Eli kuinka tommonen vahvistimelle tuleva virtakaapeli nyt sitten tulis mitoittaa?
Jos on vaikka 4x100 wattinen vahvistin niin kuinka lasken kaapelin paksuuden? Oon lukenu jostain et lasketaan tehot yhteen eli 400w ja sit jaetaan se 12V:lla ja sit katotaan jostain taulukosta tarvittavan paksu piuha mut pitääkö vahvistimen hyötysuhde ottaa huomioon?
Virtakaapelin mitoitus
4
3117
Vastaukset
- Mixu
http://www.autosound.fi/power/
ja muutenkin www.autosound.fi osotteesta löytyy paljon hyviä vinkkejä...- heicci
Itellä on 1x330W ja 2x50W (rms) vahvarit kontissa. Niille tulee 5m 21mm2 piuhaa. Sen päässä on jakoblokki, josta lähtee 6mm2 letkut vahvareille, niiden pituus noin 30-40cm. Sama kaava maadoituksessa, eli runkoon menee metrinen 21mm2 piuha, jonka päässä jakoblokki, johon tulee vahvareilta 30cm pitkät 6mm2 piuhat.
Kysymys kuuluukin, riittääkö noi 6mm2 piuhat paksuudeltaan, kun niiden pituus on kuitenkin alle puoli metriä??
- Jukkis
Mitoitetaan sopivanpituiseksi, ei liian lyhyeksi, eikä liian pitkäksi.
- 1_X
Juuri noin. Koska varsinkin liian lyhyttä johtoa on vittumaista ruveta venyttämään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1701469
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3351092- 45904
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html169779- 39749
- 49700
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244529577- 52571
- 116568
Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44531