Mie olen tynnyrissä kasvanut maalaistyttö, eikä äiti kerro mitään.
mikä se on ovulaatio?
2
147
Vastaukset
- Google on keksitty
Googleta herran jestas!
- pate8
Ovulaatio tarkoittaa munasolun irtoamista munasarjasta, irtoaminen tapahtuu yleensä 12–14 päivää ennen kuukautisten alkamista, riippumatta kierron pituudesta. Munasolu irtoaa vuorotellen oikeasta tai vasemmasta munasarjasta. Munasolut kypsyvät yksi kerrallaan irtautumista varten, munasarjoissa on siis eri kypsymisvaiheissa olevia munasoluja.
Ovulaatio on tärkeä osa raskaaksi tulemista. Ovulaation jälkeen hedelmöittyminen on mahdollista. Puuttuvan ovulaation hoitoon voidaan käyttää erilaisia anti-estrogeenejä (anti-estrogeeni → vähentää estrogeenin tuotantoa, jolloin lyhyen lääkejakson seurauksena kehon oma estrogeenituotanto tehostuu), useimmiten klomifeenisitraattia, mutta joskus myös esimerkiksi letrotsolia tai anastrotsolia sisältäviä hormoneja.
Ovulaatio voi myös tapahtua ilman kuukautisia.[1]
Terveellä, hedelmällisessä iässä olevalla naisella ovulaatio tapahtuu n. 10–12 kertaa vuodessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1232558- 1351964
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1151291Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631286En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k771141HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio271133Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik351122Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451089- 961053
Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉841048