Tytöstä pojaksi.

batmaaab

Olen tyttö. Ikääni en kerro, mutta murrosiässä olen. En tunne oloani enää tytöksi. Minulla on silti sivusiili, ja melkopitkät hiukset ja meikkaan. Vaikutan, ja näytän tytöltä. Sisimmissäni haluan olla poika. Ja pidän tytöistä. Siis silleen. En uskalla kertoa siitä kenellekkään. Haluan silti poikien hiukset, ja rupean käyttämään poikien vaatteita.

40

3811

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkhkjhgg

      Siitähän pääset jo tuntumaan kun alat elämään poikana myös ulkoisesti. Senkin vuoksi kannattaa tutkiskella omaa sisintään että koetko tollakin olevasi poika, sillä mikäli lähdet transtutkimuksiin niin diagnoosin edellytyksenä on vähintään kahden vuoden vakaa kokemus sukupuoliristiriidasta ja sukupuolenkorjaushalusta.

      Seksuaalinen suuntautuminen (siis pitääkö tytöistä vai pojista) ei ole mitenkään riippuvainen sukupuolesta eikä se vaikuta myöskään transtutkimuksissa. Transsukupuolinen ihminen voi olla yhtä hyvin hetero- kuin homoseksuaalikin.

      Mikäli sinulla on mahdollisuus tavata toisia transsukupuolisia vertaistuen merkeissä, se kannattaa jotta "löytäisit" itsesi ja mitä sukupuolta olet todellisuudessa. Jos sitten aikanaan varmistut että oletkin todellisuudessa poika, ala-ikäisenäkin on mahdollisuus päästä transtutkimuksiin.

      • batmaaan

        en kyllä haluisi vaihtaa sukupuoltani.. ehkä olisin vain tyttö joka näyttää pojalta. hirveästi.


      • lkkohu
        batmaaan kirjoitti:

        en kyllä haluisi vaihtaa sukupuoltani.. ehkä olisin vain tyttö joka näyttää pojalta. hirveästi.

        Kukaan ei pakota "vaihtamaan" sukupuolta (oikeammin sukupuolta ei vaihdeta vaan se säilyy ennallaan sellaisena kuin sen itse kokee, vain fyysinen ulkomuoto korjataan samaksi). Voit elää aivan hyvin vaikka kuinka poikamaisen näköisenä ja saat pitää tytöistäkin vaikka haluatkin olla edelleen tyttö. Moni nainen elää hyvinkin miesmäistä elämää tyytyväisenä ilman mitään diagnooseja ja sukupuolenkorjauksia.


      • Anonyymi
        batmaaan kirjoitti:

        en kyllä haluisi vaihtaa sukupuoltani.. ehkä olisin vain tyttö joka näyttää pojalta. hirveästi.

        Tästähän nyt on kahdeksan vuotta, ei taida hän olla enää paikalla kertomassa miten meni? Toki saat elää naisena ihan vapaasti jos haluat, otsikko tytöstä pojaksi on vaan siinä tapauksessa hieman hämäävä.


    • Tuskin olet trans

      Se, että haluaa ulkoisesti näyttää pojalta, vaikka on syntymässään määritetty tytöksi, ei vielä kerro sun olevan transsukupuolinen. Suomessa tytöt saavat näyttää pojilta, ja se on yleisesti ihan hyväksyttävää. Toteuta vain poikamaista identiteettiäsi pukeutumalla vaikka niihin poikien vaatteisiin, jos ne tuntuvat susta hyvältä, ja ole muutenkin poikamainen. Voit silti olla tyttö.

      Tutustu vaikkapa alle linkkaamani youtube-käyttäjän videoihin. Hän on poikamainen ulkonäöltään, mutta silti tyttö. Hän ei halua olla samalla tavalla poika, mitä transsukupuolinen poika kokisi olevansa.

      http://www.youtube.com/user/Sekopaa92?feature=

      • 12312321

        Se on hyvä että parin nettirivin perusteella tehdään diagnooseja. Yhtä pätevää kuin muutenkin.


      • Marginaaliryhmä
        12312321 kirjoitti:

        Se on hyvä että parin nettirivin perusteella tehdään diagnooseja. Yhtä pätevää kuin muutenkin.

        Pitäisikö täällä sitten olla heti julistamalla kaikki kyselijät transsukupuolisiksi?


    • Anonyymi

      Minäkin olen tyttö ja haluaisin olla poika. Tuntuu että tyttöjä ei ymmärretä ja minun vain MINUN pitäisi tehdä kaikki. Myös se semmonen tyttö draama on ärsyttävää. Olen blondi ja tyttö saan kuulla siitä erittäin paljon kaikkea haluan olla poika

      • Anonyymi

        Transsukupuolisuudessa ei ole kyse siitä, että haluaa olla esim.poika yhteiskunnan vaatimusten ja odotusten takia. Kyse on tarpeesta elää poikana, vaikka poikia kohdeltaisiin huonosti ja tyttöjä hyvin.


      • Anonyymi

        Minä toivon sinulle voimia, jotta voisit edelleen olla tyttö ja löytäisit tahdon elää nykyisellään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä toivon sinulle voimia, jotta voisit edelleen olla tyttö ja löytäisit tahdon elää nykyisellään.

        Terapeuttini myönsi aikoinaan, että oli ajatellut juuri noin. Toki hän muutti mieltään, kun seurasi prosessiani ja huomasi, kuinka testosteronin aloitus ja siirtyminen ns.miehen rooliin teki minulle hyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Transsukupuolisuudessa ei ole kyse siitä, että haluaa olla esim.poika yhteiskunnan vaatimusten ja odotusten takia. Kyse on tarpeesta elää poikana, vaikka poikia kohdeltaisiin huonosti ja tyttöjä hyvin.

        On ihanaa olla nainen... ostaa naisellisia vaatteista. Tulla katsotulla ja nähdyksi naisena. Moni mies ihastelee uhkeaa vartaloani. Näytän mutta en anna. Olen kaunis ja olen nainen. En ymmärrä miksi joku pilaisi Jumalan luoman ihmisen muuttamalla biologista sukupuolensa. Ennen kun muutatte itsenne mieheksi, ostakaa kauniit vaatteet, laittakaa korkkarit , laukku, käykää kampaajalla ja miettikää On ihanaa ja etuoikeus olla nainen,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ihanaa olla nainen... ostaa naisellisia vaatteista. Tulla katsotulla ja nähdyksi naisena. Moni mies ihastelee uhkeaa vartaloani. Näytän mutta en anna. Olen kaunis ja olen nainen. En ymmärrä miksi joku pilaisi Jumalan luoman ihmisen muuttamalla biologista sukupuolensa. Ennen kun muutatte itsenne mieheksi, ostakaa kauniit vaatteet, laittakaa korkkarit , laukku, käykää kampaajalla ja miettikää On ihanaa ja etuoikeus olla nainen,

        Juu, tuli kokeiltua. Meinasin oksentaa. Miten joku voi olla noin yksinkertainen? Ymmärrätkö että tuo on sama kuin (jos olet heteronainen) jos lesbo tulisi tilittämään sinulle kuinka on ihanaa olla lesbo ja jokaisen naisen tulisi kokeilla lesboutta ja heterous on oman naiseutensa pettämistä. Ihminen on sitä mitä on ja transmies on sisimmässään ihan aidosti mies eikä kyse ole siitä, että naiseudessa sinänsä olisi jotain vikaa. Rakastan naisellisia naisia ja naisellisuutta yli kaiken, mutta jätän naisten vaatteet kyllä ihan naisille joille ne kuuluvat, en ole transvestiitti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ihanaa olla nainen... ostaa naisellisia vaatteista. Tulla katsotulla ja nähdyksi naisena. Moni mies ihastelee uhkeaa vartaloani. Näytän mutta en anna. Olen kaunis ja olen nainen. En ymmärrä miksi joku pilaisi Jumalan luoman ihmisen muuttamalla biologista sukupuolensa. Ennen kun muutatte itsenne mieheksi, ostakaa kauniit vaatteet, laittakaa korkkarit , laukku, käykää kampaajalla ja miettikää On ihanaa ja etuoikeus olla nainen,

        Naiseus on pikkaisen muutakin kuin kampaajalla käyntiä ja korkkareilla sipsuttelua ja miehille keikistelyä. Toki sekin on ok, jos sitä haluaa, ei siinä mitään, mutta ihan samoin siilitukkainen lesbo on nainen ja siihen hänellä on täysi oikeus.

        Tottakai se on sääli, mutta kun on kaksivuotiaasta identifioinut itsensä pojaksi ja kokenut, että haaroista puuttuu sukuelimet, siinä ei paljoa iloitse naiseuden etuoikeuksistaan. Kun on alle 10-vuotiaasta ihastunut voimakkaasti vain naisiin, siinä ei miesten ihailevat katseet paljoa kiihota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ihanaa olla nainen... ostaa naisellisia vaatteista. Tulla katsotulla ja nähdyksi naisena. Moni mies ihastelee uhkeaa vartaloani. Näytän mutta en anna. Olen kaunis ja olen nainen. En ymmärrä miksi joku pilaisi Jumalan luoman ihmisen muuttamalla biologista sukupuolensa. Ennen kun muutatte itsenne mieheksi, ostakaa kauniit vaatteet, laittakaa korkkarit , laukku, käykää kampaajalla ja miettikää On ihanaa ja etuoikeus olla nainen,

        Itse käytän poikien vaatteita ja en oikein pidä miesten katseista, koska se on vähän ahdistavaa, mutta olen silti nainen ja iloinen tälleen. Tottakai susta voi tuntua ihanalta olla tuollainen nainen, mutta jokaisella on oma ainutlaatuinen identiteettinsä, eikä kaikki meistä tunne samalla tavalla. Jokainen tyttö, poika, muunsukupuolinen, trans tai non binary saa käyttää niitä vaatteita, mitä haluaa, kunhan ovat ihan asiallisia tilanteesta riippuen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, tuli kokeiltua. Meinasin oksentaa. Miten joku voi olla noin yksinkertainen? Ymmärrätkö että tuo on sama kuin (jos olet heteronainen) jos lesbo tulisi tilittämään sinulle kuinka on ihanaa olla lesbo ja jokaisen naisen tulisi kokeilla lesboutta ja heterous on oman naiseutensa pettämistä. Ihminen on sitä mitä on ja transmies on sisimmässään ihan aidosti mies eikä kyse ole siitä, että naiseudessa sinänsä olisi jotain vikaa. Rakastan naisellisia naisia ja naisellisuutta yli kaiken, mutta jätän naisten vaatteet kyllä ihan naisille joille ne kuuluvat, en ole transvestiitti.

        Mielestäni asia ei ole ihan noin...
        Se että naisen kehoon syntynyt nauttii naiseudestaan on perusasetus, normaali ja terve tila, samoin kuin heteroseksuaalisuus on seksuaalisuuden terve asetus.
        Jos nuo ovat muuttuneet, jotain on mennyt vinoon.
        Ihan järkevää on etsiä keinoja normitilasta pitämiseen, vaikka tuo naiseudesta nauttiminen kauneuden kautta.
        Jos ei koskaan laittaudu, eihän nainen edes tiedä miten upea voi olla halutessaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni asia ei ole ihan noin...
        Se että naisen kehoon syntynyt nauttii naiseudestaan on perusasetus, normaali ja terve tila, samoin kuin heteroseksuaalisuus on seksuaalisuuden terve asetus.
        Jos nuo ovat muuttuneet, jotain on mennyt vinoon.
        Ihan järkevää on etsiä keinoja normitilasta pitämiseen, vaikka tuo naiseudesta nauttiminen kauneuden kautta.
        Jos ei koskaan laittaudu, eihän nainen edes tiedä miten upea voi olla halutessaan.

        Normaalia on mm.se, ettei ole lyhytkasvuinen. Normaalia on se, ettei lapsi kuole syöpään. Kaikki nyt vaan ei aina mene käsikirjoituksen mukaan. Oikeesti, mä olen 2-vuotiaana ihmetellyt, missä pippelini on. Olen koko ikäni tuntenut itseni pojaksi. Et kai oikeasti luule, että asia muuttuisi sillä, että laittautuisin kauniiksi ja hiffaisin, että vitsi, mun kannattaakin elää naisena? Mut on myös meikattu ja laitettu normien mukaisesti kauniiksi ja naiselliseksi vanhojen päivään. Se oli yksi elämäni hirveimmistä päivistä. (Toki nyt aikuisena olen kokenut mm.kumppanin ja vanhempieni kuoleman, mikä tietenkin menee sen edelle. Ja toisaalta nyt kun mut on nähty miehenä erittäin monta vuotta ja olen varma itsestäni voisin hyvinkin vetää hameen päälle ja tiitteillä - tosin vain vitsinä.) Jos mulle oltaisiin annettu miljardi euroa siitä hyvästä, etten mene prosessiin, olisin silti mennyt prosessiin. En myisi itseäni mistään hinnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normaalia on mm.se, ettei ole lyhytkasvuinen. Normaalia on se, ettei lapsi kuole syöpään. Kaikki nyt vaan ei aina mene käsikirjoituksen mukaan. Oikeesti, mä olen 2-vuotiaana ihmetellyt, missä pippelini on. Olen koko ikäni tuntenut itseni pojaksi. Et kai oikeasti luule, että asia muuttuisi sillä, että laittautuisin kauniiksi ja hiffaisin, että vitsi, mun kannattaakin elää naisena? Mut on myös meikattu ja laitettu normien mukaisesti kauniiksi ja naiselliseksi vanhojen päivään. Se oli yksi elämäni hirveimmistä päivistä. (Toki nyt aikuisena olen kokenut mm.kumppanin ja vanhempieni kuoleman, mikä tietenkin menee sen edelle. Ja toisaalta nyt kun mut on nähty miehenä erittäin monta vuotta ja olen varma itsestäni voisin hyvinkin vetää hameen päälle ja tiitteillä - tosin vain vitsinä.) Jos mulle oltaisiin annettu miljardi euroa siitä hyvästä, etten mene prosessiin, olisin silti mennyt prosessiin. En myisi itseäni mistään hinnasta.

        Vaikkei se sinua auttanut, monia muita voi auttaa.
        Heitä joiden "ongelma" ei ole niin kova ja jotka ovat silti epävarmoja.
        Sinulla on oikeus elää tavallasi ja minulle yksikään transmies ei ole mies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikkei se sinua auttanut, monia muita voi auttaa.
        Heitä joiden "ongelma" ei ole niin kova ja jotka ovat silti epävarmoja.
        Sinulla on oikeus elää tavallasi ja minulle yksikään transmies ei ole mies.

        Tottakai tiedän, että on olemassa lukuisia ihmisiä, jotka eivät pidä transmiehiä miehinä, se on selvää. Hämmästyttää lähinnä, että joillain on tarve loukata niin suoraan ja alleviivata asiaa. Itse elän isolla paikkakunnalla, jossa kukaan ei tiedä taustaani ja kaikki, myös kaltaisesi, pitävät minua miehenä. Mutta levitä vain pahaa mieltä jos haluat, itse teen aina jotain ikävää, jätän auttamatta heikompaa tai loukkaan jotain ihmistä yhden kerran per kerta, kun joku ilmoittaa, ettei pidä transtaustaista kokemansa sukupuolen edustajana.

        Hyvä, jos joku löytää naiseutensa tai miehuutensa, en toivo transsukupuolisuutta kenellekään. Tuntuu vaan niin kaukaa haetulta, että joku olisi niin pihalla, että luulisi olevansa poika mutta laittautuessaan kauniiksi ymmärtäisikin olevansa tyttö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai tiedän, että on olemassa lukuisia ihmisiä, jotka eivät pidä transmiehiä miehinä, se on selvää. Hämmästyttää lähinnä, että joillain on tarve loukata niin suoraan ja alleviivata asiaa. Itse elän isolla paikkakunnalla, jossa kukaan ei tiedä taustaani ja kaikki, myös kaltaisesi, pitävät minua miehenä. Mutta levitä vain pahaa mieltä jos haluat, itse teen aina jotain ikävää, jätän auttamatta heikompaa tai loukkaan jotain ihmistä yhden kerran per kerta, kun joku ilmoittaa, ettei pidä transtaustaista kokemansa sukupuolen edustajana.

        Hyvä, jos joku löytää naiseutensa tai miehuutensa, en toivo transsukupuolisuutta kenellekään. Tuntuu vaan niin kaukaa haetulta, että joku olisi niin pihalla, että luulisi olevansa poika mutta laittautuessaan kauniiksi ymmärtäisikin olevansa tyttö.

        Ymmärrän että sinusta tuntuu kaukaa haetulta että laittautuminen voi auttaa jotain tuntemaan itsensä hyväksi kehossaan
        Mutta ajattele niitä nuorempia ja vielä pihalla omasta identiteetistä olevia tyttöjä, tyttöjä jotka esim tuntevat itsensä vastenmieliseksi ja muodin mukaan pohtivat jopa sukupuoltaan.
        Outoa ja ikävää jos kostat oman pahan olosi puolustuskyvyttömiin, onko siitä edes apua?
        En minä sinua loukata halua, on hyvä että tiedostat että kaikki eivät jaa sukupuolikäsitystäsi ja eikö heillä ole siihen myös oikeus? Samoin kuin sinulla oikeus elää ja olla tavallasi.
        On olemassa ratkaisemattomia ongelmia, ehkä sinun asiasi ei ratkeaisi muuten ja tuo on ainut keino sinulle, sinun elämäsi ja sinun ratkaisusi.
        En minäkään toivo sukupuoliristiriitaa kellekään, ehkä sinä olet poikkeus mutta uskon ja toivon että k.o.ongelmaan löytyisi parempi hoitomuoto ja että trans- hypetys loppuisi jotta nuoret eivät ryhtyisi kyseenalaistamaan sukupuoltaan murrosiän tyrskyissä.
        Huoleni ovat nimenomaan nuoret, siksi alleviivasin että sukupuoltahan ei voi oikeasti vaihtaa tai korjata kuitenkaan.
        Toivon että sinä olet onnellinen elämässäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän että sinusta tuntuu kaukaa haetulta että laittautuminen voi auttaa jotain tuntemaan itsensä hyväksi kehossaan
        Mutta ajattele niitä nuorempia ja vielä pihalla omasta identiteetistä olevia tyttöjä, tyttöjä jotka esim tuntevat itsensä vastenmieliseksi ja muodin mukaan pohtivat jopa sukupuoltaan.
        Outoa ja ikävää jos kostat oman pahan olosi puolustuskyvyttömiin, onko siitä edes apua?
        En minä sinua loukata halua, on hyvä että tiedostat että kaikki eivät jaa sukupuolikäsitystäsi ja eikö heillä ole siihen myös oikeus? Samoin kuin sinulla oikeus elää ja olla tavallasi.
        On olemassa ratkaisemattomia ongelmia, ehkä sinun asiasi ei ratkeaisi muuten ja tuo on ainut keino sinulle, sinun elämäsi ja sinun ratkaisusi.
        En minäkään toivo sukupuoliristiriitaa kellekään, ehkä sinä olet poikkeus mutta uskon ja toivon että k.o.ongelmaan löytyisi parempi hoitomuoto ja että trans- hypetys loppuisi jotta nuoret eivät ryhtyisi kyseenalaistamaan sukupuoltaan murrosiän tyrskyissä.
        Huoleni ovat nimenomaan nuoret, siksi alleviivasin että sukupuoltahan ei voi oikeasti vaihtaa tai korjata kuitenkaan.
        Toivon että sinä olet onnellinen elämässäsi.

        En nyt edes tiedä mikä "sukupuolikäsitys" minulla on. Tosiasia nyt vaan on, että olen toimintakykyinen ainoastaan, jos saan elää mieheksi tulkittuna. Kykenen muodostamaan ystävyyssuhteita ainoastaan, jos minua pidetään miehenä. Ja kykenen nauttimaan seksistä ainoastaan mieheksi nähtynä ja miehen oloisena. Tämä nyt vaan on fakta, eikä minun tai kenenkään käsitys asiasta muuta sitä.

        Tulevaisuudessa tutkimusmenetelmät kehittyvät ja kun pikkuhiljaa alkaa selvitä, että transsukupuolisuus on neurobiologinen ominaisuus tarve haukkua meitä vähenee, kun ymmärretään, ettei meitä voi mitenkään eheyttää. Hoidot voivat myös alkaa nuorena, koska silloin osataan hoitaa ns.aidot, joten olemme myös aikuisena täysin huomaamattomia, oman sukupuolemme edustajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En nyt edes tiedä mikä "sukupuolikäsitys" minulla on. Tosiasia nyt vaan on, että olen toimintakykyinen ainoastaan, jos saan elää mieheksi tulkittuna. Kykenen muodostamaan ystävyyssuhteita ainoastaan, jos minua pidetään miehenä. Ja kykenen nauttimaan seksistä ainoastaan mieheksi nähtynä ja miehen oloisena. Tämä nyt vaan on fakta, eikä minun tai kenenkään käsitys asiasta muuta sitä.

        Tulevaisuudessa tutkimusmenetelmät kehittyvät ja kun pikkuhiljaa alkaa selvitä, että transsukupuolisuus on neurobiologinen ominaisuus tarve haukkua meitä vähenee, kun ymmärretään, ettei meitä voi mitenkään eheyttää. Hoidot voivat myös alkaa nuorena, koska silloin osataan hoitaa ns.aidot, joten olemme myös aikuisena täysin huomaamattomia, oman sukupuolemme edustajia.

        Minä taas epäilen että nykyisistä "transsukupuolisista" on äärimmäisen pieni osa heitä joille ei löytyisi parempaa ratkaisua kuin tuo kehon runtelu.
        Voi olla että joukossa on henkilöitä (mahdollisesti ympäristömyrkyistä johtuen) joiden sukupuoliristiriitaa ei voida muuten auttaa, mutta pääosalle löytyisi varmasti parempikin hoitomuoto.
        Jos olisi noin kuin sinä kirjoitat, miten selität sen että on aika paljon ihmisiä jotka ovat transitioituneet, eläneet vuosia niin ja vasta sitten alkaneet katumaan ja detransitioituneet?
        Vai he kaikkiko eivät olleetkaan tietenkään transsukupuolisia vaikka sellaiseksi heidät diagnosoitiin ammattilaisten toimesta, jopa Suomessa?
        Vai hyväksytkö sen että ainakin osa voi parantua tilastaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä taas epäilen että nykyisistä "transsukupuolisista" on äärimmäisen pieni osa heitä joille ei löytyisi parempaa ratkaisua kuin tuo kehon runtelu.
        Voi olla että joukossa on henkilöitä (mahdollisesti ympäristömyrkyistä johtuen) joiden sukupuoliristiriitaa ei voida muuten auttaa, mutta pääosalle löytyisi varmasti parempikin hoitomuoto.
        Jos olisi noin kuin sinä kirjoitat, miten selität sen että on aika paljon ihmisiä jotka ovat transitioituneet, eläneet vuosia niin ja vasta sitten alkaneet katumaan ja detransitioituneet?
        Vai he kaikkiko eivät olleetkaan tietenkään transsukupuolisia vaikka sellaiseksi heidät diagnosoitiin ammattilaisten toimesta, jopa Suomessa?
        Vai hyväksytkö sen että ainakin osa voi parantua tilastaan?

        En ole kuullut että Suomessa pitkään uudessa sukupuolessaan elänyt olisi detransitoitunut, mutta kylläkin ulkomailla se on mahdollista koska siellä prosessiin pääsi hyvin kevyin perustein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole kuullut että Suomessa pitkään uudessa sukupuolessaan elänyt olisi detransitoitunut, mutta kylläkin ulkomailla se on mahdollista koska siellä prosessiin pääsi hyvin kevyin perustein.

        Eikös Samettikin esittänyt miestä useita vuosia (olisiko ollut jopa 5 vuotta?)ja oli sen ajan tyytyväinen ja koki itsensä mieheksi, ollen vielä ns."oppikirjatapaus" transsukupuolisesta ammattilaisten mukaan.
        En tiedä kuinka kauan nämä muut tytöt ehtivät "olla miehenä" mutta kyllähän siinä vuosia jo menee kun olivat ehtineet useita leikkauksiakin läpikäymään ja hormonitkin ehtineet saada ongelmia aikaan.
        Niin ulkomaillahan on jopa kymmenien vuosien jälkeen takaisin halunneita.
        Hirveintä on tuo lasten aivopesu "trans-lapseksi", siinä lapsi on vain mainetta ja hyvesäteilyä haluavan perverssin vanhemman uhri.
        ROGD-nuoret taas tämän buumin uhreja, kamalinta että vanhemmilta viedään mahdollisuus suojella ja kasvattaa lastaan, koulutkin jopa toimivat vanhempien selän takana (esim järjestävät lapselle mahdollisuuden pukeutua poikien vaatteisiin koulussa että vanhemmat eivät näe ja kutsuvat lasta hänen valitsemallaan pojan nimellä).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä taas epäilen että nykyisistä "transsukupuolisista" on äärimmäisen pieni osa heitä joille ei löytyisi parempaa ratkaisua kuin tuo kehon runtelu.
        Voi olla että joukossa on henkilöitä (mahdollisesti ympäristömyrkyistä johtuen) joiden sukupuoliristiriitaa ei voida muuten auttaa, mutta pääosalle löytyisi varmasti parempikin hoitomuoto.
        Jos olisi noin kuin sinä kirjoitat, miten selität sen että on aika paljon ihmisiä jotka ovat transitioituneet, eläneet vuosia niin ja vasta sitten alkaneet katumaan ja detransitioituneet?
        Vai he kaikkiko eivät olleetkaan tietenkään transsukupuolisia vaikka sellaiseksi heidät diagnosoitiin ammattilaisten toimesta, jopa Suomessa?
        Vai hyväksytkö sen että ainakin osa voi parantua tilastaan?

        Oikeastaan näistäkään vastauksista ei ole aloittajalle mitään hyötyä kas kun jokainen puhuu lähtökohtana oma itsensä .
        Joten paras asia on kun ihminen oppii tuntemaan itsensä ajan kanssa niin lopulta selviää
        Sekin mikä on , ja haluaa olla


    • Anonyymi

      Älä välitä, Suomessa on poikkeuksellisen paljon sukupuolestaan epävarmoja nk. naisia.

    • Anonyymi

      Roskiin pieruverkkarit. Ostakaa kaunis vaate,,tai sovittakaa esim edes Stockmannilla katri Niskasen kaunista mekkoa tai andiatan ihanaa
      Naisellista housupukua. Kelpaa olla nainen ja ajatella oon niin ihana ihana ihana nainen.pieruverkkarit ja farkut ei enää houkuttele kun oikein saa pukeutua

      • Anonyymi

        Kai sinä nyt transnaisena hemmetti ymmärrät, etteivät kaikki ihmiset identifioi itseään ns.biologiseen sukupuoleensa??


      • Anonyymi

        Eläkeläisen tunnistaa tyylistä kyllä :D Niin kuin miehet hänen peräänsä katsoisivat... tai katsovathan he, huvittuneena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläkeläisen tunnistaa tyylistä kyllä :D Niin kuin miehet hänen peräänsä katsoisivat... tai katsovathan he, huvittuneena.

        Et oo tainu kunnon naista nähdä koskaan? Kaikki ei kulje lökäpöksyissä. Eirassa asun ja ostan merkkivaatteita koska on ihana olla naisellinen nainen ja nainen jota miehet haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai sinä nyt transnaisena hemmetti ymmärrät, etteivät kaikki ihmiset identifioi itseään ns.biologiseen sukupuoleensa??

        En oo trans, vaan nainen alun alkaen. Käyn sivustolla siks että oon törmännyt useampaan transihmiseen,,tai no kahteen elämäni aikana, ja transitio on ollut vaikea prosessi heille. Uskon että cisihmisenä elämä onn helpompaa ja jokainen voi löytää luonnollisen sukupuolen kunhan hakee niitä piirteitä. Esim pukeutuu oikein naiselliseksi ja kokee olevansa lopulta nainen .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oo trans, vaan nainen alun alkaen. Käyn sivustolla siks että oon törmännyt useampaan transihmiseen,,tai no kahteen elämäni aikana, ja transitio on ollut vaikea prosessi heille. Uskon että cisihmisenä elämä onn helpompaa ja jokainen voi löytää luonnollisen sukupuolen kunhan hakee niitä piirteitä. Esim pukeutuu oikein naiselliseksi ja kokee olevansa lopulta nainen .

        Vai että elämä on helpompaa cis-ihmisenä... Voiskohan kuule olla näin?? Voiskohan kuule olla, että me tiedämme sen mutta kun sitä ei todellakaan voi valita! Menetkö lyhytkasvuisten palstalle saarnaamaan, kuinka elämä olisi niin paljon helpompaa pitkänä??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oo trans, vaan nainen alun alkaen. Käyn sivustolla siks että oon törmännyt useampaan transihmiseen,,tai no kahteen elämäni aikana, ja transitio on ollut vaikea prosessi heille. Uskon että cisihmisenä elämä onn helpompaa ja jokainen voi löytää luonnollisen sukupuolen kunhan hakee niitä piirteitä. Esim pukeutuu oikein naiselliseksi ja kokee olevansa lopulta nainen .

        Käythän myös lesbopalstalla kertomassa, kuinka naisen kuuluu olla naisellinen ja haluta miehiä?


      • Anonyymi

        Hyvin lapsellinen selitys , ei vatårmaan ole avuksi aloittajalle


    • Anonyymi

      Haluaisin alkaa olla poika mutta olen tyttö kun luokan tyttöjä ei kiinnosta mä ihankun oisin näkymätön niille mutta pojat taas huomioi mua ja tykkään lentopallosta mutta haluaisin harrastaa futista mutta se saattaa toteutua ja pojat kiehtoo mua enemmän kuin tytöt mutta joo en tiedä vielä olen kuitenkin ala asteella menen kohta yläsateelle

      • Anonyymi

        Tuo nyt ei ihan transpolilla riitä perusteeksi mennä prosessiin :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo nyt ei ihan transpolilla riitä perusteeksi mennä prosessiin :D

        Ei varmaankaan ole vielä hakeutumassa transtutkimuksiin, kunhan etsii vielä itseään ja sehän on aivan oikein.


    • Anonyymi

      Itseäni ihmetyttää tuo, että transpojalle ollaan tyrkyttämässä supernaisellisia vaatteita. Ja kun kyseessä on vielä naisista kiinnostuva henkilö he tuskin välittävät mistään miesten katseista. Jos itse joutuisin antamaan transpojalle ohjeita kysyisin ensinnäkin kaipaako hän niitä ja sitten kehottaisin häntä kokeilemaan miesten vaatteita ja katsomaan miltä se tuntuu, että pystyisikö elämään täyttä elämää maskuliinisena, miesten vaatteita käyttävänä naisena. Itse kokeilin juuri tätä ennen prosessia ja totesin, ettei sellainen todellakaan minulle riitä, itselleni se olisi ollut vain pelleilyä ja päälle liimattua maskuliinisuutta, kun oma miehuuteni kumpuaa sisimmästäni. Mutta jollekin toiselle se saattaa sopia, varsinkin jos on tosiasiassa maskuliininen lesbo.

    • Anonyymi

      No mä oon tyttö ja no sä voit myös tehä silleen että sulla ei oo sukupuolta 😌ja toi on normaalii

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1970
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1539
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      140
      1387
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1240
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      273
      1047
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      992
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      957
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      118
      954
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      49
      777
    Aihe