/uutiset/3-10645262

        Valitettavan totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väkivalta ei koskaan ole oikeutettua. Vain itsepuolustustilanteessa. Epilepsiajuttuja ja muutakin saanut, ja menetin kasvoni, tilalla on murjotut kasvot joihin on pitänyt totutella. Mutta, i ollut kyse mistään kostosta tms, entuudestaan tuntematon muotoili päätäni.
        Väkivallasta voi joutua vastaamaan vankilassakin, kun kyllin törkeää.

        Kyllä kiusaajanaapuri turpaansa ansaitsee.


    • kakitpiilossa....

      Haluaisin kyllä tämän "kiusaajan" näkemyksen tähän mukaan ja vasta sen jälkeen voin sanoa kuka kiusaa ja ketä, tai kuka on aikaisemmin kiusannut ja mistä huonot välit johtuvat, esim ex-vaimo? Voihan olla että "kiusaajan" on ollut pakko kerää koiran jätökset roskiin ja kun kerrot vuokralaiselle tarkastuksesta hän osaa hoitaa koira-asian kunnolla ja maa on kakkavapaa. Ehkä se sun vuokralainen on ihan oikeesti syypää kakkiongelmaan. Koiraihmiset ovat sillee epäsiistejä muutenkin.

      • 15+3

        Ei mitenkään yleistävä lausahdus tämä: "Koiraihmiset ovat sillee epäsiistejä muutenkin. " En ymmärrä näitä teidän reaktioita asiaan muutenkaan. Miksi tuollaista kyttääjä/kiusaaja ihmistä pitää paapoa ja varoa. Jos aloittaja sanoo, että ilmoitukset ovat olleet perättömiä niin ne todennäköisesti ovat sitä olleet ja ei kovin järkeviltä nuo syytökset edes kuullosta! Koska pitkä nurmikko on houkutellut rottia? :D Ja ehkäpä kiusaaja olisi voinut ottaa vaikka kuvia niistä kakkakasoista, joita oli niin valtaisasti, jos asia näin olisi oikeasti ollut, mutta koska mitään todisteita ei ole, niin pidän outona sitä, että kaikki asettuvat jotenkin automaattisesti vuokralaisia vastaan ja kyttääjän puolelle. Jännä myös, miksei kukaan muu ole valittanut vuokralaisista...


      • mikä???

        En tiedä syntyneen yhtään koiraihmistä koskaan.
        Paljon on kyllä ihmisiä joilla on koira. Heihin lukeutuu epäsiistejä ja siistejä niinkuin myös ihmisiin joilla ei ole koiraa.


      • Onhan
        mikä??? kirjoitti:

        En tiedä syntyneen yhtään koiraihmistä koskaan.
        Paljon on kyllä ihmisiä joilla on koira. Heihin lukeutuu epäsiistejä ja siistejä niinkuin myös ihmisiin joilla ei ole koiraa.

        Poliisikoira syntynyt.


      • Koira vuokralaisena

        Mutta aloittajahan sanoi naapurin väittävän että siellä on koirankakkaa. Oletan että tuo vuokralainen on kuitenkin ihminen. Ei vuokralainen voi olla ongelmaan syypää, koska ihminen ei voi kakkia koirankakkaa. Tai sitten se vuokralainen on koira.


      • onononoli
        mikä??? kirjoitti:

        En tiedä syntyneen yhtään koiraihmistä koskaan.
        Paljon on kyllä ihmisiä joilla on koira. Heihin lukeutuu epäsiistejä ja siistejä niinkuin myös ihmisiin joilla ei ole koiraa.

        Mulla oli sellane naapuripariskunta, iäkkäitä, joilla oli koira. Kyttyräselkäinen vanha nainen teki jatkuvaa kiusaa. Heillä oli neljä huonetta ja mulla yksi. Mun parvekkeen alla on tilaa, johon voi laittaa jotain, mutta pihalla ei tietenkään saa kaikkea omaa roinaa säilyttää. Sen sijaan vanhuspariskunnall ei ollut parvekkeen alaosassa mitään tilaa. Vanha nainen kysyim inulta " saavtko he säilyttää puutarhatuoleja parvekkeeni alla, koska heillä ei ole sellaista tilaa?" . Samoin he säilyttivät juuri minun kylmäkomeron päällä kylmäkellarissa kaikenlaista roinaansa. Muutenkin tuo vanhapari huomautteli minulle kaikista sellaisista asioista, jotka eivät pitäneet lainkaan paikkansa.

        Kuittasin kaiken ohi korvieni, vaikka vähän suututtikin. Kiusaaminen ei todellakaan ole kivaa ja sitä voivat myöskin pirullisuudellaan tehdä vanhatkin ihmiset, mutta se luonne on koko iän sama. Eli ajattelin heidän olleen kaikille samanlaisia.

        Naapurissani toisella puolella asui myöskin vanha nainen, joka suorastaan vittuili toisinaan. Ja yksiössä asuvaahan on kiva vittuilla, kun on itellä isot kämpät, niin nöyrryytetään oikeen kunnolla.

        No,...mites sitten kävikään. Vanhanparin koira kuoli. Koiran kuoleman jälkeen mies tappoi itsensä. Sitten muutaman vuoden kuluttua tuo kyttyräselkäinen vanha nainenkin kuoli. Ja jälleen muutaman vuoden kuluttua sai aivoperäisiä kohtauksia tuo toinen vanha nainen, jolle omaiset hommasivat kunnan apua ja rannekkeen. Tuo toinenkin vanha nainen kuoli. Joten,....kiusaajat saavat kyllä palkkansa ihan jostakin muualta kuin kiusattavalta. Ei kannata puuttua ivallisiin kiusaajien kommentteihin, sillä he kyllä aavat palkkansa.


      • Anonyymi

        "kerää"? tarkoititko kerätä? vammakieltä on "kerää"!!! Helsinkiläisille tyypillistä, ei enää osata puhua ja kirjoittaa. "Kerää"? Olisko syytä "herää"?


      • Anonyymi
        onononoli kirjoitti:

        Mulla oli sellane naapuripariskunta, iäkkäitä, joilla oli koira. Kyttyräselkäinen vanha nainen teki jatkuvaa kiusaa. Heillä oli neljä huonetta ja mulla yksi. Mun parvekkeen alla on tilaa, johon voi laittaa jotain, mutta pihalla ei tietenkään saa kaikkea omaa roinaa säilyttää. Sen sijaan vanhuspariskunnall ei ollut parvekkeen alaosassa mitään tilaa. Vanha nainen kysyim inulta " saavtko he säilyttää puutarhatuoleja parvekkeeni alla, koska heillä ei ole sellaista tilaa?" . Samoin he säilyttivät juuri minun kylmäkomeron päällä kylmäkellarissa kaikenlaista roinaansa. Muutenkin tuo vanhapari huomautteli minulle kaikista sellaisista asioista, jotka eivät pitäneet lainkaan paikkansa.

        Kuittasin kaiken ohi korvieni, vaikka vähän suututtikin. Kiusaaminen ei todellakaan ole kivaa ja sitä voivat myöskin pirullisuudellaan tehdä vanhatkin ihmiset, mutta se luonne on koko iän sama. Eli ajattelin heidän olleen kaikille samanlaisia.

        Naapurissani toisella puolella asui myöskin vanha nainen, joka suorastaan vittuili toisinaan. Ja yksiössä asuvaahan on kiva vittuilla, kun on itellä isot kämpät, niin nöyrryytetään oikeen kunnolla.

        No,...mites sitten kävikään. Vanhanparin koira kuoli. Koiran kuoleman jälkeen mies tappoi itsensä. Sitten muutaman vuoden kuluttua tuo kyttyräselkäinen vanha nainenkin kuoli. Ja jälleen muutaman vuoden kuluttua sai aivoperäisiä kohtauksia tuo toinen vanha nainen, jolle omaiset hommasivat kunnan apua ja rannekkeen. Tuo toinenkin vanha nainen kuoli. Joten,....kiusaajat saavat kyllä palkkansa ihan jostakin muualta kuin kiusattavalta. Ei kannata puuttua ivallisiin kiusaajien kommentteihin, sillä he kyllä aavat palkkansa.

        Kiitos!!
        Näin se muuten on!!


    • samaa kokenut

      Anna asuntosi kunnan sosiaalitoimelle vuokrakäyttöön, jos naapuri jatkaa aiheetonta valitusta.
      Käyppä lukemassa terapiaa kerrostalokyttäjien sivuilta.

      Kateus on ehtymätön voimavara, joka toimii tässäkin tapauksessa, olet vuokra-asunnonomistaja, vuokralaisella koira, ehkä vuokralainen pitkätukkainen opiskelija ja jne.. Älä luovuta ja tsemppiä sinulle

      • dfgfhfgjhdf

        Hyvä ehdotus. Pari .omalia sinne asumaan vaimoineen ja jälkeläisineen, niin eiköhän naapuri ala kaivata sitä entistä kunnollista vuokralaista.

        Kerro kuitenkin ensin vainoojallesi, mitä aiot tehdä. Ehkä se saa hänen päänsä muuttumaan.


    • Vuokraa manneille

      Vuokraat vaan kämpän kylmästi manneille kunnon kotivakuutuksen kera, naapurisi kutsutaan usein kaffeelle ja naapurisopu on taattua kauraa.

      • voodoo

        Kutsu paikalle aito manaaja, joka häätää kiusanhengen ulos naapuristasi.


      • Sellainen...
        voodoo kirjoitti:

        Kutsu paikalle aito manaaja, joka häätää kiusanhengen ulos naapuristasi.

        H-D mopolla ajeleva manaaja on aikasta pätevä ;D)))


    • anmarikl

      Hae naapurille lähestymiskielto loppuu v.tuilu.

    • ikävät kyttääjät

      Minä yhdyn täysin näihin kahteen viimeiseen vihje isännöitsijälle kenelle vuokraat seuraavaksi jos nykyinen vuokralainen lähtee, tai vuokraat suoraan sosiaalitoimelle omapahan on osakkees ja kyllä se yleensä auttaa kun käskee naapurin vain tukkimaan turpansa.

      • Anonyymi

        Sosiaalitoimi, jos se nyt ollenkaan asuntoja välittää, voi ohjata siihen ihan kunnollisenkin henkilön. Ehkä hiljaisen mielenterveyskuntotujan. Olisi aika kävä jos hän joutuisi saman kiusaajan uhriksi. Ja voihan olla, että kiusaajasi teot johtuvatkin juuri tästä koiranomistajastasi, hän ei ehkä ole kertonut kaikkea. Kaikissa taloyhtiöissä on järjestyssäännöt, jotka koskevat samalla tavalla jokaista, oli vuokralla tai omistajan. Jos nurmikko pitää leikata, se on sinun tai vukralaisen tehtävä. Se riippuu vuokrasopimuksesta.


    • Kyllä ne sun vuokralaiset vaan on NIIN persiistä, myönnä pois!

    • Oyutta

      "Valituksia on tullut myös siitä, että osakkeeni pihalla on liian pitkä nurmikko, joka sitten houkuttelee rottia paikalle => yhdestäkään rottahavainnosta ei kuitenkaan ole esittää minkäälaista todistetta."

      Rottia nyt tuiskin kuitenkaan, mutta niitä jättietanoita voi hyvinkin tulla. Niille kosteus on pitkässä ruohikossa optimaalinen.

      Ovat vittmaisia. Ei saa hengiltä kuin hellalla keittämällä :(

      • 425ewtWE

        Se piha on muuten taloyhtiön, vain sinun hallinnassasi.
        Hae taloyhtiön hallitukselta erillaisia lupia pihallesi,,koiran pito, satelliittilautanen, valokate, savustuspaikka,,,yms,,,
        Kun kaikille asioille on lupa niin naapuri ei voi ihan tyhjästä valittaa.
        Tietysti niinkuin joku tuolla aiemmin kirjoitti turpaanveto on ihan ylivoimainen keino.
        Sata varmasti naapurin valitukset loppuvat, homma täytyy tehdä vain muualla kuin yhtiön alueella.


      • etanan ystävä

        Ukkoetana on mukava lemmikki. Ei sitä saa tappaa!!!


    • raipe 60

      pakolaisia asui minun naapurissa taannoin aamulla tyhjennettiin yöastia takapihalle tenavia oli puolitusinaa hirveätä menoa aamusta iltaan mitäs tuosta nyt sitten sai ittekin laulaa karaokea aivan täysillä ei haitannu heitä ja sopu säilyi .

    • RREEIILLUU

      HAKKAA SE TOHJOKSI.

    • tyytyväinen naapuri

      onneksi ei ole koiratarhan omistajaa naapurissa...eikä vanhojen autonromujen keräilijää..ei ketään ihan naapurissa joista näkö..haju...kuulohaittaa..

    • mafiso Al Capone

      Otat mafia konstit käyttöön.

      • Yeaahh

        Tarjoo naapurille Dacapo-patukka


      • toisenlainen mafia

        Laita sänkyyn hevosen pää. Selitä sitten että usein jos on jättänyt liinavaatteet tuulettamatta voi kasvaa noita hevosenpäitä ja että tässä vaiheessa pilkka osui omaan nilkkaan.


    • Sijoitus asunnossa on omistajalla oikeudet paremmat vastaan kiusaavaa naapuria.
      Eikä ilkivaltaa tarvitse kärsiä. Vedä oikeuteen kiusaava naapurisi ja hanki itsellesi todistajia. Selvitä muille asukkaille tilanne ja hankitte häirikön pihalle ottamalla asian esille taloyhtiön yhtiökokouksessa ja lisäksi vaihdata isännöinti.
      Mikäli ei auta pyydä epävirallista apua.

    • kaksi asuntoa

      Kateus kun saat ansiotuloja vuokrauksesta ja hän ei saa. Omistamme kaksion jo vuodesta 1994 asti ja silloin oli kaikki hyvin Lapsemme perhe asui tuossa kaksiossa.Sittemmin se on myös vuokralla vieraalla.Taloyhtiön kaksi isompaa asuntoa olivat omistajien käytössä.Kaikki meni hyvin siihenasti kunnes toinen omistajista myi asuntonsa ja me ostimme sen. Sitten alkoi kiusaus meitä kohtaan.Eihän alemmin koulutettu pariskunta voi omistaa osakeenemmistöä taloyhtiössä ei mennyt heidän päähänsä. Alinomaan valitetaan vuokralaisista jotka ovat nyt kahdessa huoneistossa. Ennenkaikkea kun se valitus mistä milloinkin kohdistuu vuokralaisiin.Lapset tekee sitä ja tätä,jopa tuovat kuraa rappuun kun kulkevat rappuja.Olenkin nyt alkanut valittamaan heistä.ja täysi tappelu päällä eli emme puhu enää toisillemme mitään.Onneksi olemme hallitus ja pyri sinäkin pitämään puolesi ja valita vastaan.Se on kyllä heidän tarkoituskin saada vuokralaisesi vaihtumaan ja mahd.paljon sinulle kuluja.Puhu vuokralaisillesi hänestä totuus.Sen olemme tehneet ja kieltäneet häntä valittamasta vuokralaisille suoraan .Meille kaikki ilmoitukset kuuluu sanoimme ja nyt ne on loppuneet.Ei ole oikeutta osakkeenomistajilla valittaa kun omistajille tai isännöitsijälle.Jos isännöitsijä ei ota kantaa vaihtakaa se sille te maksatte palkan.Sinnittele ja pidä puolesi .Kyllä kaikki ajanmukaan tulevat tuntemaan mikä valittaja naapuri on .Etsi nyt tikulla asia ja valita hänelle suoraan vaikka että hän kulkee ovissa liian lujaa se häiritsee vuokralaistasi niin eiköhän tuo tokene.Näin meillä.Yhtiökumppanimme on ainainen naurunaihe aina ja siitä riittää kerrottavaa jopa sukulaisille .

    • dfgfgjghhmgh

      Valittaako se kiusaaja muista asukkaista? Jos tuo kiusaaja valittaa vain yhdestä henkilöstä niin yleensä sille on taustalla joku syy miksi vaan yksi asukas on valittamisen arvoinen. Eikö se olisi mahdollista, että vuokralaisesi esim. päästää koiransa aamuisin tarpeilleen pihalle ja korjaakin jätökset vasta myöhemmin iltapäivällä niin että ne ehtivät jokusen tunnin siellä nurmikolla haista? Ei kuitenkaan sillä että se olisi rangaistava teko.
      Meidän talossa on myös eräs vanhempi kiusaajanainen joka on asunut täällä n. 30 vuotta, tai näin. Hänkin valittaa, mutta hän ei valita kenestäkään tietystä vaan yleisesti ottaen kaikesta. Ja usein pienistä asioista. Ovea ei saa sulkea liian äänekkäästi, hissiä ei saa varata pitämällä ovea auki. Älkää polttako takkaa kun takkatuuletin on rikki ja pitää kovaa ääntä, vaikka todellisuudessa on ehjä kun se tarkastettiin ja pitää normaalia ääntä. Koirasta jää kuraisia tassun jälkiä ala ovelle ovimattoon jne. joten koirat täytyy pestä saippualla ennen sisälle tuontia. Rouva itse ei kuitenkaan pese omia kenkiänsä saippualla ennen kuin astuu sisälle.
      Me toimimme niin että jätämme koko naisen huomiotta, kukaan ei korvaansa lotkauta.

      Voit toki pelotella että viet asian eteen päin kolmannelle taholle häiriköinnistä tai mustamaalauksesta. Yleensä pelottelu auttaa eteenkin tässä tapauksessa kun sinä pelottelet häntä astetta kovemmin asein, eli ei pelkällä isännöitsijällä vaan ihan poliisilla/oikeushaasteella.

      • Valheita vain.

        Ei ole välttämättä aihetta vuokralaisessa, vaikka olisikin se ainoa jota valittaja vainoaa. Omassa talossa on yksi katkera vanha nainen, joka valittaa aina nuorista ja kauniista naisista, jos tällaisia vuokralaisiksi tulee. Aina löytyy joku syy, eli todellisuudessa ei syytä ollenkaan. Kunhan eukko keksii valheita.


    • Se sinua vainoava

      Niin ei minulla niitä kahta ilotyttöä vastaan mitään ole, mukava katsella kun käyvät pissillä takapihalla. Mutta ne koirat sontivat ihan oikeasti kauheita makkaroita minne sattuu. Joulukinkunkin ni ehtivät repiä kun oli jäähtymässä takakuistilla.

      Ja nurmikolla lojuu kaikenlaista törkyä, kai Venäjällä sitten on tapana heittää jätteet nurmikolle. Myös ne Venäläiset mieheta jotka mjoittuvat tyttöjen luokse, eivät näytä mitenkään normaaleilta asiakkailta, juovat ja tupakoivat keskellä yötä pihamaalla ja lajittelevat jotain romuja.

      Pitikö sinun nyt toteuttaa vielä uhkauksesi alkaa täällä näin julkisesti asiaa vatvomaan. Olemme ihan normaali työssäkäyvä perhe ja haluamme vain asua rauhassa.

    • utelias olento

      Vaadi kiusaajalta todisteita kaikesta valituskohteesta ja jos hän välttämättä haluaa tehdä maapohja tutkimus vaadi kirjallisena lausunnon että kiusaaja maksaa viulut omasta pussistaan ja laittaa pihan samaan kuntoon kun se oli ennen tutkimusta

    • KALLE KELLO

      Noitahan nyt piisaa joka paikkaan. Onko seuraava kokous kuin lähellä, niin menepä sinne sitten. Käypäs kyläilemässä kuitenkin sitä ennen muiden naapureiden luona, ja jos he eivät ole häiriintyneet vuokralaisestasi, niin ei mitään ongelmaa. Menkääpä sitten kimpassa kyläilemään tän kahjon luo, ottakaa vähän kättä pitempää mukaan ja tehkää erittäin selväksi, mitä sille tapahtuu jos häiriköinti ei lopu. Jos pahvi ei vieläkään ymmärrä ja jatkaa kiusaamistaan, lähettäkää sille kylään joku jengi. Sitten kyllä ymmärtää. Minkäslainen se kiusaaja on?

    • koiranpee

      Näin koiran omistajana ihmettelen jätöksien hajua, saa olla aika iso kasa **skaa että haisee naapurin pihaan. Mielestäni se haisee juuri ulos tulleena mutta jo minuutin päästä "aromit" ovat haihtuneet ilmaan.
      Asunnon vuokraus mamuille tai vaikka liivijengille olisi todella hyvä idea. Jo pelkkä asian kertominen naapurille ehkä riittää.

      • KALLE KELLO

        Joo, yleensähän yksi koira paskantaa kun lauma norsuja, on se niin kamala haju :)


    • ex-häirikön naapuri

      Yleensä valittajat hiljenevät, kun ottaa järeämmät aseet käyttöön. Ehdotan, että kirjoita asiallinen kirje (tarvittaessa tarkistuta lakimiehellä esim. yleisellä oikeusapuneuvojalla) ja lue se moneen kertaan. Älä syyllistä naapuria haukkumalla häntä hulluksi tms, joka voisi toimia hänelle dokumenttina esim. kunnianloukkauksesta.

      Lähetä kirje tälle valittavalle naapurille kirjattuna kirjeenä, jonka saa noutaa postista vain tämä valittava henkilö itse. Kirjoita kirjeeseen esim. sellaisia asioita, että jos hänellä on valitettavaa vuokralaisista osoitteessa se ja se, että hän tekisi valitukset ainoastaan kirjallisena sinun sähköpostiosoitteeseen tai viralliseen postiosoitteeseen. Tällä tavalla saisit dokumenttia siitä, mitä hän valittaa, kuinka usein jne.

      Voit myös muistuttaa naapuriasi siitä, että aiheeton valittaminen menee kotirauhan rikkomisen puolelle ja että pyydät ystävällisesti myös heidän osaltaan naapurisopua edistäviä toimia. Liitteeksi voi laittaa taloyhtiön järjestyssäännöistä kopion.

      Ei missään tapauksessa kannata lähteä sille linjalle, että lähdetään uhkailemaan väkivallalla tai ilkivallalla. Pysyttele asiallisena, niin se kismittää naapuriasi kaikista eniten. Valitettavasti rivitaloasuminen ja kerrostaloasuminen ei sovi kaikille.

      • Turpaanvaanjaonnea!

        Ei kannatekkaan UHKAILLA väkivallalla, siitä ei tule muuta kuin lisää ongelmia.
        Kyllä tosi on, niin kuin joku tuol jo aiemmin sanoikin, että tehokkain ja ainoa toimiva lääke tuollaseen ongelmaan on kunnon turpaanveto!

        Se toimii monesti ihan uskomattoman hyvin ja yleensä vielä kerta-annos riittää.
        Nämä sääntöjen rakastajat kun ovat yleensä sen verran elämästä vieraantunutta porukkaa etteivät osaa kuvitellakkaan että olisivat jotenkin fyysisesti vaarassa, kun toisen lyöminenhän on laissa kiellettyä!
        Sitten kun saavat kunnolla pataansa niin niiden koko maailma romahtaa kun eivät olisi ikinä uskoneet sellaista edes mahdolliseksi.

        Parhaassa tapauksesssa lopettavat valittamisen naapureista kokonaan, todennäköisemmin tosin etsivät vain uuden kiusattavan, mutta sehän ei ole enää sinun tai vuokralaisesi ongelma :)


    • vihdoin rauhallista

      Naapurisi kiusaaja on ehkä psyykkisesti sairas, vainoharhainen tai "vain neuroottinen". Mutta asia on erittäin ikävä sillä vuokralaisesi ei viihdy asunnosssi jos on jatkuvaa piinaa naapurin taholta. Yleensä rikosilmoitukst ja oikeudenkäynnit ovat niin ikäviä, että toivottavasti asia ratkeaa muuten.

      Minä jouduin kärsimään n. 1,5v todella häiritsevästä naapusita, (alkoholiongelmainen naapuri soitti musiikkia joka kolmas yö klo 23-05). Kukaan ei auttanut sillä melu kuului vain meille ja haittasi meitä eniten, mutta loppujen lopuksi asia ratkesi niin että laitoin oman asuntoni jo myyntiin, ja pahalta tuntui, mut yhtenä päivänä sain kuulla ilouutisetn: naapuri sai häädön. Lähtiessään riehui entistä enemmän ja repi ilmoitukset ilmoitustaululta, mutta sen jälken olemme saaneet asua rauhassa.

      Asuntokaan ei mennyt kaupaksi ja olisi tuntunut väärältä että me olisimme joutuneet muuttamaan kun pyysimme vain hiljaisuutta öisin. Poliisitkin kävi muutamaan kertaan viemässä häiritsevän naaurin putkaan ym.

    • Kärsivällisyyttä

      Tee poliisille tutkintapyyntö noista aiheettomista valituksista. Sillä ratkeaa.

    • Joka junaan

      Onko valittajalla kaikki palikat todistetusti kohdallaan päässään? Kannattaa vähän kysellä muilta naapureilta tai vaikka omaisilta. Itse kärsin hissuksiin dementoituvan naapurin valituksista ja kiusanteosta. Ihan älyttömiä juttuja keksii, mutta minkäs teet kun sairaus puhuu. Tuo rottajuttu vaikuttaa juuri sellaiselta älyttömyydeltä. Naapurini pärjää vielä toistaiseksi kotona, mutta kyllähän siitä viimeistään siinä vaiheessa päästään eroon, kun joutuu vanhainkotiin. Huumoria tässä tarvitaan, mutta välillä meinaa tulla itku.

      Vuokralaiset joutuvat helposti silmätikuksi, jos muut talossa asuvat omistavat asuntonsa. Olen tämän kerran itsekin tuntenut nahoissani, kun asuin vuokralla Helsingin keskustassa ns. arvokiinteistössä. Yksi naapuri kyttäsi ja valitti. Mutta eipä hänelläkään tainnut kaikki palikat olla kohdillaan, vanha yksinäinen alkoholisoitunut "herrasmies". Isännöitsijä lähti kyttääjän leikkiin mukaan ja soitteli minulle jatkuvasti.
      Mainittakoon vielä, että en tupakoinut, metelöinyt enkä pitänyt bileitä tai elänyt muutenkaan häiritsevää elämää. Satuin vain omistamaan ison, mutta kiltin ja hiljaisen koiran, joka tämän yhden naapurin mielestä toi rappuun kohtuuttomasti kuraa ja karvoja. Lopulta kyllästyin ja muutin pois.

    • hmmh?

      En osaa sanoa tuollaiseen asiaan mitään, kun ei ole kokemusta napuririidoista, mutta "vainoaminen" on onneksi pian tulossa lainkin edessä rikolliseksi toiminnaksi, eli sitä ollaan kriminalisoimassa eduskunnassa ja siten kaikenmoisten ihmisten kiusaajien kannattaisi ihan vakavasti miettiä, että mitä tahansa välineitä ei kiusantekoon sellaisiakaan ihmisiä vastaan saa käyttää, joista ehkä ei henkilökohtaisesti pidä, tai kiusata muutenkaan. Ainakin jos viranomaisille esitetään perättömiä väitteitä, luulisi, että siinä olisi pian kiusaajien oma nahka pallilla.

      Jos puhut totta, etkä lööperiä, niin siinä tapauksessa voisit syyttää kunnianloukkauksesta, jos varmuudella tiedät, kuka sinua ja mainitsemaasi vuoralaista on kiusannut. Jos sen sijaan vain oletat, eikä sinulla ole mitään faktuaalisia todisteita juuri siitä, että joku tietty kiusaa sinua, et luultavimminkaan voisi mennä väittämään, että jokin sanotaanko nyt juuri jokin tietty henkilö X olisi sinun kiusaajasi. Se kyllä lienee totta, että ne ihmiset, jotka ovat niin kieroutuneita, että haluavat viattomien mainetta mustata tietoisesti tai kiusata viattoia ihmisiä, niin kyllähän sellaiset kai keinoja keksivät kiusantekoonsa: aikoinaan ja varmaan vielä nykyäänkin kiusaajat käyttävät juuri nimetöntä ilmiantomahdollisuutta viranomaisille esimerkiksi huoltajuuskiistoissakin kaiketi hyvinkin paljon - se sitten on ikävää, että jos ja kun viranomaisten kuitenkin pitää selvittää kaikki mahdolliset ilmoitukset, oli niissä perää yhtään tai ei, koska usein ihmisten riitely on vain viranomaisten resurssien haaskausta tärkeämmiltä asioilta, ainakin mitä naapuririitoihin tulee.

      Jos olisin sinä, kysyisin ihan asiallisesti ja kasvokkain ja rauhallisesti siltä ihmiseltä, jonka koet itseäsi kiusaavan, että mitä hänellä on sinua vastaan. Luulisi, että useimmiten asiat selviävät ihan sillä, kun aikuiset keskustelevat järkevästi. Näin siis sitten, jos tuo tarinasi pitää paikkansa - paljoahan tän Suomi24:n keskustelupalstojen todenmukaisuuteen ei voi luottaa.

    • seuraili pikään

      Yks vanha rouva, epäili minua varkaaksi kun tulin samasta ovenavauksesta rappuun.Olin muuttanut juuri ja tuli mieleen, onkohan kaikki palikat kohdallaan, sillä olen ihan tavallisen oloinen nainen.

      • hulappaloo

        Minäkin asun vuokralla ja jostain syystä nuo naapurin vanhat ukot ovat yksintuumin ryhtyneet katselemaan kosteilla kaihoisilla katseilla kun olen ulkona tupakalla. Tein sellaisen sopimuksen että käyn ulkona jos on poltettava, ne kai käsitti sen väärin. Yksikin parkkeeras perseensä pyöräni tarakalle ja kun huomautin oli takarengas puhki samana iltana, ei muuten ole lepuuttanu ahteriaan kenenkään muun tarakalla. Kehtasi vielä valittaa että sanoin pahasti, sen pyörän rengas oli viime kesän tai pyöräilykauden aikana neljä kertaa puhki. Olenkin "nauranut" että mulla riittää noita sulhasia ja vielä akkojensa kanssa.


    • spöröspäreebin

      Naapurisi mustamaalaa sinua?

      Odota vielä hetki, kunhan hän on mustamaalannut sinut tarpeeksi mustaksi voit syyttää häntä rasismista.

    • älä provosoidu

      Minusta sinun ei kannata reagoida kiusaajan toimiin millään tavalla ennenkuin viranomaiset ottavat sinuun yhteyttä. Älä ole huomaavinasi kiusaajaa mitenkään. Juttele niitä näitä diipa daapajuttuja kiusaajan kanssa esim. on ilmoja pidellyt jne.

      Sivistynyt neuvoni on että mitä enemmän reagoit niin hullu saa vain lisää vettä myllyynsä ja lisää kiusaamistaan.

    • finnosti

      Suomalaiset ovat tunnetusti kateellista ja vainoharhaista kansaa, riitelyt alkavat milloin mistäkin asioista aina naurettavuuksiin asti.

    • kaikellaon rajansa3

      ulkomaalaiset saavat tehdä mitä lystäävät he ovat poliitiikojen pyhiä lehmiä

      • typi77

        kotirauha kunniaan häiriköt ulos


    • annos

      Naapurisi on Narsisti. Narsismi on sairaus josta ei parane. Kehoittaisin sinua suhtautumaan naapuriisi aivan uudella tavalla. Ajattele että naapurisi on ollut pöpilässä ja on nyt avohoidossa nauttien kovia lääkkeitä.

      Mitä noista hullujen puheista..sanoisin.

      • jaah?!

        Niiinpä: mitäs noista "hullujen" puheista, 'just joo'. Tämänkin keskustelun perusteella on tosiaan paljon hulluja, koska hullua ja täysin sairastahan on kehottaa väkivaltaan vielä äärimmäisen häiriityneesti nimetyllä Suomi24- palstalla, jonka nimi on pöpipäisesti "Oman käden oikeus" ( luulis olevan laitonta ton niminen palsta julkisella foorumilla!) ja kuten monet sekopäät kirjoittelee. Ja vielä etusivulle nostetaan kaikki maailman sairaimpien jorinat, mistä syystä esimerkiksi minä viaton tulin tätä keskustelua lukemaan.

        Anna mun kertoa sulle yksi totuus elämästä ,ihan vaikka psykologinen fakta: jokainen tyyppi joka kirjoittelee turpiinvetojuttuja Suomi24- nettipalstalla, on itse se hullu, oli ollut "pöpilässsä" tai ei. Hulluimmat on niitä, jotka pitävät _itseään_ meleltään terveinä esimerkiksi Suomi24- palstoilla, vaikka nettijutut on sellaisia, että ei tarvitse suurinpiirtein kahta lausetta lukea, nähdäkseen, että täytyy olla umpihullujen kirjoittajien kyseessä, jos kehtaavat vielä ajatella itseään terveinä ja kirjoitella pöpipäisiä väkivaltajuttuja nettipalstalle. Sitten toinen fakta:ne jotka ovat pahimmin mieleltään sairaita, eivät edes hae apua mielenterveysongelmiinsa ja sitten saadaan - tai kaltaiseni terveet ihmiset joutuvat - lukea esimerkiksi hyysätyistä väkivaltarikollisista uutisista, yäk.

        Antasitte v*ttu olla viimeinen kerta, kun pakotatte minua lukemaan täysin häiriityneitä nettikirjoituksia! Ja narsismi hölmöläinen _ei_ ole "sairaus", vaan on olemassa tervettä narsismia ja sairasta narsismia. Siksi että on sairasta narsismia ja narsmiltaan sairaita, on esimerkiksi rikollisuutta. Siksi että on tervettä narsismia, yhteiskunta ei ajaudu anarkiaan, kaaokseen tai muuhun täysin häiriityneeseen tilaan, kuten se ajatuisi, jos kaikki päättäisivät olla piittaamatta pätkääkään laeista ja säännnöistä sairaiden narsistien lailla.

        Kun kerran Laki- aiheen Suomi24- hörhöpalstalla ollaan, niin vaikken teidän nimettömien motiiveista kirjotitaa tiedäkään; paitsi että ei näy usein olevan nrmaaleja keskustelumotiiveja niin sellainen ohje, että laitonta on myös väittää luulopohjalta jonkun syövän "mielenterveyslääkitystä" tai olleen "pöpilässä", oli joku ollut tai ei tai söisi mielenterveyslääkkitystä tai ei. Erityisen tuomittavaa se on,jos siten tehdään netin välityksellä, eli jos esitetään perättömiä tai yksityisyyden suojaa rikkovia väitteitä, mitä asiaa taulapäät ei netissä koskaan tajua kiusatessaan viattomia, omahyväistä häiriintyneisyyttään.


    • Naapurikin

      Kun oikeassa elämässä sille ei mahda mitään.
      Minulla oli rivarissa naapurina vanhempi eläkeläismies.
      Kun muutettiin, niin sillä oli emäntä, mutta se katosi kuvasta eka vuoden jälkeen. Samaan aikaan naapurin juopottelu lisääntyi.
      Kun muutettiin, niin naapurin rouva kävi toivottamassa tervetulleeksi, eikä mitään outoa huomattu.
      Ei tainnut mennä kahta viikkoa, kun alkoi pientä suun soittoa kuulua Martin (siis se naapuri, hän on jatkossa martti) suunnasta. Polkupyörä oli vinossa keittiön ikkunan alla ja autokaan ei aina ollut kuulemma suorassa autokatoksessa hänen auton vieressä ja kaikkea semmoista tarpeellista.
      Kyselin naapureilta Martista ja minulle kerrottiin, että Martti on vähän semmoinen. Kun Martti jäi eläkkeelle, niin Martti alkoi enenmmän "valvomaan" taloyhtiön asioita.
      Aikaa kului ja Martin valituksista ei välitetty.
      Sitten Martin rouva lähti ja Martti tarttui pulloon jo aamupäivisin.
      Minä olin perheeni kanssa tulilinjalla, koska olin Martin ainoa seinänaapuri. Martin toisella puolella oli yleinen tila, jonka jälkeen oli vasta seuraava naapuri, joten minä olin hyvä kohde.
      Lapset ei saaneet leikkiä pihan leikkipaikalla, kun se oli Martin huoneiston kohdalla. Aina kun meidän rouva tuli töistä, niin Martti huuteli tuuletusikkunasta kaikenlaista, mutta ei kuitenkaan törkeyksiä.
      Martti oli kaikessa meidän elämässä mukana.
      Kun joskut oli jotain isompaa tavaraa autossa, niin ajoin sen meidän huoneiston oven eteen, niin sehän ei Martille sopinut. Hän tuli siihen pihalle kertomaan taloyhtiön säännöistä ja seurasi toimitusta metrin päästä.
      Mutta, kun Martin poika tuli käymään, niin poika jätti aina mersunsa siihen meidän oven eteen.
      Kävin kerran pojalle sanomassa, että kun tähän ei saisi pysäköidä, kun yksi ilkeä naapuri on valittanut siitä niin usein, niin olisi hyvä, että ei ärytettäisi häntä enempää. Poika kysyi, että kuka, niin osoitin Martin huoneistoa ja sanoin, Marttihan se siitä valittaa. Poika katsoi minua ja sanoi "h****a v***u"
      Joten tuli selväksi Martin ja jälkeläisten älykkyysosamäärä.
      Yhtenä päivänä ajoin auton huoneiston eteen ja olin etukäteen sopinut taloyhtiön puheenjohtajan (jatkossa PJ) kanssa, että seuraa tilannetta sivusta ja puuttuu tilanteeseen.
      Kun PJ oli seurannut Martin esitystä ja tuli paikalle, niin Martti teki paikalta poistumisen maailmanennätyksen. PJ meni perässä ja soitti Martin ovikelloa, mutta eihän Martti ovea avannut.
      Jatkossa PJ kertoi, että Martiin ei saa yhteyttä.
      PJ suhtautui asiaan hyvin meidän kannalta, koska oli nähnyt mitä se oikeasti on. Olimme laittaneet taloyhtiön hallitukselle kirjallisia valituksia, mutta niitä ei oltu juurikaan noteerattu, kunnes PJ näki ja kuuli oikasti mitä tapahtuu.
      Taloyhtiön hallitus kutsui Martin juttelemaan asiasta. Martti ei suostunut. Vuosikokouksessa talon naiset kävi pyytämässä Marttia paikalle, ei tullut.
      Vuosikokouksen jälkeen pari naista kävi Martin kanssa juttelemassa keittiön tuuletusluukun kautta ja eihän siitä mitään tullut.
      Samaan aikaan kuitenkin Martin huutelu jatkui samalla tavalla kuin ennenkin.
      Vaadin taloyhtiön kokouksessa, että Martille tehdään yhteinen kirjallinen ilmoitus lasten leikkipaikan käytöstä, auton tilapäisestä pysäköinnistä, polkupyörien säilyttämisestä, lumitöistä.
      Kirje toimitettiin Martille, mutat eihän sillä ollut mitään vaikutusta.
      Kysyin isännöintifirmasta mitä tehdään ja sieltä sanottiin, että ei mitään.
      Suomessa saa asua omistamassaan asunnossa. Jos huutelee törkeyksiä, puuttuu toisen omaisuuteen tai fyysiseen koskemattomuuteen niin se kuuluu poliisille, ei taloyhtiölle. Poliisi taas ei voi häätää ihmistä pois omasta asunnosta, eikä nykyresurseilla sitä juurikaan kiinnosta, ellei mennä omaisuus- tai henkirikospuolelle. Henkiselle väkivallalle ei oikien poliisikaan mahda mitään
      Ainoastaan jos vastike jää maksamatta tai asukas metelöi riittävästi, häiriköi äänekkäästi, muuttaa rakenteita lain vastaisesti, niin silloin taloyhtiö voi puuttua asiaan.
      Suomessa voi taloyhtiön pihalla sanoa joka naapurille "muuta pois sinä iljettävä ihminen". Valittaa aiheettomasti jokaisesta naapurista PJ:lle kolme kertaa päivässä, siis oikeasti tehdä mitä vaan, niin asunnosta ei voi heittää pihalle, eikä toimintaa kieltää.
      Ainoa kuka kärsii, on kiusattu. Kiusaaja nauttii siitä, että kukaan ei mahda mitään.

      Jos provosoidut ja vedät kärsään, niin olet kusessa.
      Tietysti, jos hommaat silminäkijät paikalle ja keskustelussa saat valittajan hermostumaan ja lyömään ensin. Silloin voi vetää takaisin, mutta poliisitutkinnassa kaivetaan kaikki sinun tekemät valitukset ja poliisi tulkitsee asian niin, että käytit valittajan henkistä epätasapainoa hyväksi, provosoit ja sitä kautta sait kiusaajan lyömään sinua.

      Ainoa mitä voit tehdä, on muuttaa pois.
      Näin se vaan menee oikeassa elämässä. Me muutettiin pois ja Martti sai sen jälkeen kärsiä teoistaan, mutta en kerro miten (ketään ei lyöty, vaan kosto vaikutti Martin talouteen)

      • turhaa nössöilyä

        Poliisinkin pitää pystyä todistamaan että juuri sinä olet sitä paukuttanut käkättimeen. Jos sinussa ei ole jälkiä esimerkiksi rystysissä niin heität niille sellaisen teorian ilmaan että on kännipäissään kaatunut ja saanut päähänsä tarinan pahoinpitelystä.


      • lady2

        Häiritsevän asukkaan häätö on mahdollista. Häätö edellyttää painavia syitä. Naapurien kuuluu sietää esimerkiksi tavalliset elämisen äänet, kuten leikkivät lapset tai suihkussa lutraaminen yöllä.

        Käräjäoikeuteen lähetettiin viime vuonna Suomessa yhteensä 7 300 häätöhakemusta, joista 1 500 pantiin toimeen, kerrotaan Isännöintiliitosta.

        Asukkaan häätäminen on työlästä. Siihen riittää kuitenkin periaatteessa jo yhtiön hallitukselta/hallituksen määrämänä isännöitsijältä yksi varoitus, jos häiriöt ovat riittävän vakavia ja toistuvia, eivätkä pääty varoitukseen.


        Jos varoitus ei auta, taloyhtiön hallitus voi kutsua koolle yhtiökokouksen. Yhtiökokous päättää asunnon hallintaanotosta, ja päätös annetaan osakkaalle ja asukkaalle tiedoksi 60 päivän kuluessa.

        Päätöksen saajalla on oikeus laittaa vireille kanne 30 päivän kuluessa. Tuomioistuin ratkaisee, onko hallintaanotto aiheellinen. Jos osakas tai asukas ei valita päätöksestä tai tuomioistuin katsoo hallintaanoton olleen oikeutettu, taloyhtiö voi vaatia asukkaan häätöä.

        Isännöintiliiton mukaan asunto voidaan ottaa taloyhtiön hallintaan seuraavista syistä:
         Sen huonosta hoidosta aiheutuu taloyhtiölle tai asukkaille haittaa.
         Sitä käytetään oleellisesti käyttötarkoituksensa vastaisesti.
         Siellä vietetään häiritsevää elämää.
         Asukas ei noudata taloyhtiön tiloissa yleisiä järjestyssääntöjä.
         Vastike jätetään maksamatta 3–4 kuukautena.

        Naapureilla on oikeus puuttua tilanteeseen, jos esimerkiksi koira haukkuu kahdeksan tuntia päivässä tai pianoa soitetaan päivittäin tuntikausia.


      • normaali ihminen

        Mulla tuli mieleen oma tilanteeni pienessä taloyhtiössä Ainoa seinänaapuri on keski-ikäinen lapseton pariskunta, joka pyrkii hallitsemaan pihaa ja laatii omia ylitarkkoja sääntöjään. Useita vuosia kuuntelin sitä jatkuvaa huomauttelua, kunnes hermostuin ja sanoin suorat sanat rouvan provosoitua ensin jostakin mitättömästä asiasta. Kiusaaminen pahentui, kun erosin ja mieheni muutti pois. Hallitus on vuodesta toiseen sama: 3 kaveria, joista kaksi päättää ja yksi on työkalu. Laittoivat jopa tämän lakeijan sanomaan minulle (kännissä tietysti), että haluavat minun muuttavan pois. Sitä en niin vakavasti ottanut, kun tunnen (perusmukavan mutta humalassa muuttuvan) kaverin ja tiedän taustat asialle. Nyt sovittu naapurin kanssa (joka on muuten kapiainen), että emme ole missään tekemisissä keskenämme, kun "heillä ei ole koskaan ollut näin hankalaa naapuria". Nyt on hyvät välit kun ei ole välejä ollenkaan. Tosin epäilen selän takanan mustamaalaamisen jatkuvan, mutta enpä anna sen häiritä. Pysyn poissa kokouksista ja väkinäisistä talkoista, joita ei edes tarvitsisi pitää noin pienissä oloissa, kun jokainen huolehtii lähiuympäristönsä.

        Mutta lakimiehellä piti minunkin uhata ensin, lähinnä kotirauhaan liittyen,


    • miksi edes kysyt?

      Käyt sanomassa että jos vielä itkee aiheettomasti niin tietää turpakäräjiä.
      Tyhminkin ihminen uskoo nyrkin puhetta, eli ei muuta kuin tuumasta toimeen jos meno jatkuu samana.

      Ihan turha alkaa mitään kirjeitä lähettelemään ja asianajajia konsultoimaan, siinä menee vain aika ja rahat hukkaan.

      Lähes poikkeuksetta nämä tällaiset sankarit etsii uuden uhrin sen jälkeen kun on kerran käynyt klyyvaria polilla suoristelemassa.

      Jos olet naisihminen, niin eiköhän joku kaveri suostu tekemään likaisen työn jos tarvetta ilmenee.

      • turpaanvaanjaonnea!

        Ehdottomasti samaa mieltä!

        Jotkut asiat kuin ei vain ratkea puhumalla vaikka joku elämästä vieraantunut sosiaalipsykologi sitä kuinka jankuttais.

        Sivistyneessä yhteiskunnassa se olisi ehkä mahdollista mutta valitettavasti ihmiset tällä planeetalla ovat vielä valovuosien päässä mistää semmosesta...


    • betonirotta1

      Kaikista pahimpia naapureita on erakot. Nämä erakot ovat syrjäytyneet kaikesta. Televisio on ainoa Ikkuna ulkomaailmaa.

    • Holapov

      Anna nykyisen vuokralaisen mennä jos on mennäkseen ja ota tilalle maahanmuuttaja. Mikäli naapuri uskaltaa kaivaa verta nenästään vainoamalla mamun väitettyjä tekoja, jutusta on helpompi tehdä poliisiasia. Rasistisiksi epäiltyihin kiusaamisiin yhteiskunta puuttuu tiukasti.

    • oma elämä

      Joka kerta naapurissa on asunut ainkakin yksi mielenterveysongelmainen. Pitää vain sopeutua ja olla välittämättä. Välillä voi huomauttaa joistakin asioista, mutta useinmiten henkilö aloittaa tietoisesti käyttäytymään päin vastoin. En tiedä mikä laukaisee avoissa kyseisen reaktion, mutta varmaan tämä liittyy jotenkin mielenterveysongelmiin.

      • elämäpäelämä..

        Luulis, että ainakin kaupungeissa "mielenterveysongelmainen" olisi lähinnä se, joka tietäisi kaikkien naapureidensa nimet. Minä ainakaan en tiedä yhdenkään naapurini nimeä,ja olen oikein onnellinen tämän 800:n asukkaan keskellä tietämättä yhdenkään nimeä ja erityisesti siksi.:)

        Itse pelkäisin mielenterveysonglmaisia lähinnä siksi, että jos olisi yksikin sekopää, joka tietäisi minun alaikäisena 20 vuotta sitten kärsineen mielenterveysongelmasta, olisi todellla ällöttävää, jos joku sellainen takavuisien kiusaajainhotus olisi kiinnostunut persoonastani päivänä, kun ei tiedä minusta ja elämästäni reaalisesti mitään, eikä kuulukan tietää.

        Sorry, mutta suututtaa aina nähdä "mentaalipotilaisiin" teksteissä negatiivisesti viittaamista noissa negatiivissa röyhkeissä kommenteissa: en ole itse mielenterveyspotilas, enkä itse valinnut sitä, että rakkaaat vanhempani laittoivat minut laitokseen alaikäisenä anoreksiasta ja väitetystä psykoosista. Samasta syystä en halua minkään imbesillin väitteitä, että olisin mielenterveydeltä häiriintynyt, kun mikään elämässäni ei osoita sitä.

        Miksi p*skiaiset ette käytä mielenterveysongelmia synonyymina rikollisuuteen? Joku varmaan herkkä lääkityksellä oleva ihminen tuskin on mikään omaisuuskavaltaja tai kusipää ja sosiopatia on surinta mielenterveyden häiriityneisyyttä, mitä me mun kaltaiset rehelliset VIHATAAN, eli vihaan epärehellisyyttä!


    • just just :D

      Käyt kylässä kovistelemassa pappaa tai mummoa.. kuolo korjaa jos ei toiminta muutu.

      • kova kovaa vastaan

        Aivan! käyt sanoo suorat sanat et jos ei tää vitun pelleily lopu ni ni elämä loppuu.


    • pelleilyyn kyllästyn

      Teettänyt varmaan avaimetkin sun asuntoon... Nythän loppui suositun avaimen suoja, ei maksa kun 7e avaimen teettäminen, että pääsevät oikein huolella riivaamaan ja vuokralaisesi lentää pihalle.

      • Avainten herra joo

        Meillä oli taloyhtiössä tällainen avainten herra, vanha alkkisäijä jonka vanha uskovainen leskirouva oli jostain puskasta pelastanut.
        Alkkisäijälle nousi hattuun kun akka oli hallituksen pj., äijästä tuli pikkuhiljaa kulmakunnan kerrostalonomistaja.

        Isännöitsijä oli palkansaajana täysin näiden tärähtäneiden talutusnuorassa, antoi vanhalle deekulle jopa yleisavaimen käyttöön.
        Kiukutteli nilkki sitten kun avain ei sopinutkaan aivan jokaisen asunnon oveen, uhkaili että kohta ei sovi asukkaidenkaan avaimet kotioviin.

        Varsinkin vuokralla asuvien kohdalla tämän narsistisen alkoholistin keksinnöt sääntöjen suhteen olivat täysin mielisairaan tuotosta, äijä muutteli sääntöjä aina tarpeen mukaan jotta asukkailla olisi ollut mahdollisimman vittumaista.
        Keksi mitä kummallisimpia sääntöjä, lakeja ja asetuksia, joita ei löydy laista.

        Mutta nyt on äijä haukannut nurmikkoa ja meillä on jo muutamat kakkukahvit asian johdosta vedetty naamariin, pitääpä taas avata karkkipussi ja juhlistaa äijän manalaan muuttoa :D


    • Pahamies77

      Mulla asu naapurissa mielentereysongelmainen rouva eli siis hullu. Se valitti kaikesta ja keksi milloin mitäkin juttuja joita sitten ilmoitteli minusta poliisille. Kuvasi minua aina videokamerallakin saakelin eukko. No kiusaaminen loppui siihen kun tiputin eukon maksakoukulla eräänä syksynä. Eukko tuupertui maahan lyönnin seurauksna. Korostin vielä sanomaani kertomalla maassa makaavalle eukolle että tää on vasta varoitus ja jos juttujen keksiminen jatkuu seuraa siitä loppuelämän kestävä piina ja rangaistus. Uskokaa tai älkää mutta tähän loppui naapuririita ja tämä kyseinen eukko on ruvennut jopa moikkaamaan minua, kai kyse oli vaan kunnioituksen puutteesta ja siitä että eukko ei uskonut että miten käy kun rupeaa vmäiseksi oikeasti pahalle miehelle:)

    • kasvata paksu nahka

      Kiusaaja nauttii siitä että sinä kiusaannut. Miksi hän lopettaisi sen mistä hän niin suuresti nauttii?

      Pääset hänestä eroon vaihtamalla maisemaa. Kiusaamisesta pääset eroot olemalla kiusaantumatta.

    • Isännöintiliitto

      Hei,

      aihetta on käsitelty Isännöintiliiton julkaisemassa Pihaparlamentti-blogissa, www.pihaparlamentti.fi. Pihaparlamentti kokoontuu viikoittain pohtimaan taloyhtiöiden laki- ja järjestysasioita ja tarjoaa kiinnostavia juttuja ja uusia näkökulmia sujuvaan arkeen.

      Häiritsevää elämää käsittelevät kirjoitukset: http://pihaparlamentti.fi/arkisto/hairitseva-elama/

      Ystävällisin terveisin
      Pihaparlamentti-blogi

    • outoa oli

      Manskulla asuin kerran vuokralla ja omistusasujat piti minua epäilyttävänä, vaikka olin juuri suuren elämänmuutoksen kourissa.
      Enkä ketään häirinnyt ja olin ihan tavallisen työssä käyvä ihminen. Kiusaamista sekin oli, muutin pois.

    • pöpilään kaikki

      Minulla täällä vastaavia kokemuksia vanhoista kiusaaja naisista.Asun kaupungin vuokra rivarissa.Taloyhtiössä on 91 asuntoa.Ongelmani on taloyhtiötä terrrori soiva 60 v käyvä vanha nainen.Se luulee omistavansa koko alueen.Hän rupesi keksimään juttua pyykin rahti pesusta ,väittää minun pesevän sukulaisteni pyykkejä maksua vastaan taloyhtiön pesulassa.Lisäksi isännöitsijä uskoo naista täysin kun sattuu olemaan isännöitsijän sukulainen.Minä en todellakaan rahti pesua harjoita. Pesen oman perheeni vaatteet taloyhtiön pesulassa.Ainoa keino saada häirikkö kuriin on ilmeisesti rikosilmoitus poliisille.Näitä hulluja näkyy suomen maassa riittävän oli asumismuoto mikä tahansa.

      • minna1

        Jes. Eli tästä omen sitä mieltä et kun lapset on 9 luokan käyneet muutan korpeen jossa ei naapureita näy ja se on varma. Ja jes olen onnelli en....


    • normaali asukas

      Niin ikävämpi homma on sellainen että-kyseinen kyttäää kerää ympärilleen seurueen pikkuhiljaa-heeiii oootkos kuule tuota niinkuin huomannut että--- esim naapurisi olisi kaatanut olutta rappuun- (vaikka asukas ei juo lainkaan olutta eikä alkoholijuomia)hä tupakoi tuntikausia-ja kuulemma on henkisesti sairas vaikka on flunssassa-kailottaa kovaan ääneen että asukkaalle pitäisi soittaa ambulanssi tunnin päästä-(vaikka ei mitään pätevää syytä)lisäksi kyseisen taloyhtiön asukkaista osa lähtee mukaan helposti-vaikka kyseessä on ihan normaali vuokra asunto-kiusaaja selittää että juorut eivät saisi lähteä kiertämään-(mitkä juorut) hänen itsensä eli kiusajan keksimät- samalla tämä sosiaalinen tantta laukkaa ovelta ovelle kailottaa kovaan ääneen pimputtaa ovikelloa,koputtelee turhaan,millähän asialla hän on ? availee alaovia kerää tupakan natsoja porras käytävään-huom asialla on kiusaaja itse. että tämmöistäkin koettu jo 2011. - hyvä nuorisoporukka ja vanhus pitäkää riitanne keskenään älkääkä vetäkö niihin muita

    • jatkoa edelliseen

      Että näin mukavaa elämää jossain kerrostaloissa on uutena asukkaana.. Normaalia kanssa käymistä mielestäni on tervehtimen rappukäytävässä ja kuulumisien vaihto- mutta ei ilman syytä valitus,varsinkaan toisten tekosista-ja hankalaa on flunssassa jaksaa nouta joka kerta kun on juuri saanut unen päästä kiinni,niin sama homma uudestaan.. Hermo meinasi hieman kärähtää-huomasin sitten loppujen lopuksi kyseisen ihmisen kuikkivan ikkunastani sisään aamuisin,siinä sitten mukava herätä ja keitellä kahvia ja lähteä töihin. Ja samainen lauma veti myös koiran jätöksistä.loma matkoista,harrastuksista yms. aivan älytöntä juttua. Myös ystävieni vierailuista. Loppujen lopuksi päätin olla välittämättä-mutta tuskin sekään oikea ratkaisu on.Maalla asuessani olen tutustunut tosi helposti naapureihin ja ollaan tultu tosi hyvin toimeen naapureiden kanssa. Ja aiemmissa kerrostaloissa myös. Mutta tuo on aika ikävää sillä mummoja on mukavia mutta jotkut tekevät tuollaista ja samoin nuoria myös, Se on miellyttävää kun näinkin huolehtivaisia naapureita on...

    • Tumputaspas ihtiäis

      Olet nähtävästi ostanut osakkeita, jotka oikeuttavan jonkun taloyhtiön omistaman huoneiston hallintaan.

      En ole ikinä kuullut, että osakkeita voisi vuokrata. Kerro ihmeessä, miten sellainen tapahtuu. Mitä, jos vuokralainen myy osakekirjat, niin eikö niitä vastaan pitäisi olla joku vakuus?

    • Hyvä-muistaa

      Kiusaajilla on paha olla. Joka talossa on näitä, meillä myös. Suurin syy lienee yksinäisyys tai huono parisuhde.

    • Llggl

      Häiriköitä.kiusaajia tuntuu riittävän yhä enevässä määrin. Asun kerrostalossa vuokralaisena luulin saavani rauhallisen viihtyisän asunnon kaupungin keskustan tuntumasta jollaista juuri hain. 2-3 päivänä muuton jälkeeni sujui rauhallisesti kunnes yläpuolella asuva naapuri aloitti lähes taukoamattoman häiriköinnin syytämällä asuntooni epämääräistä rahinaa, kahinaa pauketta eri voimalla. Tuota tapahtuu päivin selkä öin iltayöstä, keskiyöllä selkä tietty aamuyöllä. Siis hiljaisuuden aikana 22.00-07.00 välilläkin. Sama häirikkö sotkee sekaantuu myös kännykkäni, tabletin ohjelmiin sotkemalla niistä. Hän lienee työtön joten yöllä kelpaa häiriköidä ja päivisin huilailee. Eräs henkilö totesikin sairas se on. Ei tavallinen normaali työtä tekevä moista harrastaisi.

    • Anonyymi

      Meil oli aikoinaan Virtasalmella psyykkisesti sairas rouva naapurina. Hänen miehensä jutteli hänestä meille ns selän takana,että kyllä hän tietää mikä eukkonsa on. Muutimme pois ja,seuraavakin paikallemme muuttanut sai tämän noita akan kimppuunsa.

    • Anonyymi

      Harmittaa Sain pitkällä jonotuksella vuokra rivitalon.nyt seinä naapurin nuori pari osoitautunut sekopäiksi.itse olen jo vartuneepi enkä mielestäni paha hikipinko.apuva!

      • Anonyymi

        Kannattaa mutta muualle.


    • Anonyymi

      Mulla on naapurissa mielisairas poika.puhuu itsekseen huoneistossa ja manaa.melko karmeaa olio.

      • Anonyymi

        Haista sinä K.M. vittu! saatanan kolahäirikkö!


    • Anonyymi

      Minä hankin naapuri Moilaselle manajaan omakustanteisesti.nii sairasta on Menossa!!😤👊

      • Anonyymi

        Onpa karmeita nää kaupungin vuokra kämpät!


    • Anonyymi

      "Käräjäoikeuteen lähetettiin viime vuonna Suomessa yhteensä 7 300 häätöhakemusta, joista 1 500 pantiin toimeen, kerrotaan Isännöintiliitosta.

      Asukkaan häätäminen on työlästä. Siihen riittää kuitenkin periaatteessa jo yhtiön hallitukselta/hallituksen määrämänä isännöitsijältä yksi varoitus, jos häiriöt ovat riittävän vakavia ja toistuvia, eivätkä pääty varoitukseen.

      Jos varoitus ei auta, taloyhtiön hallitus voi kutsua koolle yhtiökokouksen. Yhtiökokous päättää asunnon hallintaanotosta, ja päätös annetaan osakkaalle ja asukkaalle tiedoksi 60 päivän kuluessa."


      No mitäs sitten jos itse isännöitsijäkin on narsisti kiusaaja. Meillä täällä yksi narsisti terrorisoi koko taloyhtiötä, vuokran-antaja on itsekin narsisti ja ei anna koskaan varoitusta narsistille, eli suojelee sitä. Narsistille on annettu valta rikkoa taloyhtiön sääntöjä jatkuvasti, saa kiusata vapaasti naapureita, vainota, tarkkailla ja häiritä.
      Rikosilmoitus voisi varmaan auttaa, mutta tutkiiko poliisi ?

    • Anonyymi

      Silmä silmästä, hammas hampaasta. Tällä ohjeella pärjää aina. Naapurini, omakotitalo alueella käytti aina koiraansa minun postilaatikolla tarpeillaan. Sain sen homman loppumaan kun itse kävin muutaman kerran vääntämässä paskan naapurin postilaatikolle.

      • Anonyymi

        Eihän poliisin valtaa saa ohittaa. Vaikka poliisi nauraakin lainvalvonnalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän poliisin valtaa saa ohittaa. Vaikka poliisi nauraakin lainvalvonnalle.

        Tarkoittaako tämä sitä että poliisi pakottaa ihmiset valta-asemaansa hyväksikäyttämällä sietämään itseensä kohdistuvia rikoksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoittaako tämä sitä että poliisi pakottaa ihmiset valta-asemaansa hyväksikäyttämällä sietämään itseensä kohdistuvia rikoksia?

        Periaatteessa tarkoittaa, mutta tälläisessä yhteiskunnallisesti sairaalloisessa tilanteessa astuu yhteiskuntajärjestyksen ja -sopimuksen tilalle luonnonlaki sekä moraalinen oikeutus oman elämän puolustamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Periaatteessa tarkoittaa, mutta tälläisessä yhteiskunnallisesti sairaalloisessa tilanteessa astuu yhteiskuntajärjestyksen ja -sopimuksen tilalle luonnonlaki sekä moraalinen oikeutus oman elämän puolustamiseen.

        Mutta eikä tämä ole poliisin tarkoituksella ihmisille asettama "ansa", joss poliisi käyttää hyväksi rikolliselle toiminnalle alttiita henkilöitä väkivallan välikappaleena jollain perusteella ihmisiä kohtaan, tarkoituksena antaa julkinen oikeutus yhteiskuntasopimukseen perustuvalle rikoksta rankaisemiselle. Toisin sanoen, kyseessä on kehittynyt provokaatio, tarkoituksena pakottaa ihminen luonnonlaki-perusteiseen elämänsä puolustamaan ja nimetä elämänsä puolustaminen rikokseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eikä tämä ole poliisin tarkoituksella ihmisille asettama "ansa", joss poliisi käyttää hyväksi rikolliselle toiminnalle alttiita henkilöitä väkivallan välikappaleena jollain perusteella ihmisiä kohtaan, tarkoituksena antaa julkinen oikeutus yhteiskuntasopimukseen perustuvalle rikoksta rankaisemiselle. Toisin sanoen, kyseessä on kehittynyt provokaatio, tarkoituksena pakottaa ihminen luonnonlaki-perusteiseen elämänsä puolustamaan ja nimetä elämänsä puolustaminen rikokseksi.

        Juuri näin toimii mätäpäise nimeltä Suomen poliisi.

        Vähintä mitä yhteiskunta voi tehdä Suomen poliisin suhteen, on laittaa koko poliisiorganisaatio loppuelämäkseen lukkojen taakse vailla mahdollisuutta pois pääsyyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin toimii mätäpäise nimeltä Suomen poliisi.

        Vähintä mitä yhteiskunta voi tehdä Suomen poliisin suhteen, on laittaa koko poliisiorganisaatio loppuelämäkseen lukkojen taakse vailla mahdollisuutta pois pääsyyn.

        Jatkuvasti luemme poliisin juorulehdille toimittamia kertomuksia, jossa ihminen on ensin kohdannut vakavan rikoksen ja yrittänyt saa itselleen oikeutta, ja lopulta turvautunut omaan oikeuteen, jota itsepuolustuksessa tai pakkotilanteessa ja muussa oman elämän varjelussa tehtyä tekoa Suomen "oikeuslaitos", eli syyttäjän oikeudelle esittelemän rikollisen poliisin "tutkinnan" kumileimasimena toimija, ei ota huomioon eikä edes mainitse.

        Tätä soopaa on Suomen oikeusvaltio täynnä, seurauksena rikolliset jatkavat tyytyväisenä toimintaansa, ja syyttömät rikosten uhrit, jotka ovat nurkkaan ajettuna elämäänsä puolustaakseen ovat reagoineet luonteensa mukaisesti, on mustamaalattu rikollisiksi.

        Tämä sairaalloinen epäoikeusvaltion toiminta myös pyhittää niiden harvojen tarkoituksellisesta rikoksesta tuomittujen teon, koska oikeusvaltion tuomioihin ei voi missään määrin luottaa, ja ne on jätettävä sairaan järjestelmän arvottomiksi teoiksi.


      • Anonyymi

        Sikojen maailma


    • Anonyymi

      Yleensä tämän kaltaisen valittajan naapurit lähtevät valheilla häädettyinä isännöitsijän tai talon hallituksen avulla jokainen.

    • Anonyymi

      Ihan sama omakotitalossa. Naapuri latelee ohjeita miten asua ja hoitaa pihaa, kun tontti lohkottu joskus tuhat vuotta sitten heidän maistaan.

    • Anonyymi

      eikös sinulla osakkeenomistajan ole oikeus olla mukana myös taloyhtiön kokouksessa, ja ottaa siellä asia esille kaikkien toistenkin osakkeenomistajien kuullen, siis kysyen suoraan, onko "MUUT osakkeenomistajat huomanneet tällaista, joista väitöksiä tulee.

    • Anonyymi

      Virtasalmella oli tuula.

    • Anonyymi

      Mulla sellainen tilanne et muutin kesäkuun alussa mun puolison luokse. Nyt muutama kuukausi sitten alkoi parkkipaikalla kiusanteko. Kyseinen henkilö ajaa autonsa tarkoituksellisesti niin lähelle omaani ettei pääse kuskin puolelta autosta ulos ja tämän seurauksena kolhii autoani kuskin puolen ovella. On vääntänyt mun pelkääjän puoleisen sivupeilin ihan päin metsähallitusta (siis sen joka on sillä puolella jolla hänen autonsa kuskin puoleinen ovi on). Huomasin peilin vääntämisen jo lähdettyäni liikenteeseen kun en kaistaa vaihtaessa nähnyt peilistä mitään. Eilen oli tampannut oman autonsa päältä lumet mun pelkääjän puolen ikkunoihin. Siis oikeasti tampannut, koska niitä ei lumiharjalla meinannut irti saada. Olin itse muutamaa tuntia aiemmin käynyt puhdistamassa oman ja puolison autot lumesta. Minun ja kiusantekijän autojen väliin mahtuu sen verran, että varovasti harjan kanssa pääsin pelkääjän puolenkin putsaamaan lumesta. Puolisoni mukaan ongelma on ollut jo ennen muuttoani hänen luokseen ja aiemmin saman kiusan kohteena on ollut puolisoni. Hänellä siis jo entuudestaan ollut kaksi parkkiruutua, joista hän maksaa. Nyt odottelen mitä seuraavaksi keksii kun laitoin auton päälle pressun ettei enää voi tampata lunta ikkunoihin.

    • Anonyymi

      Kannattaisiko naapuria uhata, etta jos tama vuokralainen lahtee minulla on tassa uusi vuokralainen tulossa, joku pitkaiakaisasunnoton miellaan esittaa tulevaa naapuria ja kertoo, etta hanella on kaksi pikkuisen huumeisiin sekaantunutta poikaa....Meilla tehosi omakotitalon naapuriin.

    • Anonyymi

      Tänään meni kasetti itellä lopultakin jumiin naapurin kääkkä ukon kanssa.

      Naapuruus alkoi hyvissä merkeissä, vein joulunalus suklaat ja saunavihtoja vastalahjaksi. Autopaikkansakin antoi kun itse vain pyörää käyttää.

      Sitten alkaa jatkuva ja loputon jutulle tulo ja tikusta asian vääntäminen. Kerran sitten meni hermo ja lähdin sisälle sanomatta sanaakaan kun taas puski jotain turhaa jauhamaan.

      Siitä lähtien punonut kostotoimia eikä muuta kun mulkoilee. Päätti hetki sitten ottaa autopaikankin pois ja kesärenkaat vaihdettuani ajoin lihasmuistista sille vanhalle paikalle niin eiköhän tule ukko kärttämään "Kenenkä auto se oikein on!?"

      Siirsin auton vaan sen jälkeen päätin että nyt loppu tämän äijän sääntöjen ja syytösten keksiminen ja lyön luun kurkkuun.

      Yritin aloittaa rauhallisesti vaan huudoksi meni ja tuntui niin hyvältä puhua pussiin vanha mulkku kun yritti aina vaan uutta tuulesta temmattua aihetta keksiä syytökseksi.

      Kuulemma en ole rakentanutkaan aitaa koiralle vaan sanoin suoraan että eipä tarvinnut kun olen osannut kouluttaa ettei karkaa pihalta koskaan jne. naurettavaa satua.

      Lopulta sanoin vaan että mätäne sinne kämppääsi paska ja kävelin pois, jotain "vitun vittua" sieltä kuului perään mutta nauratti vain lähinnä.

      Vaimoakin häiriköinyt ja narissut kokoajan jostain, sanoin nyt että jos tulee vielä jotain sanomaan niin käskin vaimon sanoa että tulkoon minulle kertomaan.

      Pitäkää rajoista kiinni ja lyökää mahdollisimman pian luu kurkkuun tommosille narsisteille ja öykkäreille.

    • Anonyymi

      Olen sepelvaltimo tautia sairastava eläke mummo.talossa jossa asun ei saa grillata eikä savustaa. Sanoin alakertalaiselle siitä.alkoi armoton kiusaaminen.Alettiin laskea asuntooni kaikkea mahdollista käryä yö myöhään jopa tuuletuskanavasta. Asialla vanhempi pari. Jos lähtivätkotoa pariksipäiväksi pois ,hommasivat talosta jonkun siksi aikaa kiusaamaan. Nuori poika alko tuuraajaksi. Ei ole isännöitsijäkään saanut loppumaan tätä kiusaa on vuosia jatkunut. Nytkin on helle ei voi ikkunaa avata on tosi tukalaa yöllä. Kyllä tuo nukkuminenkin on kuheeta. Kun ei tiedä mitä yöllä voi joutua hengittää. Olen kyllä kironnut heidät, ei jaksais enää. Olen yli70v niin ei jaksa eikä pysty etes nenään mottaa. Heitä on 4jä yhtä vastaan. Kai he yrittää saada hengen minulta kiusaamalla.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5248
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3407
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1542
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      186
      1410
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    Aihe