Mitenkähän on voiko pinnoitettuja kattiloita käyttää, vai ovatko epäterveellisiä sen jälkeen kun pinnoiteet alkaa kulua pois. k
Kumma kun ei kestä Tefalitkaan vaikka oikeaoppisesti valitsee sekoitus välineensä.
Pinnoite kattilat
13
841
Vastaukset
- mimmimummi*
Samaa ole ajatellut ...kuluu aika nopeastikin se pinnoite...yhtä lempikattilaani olen käyttänyt vaikka on aikas kulunut.. mitä myrkkyjä siitä sitten saankaan..
- k/k
En usko et vaaraks ovat,luulis et niis on sama juttu kun sukissakin.
Kuhan ovat nilkkaan asti kuluneet ,alkavat kestämään. - mimmimummi*
Niin onhan niitä sukkiakin jollakin teflon pinnoitteella nykyään...kantapää tahtoo mennä aina sukista...ja nilkasta asti on niin hyvää että sääli heittää pois.
Ennen ihmettelin aina kun oli tuota nuorisoa kotona et minne ne parittomat sukat menee.. siis se toinen sukka. - 14 + 2
Lie nykyisin se ja sama, missä säilykepurkissa ruokansa laittaa kun kaikki ompi myrkkyvä.
Nyt uutiset kaiuttivat virvoitusjuomienkin vaaroista, jopa tappavuudesta. Tefloni kattilat eivät kauaa kestä. Onhan niistä varoiteltu, et jos pinnoite on vaurioitunut ei saisi käyttää. Mulla ei tefloni kattiloita ole. Kaikki ovat teräskattiloita, ne kestää.
- mimmimummi*
Teräskattila on kyllä paras... itsellä kaksi teräskattilaa..ja on sitten näitä muitakin..
Pieni siprakka vanha teflonkasari on kaikenlaisessa käytössä vielä...esin jos keitän kananmunan tai kaksi..ei kai siitä vaaraakaan ole.
Ei kai sentään kuoren läpi mitään imeydy...
- 1.1947
Siinä teflonissa on keksitty tuote, millä asiakkaat ostavat samaa jatkossakin. Suosio on taattu, kun alumiinikattilat kiellettiin.
Jätin itselleni puurokattilaksi alumiinisen, eikä sitä voita mikään. Tefloninen polttaa hetkessä ruskeita suikaleita pohjasta puuron joukkoon, jos jätät sekoittamatta. Sitä ei alumiininen tee.
Teflonpannua tulee joskus käytettyä, kun haluan paistaa ilman rasvaa. Pääasiassa käytössä on kuitenkin valurautapannu. Vanhassa vara parempi:)
Mietin jo, pitäisikö kesällä tehdä kunnon ryytimaa. Niitä ötötköitä vaan ilmastyy herkästi ja myrkkyjä en tahtoisi käyttää. lantun versot meni parempiin suihin.
Se oikea taito on hakusessa. Kaupungista kun olen lähtöisin. - aina teflon
Sinulle harmi2, jostain luin että ei pitäisi olla vaarallista jos teflon on kulunutta kattilasta ja paistinpannusta jonkinverran en tuota tiedä varmuudella pitikö paikkansa. Itse kyllä käytän teflon kattiloita ja pannuja ja olen tyytyväinen, mutta en koskaan pese niitä koneessa vaan käsin.
- vesikattila
Mites kun oli joskus emalikattiloita ja kun niitä kauan käytti, pinta karheni.
Jotain irtos varmaan, mutta mitä?, maaliako?- Alumiinin sanottiin
aiheuttavan muistisairautta, dementoivan.
Ftalaatteja on kaikissa muoveissa taas, tuttipulloista alkaen.
Ei taida auttaa edes foliopipo, vaikka eihän siitä haittaakaan ole.
. - Alumiinimuiati
Alumiinin sanottiin kirjoitti:
aiheuttavan muistisairautta, dementoivan.
Ftalaatteja on kaikissa muoveissa taas, tuttipulloista alkaen.
Ei taida auttaa edes foliopipo, vaikka eihän siitä haittaakaan ole.
.Kyllä minulla muisti menee kun alumiinipurkkiin pakattua olutta juo. MOT.
- ...
Pinnoitetut keittovälineet OK.
Vaativat osaamista käyttäjältään, Eivät kestä liian korkeita lämpötiloja. Itsellä meni vaikka kuinka monia kattiloita ja pannuja pilalle, ennen kuin opin kätyttämään niitä. Mulla kaasuliesi, sillä saa lämpöä sen verran paljon, että kyllä sillä polttaa minkä tahansa kattilan puhki ja pinnoitteet irti.
Itellä enimmäkseen valurautapannuja ja teräskattiloita. Mutta arkikäytössä on pinnoitettupannu, nyt Julienne-merkkinen. Viimeksi eilen oli käytössä.Tämä ollut mulla jo useita vuosia, sitä ennen tuli tuhottua monenlaisia pinnoitepannuja, Tefalit, Scanpanit, kaikki tuli ite pilattua. Nykyisen kanssa olen pärjännyt oikein hyvin, siis pitkään. En ole polttanut sitä pilalle.
Valurautapannu on aina valurautapannu. Kun aletaan puhumaan vakavasta ruuanlaitosta, mulla on hella täynnä valurautavehkeitä. Arkikäytössä, kananmunanpaistaminen jne, sitten pinnoitepannu kädessä.
Hassua ehkä. Tiedän, valurautavehkeet kestää sukupolvia, pinnoitevehkeet ei. Mutta olen tuuminut, jahka saan ton nykyisen pannun pilattua, seuraava on keraamisela pinnoittella. Kestävät myyntipuheiden mukaan 400 astetetta kuumaa, nämä teflon tms. pannut vain alle 300.
Aloitus koski tosin kattiloita. Sama asia. Mulla oli pirun mieluisia Scanpan- kattiloita, jotka sitten tuhosin liialla kuumuudella itse. Nykyisin kehissa teräskattilat, ihan perus Opaleita, ne kestää, vaikka muuten en ole niistä erityisemmin kiinostunut muuten, hitaita, suunniteltu sähkölevyille.
Valurauta on rautaa, muut on muuta.
=DW=
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491526Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 201026
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 86946
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187886Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99825- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70759