Kotiteatteri

yammu

Moro. Oisin hankkimassa jotain kotiteatteri systeemiä ja suht pienellä opiskelija budjetilla. onko kellään oheisesta yamahan paketista kokemusta? tiedän että varmasti ei ole markkinoiden paras mut onko hintalaatusuhde suunnilleen kohdallaa?

http://www.gigantti.fi/product/tv-ja-aani/kaiuttimet/NSP40BL/yamaha-5-1-kaiutinpakkaus-nsp-40-musta

13

561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onkyinfStereo

      Itse päädyin ostamaan onkyon vahvistimen ja käytettynä infinityn kaiuttimet. Siis ihan stereona kahdella kaiuttimella. Toimii kyllä leffoja katsoessakin ja musiikkia kuuntelee ihan mielikseen. Lisään sitten myöhemmin kaiuttimia jos tarvetta tulee/lisää tilaa/ budjetti paranee. Meinasin myös hommata 5.1 setin, mutta ajattelin että kaksi hyvää on parempi kuin viisi huonoa. Tilaa säästyy eikä tule kaiuttimien sijoitus ongelmia. Usein kun hyväkin surround systeemi pilataan väärin sijoitetuilla kaiuttimilla. Täs nyt oli vain tällästä ajatuksen tynkää, en toki lyttää suunnitelmiasi, enkä osaa ottaa kantaa tuon setin laatuun.

    • yleistä asiaa
    • yammu

      Moro. joo olen tietoinen et myös vahvisin on hankittava.. olen myös pohtinut et jos menis alkuun ihan 2.0 tai 2.1 mut huomasin noin edullisen 5.1 setin niin aattelin kysellä et onko ihan susi vai mitä.. mut kiitos kommenteista!

    • onkijo

      Jos kuitenkin haluaa monikanavaisen systeemin, mutta rahasta on tiukkaa, voi ensin ostaa A/V-vahvistimen ja kaksi kohtuulaadukasta kaiutinta. Lisää kaiuttimia hankkii sitten, kun on varoissaan. Koska on järkevintä hankkia mahdollisimman samalla tavalla soivia kaiuttimia, ne kannattaa olla samanlaisia. Tai niin, että pääkaiuttimet ovat lattiamallia ja muut jalustamallia saman valmistajan samasta mallisarjasta, jolloin voi välttää erillisen subbarin tarpeen.

    • Poika osti just HuutoNetistä kahdella sadalla Tannoyn 5.0 kajarit käytettynä. Oma ihan samanlainen paketti maksoi aikanaan 250. Ja on todella laadukas perussetti. (3 kpl F2 eteen ja 2 F1 taakse)

      Ihan eri laatua kuin tuo jammusarja. Vahvistimia ne osaa tehdä, mutta kajarit ei pärjää vertailuissa.

    • kk5th93

      Pieneen tilaan (normaali huone) tuo jammun kajarisarja on passeli. Ulkomaisissa testeissä sitä on kehuttu kokoonsa nähden hyväksi ja olen tyytyväinen itsekin, mulla on se.

      Ton sarjan subbari on myös erittäin hyvä ja kehuttu hintaisekseen. Jos ton kaveriksi laitat vaikka yamaha rx-v373 vahvarin, niin se on hyvä paketti alle 400 eurolla. Jatkossa sitä voi parantaa sitten halutessaan vaihtamalla kajareita, tuo vahvari ja subbari riittävän normijampalle ikuisuuksiin.

    • Hörhöehdottelijä

      Suosittelen Onkyon vahvistinta Onkyon kaiutinpakettia. Hinta/laatusuhde aina kohdallaan.

      Myös hyvä aloituspaketti olisi esim. Onkyon vahvistin Tannoy Mercury V1 kaiutinpari. Säästää sitten hieman lisää, ja myöhemmin voi täydentää 5.1 paketiksi.

    • et silleihei
      • plasticsystem

        En kyllä laittaisi rahojani noihin. Kallista muovia... Mielummin vaikka käytettynä joku vahvari ja pari kajaria.


      • Järki kateissa

        Kansalla kumma vimma ostaa onnetonta rimpulaa ja sitten ihmetellään, että soivat niin huonosti.


    • 1122334455667788

      Hommaa hiukka tuittupäinen, pissis-akka, nin ei muuta kotiteatteria tartte. Kaiken saa ihan siinä sivussa. Ja ohjelmaa riittää... On ihan laidasta laitaan... :-D

      • 5+12

        Aloittaja haki matalan budjetin kotiteatteria. Ei tota ratkaisua opiskelijan tuloilla rahoiteta...


    • EkoTeko1

      Edullisin ja "pars".. käy paikkakuntsi kierrätyskeskuksessa!! Eli osta käytetty -laatu vehkeet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4590
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe