Kertokaapas te aseiden tuntijat onko missään pistoolissa samanlainen laukauksen ääni todellisuudessa kuin miami vicessä crockettin käyttämässä aseessa? Kun kaveri väittää että olis vaan hollywoodin keksimä ääni efekti
Miami Vice
6
1072
Vastaukset
- Sonny
Taitaapa olla vaan efekti. Ehkä jossain it-tykissä on vastaava pauke mutta oikeasti pistoolit eivät kummemmin jyrähtele. Paukkuvat vaan.
Tommosen saundin saa aikaan vaikkapa ääntä sopivasti hidastamalla ja madaltamalla niin johan jyrisee.- spete
tuo on aika yleinen .45 kaaliperin ääni mitä käytetään leffoissa/sarjoissa. sinänsä mielenkiintoinen ratkaisu, koska sarjassa käytetty ase on 10mm kaliiperissa vaikka aseen luistiinkin tuo .45 leima on lyöty.
- Tietoinen
En nyt mikään expertti joka asetyypille ole itsekään mutta omistan muutamia aseita ja yksi täsmälleen saman mallin kanuuna 80-luvulta kuin mitä Crockett käyttää sarjassa. Tosin vasta nykyään kun katsellut sarjan uusintoja niin on huomannut että samanlaisesta pelistä kyse.
Itselle tosin tuo vehje on vain ollut sellainen keräilykapine johon kuitenkin aikanaan sain luvan kun oli vielä vähän höllempi tuo lupakäytäntö. Parisenkymmentä laukausta sillä kuitenkin olen ampunut ja kyllä "hieman" erilainen ääni on ns. luonnossa kuin sarjassa. Aidosti ääni onkin kyllä kova terävä pamaus mutta Vicessa nyt sitten jyrähtää kuin ukkonen ja on tehostettu pidemmäkisin äänen kuuluvuus aina ulkonakin.
Ehkä jollain mangnum 44 suljetuissa pienissä sisätiloissa jyräytellessä saattaisi aavistuksen samaa efektiä saada itse aikaan eli telkka on telkkaria. - Tietoinen
Tietoinen kirjoitti:
En nyt mikään expertti joka asetyypille ole itsekään mutta omistan muutamia aseita ja yksi täsmälleen saman mallin kanuuna 80-luvulta kuin mitä Crockett käyttää sarjassa. Tosin vasta nykyään kun katsellut sarjan uusintoja niin on huomannut että samanlaisesta pelistä kyse.
Itselle tosin tuo vehje on vain ollut sellainen keräilykapine johon kuitenkin aikanaan sain luvan kun oli vielä vähän höllempi tuo lupakäytäntö. Parisenkymmentä laukausta sillä kuitenkin olen ampunut ja kyllä "hieman" erilainen ääni on ns. luonnossa kuin sarjassa. Aidosti ääni onkin kyllä kova terävä pamaus mutta Vicessa nyt sitten jyrähtää kuin ukkonen ja on tehostettu pidemmäkisin äänen kuuluvuus aina ulkonakin.
Ehkä jollain mangnum 44 suljetuissa pienissä sisätiloissa jyräytellessä saattaisi aavistuksen samaa efektiä saada itse aikaan eli telkka on telkkaria.asehan on muuten tyypillinen ainakin 80-luvulla valmistettu .45 malli mutta tosin sarjassa aseessa on joitakin epätyypillisiä piirteitä joita en tiedä onko "aidoissa" pyssyissä. En tiedä onko edelleen massatuotannossa vai ovatko mallit nykyään erilaisia tuon ollessa vain jonkin tietyn aikakauden valmiste.
Niin paljon en ole aseisiin perehtynyt. - jee
Tietoinen kirjoitti:
asehan on muuten tyypillinen ainakin 80-luvulla valmistettu .45 malli mutta tosin sarjassa aseessa on joitakin epätyypillisiä piirteitä joita en tiedä onko "aidoissa" pyssyissä. En tiedä onko edelleen massatuotannossa vai ovatko mallit nykyään erilaisia tuon ollessa vain jonkin tietyn aikakauden valmiste.
Niin paljon en ole aseisiin perehtynyt.Ase taitaa olla 10mm Bren Ten. Ulkonäössä on paljon yhtäläisyyksiä perinteiseen .45 1911 Coltiin, joten erehtymisen vaara on olemassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3336297Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483766- 81933
- 52850
- 41800
Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista
Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v8793- 67769
Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,130743- 48732
Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue14661