Vanheneeko Smart tv käsiin?

hulma juge

Smart tveissä on internet selain. Selaimet vaatii yleensä lisäpalikoita, java, flash yms, jotta surffailussa olisi järkeä. Ja nämä palikat vaativat yleensä usein päivittämistä. Päivittyvätkö nämä palikat itsestään television selaimeen? Entä uusin HTML standardi? Jos television selain ei tue sitä, mutta vähitellen kaikki sivut alkavat käyttämään kyseistä standardia, niin mitäs sitten? Uusi televisio?

7

8202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zzx.

      Kaikkihan maailmassa vanhenee. Itse olen antanut vanhenemiselle luovutusvoiton. Omistan esimerkiksi viritinvahvistimen vuodelta 1990. Siihen voi kytkeä tuhottoman määrän analogisia laitteita, kuten kolme kasettisoitinta, kaksi cd-soitinta, joista toinen on tallentavaa mallia ja muita vempaimia kuten "kuvalevysoittimen" (video disc player). Dvd:tä ei vielä ollut keksitty, kun laite valmistettiin!

      Viritinvahvistin on aina toiminut moitteettomasti, joten eihän sitä kannata tunkiolle viedä. Tarvittaessa sen kautta kulkee ääni myös digiboksistani, dvd-soittimestani, blu-ray-soittimestani ja televisiostani. Tällaisia ei taideta enää tehdä?

      Kaikki nykyajan vekottimet ovat "vanhentuneita" viiden vuoden kuluttua, ja viiden vuoden kuluttua myynnissä olevat vempaimet ovat vanhentuneita kymmenen vuoden kuluttua.

    • ootko kärsivällinen?

      Onhan tuota täällä jo kirjoitettu, että päivityksiä on saanut odotella. Tai ehkä niitä ei tule ollenkaan kaikkiin malleihin...

      MikroPC:ssäkin kirjoitettu
      www.mikropc.net/kommentit/alytelevisiosta tuli tyhma/a830754

    • Moi hulma jugi ja muut..

      Tuo smart tv:n päivityksen tarve on herättänyt jonkin verran kuluttajissa kysymyksiä. Televisioihin tulee yhtä lailla koko ajan tarpeellisia ohjelmistopäivityksiä, kuin vaikkapa älypuhelimiin tai muihin vastaaviin laitteisiin. Laite yleensä itse ehdottaa tätä kun tarve päivitykseen tulee.

      Toki jossain vaiheessahan vaatimukset laitteen prosessorien ja muun raudan suhteen kovenee ja kaikkia ominaisuuksia ei enää pystytä päivittämään tarvittavan tehon puutteen vuoksi, mutta esim. Samsung on jo viime vuonna lippulaivamalliinsa lisännyt ominaisuuden, jolla pystyy helposti laitetta myös tehojen suhteen päivittämään. Eli tänä vuonna uuden malliston lisäksi tulee myös Update Kit, jolla viime vuoden ES8005-sarjan televisioihin saa samat smart tv-ominaisuudet kuin tämänkin vuoden lippulaivamalliin.

      Tuota ES8005 -sarjan mallia saakin nyt hyvin edukkaasti, kun malli on poistumassa. Tarkistakaapa vaikka tämä:

      http://www.expert.fi/Tuotteet/Kuva/Taulutelevisiot/Samsung-UE55ES8005

      Tänään saatiin myös ensimmäiset F8005-sarjan koneet ainakin meidän pääkaupunkiseudun myymälöihin ja täytyy sanoa, että on kyllä todella tyylikkään näköinen televisio.

      Terveisin,
      Tiiariina Expertiltä
      www.expert.fi

    • pete002

      @expert.fi

      Kiitos tiedosta, tämä hieman helpotti.

    • Samsungin ylistys?

      Täytyy myös todeta että on varmasti tyylikäs ulkomuodoltaan ja alkaa temppuilemaan jo ensimmäisen vuoden jälkeen. Tuttavat hankkivat viime vuonna kalliin Samsungin smart tv:n ja jo nyt ilmennyt monia ongelmia. Samsung ei ole enää nykyään varteenotettava vaihtoehto, jos haluaa pitkäikäisen telkkarin.

      Lisäksi nimenomaan nuo kalliimmat Samsungin led-lcd mallit (es8005) saivat viime vuonna melko paljon kritiikkiä banding-ongelmasta. Eli sivuliikkeessä erottuvia pystyraitoja, joka on monen ohuen LED-television ongelma. Foorumeilta luin, että jollain tuo banding vain paheni ajan myötä ja alkoi näkyä ihan normaalissakin katselussa. mm.urheilussa ja leffoissa. Ja telkkuja meni vaihtoon.
      Kahdella tonnilla pitäisi jo saada kunnon telkku niin kuvanlaadun kuin kestävyydenkin kannalla. Siksi mielestäni tuommoinen uusi Samsungin lcd-telkku ei tule kysymykseenkään. Samsungin laatu on mitä on.
      Tuossa alle kahdella tonnilla kaksi täysin ylivertaista vaihtoehtoa vrt. Samsungiin:

      http://www.verkkokauppa.com/fi/product/56158/dgfst/Panasonic-TX-P50VT50Y-50-plasma-TV-kotiinkuljetus

      http://www.verkkokauppa.com/fi/product/34604/dkmss/Panasonic-TX-P55ST60Y-55-3D-plasma-TV

      Expertillä näkyy olevan verkkokaupassa vain yksi plasma tv?? Mielestäni 2 tonnia on niin kova hinta, että kyllä silloin plasma tv on enemmän paikallaan. Kuvanlaatu puhuu puolestaan. LG ja Samsungilla myös hyviä plasma-malleja.
      Tuossa minun vaihtoehdot Tiiariinan ehdotuksille kuluttajan kokemuksella.
      Entinen led, nykyinen plasman omistaja.

    • L G

      2012 alkuvuodesta ostettuun LG Smart TV:hen ei ole päivityksiä nyäkynyt enää 2013.

      Sama töllö oli TM-testivoittaja 2011 loppuvuoden numerossa.

      Idea oli ostaa smart-tv, että voi katsella Ylen areenaa, MTV3 katsomoa ja nelosen ruutu.fi:tä. Mikään noista ei näy. Lisäksi oli luvattu uudempaa flashia. " Nykyinen " 8-versio lienee vuodelta 2005 ! ! !

      Ainoa mikä toimii, todella KANKEA youtube-sovellus.

      Jos jälkimarkkinointi on tätä luokkaa, kannattaa kiertää kaukaa!

    • Anonyymi

      Selain meni vanhaksi ja hakukone g kieltäytyy hyväksymästä sen käyttöä netissä muilla kuin omilla gookkelin sivuilla, mihinkään muualle ei pääse..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe