Kielioppivirheitä keskusteluissa

tarkistus

Nyt on minunkin puututtava kirjoittajien kielioppivirheisiin,kuten joku bongari näissä keskusteluissa. Olisi hyvä,että kirjoittajat tarkistaisivat kirjoituksensa,ennen julkaisua. Korjaisivat kirjoittamiaan mielipiteitä,poistamalla ylimääräiset kirjoitusvirheet. Koneella kun kirjoittaa,helposti tulee vääriä kirjaimia. Ne on helposti korjattavissa ennen julkaisua.

Niin ja sitten kun painaa enteriä parikertaa,saa vähän kappalejakoa kirjoittamilleen mielipiteilleen. Silloin asiakin tulee helpommin ymmärretyksi ja lukeminen helpottuu.

59

371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TOSIrealisti Kokkola

      Oletko nainen "tarkistus".Jos olet, niin saanen sanoa rakas ystävättäreni.
      Olen kanssasi täysin samaa mieltä - voisin jopa yhtyä edelliseen mielipiteeseen.

      Suomen kieli on rappiolla. Jopa ministerit käyttävät suomen kieltä törkeällä tavalla: Alkaa puhumaan (puhua). Se on niin positiivista (myönteistä).
      "Tuota että kun tuota ku mää olen sitä mieltä että kun niinku niinku se on niinku sanoisin et niinku et niinku tuota et niinku tuota et niinku olen sitä mieltä että ku tuota, voisin olla sitä mieltä että ku tuota niinku sanoisin niinku et tuota niinku..."

      Muuten "sitku, sitku" on jäänyt pois...Miksi?
      Onko "Niinku, niinku, niinku" tullut tilalle? Näköjään on.
      Tällaista on nykysuomen puhekieli.

      • Revisiitä!

        Tätitärkeäntakia sliipparitkinsai porttikiellonkokkolaan!


      • läheltä liippaa
        Revisiitä! kirjoitti:

        Tätitärkeäntakia sliipparitkinsai porttikiellonkokkolaan!

        Ei hemmentti,olen aina dikannut sliippareita, kuka on se tätitärkeä, joka pilasi sliippareiden tulon ?


    • eläkää realiaikaa

      Täysin turhaa höpötystä kielioppivirheistä, täällä pilkunkin jälkeenkin pitäisi olla välilyönti.

      En tiedä miten teillä, mutta tekstin saa ehommaksi, kun painaa hiiren oikeaa näppäintä ja valitsee kielen ja jos ohjelmat ovat oikeita niin kirjoitus virheet näkyvät heti kun kirjoittaa.

      Lopetetaan kirjoitusvirheiden/kielioppivirheiden kyttääminen ja jos halutaan niin oikaistaan asiavirheitä.

      Yksi asiavirhe on kaupungin maksama kielilisä ja siitä huolimatta ruotsinkieliset tulevat tänne kirjoittamaan suomeksi.

      Hallitusvirhe on taas se, että piensijoittajien osinkoverotus nousee ja suuret suvut rikastuvat entisestään.
      Jossakin taisi olla, että sen vaikutus on suurempi kuin aikoinaan varallisuusveron poistaminen.

      TOSIrealisti näyttää virheellisesti kirjoitetuksi, mutta mitäpä tuosta otetaan ASMUSSEN ORIGINAL JAMAICA RUM 40% tummaa.

      • TOSIrealisti Kokkola

        Kiitos.
        Mitä se on kysyy katekismus.
        En tiedä herra pastori.
        No lue ja sano se suomen kielellä, ruotsia emme hyväksy...
        ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ


      • mielipipiteeni
        TOSIrealisti Kokkola kirjoitti:

        Kiitos.
        Mitä se on kysyy katekismus.
        En tiedä herra pastori.
        No lue ja sano se suomen kielellä, ruotsia emme hyväksy...
        ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

        Lyhyt kirjoitus.Iskevä kirjoitus.Lyhyillä mielipiteillä varustettu. Vailla selittelyjä, vaan perusteluja mielipiteelleillä varustettuna. Kyllä kirjoittamisessa saa myös olla mukana huumoria ja myös ronskia mielipideilmaisua. Kannanottoja ja ilmaisuja. Ja joskus vaikka kirosanojakin, mielipiteen esille tuomiseksi. Kielioppivirheillä ei ole merkitystä,mielipiteen esille tuomisessa.


      • SILVIISSII
        mielipipiteeni kirjoitti:

        Lyhyt kirjoitus.Iskevä kirjoitus.Lyhyillä mielipiteillä varustettu. Vailla selittelyjä, vaan perusteluja mielipiteelleillä varustettuna. Kyllä kirjoittamisessa saa myös olla mukana huumoria ja myös ronskia mielipideilmaisua. Kannanottoja ja ilmaisuja. Ja joskus vaikka kirosanojakin, mielipiteen esille tuomiseksi. Kielioppivirheillä ei ole merkitystä,mielipiteen esille tuomisessa.

        nään on TOSI


      • TOSIrealisti Kokkola

        ...pilkunkin jälkeenkin...
        KIITOS. Mikä on ASMUSSEN ORGIAT?


    • aloittajalle

      Tekstissäsi on virhe: parikertaa on kaksi eri sanaa, eli "pari kertaa". Kannattaisi lukea teksti huolellisesti läpi ennen julkaisemista.

    • aloittajalle

      Niin ja vielä toinen korjaus: "ne on helposti korjattavissa" pitäisi olla: ne ovat helposti korjattavissa. Todella kannattaa lukea teksti läpi ennen julkaisemista ja korjata kielioppivirheet:

      • hermanni pelle

        TOSIrealisti voisitsää kertoo mikä guru sä oot niinku olevinaan ku sää tunnut tietävän kaikesta kaiken ?omast mielest sää oot kyl ihan täys hermanni koko jätkä.......


      • TOSIrealisti Kokkola
        hermanni pelle kirjoitti:

        TOSIrealisti voisitsää kertoo mikä guru sä oot niinku olevinaan ku sää tunnut tietävän kaikesta kaiken ?omast mielest sää oot kyl ihan täys hermanni koko jätkä.......

        Että sellainen guru. Ote aliupseerikoulun matrikkelista.
        ...."siinä oli mies, joka osasi nauraa oikeaan aikaan, oikeassa paikassa ja oikeille vitseille. Ja siinä oli mies joka osasi ja tiesi kaiken....".

        Jk Spurgujen kommentit jääkööt omaan arvoonsa...


      • Spurgu Evp
        TOSIrealisti Kokkola kirjoitti:

        Että sellainen guru. Ote aliupseerikoulun matrikkelista.
        ...."siinä oli mies, joka osasi nauraa oikeaan aikaan, oikeassa paikassa ja oikeille vitseille. Ja siinä oli mies joka osasi ja tiesi kaiken....".

        Jk Spurgujen kommentit jääkööt omaan arvoonsa...

        Ja minä vastaan: Sinä olet Halkokarin typerin mies ja yleensä juttu menee niin että ne jotka jotain oikeasti osaa eivät kehu taidoillaan, niin ja sitten on naurettavat pellet kuten sinä. Ps. Joko oot ottanut krapularyypyt?


      • TOSIrealisti Kokkola
        Spurgu Evp kirjoitti:

        Ja minä vastaan: Sinä olet Halkokarin typerin mies ja yleensä juttu menee niin että ne jotka jotain oikeasti osaa eivät kehu taidoillaan, niin ja sitten on naurettavat pellet kuten sinä. Ps. Joko oot ottanut krapularyypyt?

        Homot hiljaa... (turvat kiinni ennen kuin turpoaa)...


      • kysympä vaan
        TOSIrealisti Kokkola kirjoitti:

        Että sellainen guru. Ote aliupseerikoulun matrikkelista.
        ...."siinä oli mies, joka osasi nauraa oikeaan aikaan, oikeassa paikassa ja oikeille vitseille. Ja siinä oli mies joka osasi ja tiesi kaiken....".

        Jk Spurgujen kommentit jääkööt omaan arvoonsa...

        Mitäs tarkoittaa,että osaa nauraa oikeassa paikassa ja oikeille vitseille. Mikä on martikkeli??


      • TOSIrealisti Kokkola
        Spurgu Evp kirjoitti:

        Ja minä vastaan: Sinä olet Halkokarin typerin mies ja yleensä juttu menee niin että ne jotka jotain oikeasti osaa eivät kehu taidoillaan, niin ja sitten on naurettavat pellet kuten sinä. Ps. Joko oot ottanut krapularyypyt?

        Tietysti olen nauttinut ja nautin jatkossakin vähän muutakin kuin kansalaisluottamusta pian kymmenen (10) vuotta eläkkeellä olleena.
        Olen nimittäin sen nautinnon ansainnut vai mitä. Ja olen työlläni ja eläkkeelläni mahdollistanut sinunkin "nautintosi".
        Muuten mikä on karapularyypyt, en ole koskaan kuullutkaan. Onko se jotain syötävää pääsiäispashaa.


      • tarkistus
        TOSIrealisti Kokkola kirjoitti:

        Tietysti olen nauttinut ja nautin jatkossakin vähän muutakin kuin kansalaisluottamusta pian kymmenen (10) vuotta eläkkeellä olleena.
        Olen nimittäin sen nautinnon ansainnut vai mitä. Ja olen työlläni ja eläkkeelläni mahdollistanut sinunkin "nautintosi".
        Muuten mikä on karapularyypyt, en ole koskaan kuullutkaan. Onko se jotain syötävää pääsiäispashaa.

        Olet sen kyllä ansainnut,vähän muutakin kuin kansalaisluottamusta,nimittäin nautinnon,josta mainitsit. Olet kyllä värikäs persoona mielipiteilläsi. Mielipiteesi ja kommenttisi,persoonallisella ilmaisulla on mahdollistanut, niin minunkin ja monen muunkin nautinnon . Olet persoona kommenteissasi. Harvoin kaltaisiasi kirjoittajia täällä näkee. Tunnut tietävän kaiken kaikista asioista.

        Mikä,sitten on krapularyyppy? Ei se syötävää ole. Krapularyypyllä lievitetään,omaa krapulaista morkkista.


      • KaiPr 75
        TOSIrealisti Kokkola kirjoitti:

        Tietysti olen nauttinut ja nautin jatkossakin vähän muutakin kuin kansalaisluottamusta pian kymmenen (10) vuotta eläkkeellä olleena.
        Olen nimittäin sen nautinnon ansainnut vai mitä. Ja olen työlläni ja eläkkeelläni mahdollistanut sinunkin "nautintosi".
        Muuten mikä on karapularyypyt, en ole koskaan kuullutkaan. Onko se jotain syötävää pääsiäispashaa.

        Sinun mitätön työpanoksesi ei millään lailla vaikuta minun nautintoihin. Krapularyyppyä et tietenkään kaipaa kun olet jatkuvasti pienessä hiprakassa.
        Toivottavasti kaikki kapiaiset eivät ole henkisesti yhtä rajoittuneita kun sinä, koska sitten maanpuolustus on lähinnä vitsi.


      • gt6yhn
        TOSIrealisti Kokkola kirjoitti:

        Tietysti olen nauttinut ja nautin jatkossakin vähän muutakin kuin kansalaisluottamusta pian kymmenen (10) vuotta eläkkeellä olleena.
        Olen nimittäin sen nautinnon ansainnut vai mitä. Ja olen työlläni ja eläkkeelläni mahdollistanut sinunkin "nautintosi".
        Muuten mikä on karapularyypyt, en ole koskaan kuullutkaan. Onko se jotain syötävää pääsiäispashaa.

        kävitkö tosirealisti katsomassa halkokarin pääsiäiskokkoa, oliko paljon porukkaa? Näitkö suutelevia pareja?


      • Chocolate donut
        gt6yhn kirjoitti:

        kävitkö tosirealisti katsomassa halkokarin pääsiäiskokkoa, oliko paljon porukkaa? Näitkö suutelevia pareja?

        K.I.S.S my ASS


      • Suut makiaks
        Chocolate donut kirjoitti:

        K.I.S.S my ASS

        Pitäiskö teille mämmihousuille vääntää oikeen kunnon pääsiäispashat ja lisäis vaan "vähäsen" pomeranssia mausteeks niinkuin määmmiinkin laitetaan...


      • minäkö
        Suut makiaks kirjoitti:

        Pitäiskö teille mämmihousuille vääntää oikeen kunnon pääsiäispashat ja lisäis vaan "vähäsen" pomeranssia mausteeks niinkuin määmmiinkin laitetaan...

        Perustele tarkemmin mämmihousut,mitä tarkoitat ?


      • TOSIrealisti Kokkola
        hermanni pelle kirjoitti:

        TOSIrealisti voisitsää kertoo mikä guru sä oot niinku olevinaan ku sää tunnut tietävän kaikesta kaiken ?omast mielest sää oot kyl ihan täys hermanni koko jätkä.......

        Tosirealisti osaa ja tietää kaiken. Riittikö?


      • TOSIrealisti Kokkola
        tarkistus kirjoitti:

        Olet sen kyllä ansainnut,vähän muutakin kuin kansalaisluottamusta,nimittäin nautinnon,josta mainitsit. Olet kyllä värikäs persoona mielipiteilläsi. Mielipiteesi ja kommenttisi,persoonallisella ilmaisulla on mahdollistanut, niin minunkin ja monen muunkin nautinnon . Olet persoona kommenteissasi. Harvoin kaltaisiasi kirjoittajia täällä näkee. Tunnut tietävän kaiken kaikista asioista.

        Mikä,sitten on krapularyyppy? Ei se syötävää ole. Krapularyypyllä lievitetään,omaa krapulaista morkkista.

        Totta. Tosirealisti osaa ja tietää kaiken...


    • spurgu(ko).

      TOSIrealisti on alkoholisoitunut entinen kapiainen jolla on hirveä pätemisen tarve.

      • TOSIrealisti Kokkola

        Niinkö. Sanoo itävä "spurgu(ko)n" siemen...
        Kolme kovaa peetä (PPP) ovat spurgujen edesmenneet haaveet:

        Pillu, Pullo ja Pätemisentarve...


      • tarkistus
        TOSIrealisti Kokkola kirjoitti:

        Niinkö. Sanoo itävä "spurgu(ko)n" siemen...
        Kolme kovaa peetä (PPP) ovat spurgujen edesmenneet haaveet:

        Pillu, Pullo ja Pätemisentarve...

        EI. Pullo ja luovuudentarve


    • eläkää realiaikaa

      Keskustelu alkoi kielioppivirheistä ja jatkui arvostelemalla ihmisiä.

      Mielipiteeni ja kommenttini aloitukseen on, että suutarit pysyköön lestissään ei pidä yrittää antaa neuvoja joilla pyritään estämään ilmaisuvapautta virheineen jotka antavat erikoismaustta juttuihin.

      Aikoinaan kun siskoni laittoi tietokoneen ja opetteli kirjoittamaan sillä, hän ei suostunut kirjoittamaan minkään värisillä kirjaimilla koska hän oletti, että värit kuluvat tietokoneelta.

      Siispä annetaan täälläkin erilaisten virheitten "kukkia" eivät ne siitä kulu.

      • eläkää realiaikaa

        (erikoismaustetta) korjaan oman virheeni ei siihen muita tarvita.


      • TOSIrealisti Kokkola

        Älä muuta sano. Eikä ole ensimmäinen kerta. Aina kun TOSIrealisti laittaa "jauhot suuhun" ja kertoo miten asia on, niin allkaa henkilökohtainen vitttuilu.


      • joo,joo mies
        TOSIrealisti Kokkola kirjoitti:

        Älä muuta sano. Eikä ole ensimmäinen kerta. Aina kun TOSIrealisti laittaa "jauhot suuhun" ja kertoo miten asia on, niin allkaa henkilökohtainen vitttuilu.

        Joo. Se on sitä kun sanoo suoraan niinkuin asiat on ,oman mielipiteen. Sellaiset asiat, ja kommentit,niiltä eivoi välttyä, ne tulevat salamana tietokoneelle, ne on otettava vastaan,osana tätä keskustelua. Mielipiteet ja kommentit tulevat salaman nopeasti. Tämä on nykyaikaa. Ei kannata ottaa vittuilua henkilökohtaisesti. Sitä saan minäkin,mutta mitäpä siitä. Eteen päin vaan.


    • elämän koulutusta

      Minäkin tiedän kuka on TOSIrealisti, mutta eikö se ole hyvä, että hän on täällä maalitauluna sellaisille, jotka ovat huonoja ampumaan tänne oikeaa asiaa.

      Ei muuta kuin jatka vaan TOSIrealisti.

      Sanoisin jopa, että hullutkin hoitaisivat yhteiskunnan asioita paremmin kuin nykyiset viisasten kerhot.

    • vippaa päästä

      Minulla luulisin olevan pahemman puoléinen lukihäiriö (luliko oikein)

    • Heh heh...

      Oma tekstisi on muuten aivan täynnä pilkkuvirheitä, mikä on melko huvittavaa avauksesi kannalta, Sinusta ei taida olla kielipoliisiksi.

      • tarkistus

        Vai niin,että pilkkuvirheitä. Minun täytyy sitten tarkistaa avauskirjoitukseni kielioppivirheet ja ottaa opikseni. Ehkä olisi minun ja monen muunkin otettava vanhat äidinkielen oppikirjat esille komeroista ja lukea suomenkielen kielioppia. Suomenkieli on vaikea kieli kirjoittaa. Nyt jäin miettimään,että kirjoitetaanko Suomenkieli yhteen vai erikseen ? Löysin minä sinunkin kirjoituksestasi virheen. Pilkun jälkeen sinusta ei kirjoiteta isolla s-kirjaimella.

        Lähden tässä vähän bongailemaan,ihmisten kirjoittamia kielioppivirheitä.


    • besser wisser

      Minua sittenpännii tämäkun nämä nyky ajan nuoret eivät osaa kirjoit taa ollen kaan yhdys sanoja. Mistähän tuokin uus avut tomuusjohtuu ?

      • tarkistus

        No,johan oli kirjoitusvirheitä tässä viestissa. Yhdyssanat olivat kirjoitettu erikseen. Räikeitä kielioppivirheitä "besser wisserin" kommentissa. Hyvä kysymys,miksi nykyajannuoret eivät osaa kirjoittaa yhdyssanoja ? Ja onko siinä uusavuttomuus taustalla.?

        Mikä olisi vastaukseni? Nuoret kirjoittavat paljon netissä,ja siellä sallitaan vapaampi ilmaisu. Kirjoitusvirheillä ei niinkään merkitystä. Tärkeintä,että asia tulee ymmärretyksi Tuskinpa siinä mistään uusavuttomuudesta on kyse. Tämä oli mahdollisin lyhin vastaukseni. Pahin virhe,mitä koulumaailmassa on tehty on, liika puuttuminen kielioppivirheisiin niin äidinkielessä, kuin kielten opiskelussa. Tärkein on unohtunut:vapaa ilmaisu niin kirjoittamisessa kuin vieraiden kielten opiskelussa. Kaikki on ollut liian kielioppipainotteista opiskelua.


    • www95

      Hei, ja entäs se "kuken" päällikkö. Täysin osaamaton idiootti, joka ei edes kehtaa saatika osaa osallistua päivittäiseen koulutustoimintaan, vaan keskittyy keskiaikaisilla vitseillä keräilemään haluamansa positiivisitet äänet ja vieläpä meiltä varusmiehiltä !!!!

    • tarkastaja b

      Siinä näppäimistössä on sellainen pitkä nappuka alalaidassa keskellä. Siitä on tapana painaa tekstissä aina välimerkin, kuten pisteen ja pilkun, jälkeen.

    • besserw

      Mielestäni kenenkään ei pitäisi saada Kelan avustuksia ennenkuin osaa suunnilleenkaan kirjoittaa suomenkielellä.
      Säästyisi paljon, paljon rahaa.

      • pilkkuvirhe

        Sinulta unohtui pilkku. Kelan avustuksia,ennenkuin...


      • iojfpcgfic90w+95v876
        pilkkuvirhe kirjoitti:

        Sinulta unohtui pilkku. Kelan avustuksia,ennenkuin...

        Vilkkupirhe...


      • en ymmärrä
        iojfpcgfic90w+95v876 kirjoitti:

        Vilkkupirhe...

        Miten,Kelan avustukset liittyvät suomenkielen kirjoittamistaitoon? Miksi ne pitäisi evätä ?


    • Täti Tomera

      Kyllä jollakin on taas pipo kireällä! Mua suoraan sanottuna oksettaa tuollaiset tyypit, jotka nipottavat joka hemmetin asiasta. Maailmassa on suurempiakin murheita kuin oikeinkirjoitus.

      • joo,joo mies

        Kirjoitustaitoa tarvitaan. Ja pienet kielioppivirheet sallittakoot. Ja tärkeintä on,että perustelee mielipiteensä. Pääasia,että asia tulee ymmärretyksi.


    • ennustuskirjoitus

      heh joskus ennustava tekstinsyöttö on tuonnut tepposia, ja olen kirjoittanut ihan puuta heinää, kun en ole lukenut mitä olen lähettänyt. Ei voi muuta kuin nauraa niin on asiat muuttuneet.

    • provosoija

      haloo tuo pilkun nussija vai provoo ;)

      • joo,joo mies

        Joo. Koulussa painotettiin pilkun tärkeyttä oikeassa paikassa. Kielioppivirheisiin ope aina puuttui. Ei ole vaarallista vaikka pilkku unohtuu.


    • kielenvääntäjä :)

      Itsekin joskus jahtaa yhdyssanoja, mutta vain virallisessa tekstissä, minusta täällä siitä ei ole haittaa, kunhan tekstin ymmärtää.

    • TOSIrealisti Kokkola

      Taas koko sivusto täynnä erinomaista Suomen kieltä:
      ..."että niinku, ko mää niinku tarkotan et niinku ko tuota että piti sanomani et olen sitä mieltä et niinku se laulaja saatanaa.. oli sit niinku helevetin..niinku... hyvä nääs ku niinku se osas sillai laulaa. Sanonki et niinku se jätkä on niinku stara jätkä niinku...

    • Jebbsvaan

      Luulisi, että jos tänne kehtaa tulla valittamaan kirjoitusvirheistä niin olisi kirjoittajalla edes itsellä tuo homma hallussa. Viis niistä yhdyssanoista, mutta teksiä on todella ärsyttävä lukea kun ihan perusasiat (VÄLILYÖNTI pilkun jälkeen) ovat hukassa ihan joka teksissä. Ota ensin halko omasta silmästä, ennen kun revit roskia toisten silmistä. Jos joku kirjoittaa väärin niin kutittaako se sun napaa? Oma häpeänsä ja itsepä siitä joutuu kärsimään.

      • TOSIrealisti Kokkola

        Pystyvät saada, sanoi lukion vs rehtori. Mitähän tuo tarkoittaa?


      • joo, joo mies

        Joo, ja pilkun jälkeen välilyönti. Oli unohtunut. Ja pisteen jälkeen sopisi kaksi välilyöntiä. Tekstiä ei ole pakko lukea, jos se ärsyttää. Tämä tiedoksi nimmarille "Jebbsvaan"


    • joku vain

      Ei tarvitse olla pilkunn***a jos nykyajan nörttipolven kirjoitus ärsyttää. Katsokaapa vaikka mainoslehtiä yms. täynnä yhdyssanavirheitä.
      Joku liike möi kohtuulliseen hintaan tarjouksena auton ja tallin!
      (Tarjous auto talli XXX €)

      • joo, joo mies

        Joo, ja ajat muuttuvat, niin myös kirjoitustyyli. Mielestäni ketään ei pitäisi ärsyttää nykyajan nörttipolven kirjoitustyyli, ilmaisu on tärkeintä, eikä niinkään kielioppivirheisiin tuijottaminen. Joo, ja koulussa aina sakotettiin kielioppivirheistä. Kirjoittamisesta ei tullut mitään, ei pystynyt keskittymään, kun piti pelätä kielioppivirheitä. Joo. Ja se oli sitäaikaa koulussa. Toivottavasti nyt on asiat toisin äidinkielen tunneilla kouluissa. Vähemmän huomiota kielioppivirheissiin ja enemmän huomiota ilmaisuun. Joo, ja olisihan tässä voinut olla kappalejako. Unohtui entteri.


    • Tositarka

      Ole sama mieli et ei saa tehdä kirotusvireitä, muute ei kukaa ymmärrä mitää. Ite olen tositarka virheittensä vuoksi. Tulee paha mieli jos joku korottaa vääri. Parempi et ei julkaise olenkaa jos ei tiedä tuleeko enää sanan perään ännääää...

      • joo, joo mies

        joo, mine ole sita mieli, kiroitus viirhe salitakoon kulekkin. Minule ei npaha mieli tulemast, vaika joku minu kirjotusvirheeseen puuttusi. Minä julkase minu kirjotukseni, vaikka en tietäisi, tulisikos sanan perraan annaa vai ämmää. Joo, ja tere teil kaikil !


      • Anonyymi

        Korotus vooi jiiises


    • Anonyymi

      Minulla on vaikea lukihäiriö, ertyisen vaikeita ovat yhteen ja erikseen kirjoitettavat sanat ja ne pilkut ja pisteet. Luen paljon ja lääkäri sanoikin, että se on auttanut minua kehittymään Nyt eroitan jo D ja B toisistaan Usealla lukihiriäisellä jää kirjain usein puuttumaan Tai sekoittaa d ja p kirjaimen Tuolla Vauva- keskustelussa saimme lukea, että olemme tyhmiä ja sivistymättömiä Eikä meidä kannattaisi kirjoittaa mihinkään ennen kuin opimme Koska monelle nousee verenpaine korkeaksi takiamme Itse usein netistä katson kirjoitusmallia. Meitä lukihäitiöisiä on paljon, samoin aivovamman voi olla este oikeinkirjoitukselle. Tässäkin kirjoituksessaon varmasti paljon virheitä, mutta sairauteni estää minua niitä hahmoittamasta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4633
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe