Olen tässä pähkäillyt että mistä tiedän että olen valmis ottamaan itselleni esim.dobberin, rotikan tai sakemannin??
Kun se ei kuulemma sovellu ensimmäiseksi koiraksi ja täytyy olla kokemusta..mutta miten mulla voisi olla kokemusta jos en ole koskaan kyseisiä koiria omistanut??
Kirjatietouttako??
Valmis ottamaan dobberin?
13
893
Vastaukset
- Dober
Dobermanni sopii tietyn tyypisille jopa ekaksi koiraksi, toisille ei ikinä.
Dobermanni sopii jämäkälle omistajalle. Omistajan pitää olla periksiantamaton, dobermanni kokeilee rajoja joka päivä.
Itselläni hyvä pohja dobermannin omistamiseen oli saksanpaimenkoiran omistaminen. Nämä koirat ovat täysin eri tyyppisiä mutta sakemannin koulutuksessa tehdyt virheet koira antaa helpommin anteeksi kuin doermanni. Yksi moka toopen kanssa ja samasta asiasta saa tapella koiran loppuelämän ajan.
Johdonmukainen pitää olla.
Eli, mielestäni dobermanni, sakemanni ja rottweiler voivat sopia aivan hyvin vaikka ekaksi koiraksi sinulle, jollekkin toiselle taas ei sovi ikinä.
Minde, missä päin suomea asut? Jos sattuisit täällä meidän lähistöllä asumaan niin olet tervetullut meille tutustumaan tuohon toopeen ja sen kanssa puuhaamiseen.- Minde
Kiitoksia.Et olis voinut paremmin vastata:)
Kemissä asustellaan.. - Dober
Minde kirjoitti:
Kiitoksia.Et olis voinut paremmin vastata:)
Kemissä asustellaan..Aika kaukana olet. Mutta voit silti tulla käymään. Mikkelissä me....
- Sakemanni
aikoihin eletty. Olen Doberin kanssa ihan samaa mieltä. Täyttä asiaa.
- Dober
Sakemanni kirjoitti:
aikoihin eletty. Olen Doberin kanssa ihan samaa mieltä. Täyttä asiaa.
Tällainen vahinko ei saa päästä toistumaan :D
- Minde
Dober kirjoitti:
Aika kaukana olet. Mutta voit silti tulla käymään. Mikkelissä me....
Tottakai tulen Mikkelissä käymään..heti huomenna:)
- Riva
kaikille ostajalle olisi tarpeellinen.
- dobermann
Dobermannien kanssa täytyy olla mielettömän kärsivällinen,määrätietoinen ja ehkä vähä hullukin..
Nämä ovat maailman ihanimpia,aivan mielettömän jääräpäisiä ja ovelia koiria.
Eli kun olet saanut aidan korjattua, niin aina löytyy kolo mistä mennä...
Ja juuri kun luulit että se on oppinut jotain, niin se menee ja tekee jotain aivan idioottia..
Ja pelkkä tarpeilla käyttö ei riitä. oma juoksee joka päivä tunteja soramontulla... - Issukka
koirani oli aikoinaan 14-vuotiaana sakemanninarttu. Uskomattoman ihana Bella, jonka koulutuksessa nuorena kersana onnistuin ihmeen hienosti. Mistä sitten tietää...se on MuTu-tunne, jota kannattaa kuunnella. Mutua olen kuunnellut aina silloinkin, kun olen ollut jättämässä omista pennuistani itselleni, eikä milloinkaan ole tarvinnut katua - päin vastoin.
- Nappis
Se on sitten oikea oravanpyörä jos alkaa miettimään onko valmis ja koska. Uusi koira on aina uusi ja erilainen kuin edellinen, rotujen edustajissakin on eroavaisuuksia. Olen samoilla linjoilla kuin Issukka. Sitten kun olet rotusi päättänyt niin kannattaa etsiä luotettava ja kokenut kasvattaja ja miettiä hänen kanssaan millainen pentu sinulle sopisi.
- mäh
Ekalla koiralla tarkoittetaan yleensäkin ensimmäistä koiraa koko elämänsä aikana(jos et ole tottunut koiran kanssa eläjä tai kasvattaja, niin ei kannata edes harkita) jos haluat aloittaa koirailun, valitse ensin joku helpompi rotu. Sinulle Noista mikään EI SOVI
- Dober
Tää on taas sarjassamme viisaat.
Hui, moni minun tuntemani ihminen on sitten m,ennyt ottamaan koiran joka ei hänelle sovi. Kuitenkin, kaikilla näillä on jo kaksi ei sopivaa-koiraa.
toiselle ei sovi vaativa koira ikinä, toiselle sopii jo ihan ekaksi koiraksi. Kanssani samoissa treeneissä on ihminen jonka eka koira on käyttölinjainen malonois (lasketaan kaiketi vaativiin) ja hän hankki tämän koiran ollessaan 14 vuotias. suojelua harrastanut siitä asti ja koira onkin tällä hetkellä puolustusvoimien omistuksessa. - Issukka
Dober kirjoitti:
Tää on taas sarjassamme viisaat.
Hui, moni minun tuntemani ihminen on sitten m,ennyt ottamaan koiran joka ei hänelle sovi. Kuitenkin, kaikilla näillä on jo kaksi ei sopivaa-koiraa.
toiselle ei sovi vaativa koira ikinä, toiselle sopii jo ihan ekaksi koiraksi. Kanssani samoissa treeneissä on ihminen jonka eka koira on käyttölinjainen malonois (lasketaan kaiketi vaativiin) ja hän hankki tämän koiran ollessaan 14 vuotias. suojelua harrastanut siitä asti ja koira onkin tällä hetkellä puolustusvoimien omistuksessa.on niin paljolti kiinni ihmisestä ja haluista selviytyä koiransa koulutuksesta. Motivaatio on kaiken A ja O! Jos kuvittelee/olettaa, että koira itekseen oppii sitä sun tätä ihan tosta vain, niin väärillä jäljillä ollaan rotuun katsomatta!
Slarviudella ei tule kuin lisää ongelmakoiria!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa1112742SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän201734Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava621734Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2731623Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --111564Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue281281Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.271149Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411072Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?941062RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041022