Mikä on parasta nyt maailmalla kuvataiteessa?

Mikä on mielestäsi parasta nyt maailma kuvataiteessa - taideteos, taiteilija tai jokin muu?

21

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vivaro2

      No et ainakaan sinä granströmmi!!

    • prokuraattori

      saksalainen neoekspressionismi esim. daniel richter, jonathan meese, amelie von wulffen ja uusi abstrakti maalaus joka ei ole enää niin totista vaan leikkisempää kun aikasempi esim tomma abts

      yleensäkin tää sivu on aika ajan tasalla: http://www.booooooom.com/

      • Meese on kiinnostava/hyvä - vähän liian rönsyilevä - siis maalaukset, seinämaalaukset - veistoksista en välitä.
        Richter on liian tylsä omaan makuun.


      • orfeus87 kirjoitti:

        Meese on kiinnostava/hyvä - vähän liian rönsyilevä - siis maalaukset, seinämaalaukset - veistoksista en välitä.
        Richter on liian tylsä omaan makuun.

        Meesen intallaatiot on parhautta ehkä parempia jopa kuin maalaukset voi verrata Thomas Hirschhorn:iin


    • prokuraattori

      pitää vielä mainita peter doig joka kuuluu samaan sarjaan... tietenkin suomesta esim. jyrki riekki tohon richter ja meese kategoriaan... :) tykkään myös jyrki nissisen töistä koska niissä on jotain samaa kun olli lyytikäisen akvarelleissa mutta sisältö on todella hauskaa. elina merenmiestähän olen täällä jo kehunutkin. ainiin stefanie gutheil oli ihan uusi tuttavuus ja tykkää tavasta jolla stefanie piilottaa kankaalle liimatut kankaat työhön

      • prokuraattori

      • prokuraattori kirjoitti:

        http://msfogg.tumblr.com/post/11130700514/amelie-von-wulffen-this-is-how-it-happened-2011

        näissä on jotain todella hauskaa ...

        juulius millon muuten alat tekee muutakin kun tota tyhmää net-arttia? mikset järjestä tänne suomeen byob(bring your own beamer)-tapahtumaa jos teet tota net-arttia .. saisit ainakin julkisuutta..

        näyttelyä odottaen
        ystäväsi p. ennis

        kiasman seinään voisi olla aika kova sojotella projektorilla - en tiedä onko jo itsessään laitonta mutta ainakin jos materiaali tai tässä tapauksessa digitaali on rajua lapsille ja lapsenmielisille


      • prokuraattori kirjoitti:

        http://msfogg.tumblr.com/post/11130700514/amelie-von-wulffen-this-is-how-it-happened-2011

        näissä on jotain todella hauskaa ...

        juulius millon muuten alat tekee muutakin kun tota tyhmää net-arttia? mikset järjestä tänne suomeen byob(bring your own beamer)-tapahtumaa jos teet tota net-arttia .. saisit ainakin julkisuutta..

        näyttelyä odottaen
        ystäväsi p. ennis

        vähän mun suunnitelmista.
        olisin päässyt Jani Leinosen apulaiseksi mutta työkkärille ei käynnyt koska lait
        muuttu tammikuussa - se olis ollut ehkä enemmän fiilis ja kontakti juttu.

        olen hakenut nais malleja mm. eroottisiin kuviin eli tarkoitus jatkaa tota omaa linjaa mutta itse otetuilla kuvilla ja tuoda Nobuyoshi Araki juttua mukaan - sekä teemoja kuten esim. vampyyrit tai muu populaarikulttuuri, maa teemat esim. suomi, kongo, mongolia, ja tuote brändit vaatemerkit, öljy-yhtiöt, breezer tai jokin alkoholimerkki, luksusmerkit ja esim. sodat tai muu poliittinen aihe eli kaikkea kiinnostavaa aasta ööhön.

        olen hakenut sponsoreita taiteelle enemmänkin ehkä tuoda itseään esille kuin että odottaisin heti tuloksia. tarkoituksena oli tuotesijoittelu taiteessa.

        olen tehnyt itselleni enemmän ja vähemmän provokatiivisen logon luonnoksen - ja nyt ainakin yksi maailman parhaimmista logo suunittelijoista on lupautunut sen nopeasti viimeistelämään - tehnyt mm. brittien tate museoiden uudet logot, hondan logon ja ei niin esteettisen arlan logon. tarkoitus tuoda yritysindentiteettiä vähän itselleni.

        ja suunitelmissa on tehdä t-paitoja taide ja logoprinteillä ja myydä niitä nettisivuilla ja pitää itse päällä myös mlkein 24/7 - mainostusta ja tuoda t-paita oikeaksi taide mediumiksi. käyttäytyä angrybirds tyrkkyjen mukaisesti tai jos itseään imartelee niin basquaitin.

        sit olen verkostoitunut jonkin verran http://theartstack.com tuolla ja hakenut ja saannut facebook ystäväksi Larry Gagosianin - ei noista mitään hyötyä viellä ole mutta jatkossa ehkä ja saa itseä vähän muiden silmille ja itseä sparrattua. Tähän on liittynyt jos ei kaikkien niin mahdollisimman monen maailman parhaimmaksi rankatun gallerian pommittaminen - juuri vain tiedotus mielessä mutta muussa asussa.

        pitää keskittyä jatkossa sen taiteenkin kehittämiseen eikä näihin oheistoimintoihin.

        näyttely tulee sitten joskus.


      • Hyvää...
        orfeus87 kirjoitti:

        vähän mun suunnitelmista.
        olisin päässyt Jani Leinosen apulaiseksi mutta työkkärille ei käynnyt koska lait
        muuttu tammikuussa - se olis ollut ehkä enemmän fiilis ja kontakti juttu.

        olen hakenut nais malleja mm. eroottisiin kuviin eli tarkoitus jatkaa tota omaa linjaa mutta itse otetuilla kuvilla ja tuoda Nobuyoshi Araki juttua mukaan - sekä teemoja kuten esim. vampyyrit tai muu populaarikulttuuri, maa teemat esim. suomi, kongo, mongolia, ja tuote brändit vaatemerkit, öljy-yhtiöt, breezer tai jokin alkoholimerkki, luksusmerkit ja esim. sodat tai muu poliittinen aihe eli kaikkea kiinnostavaa aasta ööhön.

        olen hakenut sponsoreita taiteelle enemmänkin ehkä tuoda itseään esille kuin että odottaisin heti tuloksia. tarkoituksena oli tuotesijoittelu taiteessa.

        olen tehnyt itselleni enemmän ja vähemmän provokatiivisen logon luonnoksen - ja nyt ainakin yksi maailman parhaimmista logo suunittelijoista on lupautunut sen nopeasti viimeistelämään - tehnyt mm. brittien tate museoiden uudet logot, hondan logon ja ei niin esteettisen arlan logon. tarkoitus tuoda yritysindentiteettiä vähän itselleni.

        ja suunitelmissa on tehdä t-paitoja taide ja logoprinteillä ja myydä niitä nettisivuilla ja pitää itse päällä myös mlkein 24/7 - mainostusta ja tuoda t-paita oikeaksi taide mediumiksi. käyttäytyä angrybirds tyrkkyjen mukaisesti tai jos itseään imartelee niin basquaitin.

        sit olen verkostoitunut jonkin verran http://theartstack.com tuolla ja hakenut ja saannut facebook ystäväksi Larry Gagosianin - ei noista mitään hyötyä viellä ole mutta jatkossa ehkä ja saa itseä vähän muiden silmille ja itseä sparrattua. Tähän on liittynyt jos ei kaikkien niin mahdollisimman monen maailman parhaimmaksi rankatun gallerian pommittaminen - juuri vain tiedotus mielessä mutta muussa asussa.

        pitää keskittyä jatkossa sen taiteenkin kehittämiseen eikä näihin oheistoimintoihin.

        näyttely tulee sitten joskus.

        ...yrittämistä, kyllä se siitä lähtee, t-paidat ja muut oheistuotteet ovat hyviä myyntiartikkeleita ja niillä voi tehokkaasti levittää kuvia sinnekin mihin ne normaalisti eivät leviäisi.

        Jatka samaan malliin!


    • prokuraattori

      juulius mikset "maalauta" noita töitäis esim isoiks öljyväritöiks esim. kiinassa tai venäjällä niinkun jani leinonenkin on tehnyt (kerran kyllä ja vaan kokeeksi) mutta kelaa nyt .. olis vähän helpompi hakea sitten gagosian gallerystä näyttelyaikaa kun ois jotain fyysistä esitellä :)

      • oon tota miettinyt myös.


      • Jyyrä.
        orfeus87 kirjoitti:

        oon tota miettinyt myös.

        En väitä, että seuraava olisi mikään universaali totuus, mutta oma kokemukseni on, että kannattaisi kyllä aivan ensimmäiseksi saada aikaiseksi taiteellista tuotantoa. Minkään valtakunnan suhteilla ei loppujen lopuksi ole merkitystä jos taiteellinen taso on huono.Kestävä kiinnostus taiteilijaa kohtaan herää teoksien kautta.Harvemmin kukaan tekee kenenkään kanssa yhteistyötä ainoastaan siksi, että toinen on mukava ja sosiaalinen tyyppi. Taidemaailmassa yhteistyötä tehdään henkilön kanssa, jota voi kunnioittaa taiteilijana. Taidekuvioiden liepeillä häärii kaikenlaisia tyyppejä, jotka tuntuvat tuntevan kaikki, mutta tarkemmin kyseltäessä mitään konkreettista taiteellista työtä he eivät tunnu tekevän. Kiinnostus heitä kohtaan lakkaa kuin seinään kun osoittautuu, että tärkeintä onkin pörrätä avajaisissa, tiputella nimiä ja esittää tärkeää. Pinnallisen pyrkyrin leimaa kannattaa välttää.

        Voi olla, että tulkitsen väärin sanomisiasi, mutta tuntuu että sinua ajavat jotensakin aika pinnalliset motiivit tekemään mitä teet. Itsetarkoituksellinen provosointi tai huomionhaku on vaivannuttavaa. Mutta toisaalta, hyvin sellaisellakin on maailmassa pärjätty, JOS taiteilijalla on ollut töissään terävää sisältöä, oivallusta ja mikä tärkeintä, rehellisyyttä. Pelkkä möykkääminen ei kuitenkaan toimi. En henkilökohtaisesti valitettavasti valitsisi sinua mihinkään luettuani sen mitä toiminnastasi kirjoitit.
        Otan loppuun esimerkin taiteilijasta, joka ei varsinaisesti ollut provokatiivinen, mutta räikeän julkisuushakuinen: taidemaalari X maalasi muotokuvia suomalaisista eturivin naispoliitikoista, ja pääsi sillä helsingin Sanomien etusivulle. Mutta koska muotokuvat olivat melko tympeitä, äärimmäisen konservatiivisia ja maalauksellisesti sangen mitäänsanomattomia, taiteilija X:stä ei ole erityisemmin kuulunut lehtijutun jälkeen. Piireissä tempaukselle naurettiin aivan suoraan. Tässä oivallinen esimerkki siitä, että tunnettavuus ei itsessään ole minkään väärtiä, jos taiteilijan työt eivät kanna ja touhussa muutenkin haisee pyrkyrimäisyys.

        Onnea urallesi joka tapauksessa. Suosittelen aloittamaan henkilökohtaisen ilmaisun hiomisesta ja siitä että kiinnität extrahuomiota viimeistelyyn.


      • prokuraattori
        Jyyrä. kirjoitti:

        En väitä, että seuraava olisi mikään universaali totuus, mutta oma kokemukseni on, että kannattaisi kyllä aivan ensimmäiseksi saada aikaiseksi taiteellista tuotantoa. Minkään valtakunnan suhteilla ei loppujen lopuksi ole merkitystä jos taiteellinen taso on huono.Kestävä kiinnostus taiteilijaa kohtaan herää teoksien kautta.Harvemmin kukaan tekee kenenkään kanssa yhteistyötä ainoastaan siksi, että toinen on mukava ja sosiaalinen tyyppi. Taidemaailmassa yhteistyötä tehdään henkilön kanssa, jota voi kunnioittaa taiteilijana. Taidekuvioiden liepeillä häärii kaikenlaisia tyyppejä, jotka tuntuvat tuntevan kaikki, mutta tarkemmin kyseltäessä mitään konkreettista taiteellista työtä he eivät tunnu tekevän. Kiinnostus heitä kohtaan lakkaa kuin seinään kun osoittautuu, että tärkeintä onkin pörrätä avajaisissa, tiputella nimiä ja esittää tärkeää. Pinnallisen pyrkyrin leimaa kannattaa välttää.

        Voi olla, että tulkitsen väärin sanomisiasi, mutta tuntuu että sinua ajavat jotensakin aika pinnalliset motiivit tekemään mitä teet. Itsetarkoituksellinen provosointi tai huomionhaku on vaivannuttavaa. Mutta toisaalta, hyvin sellaisellakin on maailmassa pärjätty, JOS taiteilijalla on ollut töissään terävää sisältöä, oivallusta ja mikä tärkeintä, rehellisyyttä. Pelkkä möykkääminen ei kuitenkaan toimi. En henkilökohtaisesti valitettavasti valitsisi sinua mihinkään luettuani sen mitä toiminnastasi kirjoitit.
        Otan loppuun esimerkin taiteilijasta, joka ei varsinaisesti ollut provokatiivinen, mutta räikeän julkisuushakuinen: taidemaalari X maalasi muotokuvia suomalaisista eturivin naispoliitikoista, ja pääsi sillä helsingin Sanomien etusivulle. Mutta koska muotokuvat olivat melko tympeitä, äärimmäisen konservatiivisia ja maalauksellisesti sangen mitäänsanomattomia, taiteilija X:stä ei ole erityisemmin kuulunut lehtijutun jälkeen. Piireissä tempaukselle naurettiin aivan suoraan. Tässä oivallinen esimerkki siitä, että tunnettavuus ei itsessään ole minkään väärtiä, jos taiteilijan työt eivät kanna ja touhussa muutenkin haisee pyrkyrimäisyys.

        Onnea urallesi joka tapauksessa. Suosittelen aloittamaan henkilökohtaisen ilmaisun hiomisesta ja siitä että kiinnität extrahuomiota viimeistelyyn.

        viittaat varmaan tähän tarja halos tapaukseen? pääsihän se samainen kaveri sen jälkeen julkisuuteen kun vesa keskinen osti siltä taulun, mutta joo. piirit joissa "tarja halonen on homolespo kommari" tietenkin tykkäävät tän tyypin taiteesta, mutta sitten löysivät sieltä sivuilta jotain talvisotaa kritisoivia töitä :)
        mutta joo. olen samaa mieltä että juliuksen kannattais tehdä enemmän töitä oman uransa eteen eikä trollata netissä. pienestä se pitää aloittaa, ellei oo valmis tekemään samalla tavalla kuin koons tai thierry "mr brainwash" guetta. mutta suurin osa ihmisistä ei kyllä ota ainakaan thierry guettaa vakavasti. en minä ainakaan keräis ton tyypin taidetta, enkä koonsia juuri arvosta. koons on enemmän show mies kuin taiteilija.
        itse arvostan enemmän sellaisia taiteilijoita kun louise bourgeois joka pääsi pinnalle kovalla työllä. tai amelie von wulffen joka valitsi uran lasten sijasta ja on nyt yksi saksan huippumaalareita.
        anyway, en tiedä onko nykynuorilla sellainen live fast, die young meininki, että pitää saada kaikki kunnia ja kuuluisuus heti. kyllä uran eteen pitää tehdä töitä ja sijoittaa rahaa, pitää uskoa itseensä. näyttelyitä, pitää maalata kokoajan, pitää tehdä kokoajan taidetta. ei auta jos joskus photoshopilla tekee jotain angstisia kollaaseja tai yrittää houkutella alastonsuomi.com jotain lihavia yh-äitejä alastonkuviin.
        anyway, tässä vaan vieressä seurailen juttuja. onhan se kiva tietenkin katsoa ja hymyillä vieressä kun joku hakkaa päätä seinää, mutta eihän yrittänyttä laiteta. kateellisuus on kuitenkin sellainen perisynti :)


      • Jyyrä.
        prokuraattori kirjoitti:

        viittaat varmaan tähän tarja halos tapaukseen? pääsihän se samainen kaveri sen jälkeen julkisuuteen kun vesa keskinen osti siltä taulun, mutta joo. piirit joissa "tarja halonen on homolespo kommari" tietenkin tykkäävät tän tyypin taiteesta, mutta sitten löysivät sieltä sivuilta jotain talvisotaa kritisoivia töitä :)
        mutta joo. olen samaa mieltä että juliuksen kannattais tehdä enemmän töitä oman uransa eteen eikä trollata netissä. pienestä se pitää aloittaa, ellei oo valmis tekemään samalla tavalla kuin koons tai thierry "mr brainwash" guetta. mutta suurin osa ihmisistä ei kyllä ota ainakaan thierry guettaa vakavasti. en minä ainakaan keräis ton tyypin taidetta, enkä koonsia juuri arvosta. koons on enemmän show mies kuin taiteilija.
        itse arvostan enemmän sellaisia taiteilijoita kun louise bourgeois joka pääsi pinnalle kovalla työllä. tai amelie von wulffen joka valitsi uran lasten sijasta ja on nyt yksi saksan huippumaalareita.
        anyway, en tiedä onko nykynuorilla sellainen live fast, die young meininki, että pitää saada kaikki kunnia ja kuuluisuus heti. kyllä uran eteen pitää tehdä töitä ja sijoittaa rahaa, pitää uskoa itseensä. näyttelyitä, pitää maalata kokoajan, pitää tehdä kokoajan taidetta. ei auta jos joskus photoshopilla tekee jotain angstisia kollaaseja tai yrittää houkutella alastonsuomi.com jotain lihavia yh-äitejä alastonkuviin.
        anyway, tässä vaan vieressä seurailen juttuja. onhan se kiva tietenkin katsoa ja hymyillä vieressä kun joku hakkaa päätä seinää, mutta eihän yrittänyttä laiteta. kateellisuus on kuitenkin sellainen perisynti :)

        En tarkoittanut maalaria josta puhuit. Enkä viitsi nimillä, kun tarkoitus ei ole v.ttuilla kenellekään erityisesti. Mainitsin tapauksen yleisen esimerkin vuoksi.

        En näe työn määrää minään itseisarvona, lopputuloshan se on joka ratkaisee, mutta onhan se kaiketi älyttömän harvinaista, että arvostetuksi taiteilijaksi tullaan ilman taiteellista tuotantoa.


      • prokuraattori kirjoitti:

        viittaat varmaan tähän tarja halos tapaukseen? pääsihän se samainen kaveri sen jälkeen julkisuuteen kun vesa keskinen osti siltä taulun, mutta joo. piirit joissa "tarja halonen on homolespo kommari" tietenkin tykkäävät tän tyypin taiteesta, mutta sitten löysivät sieltä sivuilta jotain talvisotaa kritisoivia töitä :)
        mutta joo. olen samaa mieltä että juliuksen kannattais tehdä enemmän töitä oman uransa eteen eikä trollata netissä. pienestä se pitää aloittaa, ellei oo valmis tekemään samalla tavalla kuin koons tai thierry "mr brainwash" guetta. mutta suurin osa ihmisistä ei kyllä ota ainakaan thierry guettaa vakavasti. en minä ainakaan keräis ton tyypin taidetta, enkä koonsia juuri arvosta. koons on enemmän show mies kuin taiteilija.
        itse arvostan enemmän sellaisia taiteilijoita kun louise bourgeois joka pääsi pinnalle kovalla työllä. tai amelie von wulffen joka valitsi uran lasten sijasta ja on nyt yksi saksan huippumaalareita.
        anyway, en tiedä onko nykynuorilla sellainen live fast, die young meininki, että pitää saada kaikki kunnia ja kuuluisuus heti. kyllä uran eteen pitää tehdä töitä ja sijoittaa rahaa, pitää uskoa itseensä. näyttelyitä, pitää maalata kokoajan, pitää tehdä kokoajan taidetta. ei auta jos joskus photoshopilla tekee jotain angstisia kollaaseja tai yrittää houkutella alastonsuomi.com jotain lihavia yh-äitejä alastonkuviin.
        anyway, tässä vaan vieressä seurailen juttuja. onhan se kiva tietenkin katsoa ja hymyillä vieressä kun joku hakkaa päätä seinää, mutta eihän yrittänyttä laiteta. kateellisuus on kuitenkin sellainen perisynti :)

        Arvostan Jeff Koonsia ja Damien Hirstiä - heidän uralleen ei ollut ihan yhden tekevää että Koons asui new yorkissa ja pankkiiriksi valmistuttuaan rahoitti ensimmäisen näyttelynsä - ja Hirst asui lontoossa ja Saatchi rahoitti ensimmäiset suuret/kalliit työt. Tämä sanottuna en pidä heidän taidettaan täydellisenä, kuin korkeintaan omassa lajityypissään.

        Nobuyoshi Araki valokuvaajana vaikka olikin mainostoimistossa töissä nuorena ja julkaissut yli 350 kirjaa omasta taiteestaan lähti vaatimattomammin ja työläämmin mies ja kamera hengessä.

        Arvostan myös Paul Gauguinia joka myös teki omaisuuden ensin pankkiirina ja sitten muutti "paratiisi saaarille" maalaamaan eksottiikkaa, "pinnallisuutta", erottiikkaa ja paikallisuskontoja.

        En tiedä voiko noista esimerkeistä mitään oppia muutakuin että alkupääomasta on apua, ja taiteen tekemisen paikalla joko myynnin tai aiheen takia, itsepromootiolla ja työlläkin on merkitystä.


    • prokuraattori

      käsittääkseni koons oli käynyt chicagossa taidekoulun ja siis tosiaan teki pörssimeklarina töitä. hirst oli myös tehnyt paljon töitä. ei hänen töitään aluksi charles saatchi varmaan löytänyt noin vaan. mutta joo hirstistä tuli saatchin lemmikkipoika ja on tehnyt hienoja ajatuksia herättäviä töitä. nythän damien hirst on yrittänyt todistaa että osaa tehdä taidetta myös ilman avustajia ja tulokset ovat olleet kyllä tosi huonoja.
      gauguiniin en ole niin tarkkaan tutustunut... joo
      mutta ... walk the walk, talk the talk niinku amerikkalaiset sanoo. ja taiteilijat pitää elää taiteilijan elämä vähä reino paasilinnaa muokaten ... eihän sitä synny kunnon taidetta jos ei ole kärsinyt :)

      • hevosella pääsee

        Komiaa on. Jotenkin kyllä häiritsee tuo että kritisoidaan rahan valtaa ja materialismia tuottamalla viimeisen päälle fetisoivia ylellisyysesineitä. Materialismikritiikin kätkeminen kimalteeseen on vähän väljähtänyt jekku. Tulee mieleen, että tälle taiteilijalle kriittinen sisältö on vain formalismia.


      • prokuraattori
        hevosella pääsee kirjoitti:

        Komiaa on. Jotenkin kyllä häiritsee tuo että kritisoidaan rahan valtaa ja materialismia tuottamalla viimeisen päälle fetisoivia ylellisyysesineitä. Materialismikritiikin kätkeminen kimalteeseen on vähän väljähtänyt jekku. Tulee mieleen, että tälle taiteilijalle kriittinen sisältö on vain formalismia.

        Rikkaille tehtyä omatunnon parannusta, kevyttä vasemmistolaishenkistä kritiikkiä (no ehkä kaikki taide on mutta)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      181
      1836
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      270
      1354
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1275
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1057
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      61
      922
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      68
      916
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      162
      914
    8. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      40
      818
    9. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      57
      762
    10. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      39
      725
    Aihe