Ostin huonot Rossignol monot.VAROKAA.

Mites muilla

Onko muilla vastaavia ongelmia Rossignol x-ium w.c.skate monoista.
Mononi hankaavat jalan sisäsyrjään siihen "pullottavan" luun kohdalle rakon.
Kaikki muut kengät mitä olen ikinä käyttänyt eivät ole ennen tätä tehneet.

29

11461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rakkojänne

      normaalia

    • thgrfd

      rossarin pertsan monot tekee itellä samaa

    • x.ium fani

      Itsellä on kapea lestinen jalka ja kyseinen mono sopii täydellisesti jalkaan.

      • visseri

        Itse kokeilin noita Rossarin kenkiä, niin mielestäni niissä on erittäin leveä lesti joka teki niistä liian löysät. Vertasin niitä saman numeroisiin Fischereihin jotka olivat jämäkämmät ja ne myös ostin.


    • Nauti siitä

      Tarjous hinta tietenkin houkutti vaikka oli vähän epäsopivat?

      • jaajone

        Salomon teki nulle samaa kunnes muotoilin kuumailmapuhaltimella painavan kohdan pois- ei ole vaikeaa ja loppui tuska.


      • Mites muilla

        Kyllä olivat tarjouksessa mutta kun maksoivat siitä huolimatta 150-200€ niin luulin ostaneeni hyvät monot.


      • Figi
        Mites muilla kirjoitti:

        Kyllä olivat tarjouksessa mutta kun maksoivat siitä huolimatta 150-200€ niin luulin ostaneeni hyvät monot.

        No joo. Kyllä olisi pitänyt ehkä heittää se satku lisää ja ostaa fisukat, salomonit tahi vaikkapa alpinat nyt jälkiviisaana mutta kyllähän noillakin lykkii ja toisina monoina onneksi salomonit.


    • Einari pitopohja

      Kyllä tuki hieman painaa mutta ei alku totuttelun jälkeen enää häiritse. Hyvät sukat auttaa asiaa ja ainahan voi kinesioteippiä vetäistä malleolin (se luu) päälle jos iho rupeaa nirhaantumaan. Aika reipas ja kova tuki kieltämättä kyseisessä monossa on. Oli muuten huomioitu hiihto lehden mono testissäkin. Uudessa monossa ei kuulemma vastaavaa ongelmaa fikä myöskään pertsa monossa jossa taasen aika voimakas pitkittäisen jalkaholvin tuki (hyvä kun jalka tottuu)

    • Jxigih

      Kannattaa muuten lämpömuovata - korjannee hieman istuvuutta. Itse myös lisäsin toiset pohjalliset kun oli hieman väljän tuntuiset.

    • hhhhhhhhhh

      Sama mono, ei paina mistään, vaikka tiukalle vetäisi. Jalasta se on kiinni, ei monosta.

      • Mie ihan ite

        Ihan mainiosti toimivat, siis itel x-10 skate, lämpömuovattava. Levee jalka ja sopi suoraan ilman muovaamistakin, vissii ainoo ero xmiumii taitaa olla toi hiilikuitunen nilkan sivutuki joka noisson jtn muovia :) sovitin kyl molempii kaupas enkä juurikaan huomannut muuta kun pikkusen hintaeron :)


    • hiihtäjä

      Mielestäni ne taas on parhaat monot kapealestiselle jalalle. Testasin kaikki kisamonot läpi eikä fisher, apina eikä mikään muukaan tuntunut niin hyvältä. Ongelma kohtia voi kyseisessä monossa lämpömuovata. Pistät sukan alle ongelmakohtaan jotain ekstra fylliä ja jalka monoon. Sitteen lämmitä sitä varovasti kuumailma puhaltimella (hiustenkuivainkin riittää). Annat jäähtyä jalassa ja hyvä tulee.

    • Ei ole monon vika!

      Voisiko olla että on epäsopiva jalka kyseiseen monoon???

      Eihän se monon vika ole jos sinun jalka on epämuodostunut.

    • Rossignol x-ium

      Minulla oli sama ongelma toisessa x-ium monossa, mutta hiustenkuivaajalla sain muokattua sopivaksi.

    • Hiihtovertti

      mulla jo 3:nnet Rossarin Xium:t, eikä ole hankannut, ainut mitä oon tehny olen teipannut pohjallisten sisäreunat etteivät "rispaannu". Loistavat monot, kokeilin aikoinaan Atomicin monoja kohtuulliset ja Fisun Salomonin monoja olis kuin jalassa ollut jotku kuukengät niinpä päädyin Rossareihin, Alpina monoja en ole kokeillut, todennäköisesti ovat hyvät. Mulle Rossarit olleet erittäin hyvät monot. Mielestäni jaloille pitää hakea sopivat monot, eikä haukkua monoja, ei kaikille sovi kaikki lenkkikengätkään.

    • Salomon S-lab skate

      Mitäs ämpärimuovia teidän monot ovat, jos kerran niitä pystyy hiustenkuivaajan tai kuumailmapuhaltimen lämmöllä muokkaamaan, ilman että sulaa koko kenkä:)? Jos kantaosan kupissa on hiilikuitumatto muovin sisällä, ei se pienestä lämmityksestä tiedä mitään.

      Itse ostin viime talvena Salomonin S-lab skate pro monot. Kaupassa kävellessä ne tuntui ihan hyviltä. Ongelmat tuli esille hiihtäessä. Joka kerta 1,5 tunnin kohdalla tuli molempien jalkojen sisäpuolelle noin 10 cm kannasta rakkula. Monossa muuttuu pehmusteen paksuus tässä kohtaa. 2-3 tunnin kohdalla tuli jalan päälle rakkula, kun muovilärpäkkeen reuna painoi. Pitemmille lenkille monot olivat minun jalkaan käyttökelvottomat.

      Muovilerpakeongelma poistui lopulta, kun leikkasin sen pois. Vaihdoin nauhat leveämmiksi ja jätin takimmaiset lenkit käyttämättä. Jalkaa pystyi taittamaan eteenpäin hyvin, eikä mikään ottanut kiinni. Ihan kuin olisi ollut lenkkari jalassa.

      Sisäpuolen hankaus oli suurempi pulma. Salomonin hiilikuituvahvisteinen mono ei tiedä mitään pienestä lämmityksestä. Jos kuumailmapuhaltimella yrität lämmittää, pitää koko alaosaa kärventää niin, että alkaa liimaukset sulamaan.

      Lopulta päädyin järeämpään ratkaisuun ja ostin Motonetistä pienen kaasutohon. Siinä on 10 mm kaasuliekki. Laitoin ohuen sukan monon ulkokuoren ja sisäkuoren väliin. Sitten mono jalkaan. Kaveri kuumensi ongelmakohdasta. Kun paine helpotti jalasta hieman, niin sitten annettiin olla siinä. Sen jälkeen jäähdytys. Siis nopea ja raju täsmälämmitys ongelmakohdasta.

      Kaasutoholla lämmitys tarkoittaa polttamista ja siitä tulee todella kitkerä käry. Kannattaa tehdä ulkona. Hiilikuitumaton ulkopuolinen muovi sulaa tai palaa. Kannattaa suunnitella lämmitysalue etukäteen. Itse laitoin pikaliimaa kohtiin, jossa muovi oli sulanut pois. Kannattaa lämmitellä varovasti, jotta ei mene kokonaan piloille:).

      Itselle tuli tosi hyvät monot. Nyt ei hankaa pitemmilläkään lenkeillä.

      Hypistelin kaupassa uusia vastaavia monoja syksyllä. Oli hauska huomata muutokset. Muovilerpake oli jätetty pois. Sormin tunnustelemalla ei tuntunut pehmusteen paksuuden muutosta kohdassa, jossa monot hanaksi. Hyvää rakennetta ei tunnetusti kannata muuttaa, joten sanoisin omien monojen ongelmien olleen osittain Salomonin suunnitteluvirheitä.

      Omien kokemuksien perusteella sousittelen varauksella kaikista kovimpia kilpamonoja pitemmän matkan hiihtäjille. Jalan pitää olla juuri sopiva monoon, jotta ei hankaa pitemmän päälle. Jos kantakuppi on muovia, sitä pystyy paljon helpommin muokkaamaan lämmittämällä.

      Jos mono painaa vähänkin kaupassa ja hiihdät pitempiä lenkkkejä, on melko varmasti ongelmia tiedossa. Kaupassa monoja ei testata oikealla tavalla, mutta saat jotakin tuntumaa, kun pidät niitä jalassa vaikka 20 min. ja kävelet. Tämän jälkeen kun otat monot jalasta pois ja jos tulee suuri helpotuksen tunne jollakin alueelle, monot voivat painaa käytössä juuri tältä alueella.

      • Himohiihtäjä

        Luisteluhiihdossa tekniikkavirhe tekee rakon sisäsyrjälle olipa monot mitkä tahansa... jalan paino enempi ulkosyrjälle potkussa ja mahdollisimman pitkään liuku koko pohjalla ennen potkua... :)


      • jooooooooooooooop

        Minä ostin S-Labit eikä ole ollut ongelmia.


      • homohiihtäjä
        Himohiihtäjä kirjoitti:

        Luisteluhiihdossa tekniikkavirhe tekee rakon sisäsyrjälle olipa monot mitkä tahansa... jalan paino enempi ulkosyrjälle potkussa ja mahdollisimman pitkään liuku koko pohjalla ennen potkua... :)

        entäpä ylämäessä…?


    • Rakko täynnä

      Rossareissa saa rakkoa pertsamonostakin. Monot eivät ole samaa paria ja kokoonpanoissa on selvästi hajontaa. Taidan kyllä palauttaa ennemmin kuin muovata.

      • Einari Pitopohja

        Kyllä valitettavasti joutuu ostamaan toiset monot. Rossareilla tullut hiihdeltyä pari talvea ja ongelma pysyy ts. painaa sisäsyrjää jos ohut sukka, paljon nousuja ja hiihtoaika yli tunnin. Ajattelin Fischerin tai Alpinan monoa testailla seuraavaksi...


      • Näkökulmia
        Einari Pitopohja kirjoitti:

        Kyllä valitettavasti joutuu ostamaan toiset monot. Rossareilla tullut hiihdeltyä pari talvea ja ongelma pysyy ts. painaa sisäsyrjää jos ohut sukka, paljon nousuja ja hiihtoaika yli tunnin. Ajattelin Fischerin tai Alpinan monoa testailla seuraavaksi...

        Ainakin Alpina on mielestäni kapeahko mono, ainakin parin vuoden takainen malli, joka minulla on ollut käytössä. Minulla on myös X-iumit käytössäni, ja nekin sopivat minulle, jolla on kapeahko jalkaterä.

        Ei ole kokemusta Fischerin monoista, mutta muistaakseni joku sanoi, että se on lestiltään leveämpi.


    • Monoton

      TecnoPron monot on hyviä.Siis mukavia jalassa.Kaupassa.Ei voi olla hyvä kun on halvin? Onko kokemuksia?

    • Jalmari kilgenblad

      ei ole kokemuksia...

    • Liuku

      Rossingnolin mono vuosimallia 2018 sama ongelma edelleen: molempien jalkaholvien kohdalta sattuu eläimellisesti, kun hiihtää pidempään!!! Minulla on kapea jalka ja melko matalat jalkaholvit. Joudun kåyttämään ylimääräistä pohjallista, jotta jalka ei hölsky kengässä. Ihmettelen, että Fischereitä sanotaan levämmiksi. Minulle ainakain oli kapeampi, en uskaltanut ostaa koska puristi päkiän päältä toisesta kengästä jo kaupassa, enkä uskaltanut luottaa siihen että sen saisi muokkautumaan käytössä. Lyhemmät lenkit mennyt ok, tyyliin á 10 km. Ensimmäisen kerran kun hiihti 30 km, 15 kilsan jälkeen alkoi olla todella tuskallisia kilometrejä. Huono keli pahentaa asiaa, jolloin joutuu tekemään enemmän töitä ponnistuksen kanssa.

    • jalkasieni

      Jalat on erilaisia ja monot on erilaisia. Pitää olla sovitettavana useita erilaisia. Minulla on ollut muutaman vuoden Rossignol luistelumonot ja ovat minun jalkaan erinomaisen mukavat. Sitä ennen oli Pilot järjestelmän monoja useita, kaikki huonoja. Piti vaihtaa siteitä suksiin, jotta sai jalkaan sopivat monot. Että ei syy ole monossa, vaan jalassa.

    • roskasäkkitavaraa

      Minäkin kerran ostin vastaavat. Mainostivat niitä leveälestisiksi. Mono, kooltaan 45, ei edes sopinut 44 numeron jalkaan. Postimyynnistä ostamani monot lensivat komeassa kaaressa roska-astiaan.

    • Anonyymi

      Toinen ongelma monoissa, onko muilla? Sukat ja jalat kastuu
      Monoissa on saumakohta ylöspäin eli monon alaosan pinta tulee yläosan päälle. Lumi jää saumaan, kun lumi sulaa vedeksi menee saumasta sisään ja kastelee sukat.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2891
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2051
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe