laittakaa ehdotuksia ja kokemuksia

olga4

olen puoliautomaattia ostamassa kertokaa kokemuksia ks. merkeistä. tiedän että kokeilemassa pitää käydä miltä tuntuu poskelle jne jne. mutta arvelin ostaa kerralla kunnollisen pyssyn josta voisi olla loppu elämäksi pyssyä metsälle ja radalle niin kertokaa kokemuksia..

22

5211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä ainakaan

      mossbergin puolaria osta, sen voin sanoa kokemuksesta ja ennen kuin baikalin omistajat ehtivät ylistämään morsioitaan niin sanompa että käsiini sattui tässä taannoin muutama vuosi vanha aselehti, joissa vertailtiin kalliimpia puolareita, berettaa benelliä ja winsua, joukkoon oli otettu edullisempina remington ja baikal.
      arvaappa mikä jäi jumbosijalle,baikal. yksistään huoltopurku oli ollut täyttä tuskaa huonon viimeistelyn takia, etutukki niin sopimaton että oli vaatinut todellista voiman käyttöä ja tähtäyskisko kierossa piipun päällä, loppuarviossa todettiinkin "joka paikka hieman rempallaan", kaikki muut suoriutuivat puhtain paperein beretta ykkösenä, benelli ja winsu hyvänä kakkosena ja remington kehuttiin hyväksi käyttöaseeksi.

    • olga33

      vähä kamppailenkin beretan ja remarin välillä nyt. benelliki olis yks vaihto ehto mut mitä oon lukenu näitä foorumeja ja kuullu kauppiailta niin sen taidan jättää jo pois laskuista,

    • tavis metsästäjä

      Puoliautomaatista ei oikein ole muuhun kuin metsälle. Radalla sillä ei ammuta trappia tai skeettiä. Ratahaulikot ovat erikseen tarkkuudessa. Puoliautomaatit ovat lähinnä metsälintujen ammuntaan jo sihti on huono.

      • kerroppa

        yksikin hyvä syy miksi sillä ei voi ampua trappia tai skeetiä häh ? sen voi tarvittaessa ladata yhdellä tai kahdella patruunalla, olen ampunut vuosia ilman ongelmia ja kun lukon jättää ammunnan välissä auki, tollompikin huomaa ettei siinä ole patruunoita, kerroppa mikä haulikko on "tarkka", sehän ampuu perhana metri kertaa metri alueelle eikä rata-ammuntaan todellakaan ole taviksen tarpeen ostaa rata-asetta, se hoituu erinomaisesti normaaleilla metsästyshaulikolla jos siitä touhusta jotain ymmärtää.
        "Puoliautomaatit ovat lähinnä metsälintujen ammuntaan jo sihti on huono."
        älä naurata, itselataavat ja pumut ovat pääsääntöiseti linnustajien aseita vesistöille, monilla metsästäjillä on jänis ja metsälintujahteihin toinen keveämpi haulikko vaikkakin moni myöskin automaattiaan/pumppuaan sielläkin suosii.
        nimeäppäs nyt sitten näitä huonosihtisiä itselataavalla ampujia kun mukamas tunnut tietävän, uskallan väittää että sinä itse et ole ampujana yhtään parempi näin ihan näkemättä, näkemättähän sinä itsekkin asiantuntemustasi julistat.


      • hesu.

        tässä vähän huonoa sihtiä ja näyttöä siitä että puolari ei sovellu ratahaulikoksi.

        www.youtube.com/watch?v=LMfW_Ybh-Og


      • 19+1
        hesu. kirjoitti:

        tässä vähän huonoa sihtiä ja näyttöä siitä että puolari ei sovellu ratahaulikoksi.

        www.youtube.com/watch?v=LMfW_Ybh-Og

        Ei pärjää ukko vielä Tom Knappille. Vähän hakemista oli...

        Mutta asiaan. On suunnilleen maailman p*skin perustelu linkittää jotain ammattiampujien suorituksia perusteeksi haulikon hyvyydestä. Kyllähän millä tahansa aseella alkaa osua, jos kehtaa paukutella sellaset 100 000 patruunaa vuodessa kiekkoradalla. normi mettästäjä harvemmin kehtaa.


    • olka3

      eipä ole tullut vielä yhtään vastausta että mikä noista merkeistä kannattaisi ostaa.

      • ei helekkarissa jumaria

        Käy tsekkaamas cz 712. Siinä on edullisesti laatupuolari. Parempi ampua kuin beretta a300. Jumingtonista ei voi puhua samana vuonnakaan, yliarvostettua paskaa alusta loppuun.


      • joo, ja jos

        harkitsee vaikka tuota berettaa, malleja löytyy sen verran monta että ei voi antaa yksiselitteistä neuvoa, on käytävä itse liikkeissä katselemassa ja kokeilemassa.


      • olka34
        joo, ja jos kirjoitti:

        harkitsee vaikka tuota berettaa, malleja löytyy sen verran monta että ei voi antaa yksiselitteistä neuvoa, on käytävä itse liikkeissä katselemassa ja kokeilemassa.

        beretta vois kyllä olla paras vaihtoehto. muutamalla tutulla on beretta eikä koskaa ole ollut mitään vikaa. sitten olis toinenkin kysymys inertia toiminen vai perus kaasumäntä? itsellä ei mitään kokemuksia inertia toimisesta.


    • Varmistetaas....

      Niin ja hinnalla ei kait ollut merkitystä?

    • olka4

      1500 ylä raja.

      • armi urbino

        benelli m2, siinä sulle ikuinen ase.


      • ...
        armi urbino kirjoitti:

        benelli m2, siinä sulle ikuinen ase.

        oon niistä kuullu HUHUJA että eivät ole enää nyky benellit samaa laatua kuin ennen siksi arvelin jättää laskuista poies. sinullako on sellainen? tai kokemuksia siitä.?


      • armi urbino
        ... kirjoitti:

        oon niistä kuullu HUHUJA että eivät ole enää nyky benellit samaa laatua kuin ennen siksi arvelin jättää laskuista poies. sinullako on sellainen? tai kokemuksia siitä.?

        no ei nämä uudet vincit ilmeisesti ole toimineet moitteetta, uudemmat sarjat sen sijaan ovat, mutta näinhän se on aina oikeiden uutuuksien kanssa. Jotka ovat oikeasti uusia keksintöjä, eikä vaan vanha tuote uusissa kuorissa. Esim. remarin 105cti oli hieno keksintö joskaan ei toimintaa saatu luotettavaksi. Mutta omia kokemuksia benelleistä on kolmesta eri aseesta m1, superova ja montefeltro. Ainoa johon en ollut tyytyväinen oli supernova. M2 on käytännössä sama ase kuin tuo m1 mutta tuolla comforteck tukilla. Tom knapp ampui vanhalla m1:sellä yli 140 000 laukausta eli toimii. Eli tuo m2 on vanhaa koeteltua ja luotettavaa tekniikkaa samoin sbe2 ja rafaello jotka toimivat vuodesta toiseen.


    • osta

      Beretta tai Benelli. Laatupyssyjä. Ja huolto ja osien saanti helppoa Berettaan koska omistaa myös Sakon.

    • olka4

      Oliskohan toi m2 sit hyvä valinta? nyt olis tarjouksessa 1390e

      • armi urbino

        Sehän riippuu että miten nousee poskelle, jos vaan sopii niin ehdottoman hyvä valinta. Teknisesti paras alta 1500e vehje yhdessä rafaellon kanssa. Tuota rafaelloa kannattaa myös harkita jos haluaa puutukkisen siihenkin tuli täksi vuodeksi rekyyliä poistava takatukin sisään rakennettu comforteck..


      • olga9
        armi urbino kirjoitti:

        Sehän riippuu että miten nousee poskelle, jos vaan sopii niin ehdottoman hyvä valinta. Teknisesti paras alta 1500e vehje yhdessä rafaellon kanssa. Tuota rafaelloa kannattaa myös harkita jos haluaa puutukkisen siihenkin tuli täksi vuodeksi rekyyliä poistava takatukin sisään rakennettu comforteck..

        okei.. pitääpi käydä testaileen miltä tuntuu olkaa vasten. suora ja lyhyt perä on yleesä mieleen..


      • dhjydd rtujed
        olga9 kirjoitti:

        okei.. pitääpi käydä testaileen miltä tuntuu olkaa vasten. suora ja lyhyt perä on yleesä mieleen..

        Mun mielestä sun pitäis ostaa Amerikkalainen magnum pumppu toiminen haulikko, semosissa on puolet enemmän tehoo kun noissa pikku haulikoissa


      • poika poika
        dhjydd rtujed kirjoitti:

        Mun mielestä sun pitäis ostaa Amerikkalainen magnum pumppu toiminen haulikko, semosissa on puolet enemmän tehoo kun noissa pikku haulikoissa

        älä höpötä siitä pumppu remingtonista tai mossbergista jos niistä ei olla kiinnostuttu.


      • Holmes
        dhjydd rtujed kirjoitti:

        Mun mielestä sun pitäis ostaa Amerikkalainen magnum pumppu toiminen haulikko, semosissa on puolet enemmän tehoo kun noissa pikku haulikoissa

        Jaa,a että oikein puolet enemmän tehoa :D Haulit siis lentävät 600-840m/s?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5559
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3425
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1346
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe