Valitettavasti totta

leena-

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Moni omaishoitaja kuolee ennenaikaisesti/1135239459567

Noin voi käydä jos ei ymmärrä huolehtia myös itsestään. Ei ole hoidettavankaan etu jos hoitaja yrittää sinnitellä nääntyneenä.

7

175

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matkalla ........

Yhteiskunnan ja muiden yhteiskuntien etu on juuri nyt etusijalla. Jos muutama omaishoitaja tai hoidettava kuolee ennenaikaisesti, niin olemmepahan sitten pois jaloista kuleksimasta. Osamme on olla osana yhteiskunnan ongelmajätteitä. Onneksemme meillä ovat politiikkomme, jotka asiantuntijatoimikuntineen tekevät puolestamme päätöksiä sitten, kun itse olemme tuhkana ikuisella avaruusmatkallamme.

• -----

Voi kuinka oikeassa oletkaan, valitettavasti.

• Kyllä tämä on totta.Minäkin elin siinä uskossa,että kun olen näin nuori omaishoitaja,47v,niin kyllä minä jaksan miestäni hoitaa.Alzheimer kun muuttui pahaksi ja ilkeäksi,kohtauksia sun muuta,niin minä romahdin.Masennuin ja uupumus oli totaalinen,ajatukset hyvin synkkiä.
      Sitten tajusin hakea apua,psykologi ja hoitohenkilökunta tajusi että mie en jaksa enää.Nyt muutoksia tulossa,saan tukea ja ymmärsin että minun mies on niin sairas etten mie voi hoitaa häntä kohta enää.Elin kuplassa jossa en nähnyt miten kurjaa meillä oli,koitin vain olla hyvä omaishoitaja.
      Nyt voin hyvin,uskallan luopua,ja saan apua.

• Siiri-Ellen

Hienoa, ristiina-tytär, että lopulta myönsit olevasi romahtamisen partaalla. Olen ollut sinusta huolestunut jo pitkään. En missään tapauksessa halua sinua syyllistää ja toivon ettet itsekään niin tekisi. Tiedän että yritit vain olla hyvä omaishoitaja, yli omien voimavarojesi. Lopulta väsyit etkä enää nähnyt sitä, että tyttäresi voi huonosti, itsestäsi puhumattakaan.

Joskus vaan on luovutettava. Olen todella iloinen että olet lopulta hekenut ja saanut apua ja tukea. Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi.

Kävin eilen katsomassa 89-vuotiasta alzheimer-äitiäni, joka on ollut yksityisessä hoivakodissa reilut puoli vuotta. Voi miten pieneksi, huonoksi ja väsyneeksi äiti on käynyt. Tunsi kuitenkin vielä tyttärensä, aina ei tunne. Äiti on hoivapaikassaan hyvin tyytyväinen, vaikka viimeiseen asti vastusti sinne menenistä.

• kepa-l

Ei sitä itse huomaa, menee vain päivästä toiseen vuosien tuomalla rutiinilla.
      Jälkeenpäin huomaa kuinka äärimmäisen lopussa oli, silti ei mistään hinnasta olisi luovuttanut. Omainen vastusti vuorohoitoa kynsin hampain, sekin lisäsi ahdistustani.
      Nyt on kasi viikkoa kotona, kaksi laitoksessa, tätä ennen en pitänyt vapaata lainkaan. Ei mene kauna siihenkään että laitospaikka tulee olemaan pysyvä.

• Omaani hoitelen

Asia ei minulle mitenkään kuulu, mutta onko

http://fi.wikipedia.org/wiki/Dragsfjärd

Sinulle tuttu kunta?

• kepa-l

Ei ole, länsirannikon ruotsinkieliset alueet ovat tuttuja :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      111
      12029
    2. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      107
      9086
    3. Kovan viikon ilta pitäisi lakkauttaa

Käytännössä pelkkää SDP:lle ilkkumista koko ohjelma veronmaksajien kustannuksella.
      Maailman menoa
      131
      5092
    4. Yksi kuoli kolarissa Outokummussa

-toisen auton kuljettajaa epäillään rattijuopumuksesta. Toisen auton kyydissä oli kuljettajan lisäksi neljä ihmistä. Hei
      Outokumpu
      84
      4346
    5. Tänään torille

Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
      Hyrynsalmi
      102
      4291
    6. Pakoputkipörisijä syttyi tuleen kesken ajon

Kyydissä oli 7 henkilöä, mutta hyvä onni matkassa epäonnistuneesta käyttövoimavalinnasta huolimatta, eikä kukaan loukka
      Maailman menoa
      50
      4214
    7. Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen

Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti
      Maailman menoa
      7
      3953
    8. Borat ärhäkkänä, syyttelee kokoomusta vilpin suojelusta

Hänen mukaansa kokoomus seuraa ”toimettomana vierestä, kun vilpilliset firmat vievät urakat rehellisten nenän edestä”, j
      Maailman menoa
      11
      3739
    9. Sdp on esittänyt maatalous- ja yritystuista leikkaamista

Joihin menee 10 miljardia euroa vuosittain. Minkä vuoksi äärioikeisto änkyttää jostain vuodesta 2026, kun ei demareiden
      Maailman menoa
      40
      3623
    10. Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA

, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle
      Perussuomalaiset
      31
      3595
    Aihe