Sairaanhoitajien harjoittelu

.............

Mikä kaikki harjoittelu on nykyään koulutuksessa pakollista? Olen miettinyt sairaanhoitajan koulutusta, mutta minulla on aika kapea kuva siitä mitä työtä haluaisin tulevaisuudessa tehdä. Tietyt osa-alueet eivät kiinnosta lainkaan. Kuinka paljon valinnanvaraa noissa harjoitteluissa on? Ja onko terveydenhoitajalla samat vaatimukset?

9

5938

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moikka12344

Sairaanhoitajilla on kyllä pakollisia harjoitteluja mielestäni kaikki, paitsi vika harjoittelu joka on niin sanottu" erikoistuminen". mutta ekana vuona esim vanhusten puolella harjottelu, tokana sisätaudit ja kotisairaanhoito ja sitä rataa.

• opisk.

Terveydenhoitaja on aina samalla myös sairaanhoitaja, joten yleensä kaikki perusharjoittelut, jotka koskevat sairaanhoitajaa, koskevat myös terveydenhoitajaa. Jotain erojakin tietysti saattaa olla riippuen koulusta. Syventäviä terveydenhoitajat eivät tee kuitenkaan sairaanhoitoon vaan he tekevät sitten omia terveydenhoidon harjoittelujaan.

Valinnan varaa harjoitteluissa on jonkin verran, mutta ainakaan esimerkiksi vuodeosastoharjoittelua ei voi kokonaan välttää, eikä pitäisikään pystyä. Sairaanhoitaja on kuitenki tutkinto, jonka suorittaneen oletetaan pystyvän selviytymään tietyistä tehtävistä, joten tietyt asiat on pakko osata. Esimerkiksi kotisairaanhoidon meillä pystyi välttämään, vaikka sitä vahvasti suositeltiinkin, että olisi hyvä tehdä, jos ei ennen ole ollut, mutta siinä tilalla piti sitten käytännössä tehdä vanhainkotia tms.

• th ei ole sh

Sairaanhoitajaksi opiskeleva opiskelee kaikissa n erikoisaloissa. Terveydenhoitaja ei ole sh, joten harjoittelut ovat erilaisia. TH EI SAA SH:n PÄTEVYYTTÄ EIKÄ PÄINVASTOIN:

• 123.334

Terveydenhoitaja on kaksoistutkinto eli valmistuu myös SAIRAANHOITAJAKSI!!!

• th on sh

hyvä "th ei ole sh";

LAMK:in sivuilta kopioitu; Terveydenhoitajapätevyyden lisäksi tutkinto sisältää myös sairaanhoitajan (AMK) pätevyyden.

Kiitos ja hei,

• Riak

Älä usko.

• sh.opisk90

kaikki terveydenhoitajat opiskelevat ensin 3,5v. sairaanhoitajiksi ja sitten opiskelevat 0,5v. erikoistumisopinnot terveydenhoitajaksi.

meillä käytäntö on melko sama kuin aiemmin kirjoittaneella ensin perusharjoittelu (vanhainkoti), sitten terveyskeskusharjoittelu (terveyskeskukset, kehitysvammahuolto), mielenterveystyön harjoittelu (melkolaajasti voi valita kohderyhmän lastenpsykiatriasta-vanhuspsykiatriaan), lastenhoitotyö (neuvolat, lastenosastot, lastenkodit), sisätautien hoitotyö (infektio-osastot, sydän/reuma/veri/keuhko/ymymym. sairauksiin erikoistuneet osastot, todella paljon valinnan varaa kiinnostuksen mukaan) ja kirurginen hoitotyö. Kaikki nämä 5 viikkoa/9op. kotihoidon harjoittelu joka tietääkseni suoritetaan hieman eri tavoin amk:sta riippuen.
      myös valmistuneet lähihoitajat saavat sh opinnoissaan ensimmäisen perusharjoittelun hyväksi luettua.

Ja sitten näiden harjoittelujen jälkeen 10 viikon harjoittelu, jonka voi valita sitten vähän oman kiinnotuksensa mukaan. juurikin erikoistumisharjoittelu ja esim. oman kotipaikkani päivystys ja ensihoito ottavat vasta tämän vaiheen opiskelijoita harjoitteluun.

• lh-

sh.opiskelija sanonu mulle (oon lh, haen opiskelemaan shk:si) että lh ei saa perushoidon työharjoittelua hyväksluetuks ellei ole ainakin kahden vuoden työkokemus alalta. tiedä sitten, onko koulukohtainen..

• tulevash
        lh- kirjoitti:

sh.opiskelija sanonu mulle (oon lh, haen opiskelemaan shk:si) että lh ei saa perushoidon työharjoittelua hyväksluetuks ellei ole ainakin kahden vuoden työkokemus alalta. tiedä sitten, onko koulukohtainen..

Meidän koulussa ainakaan ei kans saa, jos ei ole työkokemusta myös näyttää. Toisaalta sitten jos on lh eikä saa hyväksiluettua niin voi mennä sitten johonkin hieman erilaisempaan paikkaan, eikä ole pakko olla just joku vanhainkoti tai tk:n vuodeosasto, mihin muiden on pakko mennä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      99
      1690
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1531
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      139
      1434
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1420
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      76
      1336
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      118
      1195
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      270
      1089
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1001
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      975
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      957
    Aihe