Mikä vitt.u tässä Sofi Oksasessa on hyvää?

Tatort

Sen mitä minä olen lukenut näitä kirjoja niin halpaa ja halpamaista vironkulttuurin ryöstökalastusta ja raiskatuilla virottarilla rahan tekoa!

Kaikki tiesivät että siellä virossa on ollut paskaa mutta Sofia Oksanen rupesi rahastamaan rumasti sanottuna virolaisten naisten vitt.unahoista!

MMMh.... En kannata!

28

1236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viruuko

      mitä hyvää ...

      Saisio sanoi dokumentissa äskön jotenki näin, että hän vei teatterikoululaisen käsikirjoituksen Stalinin lehmät WSOYlle ja sanoi että jos tuosta voi julkaista kirjan niin, heidän ei tarvitse välittää markkinoinnista, koska kirjoittaja tekee sen itse, että media repii kirjoittajan käsistä .........

      Muuten, mitä puhdistetaan kirjassa Puhdistus?
      Luulin että kyse olis etnisestä puhdistuksesta mutta ei tässä juonikuvauksessa ainakaan sellaista sanota
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Puhdistus

      Puhdistuksia on ollut aina. Törkeimpiä viimei vuosikymmenten aikana - ja vielä länsimaissa - tehtyjä on jenkkien pakkosterilisaatiot intiaaneille vielä 50-luvulla.

    • Eppäilen mie M43v

      Otsikkoon viitaten; tuskin sekään.

      • miksik

        Millä perusteella TV:;ssä sanottiin että SO on menestynein nykykirjailijamme?
        Miksi ne kirjat menee kaupaksi?


    • HÄH

      olet näköjään ymmärtänyt asiat ihan väärin, ota pää pois p***** ja herää.

    • 16-15

      En ymmärrä minäkään. Paria Oksasen kirjaa olen yrittänyt lukea ja ihan kauheata sontaa ne olivat. Juoneen on jotenkin todella vaikea päästä sisälle tai sitten ne vaan on huonoja. Kirjoitustyyli on myös mielestäni erittäin huono eikä kuvaus ole lainkaan elävää.

      Tosin itse olen sellainen lukija että kenen kirjoista pidän, pidän yleensä kirjailijan kaikista teoksista. Eli aihe ei ole minulle niin tärkeä kuin tyyli jolla kirja on kirjoitettu. Ehkä olen "vanhanaikainen", eli luen Päätaloa, Paasilinnaa, Hämäläistä, Huovista, Hirvisaarta, Härköstä...

    • urpojajonossa

      16-15, oman ymmärryksen perusteella ei kannata todeta sonnaksi jotakin sellaista mitä ei tajua.
      Luet Päätaloa, Paasilinnaa... olet vain juntti jolla on konkreettinen, epä-älyllinen maku ja taju.
      Pidät konkretiasta ja vältät monikerroksista.

      Oma rajallisuus ei ole syy lytätä muita.

    • Kovasti hyökkäävästi Oksaseen jostain syystä suhtaudutaan. Teemu Mäki saa multa vähän samanlaista pohjatonta antipatiaa. Muttä mielestäni Mäki on ansainnut hukkua pas...kakkaan.
      Oksanen on hyvä kirjailija. Minusta stalinin lehmät on Oksasen paras (Baby Janea en ole lukenut) kirja, mutta on aika vaikea kuvitella miesten fiilistelevän lukiessaan kuvausta pedantitn tytön syömähäiriöstä. En sitä miehille suosittele, paitsi jos perheessä on syömähäiriöinen ihminen.

      Puhdistus EI ole suuri romaani, siten kuin esim Linnan romaanit ovat Suurta Kirjallisuutta. Puhdistus on hyvin kirjoitettu thrilleri. Mainio jännäri. Tarina rakkaudesta, vihasta ja selviytymisestä. Siinä on selkeä konstailematon juoni. Loistavat henkilökuvaukset. Olen syntynyt vuonna 1956 ja Helsingin työläispuutaloalueilla elämä oli aika lailla tuollaista.

      Mä luulen että oksasen habitus ärsyttää ihmisiä ja ehkä hänen julkisuuskuvansakin, mistä ainakin puolet on median rakentamaa

    • janebabss
    • Sydämistynyt miesluk

      Mikä perkeleen hurtta sillä on kutreillaan? Sivuseikka, mutta vituttaa katsella.

    • soffailija inte!

      Oksanen on taitava v'itt'uilemaan sähköpostilla kustantajalle, jonka kanssa teki oharit. Toivottavasti joutuu oikeuteen ja menetää maineensa suurena turhuutena.

    • Peloteltu

      Sillä on täysin vääristynyt kommunisti-virolainen käsitys itsestään. Siitä johtuu sen karmea ulkonäkö. Miksi se saa kulkea vapaana ihmisiä pelottelemassa?

      • mette.soderman

        Et taida tuntea goottityyliä?


    • Vaateropnab

      Eikö kirjailijoiden pitäisi olla fiksuja ihmisiä eikä käyttäytyä kuin tarkkisnuoret kustantajan suhteen. Ovat ajat tosiaan muuttuneet.

      Mutta jos tuollainen kauhukakara myy, niin mitä väliä.

      Hän voi käydä kouluissa opettamassa miten opettajia kiusataan netissä ja sähköposteja lähettämällä.

    • donnefeud

      Sofin ärsyttävyys ei ole median rakentamaa eikä puolet sitä, vaan hän näyttää olevan monin verroin ärsyttävämpi ja hankalampi tyyppi mitä annettu ymmärtää. Hyvin pitkälle luonnehäiriöinen tyyppi, joka tosiaan käy esimerkiksi häiriöislle nuorille.

      Päinvastoin media lellinyt häntä, yrittänyt tehdä edes jollakin tavalla siedettäviä haastatteluja joissa hän puhuisi edes jollakin tavalla normaaleja asioita.

    • Närrr

      En sanoisi että Oksanen on mitenkään erityisen huono, mutta varmasti menestys johtuu osittain siitä, että hän on kirjoittanut sellaisista aiheista, jotka kiinnostavat monia ja joista ei Suomessa ole aiemmin paljon romaaneita kirjoitettu.

      • malli-kirjailija

        Oksasen kirjoja on käännetty useille kielille ja palkintoja on tullut ainakin Pohjoismaiden kirjallisuudelta ja muistaakseni nyös Ranskasta. Finlandiapalkintoa unohtamatta!
        Sofi Oksanen on hyvin persoonallinen pukeutuja ja oman tiensä kulkija, taiteilijaluonne!

        Jos Sofi Oksanen on sopiva esimerkki häiriintyneille nuorille, niin sehän sopii. Loppuisi häiriintyneen sossussa ja mielenterveystoimistossa juoksut, kun keskittyisi kirjoittamiseen ja opiskeluun! Ja jopa rahaakin alkaisi tulla, kun häiriintyneen nuoren teokset julkaistaan!


    • Voisaatana!

      Vai s...tana!

    • eppäilen

      Aloittajalle: jos se juuri on hyvä?

    • Kova Lukija

      Google-mainokset
      Tamponikoulu
      Löydä sinulle sopivin tamponi. Lue ohjeet tamponikoulusta!
      obtampons.fi/tamponikoulu

      Sofi on tuotteistanut itsensä.
      Se myy mitä luulemme haluavamme.
      Olen lukenut kaikki sofi oksaset.
      Kerta riitti

    • YLE.N Seppo Puttosella on Sofiksaatio.
      Vaikka (kirja)ohjelma ja keskustelu olisi kenestä tahansa,
      mainitsee Seppo Sofin...
      Tai ehkä se johtuukin etunimien alkukirjaimista????

    • Cleantech

      Fingerporissa oli joskus aika tyhjentävä kuvaus S.O.:sta.

      "Mitä luet?"
      "Sofi Oksasen puhdistusta."
      "Aloittavat varmaan naamasta."

    • heikko tekele

      En jaksanut lukea muutamaa sivua pitemmälle. Ihmettelen hypetystä.

      • ..,.bwkdgemdms

        Minä pidin Sofi Oksasen kirjoista, vaikka olenkin vasta 12-vuotias.


    • rd2oe

      Totta kai se on paskaa sillä ainoa hyvä kirjallisuus on scifiä!

      • mette.soderman

        "Kun kyyhkyset katosivat" on upea kirja. Rakenne on luja ja koukuttava, henkilöt eläviä ja kieli kohdittain jopa runollista.

        Sofi on malttanut jättää aukkoja lukijan itsensä täytettäväksi. Alusta saakka on selvää, että rakentumassa on tragedia aivan antiikin tyyliin, vaikka miten toivoisi, että edes joku sympaattinen selviytyy.

        Pienet yksityiskohdat tuovat tyrkyttämättä sekä 40-luvun että 60-luvun elämän ja ympäristön esiin.

        Pitkästä aikaa todella vahva suomalainen romaani.


    • Estofiili

      Lukekaapa Markku Lehtosen Minun Vironi -kirja. Se antaa vahvaa vertailupohjaa. Molemmat kirjailijat hyviä, mutta toinen on ylitunnettu. Mikä ei ole suinkaan moite.

    • tervotarkki

      Sofin suosio alkaa laskea. Ei niillä virolaisten v*nnahoilla loputtomasti voi rahastaa.

      Jos vielä julkaisee yhden kirjan samaa soopaa, niin alkaa olla unohdettu kirjailija.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3035
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      103
      2374
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2122
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1953
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1807
    6. 164
      1238
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1237
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      947
    Aihe