Lapset jaetaan ryhmiin tempperamentin mukaan.
Laki muuttui, nuoriso ei enää halua työpajoihin, joissa pitää tietää mitä haluaa.
Harmillista, nuoriso ei saa enää olla miten haluaa.
Minusta nuo muutokset ovat hyviä, tulevaisuus ei enää ole massa-suomen, vaan Suomen, jossa jyvät erotetaan akanoista ajoissa.
Teemu Selänteen tai Steven Spielbergin jättämiin aukkoihin pitää löytää paikkojen arvoiset hakijat. Muuten palaa Suomeen liian paljon porukkaa maito-junalla.
Lapiomiehiäkin kyllä tarvitaan, mutta kaivuri-kuski on se pää-asia.
Ja kuskiksi pitää opiskella, lapioon opastetaan tarvittaessa.
"Kaikki pelaa"- ajatus pitää unohtaa.
Jos nuo tulevat yhteiskunnassamme maan tavoiksi ja yleisiksi syiksi, voin kuolla onnellisena.
H.
Tulevaisuustutkija 63V.
22
144
Vastaukset
Se menis sit niinku mulla nuorena...
H.- kuka on parempi
Mikä hyöty on lasten jakamisessa temperamentin mukaisiin ryhmiin.
- uimamusteri
Päiväkotihan kertoi, että lapset jaetaan temperamenttinsa mukaan ryhmiin korkeintaan 1-2 tuntia viikossa.
Miksi, en jaksanut lukea.
Todella taas kuviokelluntaa munakupissa. "kuka on parempi"
Taitaapi olla niin, että tempperamentti-sanaa käytetään piilottamaan termit ADHD ja yli-vilkkaus ja kulttuuri-erot.
Ei ajatus ole ollenkaan huono, tuo on hyvä keino antaa niille lapsille rauha oppia ja kehittyä, joilla on siihen halu ja kyky, ilman että pellet heitä hermannisoivat koko ajan.
H.
- mimmimummi*
Harvoin sitä nuori tietää sanoa ...tämän ammatin minä haluan.. Työpaja on varmaan ollut monelle nuorelle tosi hyvä juttu..nyt tehdään taas vaikeutta.
- k/k
Minnimummille
En tiennyt minäkään mitä oikeesti halusin tehrä.
Minä olen kyntänyt merta 40v ja kumminkin mun paikka olis ollut suuren kuokan puikoissa.
Nyt jos valittais niin maanrakennuspuoli olis mun juttu,mitä isompi kone sen leveämpi hymy. k/k kirjoitti:
Minnimummille
En tiennyt minäkään mitä oikeesti halusin tehrä.
Minä olen kyntänyt merta 40v ja kumminkin mun paikka olis ollut suuren kuokan puikoissa.
Nyt jos valittais niin maanrakennuspuoli olis mun juttu,mitä isompi kone sen leveämpi hymy."k/k"
Minä epäilen, että jos sinut olisi aikanaan laitettu tuonne isojen lasten leikkikouluun = tyhmien-työpajaan, olisi sinut jo viikon päästä siirretty isojen poikien ammatti-kouluun.
Varmaan suoraan yli-opistoon, mutta sitä et varmaan itse olisi halunut.
Merimies on eri-mies. Ole siitä ylpeä. Kansalaiset kiittävät, minäkin.
Ansiostasi apinamme saivat Banaaninsa :)
H.
- nimimerkkikierkki
Miksi sinulla on kova halu, erotella jyvät akanoista.Mitä sinä sillä saavutat, että eriarvoistat?
Mitä jos sinun lapsesi olisi eriarvoistettu, tuomittu pohjasakaksi.
Olisitko silloin ennemmin tasa-arvon puolesta puhuja ja pyrkisit suojelemaan.
Eikö sinusta ihminen ole suojelemisen arvoinen, sellaisenaan?
Tiesitkö sinä 16 vuotiaana,mitä haluat tehdä loppuelämäsi, minä en.
Pääsitkö tavoitteeseesi, olitko unelma ammtissasi, vai olisitko voinut tehdä paremminkin?
Vuan se voip olla, ettei tätä yhteiskuntaa kiinnosta tehdä sinua onnelliseksi, vaan se dallaa omia polkujaan.Kohti tulevaisuutta, niinkuin lkaikki sukupolvet ennen tätäkin.- sievistelyä
Pitäisikö sinun tutustua somen antimiin ennenkuin tyhmyyttäsi enää jatkat?
Nuohan kaikki löytyy viikon antimista jos kiinnostaa lukea.
Tämän palstan ikäisillä on jo lapsenlapset ammattivalinnoissaan tai ehkä jo opiskelunsa viimemetreillä, ja sehän ei ole mummojen ja paappojen murheita miten selviytyvät. Voimme katsoa työmme tuloksia omien lastemme jatkumona, todeten ettei omena kauas puusta putoa.
- paikka kaikille
Maailma on muuttunut, nuoret ovat samanlaisia kuin ennenkin.
- ...
Eriävä mielipide.
Ikinä kuullut evoluutio teoriasta tai teollistumista, tietoyhteiskunnasta, sellaisista pikkujutuista? Kyllä jokainen kakara en erilaisia, siis keskenäänkin ja verrattuna edellisiin sukupolviin. Kasvatus myös. Aikanaan oli kova kuri ja käpylehmät, nyt vapaa kasvatus ja pleikkari.
Hunkki poikkeuksellisesti oikeilla jäljillä. En ole tarkemmin asiaan perehtynyt, jotain muutoksia noissa jutuissa. Perusjuttu: "Miks sioille helmiä", pätee edelleen. Onhan näitä vanhempia, jotka väkisellä pakottaa kakaran pelaan lätkää, koska ite pitävät jääkiekosta, toiset roudaa tenavaa baletitunneille. Haloo, entä jos aivan väärä idea kakaroitten elämän kannalta?
Aina kakaroita on luokiteltu jo neuvolasta alkaen, ei se mitään uutta ole. Kyseessä ei ole mikään natsi-ideologoa, kyseessä yhteiskunta vastuu. Paha puoli vaan, että vastuu siirtyy enenevässä määrin vanhemmilta yhteiskunnalle. Vaan, suomi pieni maa, rajallinen määrä lahjakkuuksia, erittäin harmillista, jos ne väkisellä ohjataan väärälle uralle.
Tota tempperamentti-sanaa en jotenkin sisiäistänyt. Porukoita luokitellaan monin tavoin, on introverttia ja ekstoverttia ja paljon, todella paljon muuta, miten luonteenpiirteitä pyritään kartoittamaan. Ihan hyvä että kartoitetaan. Aivan liian usein törmää ihmisiin, jotka juu tekevät töitään, mutta aivan selvästi ovat väärällä alalla. Luotsin ammatti sellainen, että siihen ei sovi oikein kukaan :D
=DW=
- suutuitteko mulle
Jos vertaat pohjoismaiden ja vaikka eteläisen
pallonpuoliskon väkeä, ero on aika huomattava.
Meillä on vakaita kallioita, lunta, jäätä, pakkasta,
ihmisinä jäyhempiä. Etelän ihmiset asuvat toisenlaisella
maaperällä, lämpimässä maakin on tulivuoriperäistä,
ovat nopeatempoisia, vilkkaita kuumien rytmien edustajia.
Siellä kukkivat hibiscukset ja enkelipasuunat puistoissa, viini virtaa
ja kulttuuri on erilaista. Täällä kansa elää pääasiassa valion maitotuotteilla
ja mummujen ja kirkkojen enkelipasuunat kasvaa purkeissa -
paitsi että kansa ihastelee komioita kukkia, osa tietää
myös sen toisten zompeiksi teon enkelipölyllä jos lie sitten muillakin aineilla
pienestä pitäen. Rahakas bisnes - loistavia liikemiehiä nousee aina uudesta
sukupolvestakin, siinä missä kirkonmiehiä ja taiteilijoitakin.
Poliisisetillä voi kyllä liian överiin menoon olla sanomista ja vähän rajoittaa
vapauksia, jotka koituu liian räikeiksi ja vaatii ihmishenkiä enemmänkin,
mikäli nyt normaalina pidettävää yhteiskuntajärjestystä halutaan maassa ylläpitää.
Unkaristakin tuli äärioikeistolainen valtio, vaikka zardaksen rytmit mustalaisviuluineen on aina kuulunut kansanperinteeseen. Purkivat leirit ja kansa lähti vaeltamaan Romanian kautta Eurooppaan ja tänne pohjoiseenkin, eikä ihan
ongelmaton asia sekään vaikka kulttuurinrikkautta ja monivertaista yhteiskuntaa
eri arvoineenkin halutaan pitää pystyssä kuin "kansojen kotia" naapurimaissakin.
Niin. Vahvasti oon sitä mieltä että näinkin iäkkäänä mummuna omissa asioissakin on paljon hoitamista, varsinkin jos onnistuu suututtamaan läheisensä.
Niin mulle kävi kun pikkuiset alakoululais- lapsenlapset löysivät ikäistensä kanssa
youtubesta sangen hauskoina pitämiään piirrettyjä, kuten rva lumivalakea ja 7 pientä pippeliä ja muumimamman ja niiskuneidin seksiseikkailuja.
Sanoin että ovat lapsille sopimattomia - pikkupojat oli sitä mieltä, että joudat
museon kaappiin kun oot lasten ilon pilaaja.
Tietoyhteiskunnan lapset on jotenkin erilaisia kuin me 60 v sitten. Sanoisko että
kehittyneempiä. Kuitenkin toivois että heilläkin olisi lapsuus eikä hyväksikäytettäisi heitäkään. - yli kuusikytä
Miten tää meidän ikäryhmää koskee?
"yli kuusikytä"
Tää näyttää olevan kohdistettu aloittajalle. Oli niin lyhyt tokaisu ilman mielipidettä, joten piti hetken miettiä.
Useimmat varmaan ymmärsivät jo aloituksen otsikosta, että aloittaja ei halua jättää jälkeensä veden-paisumusta, eikä villiintynyttä Ruusu-tarhaa.
H.- Linkittäjälle linkit
hunksz kirjoitti:
"yli kuusikytä"
Tää näyttää olevan kohdistettu aloittajalle. Oli niin lyhyt tokaisu ilman mielipidettä, joten piti hetken miettiä.
Useimmat varmaan ymmärsivät jo aloituksen otsikosta, että aloittaja ei halua jättää jälkeensä veden-paisumusta, eikä villiintynyttä Ruusu-tarhaa.
H.sä et osaa muuta kuin kirjoittaa siansaksaa tai linkittää
siinä linkkejä, kaikki palstalaiset osaa lukea nettilehdistä
http://www.iltalehti.fi/perhe/2013032416820485_pr.shtml
http://www.iltalehti.fi/perhe/2013032516823017_pr.shtml
http://m.iltalehti.fi/uutiset/2013032516822373_uu.shtml Linkittäjälle linkit kirjoitti:
sä et osaa muuta kuin kirjoittaa siansaksaa tai linkittää
siinä linkkejä, kaikki palstalaiset osaa lukea nettilehdistä
http://www.iltalehti.fi/perhe/2013032416820485_pr.shtml
http://www.iltalehti.fi/perhe/2013032516823017_pr.shtml
http://m.iltalehti.fi/uutiset/2013032516822373_uu.shtml"Linkittäjälle linkit"
En löytänyt noista sitä ajatusta, mistä tein aloituksen.
H.- Linkittäjälle linkit
hunksz kirjoitti:
"Linkittäjälle linkit"
En löytänyt noista sitä ajatusta, mistä tein aloituksen.
H.sä et osaa muuta kuin kirjoittaa siansaksaa tai linkittää
- 7 + 20
Linkittäjälle linkit kirjoitti:
sä et osaa muuta kuin kirjoittaa siansaksaa tai linkittää
Kovin on katkeraa ja kateellista kirjoitusta, etkö saa suosiota tarpeeksi? he...he...hehe
- aina..
No esm sitä, että
- haaveet ja unelmat rauhallisesta ja onnellisesta vanhuudesta eivät
ihan semmoisenaa toteudu, joutuu monta kertaa pistämään
palikkansa uuteen järjestykseen, varsinkin jos juoksee monta kertaa päänsä
seinään tai kohtalo muuten murjoo,
- kelan ja muittenkin firmojen mainokset esittävät monta onnellista selviytymistarinaa, todellisuus kuitenkin monella vanhuksella on jo hauraaksi
käyneen olemuksensa kanssa täysipäiväistä kamppailua itsenäisen selviytymisen
kanssa omatoimisesti. Se tavallinen ihana arki, johon ei koskaan mahtunut sen suurempia luksuksia.
- on oppinut olemaan kiitollinen hyvin pienistä ja vähäisistä ilonaiheista elossaan.
- oppinut olemaan myös "jotenkin hyödyttävä ja hyödynnettävä armaalle isänmaalleen.
Keksi itse lisää. Kehittyvien markkinoiden maassa.
Ps. Ei kaikki kuitenkaan tykkää ees markkinahumusta. Osa ihmisistä aina kuitenkin tyytyy seuraamaan vierestä vilkkaampien menoja."aina.."
60 on jo kohtalonsa ansainnut. Ja ihan itse.
Vain Lotto voi enää armahtaa joitakin vaivoja.
Ken vaivojaan ei itse hoitamaan pysty, on vaivojensa vanki.
Joten jäljellä on enää aloituksen aihe, huoli Suomesta, jonka jätämme pian taaksemme.
H.- piiri pieni pyörii
hunksz kirjoitti:
"aina.."
60 on jo kohtalonsa ansainnut. Ja ihan itse.
Vain Lotto voi enää armahtaa joitakin vaivoja.
Ken vaivojaan ei itse hoitamaan pysty, on vaivojensa vanki.
Joten jäljellä on enää aloituksen aihe, huoli Suomesta, jonka jätämme pian taaksemme.
H.Onko palstan tilanne nyt niin jumissa, että täytyy nostella omia aloituksiaan?
Joku oli aikaisemmin täällä siitä huomautellut. piiri pieni pyörii kirjoitti:
Onko palstan tilanne nyt niin jumissa, että täytyy nostella omia aloituksiaan?
Joku oli aikaisemmin täällä siitä huomautellut."piiri pieni pyörii"
Kerrohan sinä se.
Minusta on vastattava, jos minulta kysytään.
Se on kohteliasta.
H.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283067No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760