Puerto de Soller

kokemuksia kiitos

Onko kiva kylä? Ainakin mainosten mukaan on. Mitään juhlintaa ei kaivata, vaan kauniita maisemia ja hyvä hotelli on must.

7

2229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matkaan vaan!

      Maisemat ovat mainiot. Solleriin pääsee tosin Palmasta junallakin monta kertaa päivässä, joten harva haluaa viettää piskuisessa satamakylässä koko viikkoa. Kalliita hyviä hotelleja ei taida juuri olla, sillä sesongin ulkopuolella paikkakunnalla ei juurikaan ole turisteja majoittuneena.

      Hintataso pidetään juuri niin korkeana kuin kehdataan paikalle korkeintaan yhdeksi päiväksi saapuville turisteille. Itse maksoin oluttuopista pari vuotta sitten 6,50 €.

    • kesä 2012 syyslomil

      pitsa kaupan jätealtaasta haeetuna 10 e lämmitys
      limsa rantabaarissa 5 e
      muutenki lasagne lastenannos 8 e

      aiva yli mainostettu paikka koko hommeli

    • Rantablondi

      Viime kesänä pyörähdettiin autoreissulla syömässä pienet välipalat ja kallista oli.

      • Sollerissa ollut

        Viehättävä ja rauhallinen paikka


    • Tuoreita kokemuksia

      Oltiin Port de Sóllerissa 13.-20.4. Kausi oli tasan alussa ja matka kai Aurinkomatkojen ylipäänsä ensimmäinen tuonne. Poikkeuksellisen lämmin sää suosi, odotettiin 18-20C mutta saatiin 4 pv 25C tai ylikin ja muuten n. 20C. Edellinen viikko oli ollut vielä viileä ja pois lähtiessä odottelivat selvästi alle 20C joten tuuria oli.

      Hotelli Porto Soller

      Huono puoli voi olla joillekin se, että noustava ylämäkeä toistasataa porrasta rannasta. Muuten hyvä aamiainen, kerran syötiin kelvollinen illallisbuffet (16.50 ilman juomia) ja hyvin ystävällinen palvelu.

      Liikkuminen

      Antiikkiraitiovaunu Sólleriin maksaa 5€. Yksi kerta riitti, kun taksi (8€) on halvempi jo kahdelle ja bussi 1.50€ (pysäkit tosin hiukan syrjässä molemmissa päissä).
      Paljon mainostettu samoin vanhanaikainen juna Sóller-Palma oli iso pettymys - kallis (meno 12.50/edestakaisin pari kymppiä) eikä maisemia odotetusti. Suora bussi (tunnelin kautta) maksaa 3.20 ja on ainakin yhtä nopea. On myös enemmän kiertävä bussi, josta näkee maisemia – ajoin vain patikoinnilta paluun Deiá-Port de Sóller (1.60) enkä tiedä matka-aikaa Palmaan.
      Takseilla on kiinteät taksat eri kylien välillä.

      Ruoka ja juoma

      Ei mielestäni kallista suomalaisittain. Rantabaareja ei tullut kokeiltua mutta rantakadulla ja lähellä kuitenkin. Kahden hengen kunnon illallinen yleensä 50-60€ juomineen. Cafeterioiden tapas-annokset 7-8€ isoja ja hyviä, kannattaa jakaa. Tuoppi n. 3.50-3.80. Jos tuntuu pahalta kaupoista sai kylmän tölkin alkaen 0.85/½ l. Yksi kallis olut osui vastaan Deiássa ilmeisen kalliin hotellin terassilla 5.50/pullo.

      Kenelle

      Yöhuvituksia ei taida paljon olla. Merivesi vielä viileää ja jäi kokeilematta. Loistava paikka patikoijille tai pyöräilijöille, joita oli paljon, etenkin saksalaisia. Suosittelen rantakadun www.tramuntanatours.com , josta vuokrasin maastopyörän, sain ohjeita ja karttoja omatoimiretkeilyyn ja osallistuin yhdelle opastetulle vuoristopatikoinnille. Myös www.mallorcalpina.com :in rotkovaellus (Torrent de Pareis) oli upea kokemus. Jos haluaa tutustua saareen enemmän, pitänee vuokrata auto koska kansainvälisiäkään kiertoretkiä ei löytynyt. Meillä saareen tutustuminen jäi Palmassa käyntiä lukuun ottamatta seuraavaan kertaan, joka tulee varmasti.

      Muuta

      Taskuvarkaista varoitettiin Sa Calobran yhteydessä. Tämä on turistien suosima paikka, jonne Torrent de Pareis päättyy ja josta on laivayhteys Port de Sólleriin. Onnistuin kuitenkin menettämään lompakon – ensimmäisen kerran eläessäni. Rotkon suulta satamaan kuljettiin hämärän kapean tunnelin (ehkä 100 m) läpi. Siellä vastaantulija kääntyi muutaman metrin päässä edessäni nopeasti ja ”otti valokuvan” (hämäykseksi/valaisuksi?). Jouduin pysähtymään sekunniksi tai kahdeksi ja siinä sen täytyi tapahtua perässäni kulkeneen rikostoverin toimesta. En huomannut kosketustakaan mutta myöhemmin laivalla totesin olevani ilman lompakkoa. Olen normaalisti varovainen ja pidän lompakon piilossa mutta nyt olin maksanut oppaallemme rotkosta tultua ja epähuomiossa työntänyt lompakon luultavasti takataskuun (tai mahdollisesti repun sivutaskuun mistä olin sen ottanut). Rahaa ei mennyt kuin pari kymppiä mutta valitettavasti ajokortti oli ihan tarpeettomasti lompakossa…

      • innokaslomailija

        Moikka! Onkos porukkaa nyt käynyt tässä kauniissa kohteessa? Itse kävin ihastelemassa Solleria ja Puerto de Solleria puoli vuotta sitten ja ihastuin niin että nyt olemme huhtikuun loppupuolella menossa puolisoni kanssa tännä, tarkoituksena vuokrata auto viikoksi, patikoida, nauttia miljööstä, käydä lähikylissä, kanoottireissuja tehdä, syödä hyvin ja muuta kivaa. Olisi kiva kuulla suosituksia esim. ravintoloista, tapas baareista ja aktiviteeteista!


    • Huevoscongas

      Sollerin lähellä myös Espanjan kauneimmaksi kyläksi valittu Fornalutx.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      74
      2200
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1721
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      156
      1579
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1368
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1362
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      290
      1217
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1089
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1043
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1042
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      912
    Aihe