Muutto Jenkkeihin

tyttö

Mulla on ollut jo todella pitkään haaveena ja unelmana (vakavasti mietittynäkin) muuttaminen Yhdysvaltoihin, kyllä, siis ulkomaille. Olen nyt 19vuotias lukion kolmannella opiskeleva, vaaleaihoinen ja vanhempieni luona asuva nainen, isosiskoni muutti melkein kaksi vuotta sitten Turkuun päästäkseen opiskelemaan yliopistoon.

- Kielet joita osaan, englanti (erinomainen), ruotsi (tyydyttävä), saksa (kohtalainen) ja itse olen opiskellut japanin alkeita ja tietenkin äidinkieleni suomi
- Mulla ei asu yhtään tuttuja/sukulaisia Jenkeissä

Olisin todella kiitollinen jos joku osaisi vastata näihin!

Onko töihin pääseminen vaikeaa? Mulle joku tokaisi että mikspä et menisi McDonaldsiin vähän aikaa töihin kun asetut jaloillesi...

Mistä kannattaisi lähteä liikkeelle työstämään tätä muutto asiaa?

Hankinko viisumin Suomesta vai Yhdysvalloista? Mistä ja milloin olisi syytä hankkia se, esim. monta kuukautta ennen lähtöä vai?

Onko mitään tiettyä viisumia jos haluan asua Yhdysvalloissa, tehdä töitä/opiskella siellä ja vierailla joskus Suomessa?

Pitääkö minulla olla valmiina työ/opiskelupaikka Yhdysvalloista? Hankinko sen netin kautta?

Onko mahdollista muuttaa Jenkkeihin jos tekee töitä esim. jotakin sivustoa pitämällä, niin että saa rahaa siitä kuukausittain?

Kaikki apu ja tieto tervetullutta!

4

249

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfgdfadsdasdasd

Haha, aika hyvä trolli. Ymmärrätkö että jenkeissä minimipalkka on tyyliin 3 taalaa tunnissa ja tällä rahalla työtätekeviä meksikolaisia on kymmeniä miljoonia? Pysy koulussa ja hanki joku järkevä ammatti. Eivätkö vanhempasi ole puhuneet sinuun järkeä?

• 15+17

Hae Suomessa opiskelemaan ja sitten kokeile vaikka opiskelijavaihtoa. Töitä ja vaadittavaa työlupaa vaikea saada. Tai lähde au pairiksi.

• usaaaaan

Joo en tiedä miten muut esim meksikolaiset pääsee usan puolelle asumaan ja tekemään töitä, mutta greencardia ei saa kyllä melkein mitenkään.... Olisiko maksimi aika mitä siellä saa oleilla joku 3 kk... sitten ne heittää sut pihalle ;)

Vaihtoehdot ovat au pair tai vaihto-oppilaaksi.

• Elämää

Jos olet hyvännäköinen ja tiukat perät niin yritä saada usasta itelles ukko. Meet naimisiin ja avot siul on vihreä kortti.

Eli eikun vinguttamaan sitä luojan luomaa huulisoitinta!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      103
      1279
    2. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      89
      769
    3. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      681
    4. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      47
      667
    5. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      118
      541
    6. Lidilikö Suomussalmelle

Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat
      Suomussalmi
      30
      531
    7. Ei makeat pimut sytytä

sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol
      Ikävä
      32
      516
    8. Upeaa Google!

Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö
      Kajaani
      182
      498
    9. Huomasitko? Elämä Lapselle -konsertti tänään suorana tv:ssä - Aika kova kattaus huippuartisteja!

Lastenklinikoiden Kummien järjestämä Elämä Lapselle -konsertti tukee Suomen viiden yliopistollisen lastensairaalan toimi
      Viihde ja kulttuuri
      23
      487
    10. Miten vaikuttaa

Jos kaivatustasi on moni muukin kiinnostunut?
      Ikävä
      59
      473
    Aihe