Valitettavasti totta

leena-

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Moni omaishoitaja kuolee ennenaikaisesti/1135239459567

Noin voi käydä jos ei ymmärrä huolehtia myös itsestään. Ei ole hoidettavankaan etu jos hoitaja yrittää sinnitellä nääntyneenä.

7

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matkalla ........

      Yhteiskunnan ja muiden yhteiskuntien etu on juuri nyt etusijalla. Jos muutama omaishoitaja tai hoidettava kuolee ennenaikaisesti, niin olemmepahan sitten pois jaloista kuleksimasta. Osamme on olla osana yhteiskunnan ongelmajätteitä. Onneksemme meillä ovat politiikkomme, jotka asiantuntijatoimikuntineen tekevät puolestamme päätöksiä sitten, kun itse olemme tuhkana ikuisella avaruusmatkallamme.

      • -----

        Voi kuinka oikeassa oletkaan, valitettavasti.


    • Kyllä tämä on totta.Minäkin elin siinä uskossa,että kun olen näin nuori omaishoitaja,47v,niin kyllä minä jaksan miestäni hoitaa.Alzheimer kun muuttui pahaksi ja ilkeäksi,kohtauksia sun muuta,niin minä romahdin.Masennuin ja uupumus oli totaalinen,ajatukset hyvin synkkiä.
      Sitten tajusin hakea apua,psykologi ja hoitohenkilökunta tajusi että mie en jaksa enää.Nyt muutoksia tulossa,saan tukea ja ymmärsin että minun mies on niin sairas etten mie voi hoitaa häntä kohta enää.Elin kuplassa jossa en nähnyt miten kurjaa meillä oli,koitin vain olla hyvä omaishoitaja.
      Nyt voin hyvin,uskallan luopua,ja saan apua.

      • Siiri-Ellen

        Hienoa, ristiina-tytär, että lopulta myönsit olevasi romahtamisen partaalla. Olen ollut sinusta huolestunut jo pitkään. En missään tapauksessa halua sinua syyllistää ja toivon ettet itsekään niin tekisi. Tiedän että yritit vain olla hyvä omaishoitaja, yli omien voimavarojesi. Lopulta väsyit etkä enää nähnyt sitä, että tyttäresi voi huonosti, itsestäsi puhumattakaan.

        Joskus vaan on luovutettava. Olen todella iloinen että olet lopulta hekenut ja saanut apua ja tukea. Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi.

        Kävin eilen katsomassa 89-vuotiasta alzheimer-äitiäni, joka on ollut yksityisessä hoivakodissa reilut puoli vuotta. Voi miten pieneksi, huonoksi ja väsyneeksi äiti on käynyt. Tunsi kuitenkin vielä tyttärensä, aina ei tunne. Äiti on hoivapaikassaan hyvin tyytyväinen, vaikka viimeiseen asti vastusti sinne menenistä.


    • kepa-l

      Ei sitä itse huomaa, menee vain päivästä toiseen vuosien tuomalla rutiinilla.
      Jälkeenpäin huomaa kuinka äärimmäisen lopussa oli, silti ei mistään hinnasta olisi luovuttanut. Omainen vastusti vuorohoitoa kynsin hampain, sekin lisäsi ahdistustani.
      Nyt on kasi viikkoa kotona, kaksi laitoksessa, tätä ennen en pitänyt vapaata lainkaan. Ei mene kauna siihenkään että laitospaikka tulee olemaan pysyvä.

    • kepa-l

      Ei ole, länsirannikon ruotsinkieliset alueet ovat tuttuja :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      129
      4880
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3076
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1787
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1601
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1228
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1213
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1177
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1177
    Aihe